Samsung Star S5230

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

xkimmx

Re: Samsung Star S5230

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 23:10

Ik wil ook al een tijdje de Samsung Star. Zit te denken om hem ook bij Typhone te bestellen. Maar heb je daar dan wel garantie op? Hij is natuurlijk wel simlock vrij. En dat internet? Hoeveel betalen jullie daarvoor per maand? En is dat dan onbeperkt internet?

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 07:34

Typhone is goedkoop. Het toestel van, volgens mij 149 euro, is wel simlock vrij. Het moet erbij staan :) Er zit wel garantie op, maar ik heb verhalen gelezen dat een telefoon terugsturen naar Typhone ontzettend veel gedoe is en dat je hem dan weken kwijt bent. Ik zelf koop een telefoon liever in de winkel (bv Mediamarkt) omdat je dan terug kunt gaan naar de winkel voor je garantie. Werkt toch wat fijner :)

Onbeperkt internet is bij Vodafone 10 euro per maand.

__Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 07:40

Onbeperkt internet is bij iedere provider normaal gesproken 10 euro.. soms lopen er acties voor bijvoorbeeld 5 (hebben wij momenteel)

Let er op dat als je op internet bestelt dat je bij een flink aantal sites een buitenlands model kunt krijgen!

Ow en wat betreft de agenda: Daar ben ik ook nog niet achter! Ik vind het zo raar! Heb allemaal agenda-items maar de agendawidget blijft aangeven dat ik geen items heb.. Heb het nog niet uitgezocht, vergeet het steeds :P En dat stille, tsja dat ben ik wel gewend :P Ik heb daarom zelf een widget op het linkerschermpje gezet, dan hoef je alleen daarheen (dus vergelijkbaar met een knop bovenop :P) en dan op stil klikken!

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 14:26

Ik heb hem gekocht :o :o

Wat een leuk ding zo op het eerste gezicht 8-)

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 20:00

Misschien wel handig om wat meer details te geven, ook naar aanleiding van dit topic :)

De telefoon heb ik simlockvrij gekocht bij de Mediamarkt voor 169 euro. Ik was ook naar BelCompany geweest, maar daar was ie zelfs 200 euro. Ik weet dat hem online vanaf 149 euro kan kopen, maar de service is dan wel minder. Ik kan nu mijn telefoon binnen twee weken gratis omruilen of inleveren, service van de Mediamarkt. Verder heb ik de telefoon met mijn creditcard gekocht, wat betekent dat de telefoon meteen zes maanden is verzekerd tegen verlies, diefstal en beschadiging 8-)

Verder heb ik er een beschermlaag bijgekocht voor de voorkant (het scherm) van de telefoon. Die bestaat al speciaal voor dit model. Het is gewoon een doorzichtige sticker waardoor het scherm niet zo snel zal gaan krassen. Kostte mij 10 euro voor 2 stickers. Je hebt er maar één nodig. (Of twee, als je zo blond bent als ik en de sticker eerst verkeerd om plakt :+)
Voor mijn 4GB microSD geheugenkaart was ik 12 euro kwijt.
En als beschermhoes heb ik gewoon een sokje gekocht bij de Claire's voor maar 4 euro :Y) (in plaats van al die dure >10 euro sokjes bij de Mediamarkt).

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 21:05

x_spekkie_x schreef:
Misschien wel handig om wat meer details te geven, ook naar aanleiding van dit topic :)

De telefoon heb ik simlockvrij gekocht bij de Mediamarkt voor 169 euro. Ik was ook naar BelCompany geweest, maar daar was ie zelfs 200 euro. Ik weet dat hem online vanaf 149 euro kan kopen, maar de service is dan wel minder. Ik kan nu mijn telefoon binnen twee weken gratis omruilen of inleveren, service van de Mediamarkt. Verder heb ik de telefoon met mijn creditcard gekocht, wat betekent dat de telefoon meteen zes maanden is verzekerd tegen verlies, diefstal en beschadiging 8-)

