[centraal] Topic laptopkeuze

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Saskiaatje

Re: [centraal] Topic laptopkeuze

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 18:45

Ehm, wat ga ik met de laptop doen..
Mee naar school voor aantekeningen, muziek "kopen" downloaden voor op m'n iPhone en veel internetten, meer doe ik eigenlijk niet.. :)

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 18:53

Saskiaatje schreef:
Ehm, wat ga ik met de laptop doen..
Mee naar school voor aantekeningen, muziek "kopen" downloaden voor op m'n iPhone en veel internetten, meer doe ik eigenlijk niet.. :)

Volgens mij kan dat echt makkelijk met een air. En voor het gesleep is een kilo minder toch wel fijn, maar dat hangt er ook vanaf als je meestal met de auto gaat bijv maakt zo'n kilo minder uit als wanneer je iedere ochtend een half uur in de bus staat met je tas op je schouder en dan daarna nog een kwartier mag lopen met die tas ;) . Iig ik vind mijn 15" meestal echt wat te groot en te zwaar om mee te nemen (in het ov of lopend) maar een vriendin van mij die een eigen auto heeft en die meestal pakt heeft een 19" laptop en vind dat een heel handig formaat :Y) .

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 19:20

Hmm, ik ga met de metro naar school, dus hij zit wel in m'n tas dan. :j
Ik laat me sowieso goed informeren, maar ik heb eigenlijk geen €150,- extra voor een MacBook Pro.

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 20:35

Wat voor school doe je als je HBO of WO doet krijg je 6 % studenten korting, (Klinkt niet als veel maar op zo'n bedrag!) Weet niet hoe dat voor MBO zit trouwens misschien dat je dan ook nog wel korting kan krijgen maar daar heb ik niet naar gekeken.

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 20:43

sas, macbook is voor jou prima :j

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 20:44

liedje89 schreef:
Wat voor school doe je als je HBO of WO doet krijg je 6 % studenten korting, (Klinkt niet als veel maar op zo'n bedrag!) Weet niet hoe dat voor MBO zit trouwens misschien dat je dan ook nog wel korting kan krijgen maar daar heb ik niet naar gekeken.

6 tientjes dus om precies te zijn :+

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 20:51

Ariebombarie schreef:
liedje89 schreef:

6 tientjes dus om precies te zijn :+

Ongeveer ja :P, tenzij je dan natuurlijk net een duurder model kan kopen dat is namelijk ongeveer 70 euro korting op de pro waardoor je nog maar 80- euro extra nodig het ipv 150.

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 20:55

voor hetgeen wat saskia wil gaan doen is een macbook pro echt niet nodig, dus dan kan je die 80 euro beter in je zak houden ;)

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 21:11

Daar heb je wel een punt, je gaat er ook niet zo heel veel op vooruit eigenlijk 2GB werkgeheugen en een lichtje achter je toetsenbord :P . (en de behuizing natuurlijk }:0 )

Ik krijg trouwens 60,09 euro korting, iemand bij apple heeft niet goed opgelet bij wiskunde dat is 15 cent teveel :P .

EDIT: oh en een paar poorten zie ik nu, Geen fire wire en geen SD slot in de macbook wel in de pro
Laatst bijgewerkt door liedje89 op 09-12-10 21:17, in het totaal 1 keer bewerkt

boooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 21:13

1234 schreef:
Zijn ze echt zo fijn om mee te werken? Doet alle software enzo het ook goed?

Welke macbook is dan het beste?
want ik wil eentje van 13,3'' ongeveer, niet te groot iig.

De Macbook Air heb ik niet zulke positieve reacties over gelezen.

Ik heb een 13 inch Macbook, voor school. Een witte <3
Ik ben er erg blij mee!

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 23:53

Ik ben ook wel heel benieuwd hoe de macbooks in gebruik zijn. Van sommige hoor ik dat ze zo moeten wennen en ik begrijp dat er ook een ander besturingssysteem op zit, maar je tegenwoordig ook microsoft erbij kunt kopen..
Ik ga gewoon eens naar een winkel denk ik waar ze die dingen verkopen. Ze zijn wel geldig mooi, maar zo duur.

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 00:59

Phylos schreef:
Ik ben ook wel heel benieuwd hoe de macbooks in gebruik zijn. Van sommige hoor ik dat ze zo moeten wennen en ik begrijp dat er ook een ander besturingssysteem op zit, maar je tegenwoordig ook microsoft erbij kunt kopen..
Ik ga gewoon eens naar een winkel denk ik waar ze die dingen verkopen. Ze zijn wel geldig mooi, maar zo duur.

op een mac staat volgens mij sowieso windows gewoon net zoals je twee verschillende windows besturingsprogramma's op een pc kan hebben maar je kan zelfs windows en OSX tegelijk op je mac draaien met parallels en de meest gebruikte programma's kan je ook gewoon voor mac krijgen (zoals office en photoshop).

