Bezuinigen op boodschappen - deel 2

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mews

Berichten: 5507
Geregistreerd: 22-06-04
Woonplaats: Kopenhagen

Re: Bezuinigen op boodschappen - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 22:39

Ik wil een elektrische deken aan gaan schaffen, als iemand een aanbieding voorbij ziet komen hoor ik het graag. :j Ik zit nog 'n beetje te wachten tot er een voorbij komt bij bv de action, of misschien ergens anders afgeprijsd...

Sheran

Berichten: 17269
Geregistreerd: 20-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 22:42

Roskur schreef:
Ik wil een elektrische deken aan gaan schaffen, als iemand een aanbieding voorbij ziet komen hoor ik het graag. :j Ik zit nog 'n beetje te wachten tot er een voorbij komt bij bv de action, of misschien ergens anders afgeprijsd...


Ik dacht dat ik in een ander topic zat en las dit als de nieuwe uitvinding tegen vliegen :')

Elektrische dekens voor mensen zijn wel fijn :D. Het is wel jammer dat dan alleen 1 kant van je lijf warm wordt. De onderkant van mijn voeten voelt dan warm maar de bovenkant is nog steeds koud.

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 22:44

http://www.voordeelmuis.nl in de gaten houden :j En vaak hebben ze ze bij Kruidvat en Kijkshop wel voor € 15,- :)

Sheran, dat ken ik ja! Dan leg ik m'n voet onder m'n kuit, werkt prima.

Mews

Berichten: 5507
Geregistreerd: 22-06-04
Woonplaats: Kopenhagen

Re: Bezuinigen op boodschappen - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 23:02

Sheran _O- Hoe stelde je je dat dan voor, als zo'n elektrische vliegenmepper? :D :D Denk niet dat paard daar blij van wordt, haha!

Dank voor de tip Quellian. :j Ik hou het in de gaten. Zie dat er nu bij Lidl en Gamma is, maar dat zit hier niet in de buurt, dus nog even wachten. Kruidvat hebben we hier wel, en ook Action, waar dat ook nog weleens tevoorschijn komt als het weer wat kouder wordt. :)

Sannert

Berichten: 6088
Geregistreerd: 05-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 23:04

Hier verwarming nog uit, is nog 21 graden in huis, maar ik bevries ! Lig lekker s avonds met een deken op de bank !
Wij hebben in de winter de verwarming meestal op 21, en dan hoeft die niet de hele avond aan. Paar uurtjes is genoeg, hebben maar een appartement. S avonds gaat hij op 15 en als ik wegga gaat ie ook op 15.

Sheran

Berichten: 17269
Geregistreerd: 20-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 23:15

Roskur schreef:
Sheran _O- Hoe stelde je je dat dan voor, als zo'n elektrische vliegenmepper? :D :D Denk niet dat paard daar blij van wordt, haha!

Dank voor de tip Quellian. :j Ik hou het in de gaten. Zie dat er nu bij Lidl en Gamma is, maar dat zit hier niet in de buurt, dus nog even wachten. Kruidvat hebben we hier wel, en ook Action, waar dat ook nog weleens tevoorschijn komt als het weer wat kouder wordt. :)


Paard een deken om die elektrische stoten afgeeft als er een vlieg op komt zitten. BZZZZ! Hoezo? :')

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Re: Bezuinigen op boodschappen - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 23:17

Als je het op de markt brengt hoef je nooit meer te werken :D

Mews

Berichten: 5507
Geregistreerd: 22-06-04
Woonplaats: Kopenhagen

Re: Bezuinigen op boodschappen - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 23:56

Ah ja, als het alleen van de buitenkant bzzzt wel ja :D Ik stelde me dus voor dat het paard elke keer een schok kreeg als er een vlieg doorgebzzt werd :')

Sheran

Berichten: 17269
Geregistreerd: 20-10-07

Re: Bezuinigen op boodschappen - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 23:58

Nee, ik dacht zelf aan een deken met zonnecellen op de rug en een isolerende binnenkant :j

(dat bespaart ook weer batterijen, en zo komen we weer terug op het onderwerp van dit topic)

zonnebloem18

Berichten: 24888
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Re: Bezuinigen op boodschappen - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 00:06

Het is hier nu 19.5 graden maar vind het niet echt koud.
Als ik het koud heb en dat heb ik het sneller als mijn vriend ga ik lekker met een dekentje op de bank.
Als het echt koud wordt gaat hij op 21 graden max. vorig jaar over een half jaar bijna 400 euro terug gekregen dat was weg erg lekker.
Verwarming heeft hier in elk geval nog niet aan gestaan en op de slaapkamer hebben we het raam nog op de kiepstand.

