pff voor de verkoop mijn inrichting aanpassen..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Qimm

Re: pff voor de verkoop mijn inrichting aanpassen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 17:49

je trekt wel eerder nieuwsgierigen aan, jullie zitten nogal in een uitgesproken klasse als ik het zo lees. Maar door een stille verkoop bereik je natuurlijk niet zo'n groot publiek, en juist door de lastigere prijsklasse zou je een groter publiek moeten bereiken om je kans op verkoop te verhogen.
Met een fijne makelaar hoeft dat echt geen probleem te zijn. Open dagen enzo zijn echt niet verplicht. Mijn vader heeft het huis ook te koop staan maar die wil daar ook niet aan meedoen. Geen probleem

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 18:15

Lamar schreef:
Stormlopen doet het toch niet op ons huis en via open huis verkoop je dit soort huizen niet. Het is geen 2 onder 1 kap, die gaan een stuk makkelijker. Ik wil alleen maar serieuze kandidaten, geen pottenkijkers. Zodra ik hier een open huis bord in de tuin zou zetten weet ik al precies wie er hier voor de deur staan met de instelling.. ehmmm kiek'n hoe die en die woont :7

Nou zijn wij bij best wat huizen in het oosten van het land wezen kijken, juist op open huisdagen.
Alle verkopers waren verbaasd over de mensen die aangetrokken werden. Er kwam namelijk niemand, maar dan ook echt niemand, uit de buurt kijken.
Ik denk echt dat je een heel verkeerd beeld hebt van het verloop van de verkoop van een huis in het algemeen en meer specifiek een open huisdag.

En wat dan nog als er nou wel iemand tussen zit die komt kijken hoe je woont?
Schenk je ze een kop koffie in, maakt een babbeltje en je bent weer een goede buur.

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 18:35

Zo denk ik er ook over Aimee. Ik zou zelf nooit gaan kijken naar een huis als ik er niet echt interesse in heb. En als je je huis echt in de verkoop hebt, zijn de meeste persoonlijke spullen toch al opgeruimd neem ik aan, dus die blootfoto (oid) die je had hangen in de slaapkamer is dan toch al weg, toch?

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 18:35

ja ik zie dat probleem ook niet zo.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 19:10

Ik kan me er wel wat bij voorstellen!! Weet van meerdere mensen die hun huis te koop hebben gehad, dat er écht wel mensen alleen komen voor bijvoorbeeld het kijken naar iemand anders inrichting!!
Of mensen die wéten dat ze het niet kunnen betalen, maar het wel leuk vinden om huizen te gaan kijken!!
Ik zit daar ook echt niet op te wachten. Je zorgt toch 's morgens dat het helemaal keurig is en ik moet m'n honden ergens onderbrengen. Dan moet je er toch niet aan denken dat je dat doet voor iemand die toch niet serieus van plan is te kopen!?!
En net als wij zitten nog een jaar in ons huidige huis. Ik heb dus echt niet alles weggehaald al! En het zou bij mij niet om (persoonlijke) foto's gaan, maar misschien wel bepaalde kostbaarheden o.i.d.!

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 19:14

tja maar denk dat je je kansen op verkoop wel danig verkleint, is net wat je wil.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 19:30

Ik ga toch echt niet voor m'n lol op zaterdag wat huizen bekijken. :n

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 19:35

Ik ook niet :D Maar ik weet dus echt van mensen die dat wel doen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 19:43

Jullie kennen het dorp hier niet... hier doen ze al aan complete modeshows als ze zondags naar de kerk gaan alleen om een ander de loef af te steken :')
Ik weet precies wie er hier in het dorp in aanmerking zouden komen voor ons huis, met 2 daarvan heb ik al gesproken en die hebben ook geen haast vanwege hun eigen huis dat dan eerst weg moet.
Als we er straks uit zijn dan mag de makelaar van mij iedere dag open huis houden als hij er dan ook in gaat zitten wachten want dat is echt niks voor mij.

