Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_evelien_

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 19:00

Ik zit bij energiedirect.

Tuttebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 20:20

ik heb EON.

Trouwens deze week een heel goedkope week afgelopen zaterdag bij moeder gegeten, zondag thuis alles uit vriezer/voorraad, maandag bij een vriendin, dinsdag uit eten op moeders kosten, woensdag een restje uit de vriezer gegeten, gister weer bij een vriendin gegeten, en vandaag ook alles uit de voorraad gegeten.. Deze week van het dus alleen wat sap/frisdrank brood+beleg en zuivel..
Allee nu voorraad beetje op dus dat wordt een duurdere week.

Hevonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 20:59

Bij Essent, weer, Was overgestapt naar Nuon, maar hun service was slecht, moest eindeloos achter mijn rekeningen aanbellen omdat ik ze niet kreeg en toen ik uiteindelijk maar facturen via hun website had weten te regelen, kreeg ik een boete omdat ik niet tijdig betaald had... heb de rekeningen nooit gehad, pas nadat ik een keer of 6 had gebeld, kwamen ze hier wel.
Ik was bíj Nuon ondanks het door hen voorgespiegelde voordeel, duurder uit. In hun offerte hadden ze de transportkosten à 70 euro per maand niet meegerekend, die betaalde ik bij Essent inclusief en bij Nuon apart. Ben weer teruggegaan naar Essent. het kan vast beter, maar dat zoek ik later wel weer eens uit.

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 22:28

Hier ook Eneco, bevalt tot nu toe goed :)
Ook nog geen verkopers aan de deur gehad trouwens, nog nooit :P

Besparingstip voor iedereen die van pesto houdt!
Deze week bij de aldi grote potjes voor maar 0,89 euro!

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 22:59

Wij zijn net overgestapt naar Dong, via een collectief (van MKB collectief). Daarvoor zaten we bij Eneco, maar dit scheelde zoveel dat het de moeite waard was om over te stappen.

Over verkoop aan de deur, dat hebben we regelmatig, net als collectes en Jehova's. Van de week waren we het zo zat dat we een sticker hebben gekocht voor onder de bel:

Afbeelding

Nu is het alleen nog afwachten of mensen zich er ook daadwerkelijk wat van aantrekken.... Ik doe in elk geval niet meer open, we hebben elke week wel iemand aan de deur staan. Dat is ook weer een manier van besparen :D

Sannanasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 23:38

Oeh ik wil ook die sticker! Waar haal je die vandaan?

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 11:03

Die sticker nog nooit gezien, Jehova's komen hier regelmatig langs. Alleen ben ik vaak niet thuis en zie ik dan handgeschreven brieven := of folders in de bus liggen.
Collectanten zie ik vrij weinig. Misschien omdat ik in een achterbuurt woon, dat het niet de moeite waard is dat mensen toch niet veel geven ofzo.
Ik betaal nu 5,- p.m. aan het KWF en ben gestart bij de bloedbank. Vind dat voor nu ook wel goed eigenlijk :)

DebGizmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 11:55

Hier hangt die sticker ook, toch word er nog regelmatig aangebeld.

DebGizmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 11:56

Sannanasje schreef:

nietaandedeur.nl

Sannanasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 12:03

Top thanks!

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 13:36

Wij hebben stroom bij de Delta :)

Betalen nu 45 euro per maand, maar van de eerste 2 maanden kregen we al 50 euro terug, dus zoveel verbruiken we niet :)

Heb weer een lijstje gemaakt voor boodschappen komende week.. Als ik mij aan dit lijstje houd zijn we 25!!! euries kwijt voor de boodschappen :D :D Vind dat best knap van mezelf :)

MOet wel zeggen dat wij veel rijst gerechten eten en daar waar ik bijv altijd eerst 2 stukjes varkensfiletlapje in deed, doe ik er nu nog maar 1 in en gewoon de hele zak groente, waar ik eerst de helft deed :)

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 14:13

Olympia zo doet ik het momenteel ook.
Wij nederlanders schijnen veel te veel vlees te eten had ik gelezen ergens, een mens heeft van 200 gram per week nodig. Nou kom je makkelijk op 100 gram per dag ( als je elke dag vlees eet). Alleen de groente zakken deel ik vaak nog wel door twee omdat ook heel veel is vaak, 400 gram.

Ik had woensdag al boodschappen gedaan en ik was 63,74 kwijt.
En ik had een beste kar vol vond ik zelf. Daarbij ook koeken gehaald, fruit weer eens (moet veel vaker), drinken en vleeswaren. En de normale boodschappen.
Mijn voornemen is om vaker fruit mee te nemen, ik neem dat niet altijd mee omdat het dan net weer niet lukt. Koeken en snoepgoed nemen we eigenlijk nooit mee, maar vond het wel weer eens lekker.

nientje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 15:54

Dat doe ik ook altijd met de kip en groente :j
Scheelt met het vlees weer wat geld.

Chanen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 13:58

Vlees eet ik eigenlijk vrij weinig, maar als ik een keertje kipfilet koop, snijd ik die ook altijd doormidden. Vaak gaat de ene helft in blokjes de vriezer in en gooi ik de andere helft door een roerbak gerecht.

Wat betreft de energiemaatschappij, eigenlijk zou ik ook weer over moeten stappen. Op dit moment zit ik bij Oxxio, omdat die geen vastrecht rekenden als je in een appartement woont. En ik kreeg 800kWh aan gratis stroom toen ik de deal afsloot, wat voor mij neerkomt op een heel jaar gratis stroom. Ook niet mis. Helaas is de vastrechtregeling vervallen, dus ga ik vanaf dit jaar meer betalen. Alleen studeer ik dit jaar af en weet ik niet of ik dan op mijn huidige plek kan blijven of moet verhuizen, dus durf momenteel eigenlijk niet zo goed van leverancier te wisselen.

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 22:02

het beste is om elk jaar over te stappen ivm welkomstkortingen. gewoon ff kijken op bijv. easyswitch. als je een leverancier gevonden hebt ff googlen op reviews van die maatschappij

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 01:12

Sannanasje schreef:

De site was al genoemd zag ik :D Ik vond het een goed besteedde 2 euro nogwat en ze hadden hem heel snel verzonden! Maar nu natuurlijk nog steeds afwachten of het ook echt werkt ;) Hopelijk blijven ze bij ons niet aanbellen!

DebGizmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 16:06

frankiej schreef:
het beste is om elk jaar over te stappen ivm welkomstkortingen. gewoon ff kijken op bijv. easyswitch. als je een leverancier gevonden hebt ff googlen op reviews van die maatschappij

Wij zitten nu bij Nuon ivm stadsverwarming wat alleen via Nuon kan. Overstappen betekend voor ons twee rekeningen en is hier een reden om alles, overzichtelijk, bij de Nuon te laten.

Roselie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 19:36

Zullen we het nu weer over boodschappen etc hebben?

DebGizmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 09:15

Roselie schreef:
Zullen we het nu weer over boodschappen etc hebben?

Graag :D

DebGizmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 09:17

Ik ga vandaag weer naar de supermarkt, wil voor de hele week boodschappen doen (= twee volwassene (1 zwangere) en twee kinderen).
Hier mogen de kinderen elk 1 dag in de week kiezen wat ze willen eten, de ene heeft voor patat gekozen (= lekker goedkoop, alles nog in vriezer) en de ander aardappelbolletjes, groente en vlees. Heb verder gelukkig niet zo heel veel nodig, hoop dat het mee valt deze x!

nientje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 09:29

Ben ook benieuwd wat ik morgen kwijt ben.
Heb nog het een en ander liggen wat op moet.
Ook hoef ik deze week geen vlees te halen.
Heb weer wat van mijn schoonmoeder meegekregen, die krijgt soms iemand een weekje te logeren en die neemt dan elke keer vlees mee.
Maar dat eet mijn schoonmoeder niet dus krijgen wij het :D ben er blij mee,is weer voor een weekje vlees :)
Drinken hoef ik ook niet te halen en kwam van de week nog 2 brood tegen in de vriezer die ik helemaal vergeten was :=

saroanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 09:32

Ik ben op het moment zwaar op dieet dus voor mijzelf geen boodschappen van de supermarkt.

Zojuist de boodschappen gehaald voor manlief en zoon, 55 euro. Maar daar zit wel vlees bij voor 2 weken en meer producten voor de voorraad.

Deze week zijn de lekkerste schnitzels van Nl (vinden wij dan) in de aanbieding bij de Emte, 5 euro per kilo. Heb gelijk 6 verpakkingen van 2 stuks laten maken, die gaan in de vriezer, daar maak ik manlief heel gelukkig mee want die vreet z'n vingers er bij op.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 09:36

nu er weer asperges zijn vallen mijn boodschappen vaak net wat duurder uit. maar ze zijn zo lekker!!!

Chanen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 09:48

Hoewel ik deze week maar vier dagen thuis eet, heb ik wel een heleboel voorraden aan te vullen. Zo is mijn wasverzachter op en moet ik hoognodig weer broodbeleg inslaan. Zal dus geen heel goedkope week worden, maar ik hoop wel binnen mijn budget van €20,- te kunnen blijven.
Oh, en ik moet een nieuwe id-kaart aanvragen. Weer dik veertig euro lichter. -O-

Chanen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 15:54

Gelukt! Zojuist voor €18,08 aan boodschappen gedaan en dan hoef ik, als het goed is, eind van de week alleen nog brood te halen.

Lidl €8,67
- 0,5kg bananen
- 1kg wortels
- bakje cherrytomaten
- mozzarella
- 1L melk
- pot pindakaas
- fles zonnebloemolie
- groene pesto
- 2L wasverzachter

AH €9,41
- tuinerwten (diepvries)