Interieur tips: hoe ziet jouw leefruimte er uit? deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LittleMiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 10:48

Wij zijn aan het kijken voor een nieuwe keuken, pas 2 offertes opgevraagd maar jemig wat vragen ze er veel voor! Hoeveel zou je nou van zo'n prijs af kunnen onderhandelen? Globaal...?

Onze keuken is maar 2.65m, rechte opstelling, niks bijzonders dus. Combimagnetron kunnen we zelfs nog overplaatsen wat die is nog nieuw. Een offerte is van Bruynzeel, € 7000, andere van de lokale keukenboer bijna € 8500. Echt niks bijzonders erin. Vind het echt belachelijk veel geld! :wow:

Deze hebben we op t oog:
Afbeelding en Afbeelding

Met een mooi dik blad in betonlook en in het wit... :D

Zag ook de Piet Zwart al langskomen, vind ik ook geweldig. Vriendlief alleen niet zo...

hotchocolat

Re: Interieur tips: hoe ziet jouw woonkamer er uit? deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 11:00

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 11:12

jackgirl schreef:
Phylos schreef:
jackgirl...grappig dat is onze keuken, maar dan in het rood.

foto ? :D die heb ik denk ik gemist. haha welke kleur hebben jullie ?

Wij hebben de wit/gebroken wit achtige kleur.
Dezelfde als laurabram op pagina 3

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 11:13

Hey,

Mag ik me hier ook melden, wij hebben onze woning te koop staan nouja is verkocht vanmiddag word het voorlopige koopcontract getekend.
Wij gaan dan vrijstaand wonen met de paarden aan huis en we hebben in ons vorige huis de antieke style gehad en nu hebben we het wat strakker en we gaan weer terug naar een combinatie van antiek maar toch een tikkeltje modern.

Dit is onze woning nu.
http://www.funda.nl/koop/nieuw-amsterda ... -71/fotos/

Sizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 12:05

Ik vind van die inloopdouches met van die glazen 'steentegels' ook erg leuk :j en helemaal niet zo duur!

Suuszels

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 13:32

Jij bent ook tevreden met je ikeakeuken toch Hotchocolat?
Kans bestaat zeker dat wij onze keuken daar ook gaan "halen"

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 13:34

LittleMiss schreef:
pajidin schreef:
Wat hebben jullie voor/of vinden jullie mooie eetkamer stoelen....ik wil een nieuwe eetkamertafel en stoelen.

Het lijkt me leuk om 6 verschillende (witte?) stoelen aan een tafel te zetten. Maar ben toch bang dat dit snel rommelig lijkt. Dus ben erg benieuwd naar jullie ideeen en wat nog meer leuk is. Ff inspiratie opdoen!

Dit idee zeg maar. Alleen dan iets strakker, met bijvoorbeeld 1 of 2 eames stoelen

[img]http://www.vtwonen.nl/wp-content/uploads/wooninspiratie_import/eetkamer_sober.jpg

Zolang je stoelen neemt die qua formaat niet te veel afwijken (geen heel hoge of brede erbij) en ze allemaal in dezelfde kleur schildert hoeft t niet rommelig te zijn. Wel past dit t beste in een ruimer opgezette kamer... Mag ik vragen welke stoelen van Eames je bedoelt? Zij hebben idd super gave modellen ontworpen. Een Thonetstoeltje ertussen is trouwens ook leuk! Open modellen ogen minder rommelig, dan stoelen met een volledig gesloten rugleuning overigens.

Stoeltje van Ir111 is ook een leuke voor erbij, mits wit geschilderd uiteraard.

mee eens met bovenstaande :j ik vind het er op de foto erg leuk uitzien trouwens!

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 13:35

LittleMiss schreef:
Wij zijn aan het kijken voor een nieuwe keuken, pas 2 offertes opgevraagd maar jemig wat vragen ze er veel voor! Hoeveel zou je nou van zo'n prijs af kunnen onderhandelen? Globaal...?

Onze keuken is maar 2.65m, rechte opstelling, niks bijzonders dus. Combimagnetron kunnen we zelfs nog overplaatsen wat die is nog nieuw. Een offerte is van Bruynzeel, € 7000, andere van de lokale keukenboer bijna € 8500. Echt niks bijzonders erin. Vind het echt belachelijk veel geld! :wow:

Deze hebben we op t oog:
[img]http://www.huismankeukens.nl/foto/41/446/image.jpg en [img]http://www.bruynzeelkeukens.nl/img/kitchen/6/f8a0eb83/GIETHOORN.jpg

Met een mooi dik blad in betonlook en in het wit... :D

Zag ook de Piet Zwart al langskomen, vind ik ook geweldig. Vriendlief alleen niet zo...

mooi, doet een beetje landelijk aan :) wel heel duur :=

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 13:37

Ariebombarie, vind de keuken op bovenstaande plaatje helemaal niet duur eigenlijk als ik vergelijk met wat ik voor onze keuken betaald heb.