Verder heb ik er een beschermlaag bijgekocht voor de voorkant (het scherm) van de telefoon. Die bestaat al speciaal voor dit model. Het is gewoon een doorzichtige sticker waardoor het scherm niet zo snel zal gaan krassen. Kostte mij 10 euro voor 2 stickers. Je hebt er maar één nodig. (Of twee, als je zo blond bent als ik en de sticker eerst verkeerd om plakt :+)
Voor mijn 4GB microSD geheugenkaart was ik 12 euro kwijt.
En als beschermhoes heb ik gewoon een sokje gekocht bij de Claire's voor maar 4 euro :Y) (in plaats van al die dure >10 euro sokjes bij de Mediamarkt).

waar kan je die stickers kopen??? en zo kaartje

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 21:06

plutolover schreef:
waar kan je die stickers kopen??? en zo kaartje

Ik heb ze allebei bij de Mediamarkt gekocht :)

Li_lee_yang

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 22:44

hij is nu bij de kijkshop 134 euro, prepaid van kpn

hrokur

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 22:54

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 07:11

Bij Mediamarkt / BelCompany / Vodafone winkel: 119 euro met Vodafone prepaid :)

Maar aangezien je in een prepaid telefoon nooit je abonnement simkaart kan stoppen, kun je beter een simlock vrije telefoon kopen :)

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 08:37

Wie weet heeft een van jullie hier een oplossing voor mijn probleempje :)

Je kunt met de Samsung Star ook video's afspelen. Hiervoor moet de resolutie én de bitrate niet te hoog zijn. Nu krijg ik met de Jodix Free iPod Converter filmpjes in *.mp4 formaat, met resolutie 320x240 en bitrate 768 kbps. Dit werkt prima. Ik kan hierdoor mijn filmpjes gewoon op mijn Samsung bekijken!

Nu is het probleem dat ik deze filmpjes niet full screen krijg. De resolutie van het scherm is 400x240. Echter als ik filmpjes maak met deze resolutie (met een speciale Nidesoft Samsung Video Converter), dan wil mijn mobiel deze niet afspelen, zelfs niet met een zeer lage bitrate (256kbps).

Maak ik met de camerafunctie een filmpje, dan vult dit filmpje bijna het hele beeldscherm. Met de optie "passend op scherm -> verhouding negeren", vult het filmpje letterlijk het hele scherm. Dit wil ik graag en dit is dus ook mogelijk.

Het probleem wat ik heb is dat de filmpjes van 320x240 niet de hoogte van het scherm vullen (als je de telefoon op zijn kant, op filmkijk modus houdt). En het is zo zonde om zo'n groot scherm niet te gebruiken.

Wie heeft de gouden tip? ;)

[edit]
Het ligt waarschijnlijk aan het formaat van het filmpje voordat deze geconverteerd wordt (624x352 wordt niet mooi; 672x368 ook niet; dan krijg je na het converteren een zwarte balk boven en onder om hem netjes op 320x240 te maken en dan krijg je hem dus niet op volledig scherm)

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 10:03

Meid, je spreekt echt abracadabra voor mij :P dus daar kan ik je niet mee helpen..maar jij mss mij wel??? haha..zit er een knopje op waar je hem in 1 keer op stil kunt zetten, of als een beller je belt, maar je even niet op kunt nemen, dus niet wegdrukken, maar het geluidje even uit kunt zetten?

Jij veel succes met je filmpjes..

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 10:22

Het profiel "stil" kun je in één keer inschakelen door op je scherm op het toetsenbord te drukken linksonder en dan # lang ingedrukt houden.

Het profiel "stil" kun je aanpassen bij menu -> instellingen -> telefoonprofielen -> de pijltjes >> bij stil. Zo kun je er ook voor zorgen dat hij helemaal niets doet, ook niet het trillen waar hij op ingesteld staat :)

Tijdens het gebeld worden kun je alleen je geluid uitzetten door middel van de volume knoppen aan de linkerkant van je telefoon. Je zet hem dan op 0 (ofwel geluid uit) met het pijltje naar beneden.

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 10:42

haha das het probleem dus zie ik :P daaromk bleef ie doorrinkelen, stil staat niet op stil, althans geeft nog melodie aan in menu, haha..hoe blond kun je zijn ;)
Thanks, top! (wat zijn jullie handig allemaal zeg!)

