[Centraal]Bokkers op de woningmarkt!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MoniqueT

Re: Bokkers op de woningmarkt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 21:22

Mae, hardstikke fijn dat je eerder in het huis mag. Als alles eerlijk gaat, is dat toch ook geen enkel probleem!

Tooeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 15:15

Goedemiddag bokkers! Mag ik hier ook gezellig meekletsen?

Ik heb een woning op het oog en inmiddels een aankoopmakelaar ingeschakeld en ben erg benieuwd naar jullie tips, trucs en ervaringen!

Spannend!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 16:56

Goedemiddag, ik wil me hier ook graag melden. Mijn vriend en ik zijn ons ook aan het oriënteren op de woningmarkt. We zijn nog niet helemaal uit over huren of kopen, maar zien door de vele hypotheekaanbieders door de bomen het bos niet meer! :+

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 17:09

Eerst kiezen tussen huren of kopen, en pas daarna je eventueel druk gaan maken over hypotheekaanbieders ;).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 18:14

We willen dus de kosten huur/ koop met elkaar vergelijken, en dan onze keuze maken. We neigen naar koop, dus als dit voor ons financieel haalbaar is gaan we kopen. Als het financieel voordeliger is om te huren dan moet dat maar, maar liever niet!

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 19:40

concept contract is er! Of ik morgen kan tekenen.. ehm.. nee.
Na het weekend wel :) Heb ik ook nog tijd alles even door te nemen! Nu toch wel erg spannend aan het worden! :D

vlooike

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-10 09:11

Ik meld me ook weer eens. Ons huis is inmiddels verkocht. Helaas moeten we nog wel wachten op ons nieuwe huis. We krijgen pas in mei 2011 de sleutel van het nieuwe huis. Dus dat is geduld hebben. We zijn nu tijdelijk wat aan het huren in Vianen. Ik kan niet wachten tot de paarden mee gaan naar ons nieuwe huis in Dodewaard.

Sassieja

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-10 14:15

Hier een even timide bokker, ons huisje is niet doorgegaan, en we wilden het zo graag hebben!
Erg jammer, dus nu maar weer alles overnieuw regelen en gaan kijken....Baal als een stekker.

Heb wel een vraagje, misschien dat jullie het wel weten, want ik heb er een apart gevoel bij gekregen.

Wij waren dus afgelopen vrijdag bij het desbetreffende huis wezen kijken, toen meteen al gezegd dat we veel interesse hadden. Verkopend makelaar gaf aan, dat er vrijdagmiddag nog andere potientele kopers zouden komen kijken, maar dat als hij daar wat van hoorde, ons zou bellen.
Wij vrijdag veel overlegd, en ik de makelaar van mijn ouders gebeld (die wij bij echte koop van het huis, ook onze aankoopmakelaar wilden maken), om advies te vragen. Deze adviseerde ons, om een bod te doen, maar het klonk ons nogal extreem laag in de oren.
Besloten het af te wachten, aangezien we maandagavond weer een afspraak hadden.
Maandagmiddag word mijn vriend gebeld, waarin de verkopend makelaar laat weten, van de andere potientele kopers een bod te hebben ontvangen.
Wij in de avond gaan kijken, en daarbij meteen een bod gedaan, en nog even overlegd, dat we de dag erop dan even naar 'onze' aankoopmakelaar zouden gaan.
Verkopend makelaar zou het ons woensdag laten weten, omdat hij het bod van de andere partij nog af moest wachten. (?)

Verkopend makelaar zei toen dat dat geen goed idee was, omdat 'onze' aankoopmakelaar ook de aankoopmakelaar van de andere partij was. Waar ik nogal verbaasd over was, ook omdat wij hem vrijdag al om advies hadden gevraagd over het huis.
Dus; niet naar deze aankoopmakelaar geweest, en afgewacht.
Tja, en nu is het dus verkocht, voor een hoger bod.

Het gaat me er niet om, het is niet meer te veranderen, maar ik vond het alles bij elkaar, nogal een aparte situatie.
Ook dat de verkopend makelaar ons aangaf dat hij al een bod had, voordat wij kwamen kijken.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-10 15:59

@Sassieja: heb je al verhaal gehaald bij je aankoopmakelaar of het idd juist is dat hij eveneens contact had met de andere potentiële kopers?
Erg vervelend, trouwens, en ik kan me voorstellen dat je het allemaal erg vreemd vindt :(:) .

Sassieja

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-10 16:27

avaluna schreef:
@Sassieja: heb je al verhaal gehaald bij je aankoopmakelaar of het idd juist is dat hij eveneens contact had met de andere potentiële kopers?
Erg vervelend, trouwens, en ik kan me voorstellen dat je het allemaal erg vreemd vindt :(:) .

Avaluna: Nee, niet meer gehad. Maar dat weet ik (oke, zeker weten doe je nooit), bijna zeker, wij waren vrijdag om 12:00 wezen kijken, en de andere kopers, waren er om 14:00, en deze gingen toen voor de 2de keer kijken.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-10 17:33

Hoe bedoel je dat je het zeker weet?
Van wel of van niet :D , is hij met ze gaan kijken?
Zo ja, dan is het natuurlijk wel een rotstreek van hem...

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-10 17:34

mensen, mijn appartement wordt geleverd met nieuwe keuken.
Ben ik dan écht zó'n ongelofelijk zeikwijf als ik graag de afspraken over die keuken zwart op wit wil? (mbt welke apparatuur etc)
en... als ik na mondelinge overeenkomst 3 weken moet wachten op het concept contract (los nog van alle niet nagekomen en verzette afspraken in die 3 weken, plus bijzonder slechte communicatie), fulltime werk waar het godse druk is, niet 1,5 dag na ontvangst al wil tekenen, omdat ik het dan nooit behoorlijk door kan nemen?

