[Centraal] "iPod, iTunes en Creative Zen" deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sani

Re: [Centraal] "iPod, iTunes en Creative Zen" deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 16:41

Ik zou niet een iphone kopen als je hem toch niet gebruikt voor het bellen.
Tussen de iPod Touch 3 en 4 verschilt weinig vind ik zelf. Het grootste verschil is dat 4 een camera heeft.
Je kan ook radio luisteren zonder internet ( daar heb je een speciaal dingetje voor nodig..) Of je moet echt een internetradio willen luisteren.

Ben je van plan er megaveel muziek op te zetten? Ik ben zelf van een Touch 3 8b naar een Touch 4 32gb gegaan ( ik wilde er een met meer geheugen ).
Boeken lezen vind ik zowieso vreselijk digitaal. ik houd van de geur van boeken en het vasthouden van een boek tijdens het lezen.

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 16:47

@sani, thanx! Zit nu op een andere site (tweakers) en via hen ben ik erachter gekomen dat ik wsl de internetverbinding van mijn huidige mobiel kan "delen" met de ipod.

Camera maakt voor mij niet uit, heb een goede normale camera en mijn nokia heeft ook een uitstekende camera.

Tja, wat is megaveel, ik denk dat het wel mee zal vallen. Heb op mijn nokia ook niet zo heel veel staan.

Hoe kun je dan toch radio luisteren? Het hoeft voor mij geen inet radio te zijn ;) Radio kan toch alleen via wifi?

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 16:50

Ik vind het nogal vreemd om een iPhone te kopen terwijl je geen nieuwe telefoon wil en hem ook niet gaat gebruiken om te gaan bellen. Dan zou ik gewoon voor een iPod Touch gaan als je die zo graag wil, en bekijken hoeveel muziek je er op wil zetten. Als je maar weinig muziek wil, ga je voor de 2GB, als je er veel meer op wil zetten ga je wat hoger.

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 16:52

De reden van evt een iphone is de mogelijkheid om overal op inet te kunnen ;) :D Maar waarschijnlijk is dat op te lossen via de verbinding van mijn huidige telefoon

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 17:22

Internet kan je ook met een iPod touch...

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 17:34

maar niet zomaar als ik op stal ben/aan het rijden ben ;) maar heb er een oplossing voor gevonden als het goed is.

Suzannen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 14:53

Okee, misschien kan iemand hier mij helpen.
Ik heb sinds een week een iphone 3gs overgenomen van de moeder van m'n oppaskinders.
Nu heb ik zelf een hi-prepaid simkaart, maar uiteraard meteen even een eindeloos online dingetje aangevraagd.
Nou hij deed internet overal en helemaal prima, totdat ik via de pc een itunes account aangemaakt en nieuwe apps erop gezet.
Iphone helemaal gesynchroniseerd.
Maar nu doet m'n internet het dus niet buiten mijn huis. Wifi doet het wel gewoon.
Maar nu las ik op internet iets dat je dan naar instellingen->algemeen->netwerk moet gaan en dat daar ergens onder iets van EDGE moet staan, en dat je dan GRPS kan aanzetten?
Maar dat EDGE staat bij mij nergens.
En ik ben echt een ei met dit soort dingen, dus wie kan mij helpen?? :Y)

Suzannen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 15:00

Zie trouwens ook overal op internet staan dat je dan een bepaalde naam+wachtwoord van je provider moet invullen bij APN.
Maar dit kan ik ook niet vinden?
Heb bij netwerk alleen maar staan:
schakel 3G in
mobiele data
dataroaming
stel internet-tethering in
VPN
Wi-Fi

En dat is het. Echt bizar, ik snap er niets van

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 15:03

Suzannen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 15:06

Dank je, heb dat forum al helemaal afgezocht, dus ga het maar even plaatsen. :)

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 15:10

succes!

vind het een ideaal forum, heb er al behoorlijk wat info vandaan gehaald over telefoon, internet laptop enz.
Nu ook een programma gevonden dat ik op mijn nokia heb geinstalleerd en daardoor kan ik met een ipod bijv dus via mijn telefoon netwerk gewoon op internet.

Suzannen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 15:15

Ohh handig, nou ik hoop dat ze me kunnen helpen.

Suzannen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 15:38

Nou van dit forum, dat het forum van je linkje, kwam ik weer op een ander forum terecht, en het is eindelijk gelukt.
Thnx, nou zijn mijn IPhone en ik weer vriendjes hehe

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 15:54

juudii5

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 20:33

Oke ik heb een vraag.
Heb net een ipod gekocht... Meteen aan oplader gelegt, maar het gele lampje blijft branden. (dacht dat het veranderde van kleur als die opgeladen was?)
Wil ik hem aan doen, kom ik niet in het menu maar zie ik een stekker met daarboven een muzieknoot met Itunes.
Moet ik iets doen voordat ik erop kan? Of doe ik iets verkeerds?

Er staat op het blaadje wel.. download en instaleer de nieuwste Itunes-versie vanaf (een site).
Moet dat op je normale pc? want kom nu niet int het menu?
Kan iemand mij helpen??

mememe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 22:19

juudii5 schreef:
Oke ik heb een vraag.
Heb net een ipod gekocht... Meteen aan oplader gelegt, maar het gele lampje blijft branden. (dacht dat het veranderde van kleur als die opgeladen was?)
Wil ik hem aan doen, kom ik niet in het menu maar zie ik een stekker met daarboven een muzieknoot met Itunes.
Moet ik iets doen voordat ik erop kan? Of doe ik iets verkeerds?

