Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
manzano schreef:Met op inschrijving wordt meestal gewoon bedoeld dat iedereen eenmalig beste bod mag doen. Eigenlijk zoals 90% van de huizen verkocht is afgelopen jaren. Is dat hier ook?
Wat betreft de persoonlijke brief; in de meeste gevallen geeft het niet de doorslag, maar in een heel enkel geval wel. Dus ik zou het er lekker bij doen voor als het net wel verschil kan maken.
Moska schreef:Hoi, ik meld me ook hier. Mijn vriend en ik zijn al een tijdje om ons heen aan het kijken voor een plek samen. Al een paar bezichtigd, maar nog nooit een bod gedaan. Vorige week kwam ik toevallig een woning tegen die net een paar dagen op Funda stond (ik ben er even niet zo mee bezig door omstandigheden). We zijn er langs gereden en het beviel ons, dus de makelaar gemaild voor een bezichtiging. Volgende dag bericht gekregen, dat we de dag erop konden bezichtigen. Na de bezichtiging zijn we helemaal enthousiast en willen we een bod gaan doen. Dit is alleen op inschrijving en dat heb ik nog niet eerder gedaan.
Vond ik in het verleden het reguliere bieden al spannend (dit zou mijn derde huis worden), bieden in deze markt en op inschrijving is helemaal spannendHeb al wat onderzoek gedaan bij Kadaster en Calcasa, maar omdat er weinig vergelijkbare woningen zijn qua woonoppervlak en grond, is het moeilijk inschatten. Ook moet elke muur, vloer en plafond vervangen worden (op de buitenmuren na), de indeling moet anders en er moet een dak vervangen worden, dus de verbouwingskosten zijn ook aanzienlijk. De ligging is mooi en van hard werken zijn we niet vies, maar ja, wat bied je?
Ik google me suf en lees zo her en der dat een persoonlijke tint aan je bieding kan helpen, maar hoe persoonlijk moet ik het maken? En heeft het echt nut? Moeten we gaan overbieden ja of nee en welke voorwaarden. Echt, ik heb slapeloze nachtenHeb tot einde week de tijd. Gelukkig ben ik zelf goed financieel onderlegd en weet ik wat we kunnen, maar toch, garanties zijn er momenteel niet geloof ik.
Maar korte samenvatting: help ik vind het spannend en moeilijk, maar we willen er zo graag gaan wonen
Moska schreef:manzano schreef:Met op inschrijving wordt meestal gewoon bedoeld dat iedereen eenmalig beste bod mag doen. Eigenlijk zoals 90% van de huizen verkocht is afgelopen jaren. Is dat hier ook?
Wat betreft de persoonlijke brief; in de meeste gevallen geeft het niet de doorslag, maar in een heel enkel geval wel. Dus ik zou het er lekker bij doen voor als het net wel verschil kan maken.
We mogen inderdaad, schriftelijk, een bod uitbrengen. Heb een formulier gekregen waarop ik ook nog wat bijzonderheden kan aangeven (wel geen voorbehoud ed).
Ik ga gewoon een brief erbij doen. Niet geschoten altijd mis. En ik denk dat we heel coulant met voorwaarden kunnen zijn, dat kan helpen.
Lau07 schreef:Ik heb zitten rekenen en uiteindelijk een bod uitgebracht met voorbehoud van een deel van de financiering met een brief erbij om uit te leggen wat mijn plannen waren voor het huis. Na een aantal dagen kreeg ik bericht van de makelaar. Ik had het hoogste bod, maar omdat ik als alleenstaande het huis wilde kopen heeft de verkopende partij het huis aan een andere bieder verkocht, waar ze meer vertrouwen in hadden. De makelaar had echt medelijden met me, want hij floepte eruit dat het bod zeker 30K lager was (en onder voorbehoud van volledige financiering), wat behoorlijk wat is voor een huis onder de 300K.De makelaar gaf aan dat hij er helemaal niks van snapte en dat hij het zeker niet eens was met de beslissing, maar ja daar heb je natuurlijk niet zoveel aan.
_Roxanne schreef:Gefeliciteerd Avelien!
Sinds vanavond staat ons huis op Funda, er hebben zich dit weekend al een aantal mensen gemeld dus de eerste bezichtigingen staan al gepland![]()
https://www.funda.nl/koop/velden/huis-8 ... andelo-11/