Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd Deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Marlis

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-22 22:01

Heel mooi zeg.

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-22 22:09

EmptyWords schreef:
Je doet het bod toch in je eentje, en dan moet je ook je burgerlijke staat aangeven ivm koopcontract. Dus dat is niet zo moeilijk
Nou nee, dat hoef je pas te doen als het bod met je voorwaarden geaccepteerd is en je over en weer het eens bent geworden. Dan pas stuur je de personalia op zodat de verkoper de koopakte kan opmaken en je vervolgens het concept kan opsturen.

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-22 22:23

paars schreef:
EmptyWords schreef:
Je doet het bod toch in je eentje, en dan moet je ook je burgerlijke staat aangeven ivm koopcontract. Dus dat is niet zo moeilijk
Nou nee, dat hoef je pas te doen als het bod met je voorwaarden geaccepteerd is en je over en weer het eens bent geworden. Dan pas stuur je de personalia op zodat de verkoper de koopakte kan opmaken en je vervolgens het concept kan opsturen.

Wij moesten de personalia al opgeven tijdens het bieden. We kregen een formulier die we moesten invullen, incl onze personalia

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-22 22:48

Nou ja, sowieso vraag je toch aan de makelaar wat voor mensen er geweest zijn? Tenminste, ik wel en dan kreeg ik ook een uitgebreid verslag. Alleen of met meer en waar ze vandaan kwamen. Ik had mijn huis bv niet aan een gezin met kleine kinderen willen verkopen dus dat wilde ik wel graag weten.

Lau07
Moderator

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-22 22:52

EmptyWords schreef:
paars schreef:

Wij moesten de personalia al opgeven tijdens het bieden. We kregen een formulier die we moesten invullen, incl onze personalia

Ik moest dit inderdaad ook opgeven. Ach ik vind het niet erg hoor, alles gebeurt met een reden denk ik altijd maar. Ik was vooral verbaasd over de makelaar die zo uit de school klapte. :D

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-22 00:06

Fitzroy schreef:
Nou ja, sowieso vraag je toch aan de makelaar wat voor mensen er geweest zijn? Tenminste, ik wel en dan kreeg ik ook een uitgebreid verslag. Alleen of met meer en waar ze vandaan kwamen. Ik had mijn huis bv niet aan een gezin met kleine kinderen willen verkopen dus dat wilde ik wel graag weten.

Ik wilde ook alles weten en kreeg uitgebreid verslag.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-22 07:50

Fitzroy schreef:

Waarom niet? Had je medelijden met je buren? :D

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-22 08:09

Suzanne F. schreef:
Waarom niet? Had je medelijden met je buren? :D

Ja, klopt. Ik had een super lieve buurvrouw die erg gesteld was op haar rust. En verder allemaal buren zonder kinderen.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-22 08:36

Mensen zonder kinderen kunnen ook herrie maken. Bijv een blaffende teckel. Feestjes.

Als ik dat had gewild had ik nog de luxe niet om te selecteren. Ik kreeg maar 1 bod ondanks de gekke tijden.

En mensen kunnen nog kinderen krijgen.

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-22 08:38

Fitzroy schreef:
Ja, klopt. Ik had een super lieve buurvrouw die erg gesteld was op haar rust. En verder allemaal buren zonder kinderen.

Lief, dat je daar rekening mee houdt!

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-22 09:21

Ik schreef na elke bezichtiging altijd een kort verslagje van 3 tot 5 regels. Konden de verkopers realtime meelezen via hun online dossier. En ik kon achteraf nog dingen terug lezen, want na 30 bezichtigingen weet je het ook niet meer haha. Maar daar zette we altijd idd in wat voor kijkers het waren en hun reactie en onze eigen indruk als makelaar. Gewoon heel simpel hoor, maar meeste verkopers vonden dat erg prettig.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-22 09:24

Precies, manzano. Gewoon fijn om te weten.