Ikea keuken zou ik nooit doen, omdat ik niet wild ben van hun kwaliteit op de langere termijn.

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 13:37

ja maar ik vind 8500 euro wel duur :o ik heb nog geen 2000 euro betaald voor mijn keuken, in de uitverkoop :+

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 13:38

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 13:41

Ariebombarie schreef:
ja maar ik vind 8500 euro wel duur :o ik heb nog geen 2000 euro betaald voor mijn keuken, in de uitverkoop :+

Dan is het duur inderdaad, wij hebben voor onze keuken €12000,- betaald dus ik vind het zelf mee vallen.

Veerledec vind het erg mooi zo de douche met glaswand al zou ik het zelf niet doen maar dan met het oog op de kinderen die nogal wild, lomp en omstuimig kunnen zijn.

Wij gaan vanmiddag ons voorlopig koopcontract tekenen voor de verkoop van onze woning, daarna gaan we op keuken jacht, we hebben al een idee wat voor keuken we willen. De keuken hebben we al gezien toen we voor dit huis een nieuwe keuken kochten maar die paste niet bij de strakke style. Vorige keuken hebben we bij de keukenconcurrent weg maar daar zet ik geen stap meer binnen onbeschoft volk daar. Nu gaan we richting Grando keukens

Sizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 13:57

Oeh veerledec, die wastafelcombinatie is gaaf!! Waar hebben jullie die vandaan?

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 14:09

Die staat in het huis dat we hebben gekocht....

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 14:11

Pashon schreef:
Veerledec vind het erg mooi zo de douche met glaswand al zou ik het zelf niet doen maar dan met het oog op de kinderen die nogal wild, lomp en omstuimig kunnen zijn.

Goed punt, maar er is boven een tweede badkamertje met een gewone instapdouche, dus mochten we ooit kinderen willen dan is dit geen probleem ;). Deze badkamer heeft echt alleen een deur naar de masterbedroom en dat is allemaal op de begane grond. We zouden er dus rustig erg bejaard kunnen worden :P.
http://lh4.ggpht.com/_gymgVxH0cv0/THvEs ... _groot.jpg
Laatst bijgewerkt door veerledec op 29-10-10 14:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Sizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 14:12

Oh hmm :+ das jammer haha

LittleMiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 14:15

Pashon schreef:
Ariebombarie, vind de keuken op bovenstaande plaatje helemaal niet duur eigenlijk als ik vergelijk met wat ik voor onze keuken betaald heb.

Maar het gaat ook niet om de opstelling he, onze keuken is veeeel kleiner (lees; stukje van 2.65m), voor zo'n klein stukje vind ik het echt veel geld.

Hadden we maar zoveel ruimte als op t plaatje... Hihih! <3

Piej

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 15:10

Trouwens, als we het nu toch over badkamers hebben. Hoe zouden jullie een badkamer van 2 bij 1,30 inrichten? Wij hebben een bepaalde gedachte maar ben benieuwd hoe jullie het zouden doen.

In huidige situatie heb je ingang en links van je is doucheruimte over de 1,30 lengte van de badkamer (en globaal 90 cm - 100 cm breed)en aan de wand rechts hangt nu de wasbak en tegenover de deur de radiator.

Laurabram

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 15:22

Ik ben voor de badkamer niet meer zo'n fan van een douchebak, als wij het zouden veranderen zou ik dat nooit meer nemen.
Tegenwoordig heb je van die roosters als afvoer en dan kun je met eigen afmetingen en een glazen deur volgens mij veel moois maken.
En als het zou passen zou ik graag een dubbele wastafel willen, want het is hier 's morgens nog wel eens spitsuur in de badkamer.
En wat ik ook heel mooi vind zijn die tegels die net op hout lijken en als je ze dan met zwart voegt is het net een scheepsdek <3 .

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 15:22

Wat een geweldige badkamer Veerledec!

Laurabram

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 15:23

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 15:24

Hele suffe vraag en totaal off topic maar heb jij een tijdje in Den Haag gewerkt Patty?

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 15:27

Ik heb een jaar of drie geleden ongeveer drie maanden in DH gewerkt, bij OCW. Hoezo?

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 15:31

Ik had een collega die jouw (gebruikers)naam heeft. Zij is naar A'dam verhuisd. Maar ik werk bij een bank dus dat klopt niet. :D

Siets

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 18:44

Ik moet zo weg, dus even snel een post van mij. De buffetkast staat in zijn geheel. Eindelijk! Hier een paar foto's:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Heb mijn spulletjes er even snel ingezet, maar dat gaat vast nog veranderen :j.