Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - deel 5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MMIDV

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 18:28

Wij zijn ook weer aan het nadenken over wat we voor de ramen willen in de woonkamer.... ik blijf het een ramp vinden!
door lekkage zit er een behoorlijke gele vlek op 1 van de gordijnen (die spierwit zijn), ik hoop het zo te spelen dat we nieuwe mogen via de verzekering van de verhuurder.... (heel lang verhaal en ik denk het wel voor elkaar te krijgen). Maar ik wil niet weer hetzelfde..... hmmmmm
We hebben 7 meter raam van vloer tot plafond....

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 18:30

Lastig inderdaad om te bedenken wat je voor de ramen wilt! Wij hebben in de woonkamer 2 ramen en 2 keer 2 openslaande deuren. Dus wij moeten ook nog nadenken wat we willen. Vind van die vouwgordijnen wel erg mooi! En die openslaande deuren zitten aan de achterkant en daar kan niemand komen, dus misschien dat we daar lange, doorzichtige gordijnen ofzo hangen. Moeten we eventjes kijken of het allemaal wel bij elkaar kan enzo :)

samoth

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 18:40

Marley@ Bij mijn ouders vorige huis hebben ze ook raam van vloer naar plafond en zeker rond 7 meter ofzo. Ze hadden lamellen van dure kwaliteit, is heel mooi en als ze dicht deden dan lijkt echt als een muur van parel. Het is ook heel handig omdat in een trekje lamellengordijn dicht is. Maar wat een klus om eens per jaar schoon te maken!

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 19:04

ik vind lamellen echt heel erg niet mooi :o
maar het is zeker wel een handige optie voor de afmetingen.....
met andere opties heb je last dat ze het niet in 7 meter breed hebben en het dus niet altijd mooi is....

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 20:07

En van die panelen, Mar? Weet alleen niet of dat handig is met de verwarming!

samoth

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 22:22

Ik weet het dat niet mooi is, gewoon even rondkijken en misschien kom je wel eentje tegen die je echt mooi vindt. Als je toch lamellen neemt, zorg ook ervoor dat er ook reserve lamellen neemt want die van ons was onvervangbaar.

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 22:30

Hele goede tip, Thomas! Wij hebben hier thuis hetzelfde probleem gehad, uiteindelijk gelukkig opgelost omdat het hip werd een paar lamellen in een vloekende kleur ertussen te hebben :+
Nog een tip: draai de lamellen regelmatig om en verwissel de reserve ook af en toe, zeker als de zon erop staat, anders verkleuren ze aan één kant heeeel erg en/of je hebt als er één breekt een reserve die 5 tinten donkerder/feller is en dat ziet er ook niet uit...

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 22:33

Raamdecoratie is lastig idd Marley!
Wil je iets van een rolgordijn/plisse/vouw of juist een schuifgordijn (misschien panelen of van die doorzichtige dunne gordijnen)?

Wij hebben voor vouw gekozen voor ons keukenraam en woonkamerraam omdat we dat mooi vinden.
vind het een soort huiselijkachtig iets uitstralen :+

Vanavond 2 ikeakastjes in elkaar gezet voor op zolder :D
Kunnen we alvast beginnen met wat voorraad dingetjes opslaan als ze in de aanbieding zijn :+
En gordijnen voor op onze slaapkamer besteld!
Raar idee, over een week of 5 wonen we er al :D

kraakte

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 23:17

nou, ik heb na lang nadenken toch gekozen voor gordijnen. heb nu donkergrijze gordijnen (zelfde kleur als de keukenkastjes) moet nog wel even kijken hoe lang ik ze ga maken, of tot de verwarming of net erboven. heb ook net een nieuw tv meubel in elkaar gezet (tv enzo stond zolang op de salontafel) en dit ziet er ook al heel wat beter uit! morgen gordijnen ophangen en dan zal ik weer een foto posten :) denk dat het wel mooi wordt, en ff wat warmer want nu is het wel erg wit zo.

samoth

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 23:21

Ik ben heel benieuwd naar foto's!

bosefoso

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 23:36

Eindelijk een afbeelding gevonden van de kleur van nieuwe keuken...
Afbeelding

Ook afgewerkt met aluminium, andere opstelling. Voor boven de bar (helaas geen kookeiland) ben ik op zoek naar een keuken/hangrek waar je van die lekker ouderwetse emaille pannen en potten aan kunt hangen. De achterkant van de bar (aan de woonkamer kant) maken we een soort van kast met louvredeurtjes uit het oude huis van mijn broer.

