Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-21 17:55

MissAnnemijn schreef:
Ontopic, had nog niet meegepost wel mee gelezen. Mijn spaarplan voor het komende half jaar is 5500 euro sparen (gezamenlijk). Verder hebben we een ETF beleggingsrekening waar ik 100 euro per maand op hoop te sparen en we beleggen wisselgeld met Peaks. Die hebben we nu 11 maanden en daar hebben we nu 770 euro in gestopt en bijna 90 winst :D

Als ik je een tip mag geven, kijk wat je gemiddeld per week naar peaks stort, en dat in een ETF stoppen (waar beleg je?).

Peaks heeft vrij hoge kosten tov je inleg en dat is zonde van je rendement :)

MissAnnemijn

Re: Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-21 20:48

We hebben die ETFs bij de Rabo. Peaks vind ik leuk voor ernaast, als we daar over een bepaald bedrag gaan ga ik dat afromen. Dan wordt het ook veel duurder. We zitten op 24% rendement volgens de app :+

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-21 23:47

@LE ja fijn zeg die extra toeslagen _/-\o_ ik moet me soms ook even beseffen dat het 'extra' is. Heb afgelopen half jaar erg veel uren gedraaid. Gaat tegenvallen vanaf september. Maar ben ook erg blij dat ik straks minder draai ben er ondertussen erg klaar mee :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 07:23

Ja dat extra geld is wel lekker inderdaad. Ik zou het best wel fijn vinden als mijn 2 zadels verkocht raken. Ze mogen gepast worden en bij ons op locatie meermaals geprobeerd, zijn in februari nagekeken en eentje is zelfs amper 10x mee gereden. En toch willen mensen amper €500 ervoor betalen, volledig aanpassen naar hun paard, 3 weken mee op proef en dan pas beslissen. Dat is toch jammer maar helaas...

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-21 13:11

Heb hier ook nog een super zadeltje (keurige wintec vzh) om een paard mee te beleren, hoef er niet veel voor te hebben maar geef het niet weg. Of als je bijv een zadel wilt hebben om mee naar het strand te gaan en in zee of zoiets. Al paar keer op marktplaats gezet en op bokt, niemand. Naja dan ligt het nog maar even in de schuur :+

Wat een pokke weer }:0 :7

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 14:22

^)

Auto is vorige maand op onderhoud geweest. Vandaag naar de keuring... Afgekeurd op de schokdempers/stabilisatoren. De technieker ter plekke zei zelf al dat het wss gewoon pech is qua timing, maar goed, rode kaart is rode kaart. Gelijk door naar de garage, donderdagochtend mag de auto binnen voor herstelling. Dit is zo zuur geld zeg.

Ladygiroc

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 21:43

VanHuisUit schreef:
Heb hier ook nog een super zadeltje (keurige wintec vzh) om een paard mee te beleren, hoef er niet veel voor te hebben maar geef het niet weg. Of als je bijv een zadel wilt hebben om mee naar het strand te gaan en in zee of zoiets. Al paar keer op marktplaats gezet en op bokt, niemand. Naja dan ligt het nog maar even in de schuur :+

Wat een pokke weer }:0 :7

Zo 1 heb ik er ook liggen, dressuur variant dan wel maar heb er al een aantal keer iemand mee uit de brand kunnen helpen!

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-21 14:14

Ja zijn gewoon fijne zadeltjes voor ff erbij.

Altijd zulk zuur geld voor de túút ... -O-

Ben hier wat aan het investeren voor de komende tijd. Goede inkopen doen op gebied van persoonlijke verzorging etc. Als je dat slim doet kun je vaak ook enorm besparen. Zeker in de vakantieperiode zijn er vaak goede aanbiedingen _/-\o_

@Prairy hoe vorderen de aankoopplannen voor het paard van manlief? En staat die van jezelf onderhand al bij jullie thuis?

Onze vakantie gaat van 3 naar 2 weken van Italië naar Frankrijk en van vliegen naar met de auto }:0 budgettechnisch weet ik niet of het allemaal veel uitmaakt want krijg zo'n compenseer - neiging. Lekker veel uit eten en leuke dingen kopen 'want we gaan 2 weken ipv 3 weken' :')

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-21 15:46

*\o/* vers uit de trailer

Afbeelding

En er stond voor dezelfde prijs nog een leuke voor mijn man O:) dus daar zijn we ook over na aan het denken...

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-21 16:05

Prairy schreef:
*\o/* vers uit de trailer

[ [url=m/Gtb0gr.jpg]Afbeelding[/url] ]

En er stond voor dezelfde prijs nog een leuke voor mijn man O:) dus daar zijn we ook over na aan het denken...

Gefeliciteerd *\o/*

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-21 16:19

*\%/* _/-\o_ veel geluk met je nieuwe topper!

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-21 16:25

<3 Wat leuk, Prairy!

divided

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-21 16:30

Leuk!! Gefeliciteerd :D

Luxorvalkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-21 17:46

Ik heb besloten om me niet in te schrijven voor een race

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-21 19:44

Gefeliciteerd, Prairy. Loopt hij/zij nu alleen?

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-21 20:51

Fitzroy schreef:
Gefeliciteerd, Prairy. Loopt hij/zij nu alleen?

Vooralsnog wel. We gaan nog kijken voor een paard voor mijn man, zou best op korte termijn kunnen zijn.

Maar hij maakt er allemaal niks van, heerlijk chill!

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-21 21:34

Wat een leukerd Prairy, gefeliciteerd!

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-21 00:03

@Luxorvalkje wat voor race bedoel je (misschien heb je het al eerder uitgelegd heb ik iets gemist :o? ).

OleJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-21 11:00

Gefeliciteerd met je nieuwe paard prairie

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-21 11:08

Gefeliciteerd prairy.

Ik denk dat ik eind september een paar dagen Praag ga doen. Merk dat ik er echt wel aan toe ben om even weg te zijn

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-21 11:53

Praag is zo'n leuke stad. Ben er al een paar keer geweest en vond het altijd weer mooi. Het is een heel muzikale stad, bijna overal hoor je wel muziek. Heel bijzonder.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-21 12:07

Ik vond budapest erg leuk (nooit in Praag geweest dus kan niet vergelijken). Zaten we in een hostel, wel in een privé kamer. Hele relaxte stad. Wil ik nog wel een keer terug.

Luxorvalkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-21 19:00

VanHuisUit schreef:
@Luxorvalkje wat voor race bedoel je (misschien heb je het al eerder uitgelegd heb ik iets gemist :o? ).

Ik wilde me inschrijven voor een meerdaags event in het buitenland.

Maar ik heb besloten me niet in te schrijven. Wel flinke FOMO, maar de bankrekening is blij

Florenc

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-21 23:06

purny schreef:
Gefeliciteerd prairy.

Ik denk dat ik eind september een paar dagen Praag ga doen. Merk dat ik er echt wel aan toe ben om even weg te zijn

Praag is de max in September! Kijk het even wat uit qua datums, september is daar echt de maand van de wijnfestivals doorheen gans de stad, met overal kleine marktjes met lokaal gebrouwen Burčák. Heeeel goed spul !

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-21 08:13

Florenc schreef:
purny schreef:
Gefeliciteerd prairy.

Praag is de max in September! Kijk het even wat uit qua datums, september is daar echt de maand van de wijnfestivals doorheen gans de stad, met overal kleine marktjes met lokaal gebrouwen Burčák. Heeeel goed spul !

Klinkt goed!