Loesss

Berichten: 4186
Geregistreerd: 13-06-04

Re: Bezuinigen op boodschappen - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 09:24

Oeh een elektrische deken vind ik niks. Ik doe dan liever 3 dikke dekens op mijn bed. Hier hoeft de verwarming nog niet aan, stel het ook langst mogelijk uit ivm energierekening. Vh water kregen we dit jaar behoorlijk terug en dat wil ik graag ook met energierekening. Maar dan moet ik vriendje wel inperken, die zwiert m t liefst op een frisse zomeravond al aan haha.

Zo naar de markt en lidl voor de weekboodschappen:
Ma: pasta a la norma (vriezer)
Di: kip siam
Wo: salade geitenkaas
Do: Zelfgemaakte courgettesoep met een broodje
Vr: nasi

Za en zo zien we nog wel!

Zam_Cas

Berichten: 676
Geregistreerd: 21-06-07
Woonplaats: In het Zeeuwse

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 09:39

Jeuj! 35,- voor een hele week eten voor mij ( inclusief 3 dagen met vriend) en 4 konijnen. Verantwoord eten :)

Lekker bij de lidl geshopt. Had 5 afbakbroodjes voor de prijs van 4. Mijn vriend is bakker dus neemt ook altijd nog wat lekkers mee. Andijvie was in de reclame voor de dieren.

Ik denk dat dit best een sport voor me kan worden!

Verwarming is hier ook nog niet aan geweest.

robunny

Berichten: 289
Geregistreerd: 22-07-05
Woonplaats: maarssen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 09:55

Loesss schreef:
Oeh een elektrische deken vind ik niks. Ik doe dan liever 3 dikke dekens op mijn bed. Hier hoeft de verwarming nog niet aan, stel het ook langst mogelijk uit ivm energierekening. Vh water kregen we dit jaar behoorlijk terug en dat wil ik graag ook met energierekening. Maar dan moet ik vriendje wel inperken, die zwiert m t liefst op een frisse zomeravond al aan haha.

Zo naar de markt en lidl voor de weekboodschappen:
Ma: pasta a la norma (vriezer)
Di: kip siam
Wo: salade geitenkaas
Do: Zelfgemaakte courgettesoep met een broodje
Vr: nasi

Za en zo zien we nog wel!

hoe maak jezelf een lekker courgette soep,mijn baas kwam op ziekenbezoek van de week en die heeft een enorme courgette mee genomen uit de eigen moestuin,dus we zaijn nu wel genootzaakt om daar courgette soep van te maken en porties in te vriezen.

Loesss

Berichten: 4186
Geregistreerd: 13-06-04

Re: Bezuinigen op boodschappen - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 09:58

Uuuh ik doe het nu van courgette, ui, knoflook, basilicum, kippenboullion, paprika erdoor en kookroom (mager).

En dan met staafmixer. Afmaken met gerookte kipfilet en knoflookcroutons.

Ik ga zo eens kijken hoeveel ik deze week qua euros uit moet geven.

Mootje
Berichten: 15719
Geregistreerd: 19-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 11:04

Zo, ik was 19 euro kwijt, waarvan 6 euro aan schoonmaakmiddel. Daarna nog wel voor 10 euro koffie en noten gekocht O:)

Ik gebruik altijd magere melk ipv kookroom in soepen...

Loesss

Berichten: 4186
Geregistreerd: 13-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 11:18

Dat kan inderdaad ook Mootje! Maar ik vind het wel lekkerder als het iets romiger is, dus meestal koop ik de meest magere kookroom..

In mijn soepentopic op voedertijd (gister geopend) oppert iemand op Boursin cuisine te gebruiken. Dat lijkt me dan ook wel echt enorm lekker!

Edit: dat past alleen niet zo erg in bezuinigen op boodschappen realiseer ik me. Volgens mij is zo een bakje boursin cuisine wle euro of 2. Phildelphia light van de aldi zou misschien ook goede vervanger zijn....
Laatst bijgewerkt door Loesss op 22-09-12 11:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 11:20

Destino schreef:
Wow wat worden de containers dan weinig opgehaald Sonja!