Many

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 10:47

Ik vind die nepoproep trouwens echt briljant, niet dat je het ooit gebruikt maar toch, geniaal dat zoiets bestaat toch :))

nikolletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 11:29

Hier ook iemand met de star.
Bevalt me wel goed, alleen loop alleen tegen paar probleempjes aan.
Nepoproepen, ik plaats ze constant, in mijn broekzak. Wordt dus regelmatig gebeld door onbekend (nepoproep dus), nog meer mensen die hier last van hebben?

En ik wil mijn gegevensteller van mijn oproepen wissen.
Krijg ik de melding dat mijn simwachtwoord onjuist is, wat is dat in vredesnaam?
Ik heb helemaal geen wachtwoord op mijn sim geplaatst.
Krijg het er met geen mogelijkheid af, iemand die mij kan helpen?

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 11:41

Nepoproepen kun je uitzetten in het menu. Menu -> Instellingen -> Toepassingen -> Oproepen -> Nepoproep -> Nepspraakoproep. Hier kun je aanvinken of hij "aan" of "uit" staat. De gekozen functie is blauw, wil je hem uit hebben moet "uit" dus in blauw staan en dan onderaan op "opslaan" drukken :)

Simwachtwoord is waarschijnlijk dezelfde als het wachtwoord dat je moet intypen als je je telefoon aan doet. Heb je daar een wachtwoord op? Zo niet, dan kun je 0000 proberen óf 00000000 :)

nikolletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 11:43

Nepoproepen staan als het goed is nu dus uit :P

Maar simwachtwoord klopt dus niet, geen 0000 of 00000000 ook geen 1234 of 12345678.

hrokur

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 12:01

Heb mijn telefoon ontvangen. Ben nu druk aan het uitproberen. Aanraakscherm hoef ik niet aan te wennen. Handleiding is wel beknopt; je moet veel zelf uitproberen geloof ik. Ik hoop dat ik jullie niet met heeeel veel vragen hoef te gaan bestoken :o .

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 13:58

Ach joh, er zijn hier veel mensen die al langere tijd de star hebben, dus ze weten vreselijk veel over dit dingetje.. Dus ik zou je vragen gewoon stellen, ze kunnen vast helpen!! ;)

hrokur

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 14:10

Nou 1 vraag is al beantwoord door het hele topic nauwkeurig door te lezen :D .

Ik wil het geluid uitzetten als je iets intikt ( hmm aanraakt ), maar het trilgevoel wil ik wel houden. Heb al bij instellingen gezocht maar kan het niet vinden. Weet 1 van jullie dat?

Ik heb bij Erhan een siliconenhoesje en een flipcase (http://www.erhantelecom.nl/?menu=catego ... yID=135046 ) gekocht. Hmm bij die laatste zijn de gaatjes aan de zijkant voor de knopjes net niet groot genoeg. Die moet ik dus iets groter zien te maken.

Verder amuseer ik me prima met dit toestel.

nikolletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 14:14

Hrokur, als je in je beginscherm bent, dan moet je even op je volumeknopjes drukken.
Die op 0 zetten en trillen op het gewenste nivo, dan trilt ie wel maar maakt ie geen geluid ;)

hrokur

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 20:16

nikolletje schreef:
Hrokur, als je in je beginscherm bent, dan moet je even op je volumeknopjes drukken.
Die op 0 zetten en trillen op het gewenste nivo, dan trilt ie wel maar maakt ie geen geluid ;)

Afbeelding

Luanaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 09:56

Wat houd nepoproep in? :=

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 10:18

Luanaa schreef:
Wat houd nepoproep in? :=

Dat is echt geniaal. Je kunt instellen dat het lijkt alsof er iemand belt (je telefoon gaat over), terwijl er in werkelijkheid niemand aan de andere kant van de lijn zit. Het is dus een nepoproep ;) Zo kun je (of iemand anders) tot een minuut tekst inspreken. Deze tekst wordt dan afgedraaid als je opneemt, zodat het echt lijkt alsof je iemand aan de telefoon hebt :D

Je moet de functie nepoproep aanzetten en dan kun je instellen wanneer je gebeld wordt, 5 seconden tot 3 minuten nadat je het signaal hebt gegeven. Het signaal is de volumeknop aan de zijkant even wat langer ingedrukt houden. Dan staat er op je scherm ook "nepoproep geactiveerd".

Heel handig als je onder een slechte date wilt uitkomen :+