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 19:47

KarinvdM schreef:
Ik ga toch echt niet voor m'n lol op zaterdag wat huizen bekijken. :n

Ik ook niet :n

Wij worden momenteel helemaal gek gebeld door makelaars die hun huizen aan ons willen slijten.
Ik spreek dus behoorlijk wat makelaars, door het hele land heen, want we zoeken dus niet locatiegebonden (overigens alles behalve handig, maar goed).
Uit alles wat mij verteld wordt, kan ik alleen maar opmaken dat er momenteel weinig bezichtigen zijn, weinig pontentiële kopers, weinig beweging op de markt. Ik kan me echt niet voorstellen dat je nu veel mensen in je huis krijgt die niet daadwerkelijk serieus geïnteresseerd zijn.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 19:49

Als het allemaal zo erg is wil niemand meer in je huis wonen gok ik ;) Zou me dan toch maar richten op de lokale markt :))

Lamar schreef:
Jullie kennen het dorp hier niet... hier doen ze al aan complete modeshows als ze zondags naar de kerk gaan alleen om een ander de loef af te steken :')
Ik weet precies wie er hier in het dorp in aanmerking zouden komen voor ons huis, met 2 daarvan heb ik al gesproken en die hebben ook geen haast vanwege hun eigen huis dat dan eerst weg moet.
Als we er straks uit zijn dan mag de makelaar van mij iedere dag open huis houden als hij er dan ook in gaat zitten wachten want dat is echt niks voor mij.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 19:50

Aimee schreef:
Ik ook niet :n

Wij worden momenteel helemaal gek gebeld door makelaars die hun huizen aan ons willen slijten.
Ik spreek dus behoorlijk wat makelaars, door het hele land heen, want we zoeken dus niet locatiegebonden (overigens alles behalve handig, maar goed).
Uit alles wat mij verteld wordt, kan ik alleen maar opmaken dat er momenteel weinig bezichtigen zijn, weinig pontentiële kopers, weinig beweging op de markt. Ik kan me echt niet voorstellen dat je nu veel mensen in je huis krijgt die niet daadwerkelijk serieus geïnteresseerd zijn.

Wat voor soort huis zoek je dan?

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 19:53

Ik heb afgelopen maanden best wat huizen bekeken en sommigen stonden idd al super lang te koop. Dat geldt ook echt voor alle types hoor. Van appartementen tot boerderijen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 19:54

manzano schreef:
Als het allemaal zo erg is wil niemand meer in je huis wonen gok ik ;) Zou me dan toch maar richten op de lokale markt :))

Ik ga niet naar de kerk, heb er gelukkig ook niks mee te maken en moet er juist altijd een beetje om lachen. Maar we hebben hier ook een bedrijf, zijn daardoor wat bekend en daardoor krijg je dus weer die pottenkijkers :')

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 19:57

Tja kan me er weinig bij voorstellen dat anderen jullie zo interessant vinden :o
Maar als het zo is zou ik er never willen wonen ;)
dus slechte reclame hahaha

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 19:58

Lamar schreef:
Ik ga niet naar de kerk, heb er gelukkig ook niks mee te maken en moet er juist altijd een beetje om lachen. Maar we hebben hier ook een bedrijf, zijn daardoor wat bekend en daardoor krijg je dus weer die pottenkijkers :')

Waarom lach je daar dan ook niet gewoon om?
Als het echt zo'n probleem is, zou ik daar wat 'leuks' op verzinnen.
Bij alle buren een uitnodiging in de bus ofzo, voor de openhuizendag, speciaal met een borrel voor de dorpsbewoners :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 19:58

manzano schreef:
Tja kan me er weinig bij voorstellen dat anderen jullie zo interessant vinden :o
Maar als het zo is zou ik er never willen wonen ;)
dus slechte reclame hahaha

Ik denk dat de meeste oude dorpen je dan wel tegen zullen vallen.