@zonnetje: van mensen achter in de 50 hoef je niet te verwachten dat ze nog kinderen krijgen, eerder kleinkinderen :D

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-22 09:33

Fitzroy schreef:
Precies, manzano. Gewoon fijn om te weten.

@zonnetje: van mensen achter in de 50 hoef je niet te verwachten dat ze nog kinderen krijgen, eerder kleinkinderen :D

Dat kan ook irritant zijn. Maar fijn dat je kon kiezen.

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-22 10:02

Doubtless schreef:
Fitzroy schreef:

Lief, dat je daar rekening mee houdt!

Lief, maar ook beetje naïef. Buuf kan verhuizen, overlijden, etc. En dan is jouw koop niet doorgegaan omdat je meedacht met de buurvrouw. Even nieuwsgierig: zou je dit ook hebben gedaan als de enige gegadigde een stel met kinderen was?

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-22 10:04

Gewetensvraag: maar nee, dan niet uiteraard. Maar kans was sowieso klein met maar 2 slaapkamers. Ik had nu wel keuze en ben gegaan voor degene met het hoogste bod én de leukste motivatie.

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-22 10:09

Fitzroy schreef:
Gewetensvraag: maar nee, dan niet uiteraard. Maar kans was sowieso klein met maar 2 slaapkamers. Ik had nu wel keuze en ben gegaan voor degene met het hoogste bod én de leukste motivatie.

Das eerlijk van je :-)
En het blijft lief dat je rekening houdt met je buuf.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-22 10:12

Ach ik denk ook niet dat het doorslaggevend zou zijn geweest, maar als je er rekening mee kan houden omdat je de keuze hebt is het prima toch.

En uiteindelijk is het toch afwachten. In het verslagje van onze makelaar stond best een leuk stukje over onze kopers. Toen ik ze uiteindelijk ontmoette bij de overdracht vond ik ze echt heel erg stom en ik heb echt lang van gebaald dat zij het hadden gekocht haha. Zo zie je maar weer.... Maar goed, uiteindelijk is het ook zo, verkocht is verkocht en ik heb nooit meer wat met ze te maken.
Wij hadden keuze uit 27 biedingen :=

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-22 10:49

Wow, dat is echt bizar veel :wow:

Mijn kopers waren net zo leuk als in hun motivatie. We hebben gezellig een paar uur zitten koffie drinken in de tuin, intussen genietend van de rust :D

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-22 10:50

Huh mijn bod is geaccepteerd :+

Makelaar belde gister dat ze meerdere biedingen hadden en dat ze "iedereen nog een kans gaven om hun beste bod te doen voor 5 uur". Even over nagedacht en niet in meegegaan uiteindelijk, ben bij m'n bod gebleven, dus dat dit onverwacht is, is een understatement :') Maar heeeeel blij!!

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-22 10:57

Eulogy schreef:
Huh mijn bod is geaccepteerd :+

Makelaar belde gister dat ze meerdere biedingen hadden en dat ze "iedereen nog een kans gaven om hun beste bod te doen voor 5 uur". Even over nagedacht en niet in meegegaan uiteindelijk, ben bij m'n bod gebleven, dus dat dit onverwacht is, is een understatement :') Maar heeeeel blij!!

Wat goed!! Gefeliciteerd *\o/* *\o/*

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-22 11:42

Gefeliciteerd!
En Avelien ook gefeliciteerd!

Ninus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-22 13:01

manzano schreef:
In het verslagje van onze makelaar stond best een leuk stukje over onze kopers. Toen ik ze uiteindelijk ontmoette bij de overdracht vond ik ze echt heel erg stom en ik heb echt lang van gebaald dat zij het hadden gekocht haha.