Er staat op het blaadje wel.. download en instaleer de nieuwste Itunes-versie vanaf (een site).
Moet dat op je normale pc? want kom nu niet int het menu?
Kan iemand mij helpen??

Over welk geel lampje heb je het?? Want zover ik weet wordt die van mij rood als er weinig batterijlading over is. Het gele lampje heb ik nooit gehad.
Je moet je ipod synchroniseren met itunes. Dus je moet itunes downloaden van het internet en een account aanmaken, zal hieronder even neerzetten hoe je dat moet doen want er is namelijk een methode voor ;)
En het moet idd op je normale pc.

En nu makkelijk in stappen, ben niet zo goed in het uitleggen.

1. itunes downloaden
2.itunes account aanmaken
3. ipod in je computer met kabel en laten synchroniseren met itunes
4. vervolgens laad je ipod zichzelf op (wel in de computer laten ;) ), en kun je er films/video's/ muziek/ apps etc. opzetten..

dit is een website waar het heel makkelijk staat uitgelegd hoe je een account aanmaakt zonder creditcard.

http://computertotaal.nl/article/21295/ ... tcard.html

Hoop dat ik je heb kunnen helpen

juudii5

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 22:35

Thanks ik ga het eens proberen..
Heb er nu al een hekel aan haha..
Begrijp er echt niet veel van.

Voor internet vraagt ie een ww.. maar waar vind ik die ooit????

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 23:14

Ik vind het ook een ramp hoor, je bent niet de enige.
Ik gebruik nu een verfijnde versie foobar met de settings van een collega die er veel verstand van heeft.
Met haar uitleg kom ik toch nog ergens gelukkig.
Meer mensen die foobar gebruiken ipv itunes?

juudii5

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 11:08

Ah gelukkig!
Nou kom er helemaal niet in :P
Misschien kan mn buurmeisje me van de week helpen... i hope. Want snap niets van dat ding haha
Ben er echt geen ster in.
En dat ww voor internet vinden is wel het grootste probleem hoor pfff

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 11:49

Wat hierboven staat klopt niet, je moet helemaal geen iTunes account aanmaken om je muziek op je iPod te kunnen zetten. Een account heb je alleen nodig als je muziek wil kopen in de iTunes store.

Je moet gewoon het programma iTunes vanaf http://www.apple.com downloaden. Dan kan je in je library/bibliotheek alle muziek die je op je computer hebt staan importeren. En dan zet je vanaf je library de muziek over naar je iPod. iTunes is helemaal geen rot of moeilijk programma, het is integendeel zelfs heel simpel om mee te werken. Als je het moeilijk vindt, betekent dat dat je het nog niet goed begrijpt en dan is het handig om eens te lezen in de handleidingen op de Apple site: http://support.apple.com/nl_NL/manuals/#

Als je wil weten of hij opgeladen is, moet je gewoon naar het icoontje kijken (staat normaal ook in iTunes in de linkerkolom naast de naam van je iPod).
Afbeelding

Links betekent dat hij nog aan het opladen is, rechts betekent dat de batterij volledig opgeladen is.

Piera

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 13:05

Ik had per ongeluk over dit centrale topic heen gekeken en een eigen gestart maar hier mijn vraag nog een keer:

Mijn trouwe Ipod nano (model middeleeuwen) begint na 4 jaar dagelijkse dienst het nu toch echt op te geven. De knopjes doen het allemaal niet meer zo goed en de batterij begint waardeloos te worden. Kortom, tijd voor een nieuwe.
Echter, de nieuwste generatie van Ipod nano's heeft een touchscreen en is vierkant, ik vind hem gewoon niet mooi en van touchscreen krijg ik de kriebels.
Ik wil graag een Ipod nano van 16Gb van de 4e of 5e generatie, deze dus:
Afbeelding

Deze zijn alleen nergens te vinden!! Ik heb half internet al afgespeurd en overal kom ik weer die stomme touchscreens tegen. Ik wil graag een nieuwe ipod incl garantie, van marktplaats kopen gaat dus niet op. Heeft iemand een idee of ze nog ergens in winkels te verkrijgen zijn?

juudii5

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 14:50

Yasmine bedankt!!!
Die handleiding is echt handig!! Ga het eens rustig doornemen.

juudii5

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 23:36

Oke, internet zit erop :D!!!
En heb er ook nog meer leuke dingen op gezet, echt leuk dit ding.
Nu nog uitvinden hoe ik mn muziek erop krijg.. weet via itunes, van laptop af.. maar zie mn muziek er niet in staan.. dus dat vind ik nog raar.

Joelle1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 22:53

mijn ipod touch is gejat op een leefgroep :(
en ze doen der niks aan terwijl hij op me kamer lag en me kamer
zat opslot de leiding moest der ff in en weg....
:brr:

Yinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 11:12

Ik heb net nieuwe muziek op mijn ipod gezet toen mijn computer uitviel. Ik heb daarna mijn ipod aangedaan, kom k er achter dat van de ruim 2000 nummers alleen nog maar de 10 nummers opstaan die ik gratis van Itunes gedownload heb _-:( Computer weer snel opgestart en ipod er aan gedaan. Op Itunes staat dat wel alle nr's op mijn ipod staan, maar als ik hem er af haal niet :S

Wie o wie herkent dit?