Aimee schreef:
Waarom lach je daar dan ook niet gewoon om?
Als het echt zo'n probleem is, zou ik daar wat 'leuks' op verzinnen.
Bij alle buren een uitnodiging in de bus ofzo, voor de openhuizendag, speciaal met een borrel voor de dorpsbewoners :Y)

Wij zijn erg gesteld op onze privacy :o
Niet dat we wat te verbergen hebben, maar ik ben niet zo'n mensenmens.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 20:01

Vreemd dorp Lamar... En inderdaad, haal je schouders er over op.
Ookal zou iemand hier uit nieuwsgierigheid willen komen kijken, ze doen maar! Als ze daarna maar aan anderen vertellen dat het een mooi plekje is, wie weet verkoop je het op die manier dan nog! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 20:06

KarinvdM schreef:
Vreemd dorp Lamar...

Vertel mij wat... ik kom oorspronkelijk uit de stad, toen ik hier kwam wonen moest ik er ook wel ff aan wennen... dat je op zondag het gras niet mag maaien enzo :roll:

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 20:08

Lamar schreef:

Je hoeft toch geen mensenmens te zijn om een uurtje te borrelen met wat overenthousiaste buren?

Maar goed, als jij denkt in deze tijd zo je huis te kunnen verkopen.......
Succes!

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 20:13

Lamar schreef:
KarinvdM schreef:
Vreemd dorp Lamar...

Vertel mij wat... ik kom oorspronkelijk uit de stad, toen ik hier kwam wonen moest ik er ook wel ff aan wennen... dat je op zondag het gras niet mag maaien enzo :roll:

dat is hier netzo, ook de optocht naar de kerk 2x op zondag, maar van die nieuwsgierigheid naar je inrichting kan ik kme niets voorstellen, sdie staat dan toch al online.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 20:17

Lamar schreef:

Je mag best op zondag je gras maaien, dat kan niemand je verbieden, maar als je weet dat je buren zich daaraan storen is het een kleine moeite om dat even op een andere dag te doen. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 20:21

Aimee schreef:
Lamar schreef:

Je hoeft toch geen mensenmens te zijn om een uurtje te borrelen met wat overenthousiaste buren?

Maar goed, als jij denkt in deze tijd zo je huis te kunnen verkopen.......
Succes!

Het zijn niet de buren hoor, wat dat betreft hebben we geweldige buren. Moderne mensen en we zitten elkaar niet op de lip.
Maar naar wat voor soort huis was jij op zoek?

@ fokfanaat: Het is niet de nieuwsgierigheid naar je inrichting die ik bedoel (al zouden mensen met inbreekbedoelingen daar mischien wel in geïnteresseert zijn), het is de nieuwsgierigheid naar "hoe je leeft".De inrichting mogen ze er van mij bij kopen want daar nemen we het grootste gedeelte niet van mee.

@ KarinvdM: Dat is schande als je dat doet.... ouderwets dorp... niet iedereen is zo want er zijn ook veel jonge mensen en steeds meer import zoals ik, maar bij de oude garde (waar ik wel veel mee te maken krijg) is het schande. (net zoals op zondag lege flessen in de glasbak gooien)
Verder een heel leuk dorp hoor :D
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 06-09-11 20:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 20:23

Buren was ook redelijk algemeen bedoeld ;)

Ik zoek een ander soort huis dan jij hebt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 20:28

Aimee schreef:
Buren was ook redelijk algemeen bedoeld ;)

Ik zoek een ander soort huis dan jij hebt.

Wat voor soort dan? Meer woonboerderij?
Als je daarvoor in het oosten bent wezen kijken dan kan je beter een stuk bouw- en weidegrond kopen en zelf iets nieuws neerzetten, dat is in het oosten goedkoper. Dan kun je het zo maken als je zelf wilt, heb je daar al eens naar gekeken?
Ook als ze grond aanbieden met een te bouwen huis erop, de grond kun je ook los kopen (veel goedkoper dan je denkt, ff flink onderhandelen) en dan kies je zelf een aannemer waardoor je een zelfgekozen (desnoods ander) huis erop laat zetten, kan zo 2 ton schelen!