Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

manzano

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 17:12

Huren wordt ook steeds moeilijker. Kan op 1 salaris met serieuze salaristoets voor veel mensen ook amper meer.
Daarnaast is huur net zo weggegooid geld als hypotheekrente.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 17:15

manzano schreef:
Niet helemaal waar :)
Bij een koophuis heb je eigendom en dus kans op winst/overwaarde op termijn. Bij een huurhuis zul je van de huur nooit iets terug zien.

Amyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 17:20

Mijn bod is afgewezen ;( echt zo jammer, was precies wat ik wilde. Er was een andere partij die helemaal aansloot bij de wensen van de bewoners 'in prijs en conditie'. Maar ik had letterlijk geen voorwaarden, dus dr zal iemand heel veel geboden hebben. Helaas

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 17:25

Jammer, maar er komt vast nog wel iets anders op je pad. :(:)

Amyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 17:29

Vast wel. Hopelijk kan ik door corona ook meer thuis gaan werken, dat scheelt me een boel reistijd. Ik ben ongeveer 8 maanden Funda in de gaten aan het houden en tot nu toe zijn er pas 4 huizen op gekomen die ik écht heel leuk vond, dus het is een moeilijke zoektocht. In principe zit ik nog prima in mn studio alleen ben wel echt klaar voor de volgende stap

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 17:30

DubbelDun schreef:
manzano schreef:
Niet helemaal waar :)
Bij een koophuis heb je eigendom en dus kans op winst/overwaarde op termijn. Bij een huurhuis zul je van de huur nooit iets terug zien.

Dat kan, hoeft niet.
Bij koophuis zijn alle onderhoudskosten ook voor jezelf en bij een huurhuis niet. Dus zo is er altijd wel wat weg te strepen hier en daar.

Amyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 17:34

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 17:35

Super jammer Amy!!!! :(

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 17:39

Amyyy schreef:
Voor degene die het nog leuk vinden om op Funda te kijken, hier was ik geweest: https://www.funda.nl/koop/hoogland/appa ... ivelhof-6/

Uiteindelijk boven 214 geboden, het was dus helaas niet genoeg.

Ohja die had ik gezien via pb! Enorm leuk huisje inderdaad. Jammer dat het niks is geworden! :( Maar om je te troosten, twee vrienden van mij zoeken ook in Hoogland wat en geven aan dat de Zuivelhof qua prijs/oppervlakte verhouding best prijzig is. Dus misschien dat dat je wat opfleurt..

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 17:47

Wat een geld! Voor iets met maar een slaapkamer...poeh.
Het is mooi, en de buurt zal wel duur zijn neem ik aan.

Amyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 17:50

Ja het fleurt me iets op om te weten dat waarschijnlijk de kopers het dik boven de huidige waarde hebben gekocht. %) Amersfoort is duur, maar ik hoef er niet failliet aan te gaan :wave:. Er zit op een gegeven moment een plafond aan, hoeveel geld je uit gaat geven voor een appartement met een slaapkamer hoor :D

CenturyJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 18:30

Poeh, best mooi maar zoveel geld voor zo weinig m2... Je vindt vast iets anders moois :)

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 18:51

Nou echt enorm veel geld zeg. En dat voor Amersfoort! 2 jaar geleden werkte ik bij makelaar met vestiging in Utrecht en Amersfoort. Toen adviseerden we in Utrecht soms om eens een kijkje te nemen in Amersfoort ivm de betere prijzen, maar daar is ook heel wat veranderd zo te zien := (niet dat Utrecht er beter op geworden is....)

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 19:01

Nou het is niet alsof dit is zoals het in heel Amersfoort is.. ons appartement is 117m2 voor een vraagprijs van 220.000. Zuivelhof is gewoon een enorm dure straat/wijk, maar wel echt overpriced.

