[Centraal]Bokkers op de woningmarkt!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MoniqueT

Re: Bokkers op de woningmarkt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 17:45

Spannend Zesiram, ik gun het jullie van harte!

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-10 17:47

Dank je. Het is zojuist nog een heftigere dag geworden.....onder voorbehoud van keuring heb ik mijn paard naar Duitsland verkocht....pff gaat wel snel allemaal zo.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 17:59

Zesiram schreef:
@Relaxed: dat is echt frustrerend, dat hadden die mensen natuurlijk van te voren kunnen weten!
@Morimann: een goede makelaar kan echt bepalend zijn, hopelijk kunnen jullie met een ander in zee.

Wij hebben net een bod gedaan op een huis! Wel wat kleiner dan we eigenlijk wilden, met name de slaapkamers. Maar voor de rest zo keurig afgewerkt, dat we zelfs zonder schilderen er in kunnen! Superfijne keuken en badkamer, volledig geïsoleerd etc. Mensen gaan uit elkaar, dus moeten er snel vanaf. Hopelijk een gelukje voor ons. Het is even afwachten op de reactie van de verkoper, die zou het maandag laten weten.

Maar juist daarom heb ik het idee dat ze dus 3 kamers (2 slaapkamers) bedoelen en dan zou het er niet om over hoeven te gaan.. Omdat er in die kaart wel stond dat ze positief zijn en serieus geinteresseerd..

Spannend dus bij jullie! :)

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 17:59

@ Zesiram:

Heftig he? Ik merk dat het alleen al te koop zetten van paarden en huis al heel emotioneel is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 18:09

Nou ik vond mijn paard verkopen ook niet makkelijk idd.. Toen die weg was ben ik ook echt 2 weken van slag geweest.. :o Ook al had ik hem heel bewust verkocht, stond ik er 100% achter en kwam ie supergoed terecht..

Huis maakt me niks uit, das maar een huis.. Het is hooguit lastig omdat ik ga samenwonen en dus mijn eigen plekje opgeef..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 18:15

een huis zou ik inderdaad ook niet erg vinden, maar geen paarden meer... gelukkig betalen die mijn ouders!

pff lang studeren lijkt zo geweldig, maar Bas en ik zijn nu beide 27 en aan het afstuderen.

We willen nu een hypotheek waar mijn ouders garant gaan staan (hebben beide zicht op een baan, ik werk al 75%)

zijn er ook mensen die zelf een hypotheek genomen hebben zonder een vaste baan, en is dat niet erg gevaarlijk?

Sunshine80

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 18:16

Nou, ons huis staat al sinds november te koop, maar helaas nog niets. Gelukkig hadden we met de laatste Open Huis-dag wel kijkers, anders had ik wel gebaald. Maar natuurlijk heb ik liever kopers!!!
Het is wel jammer, want ik en mijn ex zijn sinds november uit elkaar, maar moeten het huis nog delen vanwege de kosten.
Ik hoop dus echt zo snel mogelijk mijn huis te verkopen, maar voorlopig hebben we nog geen geluk. Ik hoop dat het in de komende maanden met mooi weer gaat gebeuren!!!

Zo zie je maar, dat iedereen om een andere reden zijn huis verkoopt....

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 18:54

Gek, ik ben wel erg gehecht aan mijn huis. We verkopen dit huis omdat het gewoon te groot is, niet zozeer het huis, maar wel alles erom heen.

Ik ben hier 11 jaar geleden komen wonen in een hele verdrietige periode, net na het overlijden van mijn eerste man. Dit huis was een grote troost voor me, het voelde zo goed en zo veilig, na alle ellende die ik gehad had. Ik kwam van een groot melkveebedrijf, heb 10 jaar in het huis van mijn schoonouders gewoon daar en het voelde nooit echt als 'eigen'.

Dit huis was mijn eerste echt helemaal zelf uitgekozen stek en ik was dolgelukkig toen bleek dat ook Albert het een heerlijke plek vond en met zijn dochter bij me wilde komen wonen. Samen hebben we hier heerlijke jaren gehad.

Het vreemde is ook dat ook vrienden zeggen dat dit huis een bepaalde warmte en sfeer uitstraalt, dat ze zich hier altijd zo prettig voelen en tot rust komen.

We zijn de hele week al weer bezig om erf, terras, zwembad en tuin schoon te krijgen. We redden het gewoon niet meer met onze gezondheid en straks zonder hulp van de kinderen (die nu echt heel goed bijspringen!). Maar hoe mooi ik ook zal gaan wonen misschien, dit huis voelt als een warme jas. Ik weet ook zeker dat ik dat niet zonder tranen zal verlaten.

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-10 19:03

Ik kan me heel goed voorstellen dat je huis verkopen dan erg emotioneel is. Voor ons is dat niet echt, wij wonen hier al 8 jaar, maar we hebben het gekocht met het oog op doorgroei.

Mijn paard verkopen is wel emotioneel, al kan ik het wel van me af zetten nu. De beslissing nemen was veel emotioneler. Maar ja, het huis 'voelt' niks, als je paard ergens slecht behandeld wordt, dat zou ik mezelf nooit vergeven.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 19:16

Daar heb je ook weer gelijk in. Het maakt me eigenlijk niks uit wie het huis koopt, het is inderdaad de beslissing om het achter te laten.

Wie de paarden koopt is wel weer heel belangrijk!