Bij ons komen ze 1x per 2 weken voor de grijze, dus de ene week grijs, andere week groen..
Wij betalen volgens mij een bedrag per jaar, bij de gemeentelijke belastingen of bij het water erbij. Iig betalen we 72 euro per maand aan water, daar zit oa rioolheffing (ofzo) gelijk bij en nog wat andere belastingen..


luxe, was hier vroeger ook hoor :j ene week grijs, andere week groen, maar plastic is er bij gekomen en is het een drie weken rooster geworden. op zich niet erg hoor :n de groene gebruiken we niet en de grijze doen we eigenlijk minimaal 3 keer mee (kleine maat kliko)
dan betaal je ene jaarlijks bedrag standaard (krap 80 euro) dan per leging van de kliko een bedrag(eindrekening)
het systeem zoals het nu is, is goedkoper dan het ouderwetse systeem (vast bedrag per jaar )
daar naast komt idd rioolheffing etc , dacht tegen de 125 euro per jaar
en de hond kost een 36 euro per jaar bij de gemeente

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 11:25

Quellian schreef:
Zo, ik ben weer bij :)

De verwarming staat hier op 21 graden overdag en 's nachts op 15 graden.
Ik heb een electrische deken, ben gék op dat ding, ben een echte koukleum.


tip van de CV dude: 3 graden verschil houden tussen dag en nacht temp bespaart , anders moet de kachel erg hard stoken om weer warm te worden waardoor je meer verstookt dan als je die nacht temp wat minder laag zet.
hier zitten we eingelijk max op 18 overdag, heel soms 's avonds op 19, maar we zijn beiden niet zo van heul warm huis, das wel fijn

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 11:27

Loesss schreef:
Dat kan inderdaad ook Mootje! Maar ik vind het wel lekkerder als het iets romiger is, dus meestal koop ik de meest magere kookroom..

In mijn soepentopic op voedertijd (gister geopend) oppert iemand op Boursin cuisine te gebruiken. Dat lijkt me dan ook wel echt enorm lekker!

Edit: dat past alleen niet zo erg in bezuinigen op boodschappen realiseer ik me. Volgens mij is zo een bakje boursin cuisine wle euro of 2. Phildelphia light van de aldi zou misschien ook goede vervanger zijn....


gewoon euroshopper kruidenkaas er in mikken...of je moet heul erg lijn bewust zijn , dan eerder idd eigen merk light kruidenkaas

annastasia

Berichten: 9281
Geregistreerd: 04-03-07

Re: Bezuinigen op boodschappen - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 12:05

Heb afgelopen week voor 5,60 boodschappen gedaan. :-) had veel dingen nog in huis liggen.

Loesss

Berichten: 4186
Geregistreerd: 13-06-04

Re: Bezuinigen op boodschappen - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 13:36

Ik ben inderdaad heul lijnbewust, dus gewone kruidenkaas mik ik er niet in ;)!

Maaarrr ik ben net bij de Lidl geweest en 2 tips:
- Ze hebben nu ook kookroom light van Linessa
- Prachtige bossen gladiolen voor 2,19. 10 stelen. Ik heb er twee vazen mee kunnen vullen. Zijn nog heel mooi in de knop, dus kunnen lang staan verwacht ik.

Mijn week kost me trouwens 34 deze week voor 2 personen. Nu heb ik daar wel best veel dingen bij waar ik lang mee kan doen (zoals kipfilet voor 4 weken)

Davinia_
Berichten: 7033
Geregistreerd: 05-01-03

Re: Bezuinigen op boodschappen - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 19:21

Ik baal zo, haha.
Ik had een kilo kipfilet gekocht en in de vriezer gegooid voor in de pasta's enzo. Maar dat werkt helemaal niet, want als ik pasta maak, kook ik vaak voor 2 keer. En dan kan ik de kipfilet natuurlijk niet weer invriezen :=
Nouja, anders de kipfilet maar uit de saus halen en dan de saus invriezen ofzo.

Destino

Berichten: 13293
Geregistreerd: 01-04-08

Re: Bezuinigen op boodschappen - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 19:27

Nou ik heb dat al vaker gedaan hoor en dat gaat gewoon goed := Wij eten nasi sowieso met kipfilet en dat maak ik ook voor 2 keer en na invriezen smaakt het prima..

MoSt81
Berichten: 1469
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Noord-Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 19:28

Waarom niet? Ik haal ook altijd vlees uit de diepvries voor door de pasta en als ik dan een portie overheb vries ik dat ook gewoon in. Ik vries vlees trouwens wel in kleinere porties in.

Destino

Berichten: 13293
Geregistreerd: 01-04-08

Re: Bezuinigen op boodschappen - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 19:30

Doen wij ook hoor Jargeua, porties voor 1 keer, oftewel gehakt in 250 gram en kipfilets per stuk :j