Oh dit had ik ook, waren andere tijden (2016) en als ik had geweten wat er nog ging gebeuren had ik het echt niet aan ze verkocht. Mijn man kon niet mee naar de notaris en ik zat daar maar te balen dat mijn huis, waar ik zo hard voor gewerkt had, naar deze vreselijke mensen ging := Gelukkig vergeet je dat ook weer snel :D

Ik lees nog steeds mee, ook al zijn we (zeker :D) niet op zoek. Begin van het jaar ons appartement verkocht (was 2e woning), staat nu alweer 8 weken te koop. Ze worden er niet rijk van aan de vraagprijs te zien.

Waar ik echt not amused over ben is het feit dat onze gegevens gedeeld zijn met kijkers, ik werd gebeld door geïnteresseerden waarom wij het hebben verkocht en er soms gedoe is onderling. Wij zijn helemaal geen partij in deze verkoop. Ik twijfel nog of ik wat ga doen richting makelaar....

Gefeliciteerd Eulogy en Avelien *\o/*

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-22 14:15

Gefeliciteerd Eulogy *\o/* en dat zonder meer bieden.

Lau :(:) echt zo zuur dat je om die reden een huis misloopt.

Ik las ook iets over steeds meer extra voorwaardes. Zou dat van de makelaar of de verkoper afkomen.

Hier komt heel misschien mijn fijne huisje te koop. Ik ben wat mogelijkheden aan het uitvissen. Het is niet zomaar voor elkaar en het vergt heel wat uitzoek en napluiswerk. :list: Geen idee of het gaat lukken en het moet ook niet of zo. Maar het is het uitzoeken waard :j het staat of valt een beetje met wat mijn huis zou moeten opbrengen bij verkoop. De stijgende rente en iets afremmende markt werken wel in mijn nadeel.

Maar dan zou ik misschien een droom kunnen gaan najagen wat anders nooit meer gaat lukken. Nu of nooit eigenlijk. Doodeng maar ook wel spannend. Ga ik springen dan kan ik niet meer terug dus ik moet echt heel zorgvuldig alles grondig uitzoeken. :n

Dan zou er een lagere prijsklasse in groene omgeving, flink groot en degelijk maar eenvoudig beschikbaar komen. Zover is het nog lang niet, maar de destijds verkopende makelaar komt binnenkort eens langs om een voorzichtige waardeschatting te geven. Dan weet ik ook meer of het haalbaar gaat zijn of bij voorbaat kansloos.

Zeker nu de woningmarkt minder hysterisch aan het worden is best spannend. Gelukkig is het zo dat ik fijn woon dus mocht het niks worden is dat ook ok. Maar dan heb ik het in ieder geval geprobeert en hoef ik later niet te denken had ik maar.....
Laatst bijgewerkt door karuna op 12-07-22 14:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-22 14:18

Jeetje Karuna, zou je dat wel doen na alle moeite die je hebt moeten doen om dit huis te kunnen kopen?

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-22 14:22

Ik weet het het is best eng. Maar er zit al ruim een jaar denkwerk in. Een jaar waarin ik steeds al denk als het toch eens kon. Maar ja neem ik de beslissing kan ik nooit meer terug. :n maar dan komt er iets zo tofs voor in de plaats dat dat het waard is. Vandaar dat het een langer traject is. Eerst heel heel zeker weten en dan pas verkopen. :j

Uiteindelijk moet ik toch iets over een aantal jaren. Ik kan hier zeer waarschijnlijk niet blijven wonen tot aow leeftijd omdat ik dan mogelijk afhankelijk ben wat gemeente en uwv besluiten. Dan zou ik alsnog dan moeten verkopen in een onbekende markt. Nu heb ik de gelegenheid om te doen waar ik al jaren van droom. Wat later zeker niet meer haalbaar is :n

Dus doodeng jazeker maar het is de moeite waard om uit te zoeken. :j in het ergste geval blijkt de markt teveel vertraagd en dan is dat ook best. Dan zie ik over een aantal jaar wel wat er op me afkomt. Maar dan het ik er echt alles aan gedaan.