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 19:22

hier ook een die eigenlijk het huis uit moet

al zitten we wel in dubio
koop of huur en waar

vriend lief wil assen niet uit ik wil assen niet in

is wel leuk hier alles te lezen worden een hoop huizen aangeboden hier :D

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 21:37

@Zesiram: wat spannend met het huis, ik ben benieuwd!
Lijkt me idd erg moeilijk met je paard :(:)

Huis verkopen, daar zie ik ook tegenop, is toch wel heel fijn wonen, hier, maar goed paarden en bedrijf aan huis zijn hier niet mogelijk.
Ik heb ook wel echt een band met dit huis en hoop ook echt dat als we het ooit verkopen er leuke mensen in komen te wonen :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 21:52

vonneke schreef:
We willen nu een hypotheek waar mijn ouders garant gaan staan (hebben beide zicht op een baan, ik werk al 75%)

zijn er ook mensen die zelf een hypotheek genomen hebben zonder een vaste baan, en is dat niet erg gevaarlijk?

Dit vraag ik me dus ook af... kan dit uberhaupt? Dus een hypotheek nemen zonder dat je zelf een vast contract hebt (gezien je zegt dat je ouders garant staan, Vonneke)?
Mijn vriend heeft nml een 2-jarig contract en ik een 1-jarig contract met uitzicht op vaste baan daarna (ik heb sinds 12 feb. dit jaar een baan, ik werk 80%). Wij willen ook graag gaan kopen maar wij hebben het idee dat het erg lastig wordt om een hypotheek af te sluiten op basis van deze gegevens, ook al willen onze ouders ook best garant staan.
Heeft iemand hier ervaring mee?

Meloen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 22:09

Eigenlijk zou er verandering moeten komen in het niet/moeilijk afsluiten van hypotheek bij jaarcontract. :j
Ik begrijp natuurlijk wel de reden, en helemaal gezien de 'crisis' waar wij in leven. Het geeft natuurlijk geen zekerheid bij de bank.
Ik bedoel, hoeveel procent van de bevolking is het die een jaar contract heeft?? En een vast contract wordt ook niet meer zo snel verstrekt.

Lastig is het wel. Samen een geweldig inkomen, ruim boven modaal, en dan kan je eigenlijk vrij weinig door dat stomme jaarcontract >;)

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 22:11

Als je maar een intentieverklaring van de baas krijgt, kun je nog wel een hypotheek krijgen.

Meloen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 22:32

Bij de ING was zelfs dat niet voldoende...

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 22:33

Wij hebben een hypotheek bij Obvion gekregen.

Only_Hellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 22:46

Dagmar_k schreef:
Bij de ING was zelfs dat niet voldoende...

Apart. ING is niet de allerlastigste wat acceptatie betreft. Was het een aanvraag met NHG?
Maar ING is niet de enige aanbieder in hypothekenland. Je weet wel zeker dat de intentieverklaring was ingevuld op je werkgeversverklaring? Dan gewoon naar een ander. Ik ben het in elk geval nog niet tegen gekomen dat een jaarcontract niet werd geaccepteerd, en we doen toch vrij veel nieuwe aanvragen.

Meloen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 22:47

De adviseur noemde het, nou weet ik niet meer wat de naam ervoor is...
In ieder geval, geen intentieverklaring. >;) Stom is dat, als je niet op het woord komt. Google helpt ook niet mee :')

Ja, we zijn rustig aan het rondkijken. Hebben nu een hypotheek van 160.000, met nog een hele gunstige rente. Destijds op één, vooral nog laag, inkomen. Wij mogen nu niet klagen, nu tweeverdienders. :)
Zodra er iets leuks op funda komt, dan pas gaan we misschien stappen ondernemen.
Laatst bijgewerkt door Meloen op 11-04-10 22:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Only_Hellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 22:48

Maar je hebt dus geen intentieverklaring?

Meloen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 22:50

Ja dat dus wel, of nou ja mijn vriend. Ik heb dat nog niet geregeld (nog niet nodig geweest). Mijn vriend had hem al thuis, aan de hypotheekadviseur laten zien. Die noemde dus nog een x-verklaring die mijn vriend nodig zou moeten hebben.

Intentie naar vast contract was niet genoeg, er moest een verklaring zijn waarin het zeker is dat een vast contract geboden worden. Heel vreemd :?

Only_Hellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 22:53

Intentieverklaring wil zeggen dat de intentie er is om iemand een vast contract aan te bieden. Raar. Kunnen jullie wel 3 jaar jaaropgaves overleggen?
En als je rente nu nog gunstig is, kun je die dan niet meenemen? Of is dat bij die ING?

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 22:55

Wij hoefde alleen de laatste loonstrook te overleggen.
Ook op de intentieverklaring van de baas staat het maand of jaarsalaris ingevuld.

Only_Hellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 22:56

Brainless schreef:
Wij hoefde alleen de laatste loonstrook te overleggen.
Ook op de intentieverklaring van de baas staat het maand of jaarsalaris ingevuld.

Ja, zou ook voldoende met een intentieverklaring.

Meloen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 22:56

Jazeker, veel meer dan 3 jaaropgaves. No problemos.
Huidige hypotheek is bij de ING, alleen looptijd van -ik dacht- 7 jaar. Dus loopt bijna af.

Raar hè. Wij stonden er ook van te kijken. Intentieverklaring en alles geregeld.
Ach, gelukkig zijn er meer banken. Dan gaan we wel naar een andere. :Y)

Ik ga nu op bed.. welterusten :wave: