E-reader ervaring gezocht..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

This_is_me

Re: E-reader ervaring gezocht..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-10 12:33

Of het op dit moment bespaart op kosten betwijfel ik... Maar het wel zeker op ruimte hahaha.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 12:38

Jij weet denk ik niet hoeveel ik lees :')

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 12:58

Ik lees gemiddeld een boek per week met uitschieters in de vakantie naar 5 tot 7 boeken per week....het scheelt mij echt enorm! Ik scoor voor de vakantie 15 ebooks en ben (zo illegaal als wat) meestal een euro per boek kwijt, dus voor 15 euro kan ik er weer een week of wat tegenaan!

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 13:23

Er zijn ook van die sites waar besloten groepen (ben de naam vergeten) boeken uitwisselen... kan iemand me die links per pb sturen?

This_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-10 13:32

Wendy schreef:
Jij weet denk ik niet hoeveel ik lees :')

Nee idd.. :')
haha maar dat zal dan wel veel zijn.

Wat doe je met al je papierenboeken??

highwaykind

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 13:43

Ik kom ook nog even spammen tussendoor : we hebben ook een Bokt boekenclubje, maandelijks meelezen niet verplicht, wel gezellig.

[ENT] Bokt Boekclubje op Goodreads

Leuke manier om eens een boek te lezen dat je zelf niet zo snel uit zou kiezen (al gaat het kiezen van de boeken per maand wel met een poll ;) )

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 13:46

slimmerik schreef:
Er zijn ook van die sites waar besloten groepen (ben de naam vergeten) boeken uitwisselen... kan iemand me die links per pb sturen?

Mag ik die pb ook??

This_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-10 14:06

highwaykind schreef:
Ik kom ook nog even spammen tussendoor : we hebben ook een Bokt boekenclubje, maandelijks meelezen niet verplicht, wel gezellig.

[ENT] Bokt Boekclubje op Goodreads

Leuke manier om eens een boek te lezen dat je zelf niet zo snel uit zou kiezen (al gaat het kiezen van de boeken per maand wel met een poll ;) )

Leuk leuk!! :D

Margee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 09:13

Ik ben inmiddels lid geworden van de bieb in Hilversum.
Het gaat best vlot, alleen nog weinig boeken helaas.....

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 09:22

Gisteren eens uitgebreid bezig geweest met de pocketbook 302. Ben heel enthousiast over het apparaatje. Veel mogelijkheden (wifi, bluetooth) en de software is eigenlijk helemaal aan te passen aan je eigen wensen. Er zitten zelfs mogelijkheden op waar ik niet echt op zat te wachten zoals sodoku spelen en mp3's afspelen.
Het pakketje is mooi compleet, inclusief leren hoes en micro sd kaartje. De optie om rss feeds te downloaden lijkt me ook heel handig voor op vakantie.
Het jammere zal voor sommige mensen zijn dat de software op dit moment nog niet in het nederlands beschikbaar is, maar dat zou als het goed is met de volgende firmware update ook komen.

Het omslaan van de bladzijden gaat lekker snel, en omdat het scherm 16 grijstinten weergeeft, zien foto's en plaatjes er ook mooi uit. Het geheel oogt ook lekker strak.

Tot nu toe ben ik heel tevreden :j

Ash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 07:18

Hey bokkers,
Ik zit ook te twijfelen of ik er een zal kopen.
Ik lees een aantal boeken per maand. Zal ik dit er dan uit halen?
Scheelt wel een hoop boeken in huis.

Heeft iemand ondertussen er al eentje gekocht?

Kan je alle soorten boeken erop zetten?

This_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-10 11:43

Hey Ash...

Ik denk dat als je het topic doorleest je al een heel eind komt ;)

Heb er zelf ook nog geen een. Ik wacht tot ie iets goedkoper wordt. De concurentie is inmiddels aardig op gang gebracht. Ik verwacht dat het over een tijdje niet meer dan normaal is dat je leest via een e-reader...

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 12:30

Ik zit er ook over na te denken een e-reader te kopen. Maar nu zei iemand tegen mij dat ik dat ipv een e-reader beter een ipad kan kopen. Volgens hem kan je daar alles mee wat je met een e-reader ook kunt, maar kun je er ook nog mee internetten. Weet iemand hier of dat klopt?

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 12:49

Ja je kunt met een ipad ook internetten. Wel gaat de batterij van een ereader veel langer mee en heb je een beter scherm om boeken te lezen. Een ipad is een platte computer en een ereader is gewoon een plat boek.

highwaykind

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 12:53

Groot verschil (behalve batterij )tussen iPad en e-reader is het scherm.
e-ink vs lcd en hoe dat leest in verschillende lichtomstandigheden.