Mac is wel ff wennen maar het is imo wel logischer en makkelijker dan windows. Ik gebruik al tijden windows en dingen die ik op mijn pc soms met heel veel moeite maar voor elkaar krijg gaan op een mac vaak gewoon goed, en dat terwijl ik nog maar een paar keer met een mac heb gewerkt. Maar ik ken ook mensen die windows echt veel logischer vinden, verschild wel per persoon.

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 01:18

windows wordt uiteraard niet standaard op een mac geleverd. wel klopt het verder van parallel draaien :j echt heel handig +:)+

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 01:29

Maar hoe zit dat da als je paralels koopt moet je dan nog een windows licentie kopen of zit die er al in? want ik had begrepen dat je dan gewoon voor dat bedrag windows in mac kon draaien. (Dus dacht ik dan moet windows er al op staan want dat is hardstikke duur :o )

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 01:31

je meot software windows voor mac aanschaffen, je harde schijf opdelen in twee gedeeltes waarop 1 gedeelte mac draait en het andere gedeelte windows.

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 01:31

er zit dus helemaal niks van windows in, het is Apple, geen Windows ;)

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 01:34

Maar je kan bijv wel office laten voor instaleren nu? maar windows 7 (of viesbah) dus niet? nou ja duur werd het toch al :Y)

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 10:25

Pff wat een gedoe zeg. En dat parallel draaien snap ik ook niet. Heb sowieso erg weinig verstand van computers :P

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 13:16

je kan naar een service punt gaan en daar je wensen kenbaar maken en dan personaliseren ze hem helemaal voor je :j terug brengen omdat hij niet bevalt gaat dan niet meer, omdat hij helemaal gepersonaliseerd is, maar ok. geloof niet dat je dat gaat doen hehe :D

phylos, niet te moeilijk denken over die parallellen (of hoe je dat ook mag schrijven :+ ). je bepaalt zelf een bepaald gedeelte van je harde schijf waar windows op komt te draaien. je kan dan bij opstarten kiezen uit werken op Mac OSX of Windows. je hebt dus gewoon twee systemen draaien op je mac computer. tussendoor kan je ook switchen tussen de systemen. 't is echt heel makkelijk :j

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 13:20

ah zo..dat klinkt al makkelijker ;)

o0marije0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 20:27

Weet iemand het verschil tussen DDR3 of DDR3 SODIMM ?
Wat is beter, de DDR met of zonder het SODIMM er achter ??

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 21:08

Als ik kan alleen vinden dat een SODIMM kleiner is en vaak in laptops word gebruikt. Er staat ook bij dat ze in principe wel hetzelfde werken en ongeveer de zelfde prestatie leveren. Dus ik denk dat het in de praktijk niet zoveel verschil maakt. Maar als ik het zo nakijk kan ik ook niets vinden over gewone DDR3 er staat altijd nog een andere afkorting achter?

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 21:47

Ik denk niet dat dat veel verschil maakt. De grootte is belangrijker..

o0marije0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 10:48

Oke bedankt ! :D
Ik twijfel op het moment nog erg over de verschillende laptops. Mijn top 3 is op het moment
HP pavilion dm1-2120ed. Dit is een 11,6 inch mini laptop met 3GB DDR3, geheugen 320GB en AMD Athlon II Neo K125 1,7GHz processor.
HP probook 4320s (WS903EA). Dit is een 13.3 inch laptop ook 3GB DDR3 en 350GB geheugen maar een Intel Core i3 370M 2,26 GHz processor.
Asus Eee PC 1215N-BLK064M. Dit is een 12.1 inch laptop. Heeft 2 GB DDR3 en 250 GB geheugen maar een Intel Atom D525 1,8GHz GHz processor.

Volgens mijn vader is een Intel Atom processor het slechtst, heeft iemand hier ervaring mee ?
Dan zit er nog een verschil in Ethernet, deze is bij de HP probook 1Gbps maar bij veel andere 1Mbps. Heeft iemand hier ervaring mee ?
Is 1Mbps voldoende ? Of is de 1Gbps wel echt een grote plus ?

Wat een zoekerij :o Zie af en toe door de bomen het bos niet meer als k naar die getallen kijk.
Moet ook nog de accuduur opzoeken van allemaal, las namelijk ergens dat die vand e HP probook maar 4 uur is, dat ik we heeul kort imo!

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 12:10

Atom is een echte minilaptop processor als ik me niet vergis.. Als ik dit zo zie, zou ik voor de tweede gaan, maar ben je bereid om dan wat in te leveren op het gebied van gewicht & mobiliteit? De accuduur van de probook zal minder zijn inderdaad, omdat ie meer prestaties levert. Waar wil je hem voor gebruiken? De Eee's zijn erg leuk voor erbij, film kijken in de trein wil prima erop, maar als dat je enige is dan zou ik iets groters en beters nemen..