Onze eettafel is een tafel van 2,20 die helemaal bekleed wordt met steigerplanken in de Piet Hein eek stijl. Voorbeeld hiervan;
Afbeelding

Overigens maken we ook de tv kast in deze stijl. Ik zou liever een flatscreen-meubel van Queen Ann willen, maar dat is voor nu echt veel en veel te duur.

Daarboven komt een flessenlamp, zoals eerder in dit topic omschreven.
Aan de tafel staan 6 van dit soort stoelen, ook in deze kleur;
Afbeelding

En nu komt mijn dilemma.. Welke kleur zal ik deze stoelen geven? De hoezen hiervoor maak ik zelf, crea bea die ik ben. Ik heb zelf zitten denken aan een vrij grof geweven creme kleur, maar dan word het wel erg besmettelijk met kind, 2 honden en een kat. Help?

Ook willen we de muur een iets donkere kleur geven, niet zo wit wit als het nu is. Het wordt binnenkort allemaal gestucd dus kunnen daarna aan het verven slaan. Voor de extra info... We hebben een travertin vloer, iets donkerder dan de voorbeeldfoto;
Afbeelding

Dames, hebben jullie een idee? Ik ben zo bang dat het TE bruin word en dus de charme van kleur verliest.

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 08:03

@Bosefo, wat een mooie spullen ben je aan het verzamelen! :D Onze stoelen worden taupe, dat zit dan een beetje tussen het grijs en bruin in. Misschien is dat een idee? En heb je misschien een afbeelding van zo'n flatscreen-meubel?

Raamdecoratie is lastig, maar aangezien wij in een half stolpje komen met (dus) kleine ramen krijgen wij vouwgordijnen (inbetweens) en bij de tuindeuren dan wel lange gordijnen van dezelfde stof.

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 11:57

aparte stijl bosefoso, kan nog niet zeggen of ik het mooi of niet vind hihi

Ik vind panelen erg gaaf :j en dat kan ook gewoon Moo met de verwarming, ze kunnen er wel achter
maarrrrrr ik vind dat de goedkopere panelen snel lelijk worden (ze worden 'krom') en dan vind ik ze niet mooi meer, ze moeten goed strak blijven en dan krijg je toch de zeer prijzige variant. Maar als de verhuurder mee zou werken dan zou het wel de beste optie zijn denk ik

Ik vind bijvoorbeeld Shutters ook heeeeel erg mooi (en ook enorm duur) maar we zijn hier gaan wonen vanwege het uitzicht en shutters heb je altijd voor je ramen en dat vind ik zonde. We hebben geen ruimte naast de ramen om ze weg te schuiven

plisse en al dat soort rol/vouw gordijnen vind ik ook mooi, maarrrrrrr dan zit je met het probleem dat het 7 meter is en je dus meerdere delen krijgt en meerdere touwtjes (of andere mechanismes) om ze open/dicht te doen en dat vind ik niet mooi.... de max is dan 2 delen maar het kan niet altijd in 3,5meter geleverd worden (zonder een fortuin te hoeven betalen ;) )

Ik vind het een ramp :+

nikiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 17:23

nikiet schreef:
Wat blijft dit topic toch leuk he! Lees altijd vol bewondering alle berichtjes en tips!
Heb er veel uit kunnen halen, maar heb nu iets waar ik echt niet uit kom! Heb dus jullie advies nodig.
Deze foto's zijn onze slaapkamer.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Nu heb ik deze klok (zie link) nog over die ik graag op die witte muur wil hebben.
http://creawinkel.nl/images/7403.jpg
Maar natuurlijk niet gewoon. Ik wil wat meer warmte/kleur op de muur.
ik dacht zelf aan een plaat van 1 bij 1 die schilderen/behangen en daar de klok op.
Of een plaat van 1 bij 1 en daarnaast nog aan beide zijden een plaat van 0,25 bij 1 meter zodat je een soort drieluik krijgt.
Alle ideeen zijn welkom! Vooral de kleur vinden we heel moeilijk!