Sassieja

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-10 17:51

Avaluna: Hij is met hun gaan kijken, en heeft ook voor die mensen het bod uitgebracht.

Noukie: Ja, echt verschrikkelijk....Nee, lijkt me niet meer dan logisch zulke dingen? :)

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-10 18:02

@Sassieja: wat een ploert dan, lijkt dat hij jullie nog mooi gebruikt heeft (erg laag bod) en zo voor de anderen er een mooie prijs heeft proberen uit te slepen, dat zeg je toch, je gaat toch niet in onderhandeling met meer mensen voor hetzelfde huis?

@Noukie: nee, hoor, op je strepen gaan staan!

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-10 18:25

tnx, dat gevoel heb ik dus ook :) maar de verkopende makelaar doet nu echt alsof ik echt belachelijke eisen stel etc.
Heb me voorgenomen vandaag niet meer te reageren omdat ik dan toch niet netjes ga antwoorden. :') Maar eigenlijk ben ik er gewoon klaar mee.

@Sassieja, klinkt inderdaad zoals Avaluna het omschrijft :\ ook jij dus last van lompheid bij makelaars...

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-10 21:16

Ik heb een afspraak gemaakt bij de notaris! Kan niet wachten!

Tooeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 09:59

Wat een vervelend situatie Noukie, zo kan het dus blijkbaar ook lopen. Bij mij is er geen andere partij (tot nu toe) dus dat is wel fijn. Vanavond een vervolggesprek bij de hypotheekadviseur.

Naath86

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 10:25

Ik had hier al een tijdje geleden wat gepost dat het allemaal zolang duurde bij ons..

Nu hebben we gister de levering van akte gekregen en is het voorlopig koopcontract naar de verkopers gestuurd. In dit geval is de verkoper de oom van mijn vriend. De offerte is nog niet getekend bij de bank, maar daar hebben we een afspraak als het voorlopig koopcontract is teruggestuurd door de verkopers.

Maar kan iemand mij vertellen hoe lang het nu ongeveer nog kan duren voordat we officieel de sleutel krijgen? De bank zei eerst 1 oktober, maar later al half oktober. Terwijl hij zei als alles was verstuurd door de notaris kon alles binnen een week worden afgerond als alles snel ondertekend wordt teruggestuurd. Heeft iemand enig idee? Ik heb zelf al helemaal geen idee hoe deze procedure loopt en de bankadviseur kan het soms ook niet helemaal helder overbrengen..

Het is trouwens wel een wat andere procedure dan normaal, omdat wij het zonder makelaar doen en van familie kopen..

Sassieja

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 15:57

Naath: Ik heb geen enkel idee.

Weet iemand trouwens hoe het het makkelijkste is als je dus samen gaat wonen ivm de notaris?
Bij de bank zeiden ze dat je dit mee kon nemen als je de woning gaat bespreken bij de notaris, en dat dit dan kosten bespaarde.

Volgende week dinsdag bij een ander huis kijken, aardig stukje duurder, en van buiten vind ik het niets, maar mijn vriend wilde er graag kijken, dus vooruit maar.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 16:01

Shanna, je kunt altijd eens vrijblijvend een afspraak maken met een hypotheekadviseur. Dan weet je in ieder geval wat je kunt qua kopen en waar je daarbij op moet letten. Voor mijn werk spreek ik heel veel oriëterende starters die eerst om de tafel gaan met een adviseur en dan de keuze huren of kopen maken.

Ik heb morgen twee bezichtingen gepland staan bij een makelaar! Spannend hoor, is voor het eerst dat ik dit doe. Huidige en toekomstige huisgenootje gaat mee. Het voelt zo stoer om te kunnen zeggen "Ja, morgen afspraak met makelaar ivm bezichtiging." Voelt zo volwassen :)) :))

Sassieja

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 17:49

Berdien: Mooi he dat gevoel, voelt toch dan pas echt als op eigen benen staan. :)

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 18:33

Sassieja schreef:
Naath: Ik heb geen enkel idee.

Weet iemand trouwens hoe het het makkelijkste is als je dus samen gaat wonen ivm de notaris?
Bij de bank zeiden ze dat je dit mee kon nemen als je de woning gaat bespreken bij de notaris, en dat dit dan kosten bespaarde.

Volgende week dinsdag bij een ander huis kijken, aardig stukje duurder, en van buiten vind ik het niets, maar mijn vriend wilde er graag kijken, dus vooruit maar.

Trouwen is t "makkelijkst", maar moet je wel willen en met wat pech moet je feest geven en dat kost zo een kapitaal ;).
Geregistreerd partnerschap is precies hetzelfde, maar "men" verwacht niet per se een feestje, dus goedkoper ;).
Samenlevingscontract is meest gebruikelijk. Kan je bij dezelfde notaris doen als waar je de overdracht doet. Offerte vraag je meteen aan, gelijk met die voor de overdracht. Ik had niet de indruk dat het hierdoor veel goedkoper werd dan wanneer je het apart zou doen hoor. Vergeet overigens de testamenten dan niet.

Sassieja

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 18:36

Veerle: Haha trouwen, dan krijg ik een rolberoerte hoor! :D

Ik zal het allemaal eens navragen bij de notaris!

Tooeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-10 11:01

Ik heb een bod gedaan vandaag! Spannend spannend! Weten jullie hoe lang het vaak duurt voordat er een reactie komt?

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-10 11:04

Meestal binnen enkele dagen.
Taxatierapport is binnen, begint eindelijk op te schieten. Nu nog wachten op de goedkeuring van de starterslening.