[Info] Bokkers op de woningmarkt deel III

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 10:49

Wij hebben ook een bod gedaan op huis van oma. Afwachten.

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 12:02

Gefelicteerd eliana!
Wij moeten nog even afwachten...wij hebben geen huis waar direct na een bezichtiging een bod zal volgen.

Suuszels

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 12:21

Gefeliciteerd Eliana! Jullie hadden al een nieuw huis gekocht toch?

@mirim, je moet net de juiste persoon treffen. Het huis van onze buren staat al een jaar te koop.. wij haddne 3 maanden geen kijkers en toen kwam er iemand die het kocht :)

Wij zitten nog steeds in onderhandeling over onze nieuwe woning er is alleen even wat onduidelijk met betrekking tot de badkamer dus dat moeten we afwachten.

Eliana

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 12:37

Overdracht is uiterlijk 1 februari maar in overleg eventueel eerder. We hadden zelf al een huis onder voorbehoud eigen woning gekocht. Nu dus ff kijken wanneer we precies sleuteloverdracht doen. Ben zelf begin maart uitgerekend dus wel fijn dat het nu zo loopt :).
Ons huis staat nu ongeveer een maand te koop dus is snel gegaan.
O spannend suus!

Nimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 15:32

Eliana schreef:
En hoe is het nu bij jou suuszels?
Ook vroege kijkers, bij ons gisteren om 10:00 ( en hoorden we middag van te voren..)
Gefeliciteerd maaike.
Spannend Nimmy, maar dat klinkt iig positief.
Wat raar Elize, fotos moeten toch representatief zijn zoi je denken.

Hier goed nieuws!! Kijker van gisteren was er weg van, bod gedaan, wij tegenbod en dat is geaccepteerd :)!!

Gefeliciteerd!

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 18:28

vonneke schreef:

Oh he, ik dacht dat jullie er wbt het nieuwe huis al uit waren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 18:40

Charaz schreef:
[naam] schreef:

Oh he, ik dacht dat jullie er wbt het nieuwe huis al uit waren.

Moest opnieuw getaxeerd worden en dat viel 10k hoger uit. Nog geen ramp maar nu een bod gedaan.

Komt wel goed

ElizeVdS

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 13:03

Poeh.. het is ons volgens mij ook niet gegund ofzo.

Naar aanleiding van het klushuis onze wensen bijgesteld. Het idee van een groot huis met een groot perceel grond vinden we allebei te gek. Alleen betekent dat ook meer op het platteland wonen. Met een klein kind (en hopelijk ooit kinderen) is dat niet handig. Iets meer faciliteiten en vriendjes is toch wel leuk.

Wel willen we een iets groter huis met iets meer grond dan we nu hebben en vooral in een ander gebied. We zijn ooit hier in Tilburg gaan wonen voor mijn werk maar voor mijn man zijn werk is het net een rotafstand. Althans, een filetraject. In het zoekgebied opnieuw gaan kijken en een aantal leuke huizen gezien die wel in een stad/dorp liggen en aan onze wensen voldoen.

Contact opgenomen met een makelaar die onze 3 favorieten verkoopt. Gewoon geen reactie gekregen. Net maar weer gebeld. Van de 3 zijn er ineens 2 verkocht (waarvan de ene al 5 maanden en de andere 1,5 jaar te koop stond). Naar aanleiding van onze opmerking dat het jammer is dat op funda niet vermeld staat dat ze verkocht zijn zouden voor beide huizen vandaag getekend worden. Sorry maar dat vind ik niet heel geloofwaardig. Gelukkig de leukste van de drie (en toevallig ook de duurste) nog wel beschikbaar dus daar gaan we deze week even kijken. Rijden meteen even langs die andere huizen om te kijken of er toevallig nog een bord staat (en eventueel zelf even aan te bellen in dat geval).

Nimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 19:48

@Elize ik ben opgegroeid in het buitengebied en vond het geweldig! Moest misschien wat verder fietsen dan vriendinnen, maar ze kwamen altijd wat graag naar ons vanwege de ruimte (en logeren op hooiberg etc.)

Wij Zijn weer aan het poetsen en opruimen, morgen een 2e bezichtigen :). Hopelijk dan ook verkocht, kunnen wij ook verder met huisje wat ons gaaf lijkt.

Eliana

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 19:50

Raar verhaal Elize, hopelijk is dat derde huis wat.
Succes Nimmy :)!

ElizeVdS

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 20:23

Ik ga duimen Nimmy!

Op zich zal het goed te doen zijn hoor, buitengebied. Maar het grote perceel grond zouden we niet echt gebruiken.. en een groot huis of een mega huis is nu ook het verschil niet als je met 3 of 4 bent. Dan liever iets praktischer :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 20:50

Wij hebben zojuist gehoord dat de hypotheek ook definitief is en nu is het wachten op de overdracht

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 21:18

Toen wij ons huis verkochten moest het te koop bord nog geplaatst worden in de tuin. Is nog gedaan, en pas een tijd later kwam er verkocht op te staan. Zo ook op Funda. Makelaars doen dat toch bewust, aan de ene kant reclame (bord in de tuin) en ook om kopers voor andere woningen te lokken (funda).

ElizeVdS

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 23:03

Fijn Angela!