Ik laat hem nog een keer voorbij komen. heb helaas nog weinig reactie gehad en ben zelf echt inspiratieloos!
Zit al zolang met het idee, maar het komt gewoon niet van de grond....

spottedponie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 18:24

Ik denk dat ik iets metallicgrijs op de muur zou schilderen (vierkant, niet de hele muur) wat ook beetje terugkomt in je behang en daar de klok op hangen...

nikiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 18:31

Bedankt spottedponie. Daar zat ik inderdaad ook al aan te denken. Wil ook niet de hele muur idd. Wil graag wat meer kleur erin en daardoor ook wat meer warmte. Dus grijs is voor mij eigenlijk een laatste optie, omdat er al veel grijs is.. Ieder geval bedankt voor het meedenken!

spottedponie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 18:35

Meer kleur, dan zou je misschien iets met roze kunnen doen? (zie dat namelijk ook op je bed liggen volgens mij??) dat lijkt mij dan wel mooi maar ik ben ook fan van roze :D

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 18:47

Ik zou ook voor een kleurtje kiezen, Nikiet :j . Roze lijkt me leuk en staat ook leuk bij grijs :)

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 18:52

Ja roze :j Marley stemt daar ook vast voor!

nikiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 19:30

ja ik ben ook fan van roze! haha (is zo langzamerhand steeds meer het huis ingeslopen aangezien vriendlief het nou niet heel leuk vind om dat in elke kamer terug te vinden) maar roze is altijd bespreekbaar. Hebben jullie een idee voor tint?

Dit is onze WC :D (wel net klaar hoor, nu is het natuurlijk nog leuker geworden met accessoires enz)
Afbeelding

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 19:44

Marley heeft eerder hier in het topic foto´s gepost van haar oudroze met grijze keuken, erg mooie combi!

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 20:00

Ik zou nog een keer onze badkamer showen :D
Hij is bijna af! Alleen nog wat plankjes ophangen, tegels goed schoonboenen en de kozijnen verven en de deur vervangen. Lijkt heel wat, maar als je de badkamer ziet, zul je snappen dat dat reuze meevalt :')

Het deel waar je binnenkomt met dubbele wasbak met glazen schotelkranen, 2 verzonken spiegels met een kiezelrandje (net als in de toog), ingebouwd toilet, design radiator en ingebouwde kast (achter het muurtje bij de plee) waar de glazen plankjes nog in moeten:
Afbeelding
Er zitten spotjes in de toog, boven de verzonken spiegels en in het ingebouwde kastje (ook met kiezels bekleed trouwens).

De doorgang naar de andere kant van de badkamer met gehele kiezelvloer :+: :
Afbeelding

Het bad met het raamkozijn wat nog wit moet:
Afbeelding

De douche, met 2 regendouches + handdouche, beiden een eigen kraan (we douchen op verschillende temperaturen :P), een tegelgoot en grote glazen deuren (oh en er liggen geen kiezels IN de douche, dat is reflectie in het glas:
Afbeelding

Op de laatste 2 foto's zie je nog een beetje een witte sluier over. Oh en het lichtknopje naast de douche moet nog ff anders :D En er moeten uberhaupt nog lampen in gehangen worden, er hangen nu al 3 jaar peertjes met een spaarlamp eraan :') Het geheel is ongeveer 20m² groot!

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 20:03

Wowie, wat een mooie badkamer <3 Alleen ik zou helemaal gek worden van de watervlekken die je ziet op dat soort tegels, of valt dat mee?

nikiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 20:05

Woww wat een badkamer! Echt super gaaf!

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 20:06

vind hem wel mooi, maar wel wat donker.