Ik zeg niet dat Amersfoort goedkoop is maar het is zeker niet allemaal zo duur als dit.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 19:02

liekec schreef:
Nou het is niet alsof dit is zoals het in heel Amersfoort is.. ons appartement is 117m2 voor een vraagprijs van 220.000. Zuivelhof is gewoon een enorm dure straat/wijk, maar wel echt overpriced.

Ik zeg niet dat Amersfoort goedkoop is maar het is zeker niet allemaal zo duur als dit.

Dat is natuurlijk overal zo. Verschil in wijken.

Amyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 19:03

Kreeg net een berichtje van een blokker, ze had 222 geboden en was het ook niet geworden. Er was nog een hoger bod met betere voorwaarden 8)7. Inderdaad vanuit Utrecht kijken in Amersfoort is in dit geval ook niet meer echt van toepassing

HorsePassion

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 19:06

Absurd :+

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 19:06

Amyyy schreef:
Kreeg net een berichtje van een blokker, ze had 222 geboden en was het ook niet geworden. Er was nog een hoger bod met betere voorwaarden 8)7. Inderdaad vanuit Utrecht kijken in Amersfoort is in dit geval ook niet meer echt van toepassing

Jeeeetje mina! Wat erg zeg. Bijna 20.000 euro erover heen!

HorsePassion

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 19:09

Maar wie zegt dat deze verkoper serieus is. Ik zie nog wel eens dat er geboden wordt op een huis en ze daarna afhaken. Dan weten ze dat ze de eerste zijn en zetten de andere potentiele verkopers buiten spel. Hebben ze extra bedenktijd en blijken ze het toch niet te willen.
Dus ook al ben je het niet geworden, de kans is dat er toch nog mensen afhaken en je alsnog de koper bent.

Amyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 19:13

tjiftjaf schreef:
Maar wie zegt dat deze verkoper serieus is. Ik zie nog wel eens dat er geboden wordt op een huis en ze daarna afhaken. Dan weten ze dat ze de eerste zijn en zetten de andere potentiele verkopers buiten spel. Hebben ze extra bedenktijd en blijken ze het toch niet te willen.
Dus ook al ben je het niet geworden, de kans is dat er toch nog mensen afhaken en je alsnog de koper bent.

Het eerste stukje snap ik niet helemaal, maar het tweede stukje klopt inderdaad wel. Er is altijd hoop, maar dan moet je wel geluk hebben. Ik reken er in ieder geval niet op :+

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 19:28

Jammer dat het niks geworden is Amy!

SaskiaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 19:53

Tot welk bedrag zoek je Amy?
Hier bij mij op het plein staat een leuk appartement te koop voor 260 geloof ik, bijna 100m2. Op fietsafstand van het centrum van Amersfoort.

Altijd zuur als je zo wordt overboden. Natuurlijk komt er wel een keer wat, maar nu is het gewoon enorm balen.

Amyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 19:56

Tot ongeveer 220, ligt een beetje aan de woning. Het liefst niet te groot, maar wel met een tuin of dakterras. 260 is te duur, want daar wordt waarschijnlijk ook over boden...

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 20:03

@amy: Ik denk dat die 'verkoper' koper moet zijn :)

proven02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 20:16

Wat jammer zeg Amy! Leuk huisje zeg!
Ik heb vandaag mijn 5e bezichtiging gehad in 1.5 week (zoveel omdat ik ook nog op gevoel in verschillende wijken aan het orienteren ben omdat ik niet uit deze stad kom, me vriend wel). Maar dit was de eerste die ik echt heel leuk vond. Zijn toch wel wat dingetjes keuken en badkamer moeten met de tijd wel vervangen worden en omdat er ook hier overboden moet worden vind ik het alles bij elkaar toch veel geld worden.
Dus veel twijfels nu ik had wel een super goed gevoel in het huis en ook in de straat dat is toch wel het belangrijkste. Maja we zijn pas net begonnen met zoeken om dan nu al een soort van genoegen te nemen met iets wat het niet 100% is ik weet het niet..
Stof tot nadenken. Het wordt sowieso een inschrijving dus we kunnen nog even nadenken.