Lees dit topic even door en je weet het, 12 pagina's vol info :)

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 13:03

Met een i-pad hoef je niet in het daglicht te gaan zitten. Zie je niets. De ereader kun je heerlijk meenemen op vakantie om te lezen.

This_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-10 13:35

Daarom gaat mijn voorkeur uit naar de e-reader... :j

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 14:30

highwaykind schreef:
Groot verschil (behalve batterij )tussen iPad en e-reader is het scherm.
e-ink vs lcd en hoe dat leest in verschillende lichtomstandigheden.

Lees dit topic even door en je weet het, 12 pagina's vol info :)

Dank je, dacht ik al! Dat wordt dan dus toch een e-reader ;) Ook een stuk minder duur dan een ipad. Nu nog bedenken welke...

Neff

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 09:19

Ena als je al een laptop/ computer hebt, wat is dan de toegevoegde waarde van een ipad?
Ereader is echt heel handig als je van lezen houdt het scheelt echt heel veel kastruimte (heb net alweer twee volle verhuisdozen boeken vol om weg te doen) en ze doen het echt heel lang zonder stroom. En in het volle licht buiten goed te lezen en lekker licht qua gewicht. Ben echt heel blij met mn bebook. Nu graag alleen nog wat meer (vooral nederlandse) digitale boeken en nog wat goedkoper, dan ben ik helemaal blij!

highwaykind

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 09:27

Kindle Global is ook een heel stuk goedkoper geworden - als je veel Engels (wilt) lezen is dat ook echt een aanrader (boeken zijn ook goedkoper dan bij BOL, allemaal 10 dollar.)
Kindle Global of DX global (groot scherm) is bij Amazon te bestellen, ze versturen naar NL.

Monica24

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-10 20:05

Net terug van 3 weken Frankrijk en natuurlijk is mijn e-reader (Bebook) ook meegeweest. Geweldig!! Geen zware boeken in je tas/koffer. Scheelt gewicht en mega ruimte. Ik heb denk ik iets van 20 boeken gelezen (heb er erg veel). Het gaat echt zooooo makkelijk. Boek uit, even op een paar knopjes drukken en beginnen in het volgende boek. Lekker in het zonnetje. Als er iemand nog twijfelt: niet twijfelen, gelijk kopen!

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 17:28

Ik heb mezelf vandaag een ereader kado gedaan. Leende er al een tijdje 1 af en toe van een vriendin. Maar met vakantie voor de deur vond ik het tijd worden om eens echt wat geld uit te geven.

Ik heb niet gekozen voor een gewone ereader. Ik heb gekozen voor de entourage edge (http://t0.gstatic.com/images?q=tbn:VVbY ... up.jpg&t=1) . Je kan er iets meer mee dan een gewoon ereader. Voor mij wel belangrijk dat er bv een mogelijkheid voor internet opzit, om tijdens het lezen dingen op te zoeken.

Het gaat me in iedergeval heel veel boekenkast ruimte schelen (heb nu zo'n 2500 boeken).

This_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-10 12:35

Ziet er erg mooi uit Veulen...
Is het zo dat de linkerkant E-ink is en de rechterkant normaal pc-scherm oid??

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 13:49

Ja, hoewel het niet percee het rechterscherm hoeft te zijn. Je kan hem zelf instellen met bv het E-ink scherm links of rechts. Hij kan ook geheel dubbel geklapt worden en dan kijk je dus maar tegen 1 scherm aan.

Gewicht schijnt het grootste nadeel te zijn, 1.3 kg vinden vele mensen zwaar. Maar als je een beetje boek weegt zit je daar ook al snel op.

Nu nog opzoek naar leuke boeken om er op te zetten. Iemand nog tips?

Selket

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 11:34

highwaykind schreef:
Is ook een van de redenen waarom ik een Kindle gekocht heb, lees toch al veel in het Engels, en alle boeken zijn 10 dollar of minder.

En het proberen van een boek voor je hem koopt is ook wel heel erg handig - net als doorbladeren van een echt boek.

Ik wil binnenkort proberen om een boek bij BOL te kopen, en dan kijken of ik die op mijn Kindle kan zetten.. maar voor ik geld uitgeef..
Heeft iemand misschien een testbestand voor me?

Heb je ondertussen al een Nederlands boek op je Kindle gezet? Ik sta op het punt een Kindle aan te schaffen maar lees zo af en toe ook graag een Nederlandstalig boek tussendoor. Heel benieuwd of die ook op de Kindle kunnen :D