Man zit net nog een keer Funda af te struinen. Ik dacht elk huis er op te kennen inmiddels elk huis te kennen. Vindt hij er een die ik nog niet kende. Het enige dat ik kan bedenken is dat het onder bod of onder voorbehoud verkocht stond. Meteen maar even gemaild voor een bezichtiging. We hebben al bedacht hoe we het aan kunnen pakken qua klussen :').

Nimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 00:01

ElizeVdS schreef:
Fijn Angela!

Man zit net nog een keer Funda af te struinen. Ik dacht elk huis er op te kennen inmiddels elk huis te kennen. Vindt hij er een die ik nog niet kende. Het enige dat ik kan bedenken is dat het onder bod of onder voorbehoud verkocht stond. Meteen maar even gemaild voor een bezichtiging. We hebben al bedacht hoe we het aan kunnen pakken qua klussen :').

Hopelijk zit het nu wel mee. Vriendlief is aan t dweilen, dan morgen laatste dingen en katten de werkplaats in, nogmaals stofzuigen en dan zijn we dr klaar voor.

Duimduim dat dit de laatste bezichtiging wordt (positief resultaat :))

ElizeVdS

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 00:10

Ik ga duimen!

Wij gaan morgen aan de slag met een van de opknap puntjes van ons huis. Het is nieuwbouw dus op zich niets groots maar net van die gebruiksporen die we liever netjes maken.

Huis van de buren heeft uiteindelijk 4 maanden te koop gestaan. Is iets minder neutraal als dat van ons dus heb wel goede hoop dat ons huis relatief makkelijk verkoopt.

Nimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 00:20

ElizeVdS schreef:
Ik ga duimen!

Wij gaan morgen aan de slag met een van de opknap puntjes van ons huis. Het is nieuwbouw dus op zich niets groots maar net van die gebruiksporen die we liever netjes maken.

Huis van de buren heeft uiteindelijk 4 maanden te koop gestaan. Is iets minder neutraal als dat van ons dus heb wel goede hoop dat ons huis relatief makkelijk verkoopt.

Om ons heen merken we dat veel huizen hard gaan. Hopelijk kunnen jullie ook snel verkopen!

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 09:12

Wij krijgen vanavond kijkers die voor de 2e keer komen, spannend!

Huis is nog nooit zo netjes geweest :D , tussen die bezichtigingen door is het toch een beetje behelpen in je eigen huis, je wilt alles netjes houden.

Nimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 09:40

Charaz schreef:
Wij krijgen vanavond kijkers die voor de 2e keer komen, spannend!

Huis is nog nooit zo netjes geweest :D , tussen die bezichtigingen door is het toch een beetje behelpen in je eigen huis, je wilt alles netjes houden.

Halve inboedel staat standaard in de schuur...

Jullie ook succes vandaag!

Grietje_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 12:47

Wat spannend allemaal zeg. Ik zie allemaal geplande bezichtigingen en kijkers. Ik zal voor jullie duimen

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 15:34

Ik kan me hier weer afmelden want wij hebben inmiddels bij de notaris getekend voor onze nieuwbouwwoning! Dus het lange wachten van minimaal een jaar kan gaan beginnen :Y)

Iedereen veel succes met het kopen/verkopen van jullie huis!

Nimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 18:16

Liesje89 schreef:
Ik kan me hier weer afmelden want wij hebben inmiddels bij de notaris getekend voor onze nieuwbouwwoning! Dus het lange wachten van minimaal een jaar kan gaan beginnen :Y)

Iedereen veel succes met het kopen/verkopen van jullie huis!

Gefeliciteerd!

Wij hebben 2e bezichtiging gehad, volgens makelaar heel positief. Die verwacht nu meer. Duimduim

Eliana

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 18:21

Spannend!! Vrijdag (ver)koopcontract van ons huis tekenen, we zijn nog aan het kijken naar welke data we de sleutel van.ons nieuwe huis krijgen, staat nu op 2-jan, maar ik wil het naar voren hebben ivm de hypotheek regels. Wij hebben eind januari sleutel overdracht van.ons huis.

ElizeVdS

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 12:32

Wat ik me trouwens afvraag, wij hebben momenteel een huis met iets meer spullen dan bergruimte. Wat doen jullie hiermee? Tijdelijk ergens anders onderbrengen?

Mijn paard is in augustus overleden en ik heb al mijn spullen in de schuur liggen (en een en ander op mijn kantoor vanwege het feit dat de schuur niet geïsoleerd is). Ik maak hobbymatig babyspullen en knuffels en daarvoor staat mijn kantoor redelijk vol met voorraad. Op de zolderkamer staan ook nog een aantal dozen met spullen die we niet 'weg geborgen' krijgen en niet echt gebruiken. Sowieso het moment om alles goed uit te zoeken maar misschien beter als we die zooi als het huis de markt op gaat maar bij ouders ofzo onder moeten brengen?

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 12:46

Het is wel het mooiste als de ruimtes niet te vol/afgeladen staan
Dan kunnen mensen veel beter de mogelijkheden zien

Dus kantoor ook echt als kantoor er uit laten zien en zorgen dat er ook nog wat licht in de ruimtes zit ipv afgeladen zeg maar

Dat er wat dozen met spullen op een zolder staan lijkt me niet vreemd, maar ook daar geld wel
Wel zorgen dat het niet afgeladen met dozen/spullen staat

Dan os de zolder oid van ouders idd een goede oplossing

Je wil je huis presenteren op een manier dat het uitnodigend en aansprekend is voor zoveel mogelijk mensen en dat de ruimtes Zo voordelig mogelijk uitkomen