Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ilsey

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-19 15:44

Ik vind het niet te massief of teveel hout bij Saul. Ik vind de gemiddelde woonkamer dan ook veel te sip en kil, ik hou wel van dat warme dat veel hout naar binnen brengt. In onze vorig woning (smalle rijwoning) hadden wij een massieve balkenplafond, massieve parketvloer en daar bovenop nog eens houten meubels. Iedereen sprak dat het er zo warm en gezellig was... en dan kom je bij die mensen thuis en is alles wit en strak, ja da's inderdaad niet gezellig haha. Ik zou niets verven van die meubels. Ik zou wel voor iets fijnere stoelen in zwart (of wit, of een kleurtje) gaan om een klein beetje te breken of linken te leggen met andere elementen in de ruimte.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-19 15:56

Ilsey schreef:
Ik vind het niet te massief of teveel hout bij Saul. Ik vind de gemiddelde woonkamer dan ook veel te sip en kil, ik hou wel van dat warme dat veel hout naar binnen brengt. In onze vorig woning (smalle rijwoning) hadden wij een massieve balkenplafond, massieve parketvloer en daar bovenop nog eens houten meubels. Iedereen sprak dat het er zo warm en gezellig was... en dan kom je bij die mensen thuis en is alles wit en strak, ja da's inderdaad niet gezellig haha. Ik zou niets verven van die meubels. Ik zou wel voor iets fijnere stoelen in zwart (of wit, of een kleurtje) gaan om een klein beetje te breken of linken te leggen met andere elementen in de ruimte.

Warmte zit 'm niet alleen maar in hout, of alleen maar in kleur, of alleen maar in aankleding.
Warmte zit in de samenhang van alle elementen.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-19 16:11

Maar is vooral een persoonlijk gevoel, wat per persoon heel verschillend kan zijn :)

Ilsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-19 16:42

DubbelDun schreef:
Maar is vooral een persoonlijk gevoel, wat per persoon heel verschillend kan zijn :)

Vooral dit :) maar voor mij is veel hout wel een must om warmte en gezelligheid te krijgen. Ik heb nog nooit een warme ruimte gezien waar weinig hout is. Ik bedoel dan wel massief en echt hout. Geen tegels met houtstructuur :') (al zeiden al die - ik noem het zo - 'moderne gyproc witte huizen mensen' toch dat het zo warm en gezellig was :D )

litilaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-19 16:44

Ik lees hier ook al een tijd mee, en ga foto's posten van ons nieuwe huis waar we in juli de sleutel van krijgen, maar denk dat jullie mijn stijl ook niks vinden, ik hou van hout op hout op hout en om het af te tippen een hoop rotan riet en jute sisal enzovoort. Ik ben gewoon gemaakt voor bruintinten (en hou van chocolade natuurlijk haha)

Ilsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-19 16:45

litilaura schreef:
Ik lees hier ook al een tijd mee, en ga foto's posten van ons nieuwe huis waar we in juli de sleutel van krijgen, maar denk dat jullie mijn stijl ook niks vinden, ik hou van hout op hout op hout en om het af te tippen een hoop rotan riet en jute sisal enzovoort.

Dit + veel planten? dan mogen alle muren nog wit zijn... dan heb je toch een warm huis (en vaak toch ook nog licht). Ik denk dat ik fan zal zijn van jouw stijl!

litilaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-19 16:46

Muren worden spiced honey en seafoam (in de woonkamer dan hé) plus heelveel planten

Afbeelding

En zegmaar dit (dat had ik al uitgezocht voordat ik dit plaatje zag op internet) roomwitte keuken, met houten blad en vt wonen langwerpige seagreen tegels het is een open keuken dus in dezelfde ruimte als de kleuren hierboven DIT IS DUS EEN INTERNET FOTO
Afbeelding

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-19 17:07

Ik vind hout ook warm. In verschillende kleuren en soorten. Ik ben niet van de meubelsetjes.

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-19 17:43

Pablo mooi badkamer meubel!

Hier staat de badkamer ook nog op het lijstje, maar wel ver onderaan :P

litilaura mooie kleuren ben benieuwd.

Heb inmiddels onze kast ingeruimd en een beetje prullaria neergezet. Nog niks is definitief.
Deuren moeten overigens nog wel in de kast.
Begin er een beetje aan te wennen en vind het zelf eigenlijk wel leuk zo.

Zaterdag gaan we een rondje meubel winkels want we moeten sowieso een nieuwe bank hebben. En ik wil andere eetkamer stoelen. Mochten we een leuke tafel tegen komen hou ik dat ook in gedachten :j

Overigens zijn onze meubels wel een set :')
We hebben er ook nog een salon tafel en een tv dressoir van :P

Afbeelding

uiteraard komt er ook nog wat aan de muur, en wil ik hier en daar wat plantjes. Niet te veel want dan ben ik alleen aan het scheidsrechteren met de katten helaas.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-19 17:49

Lijkt zo al héél anders Saul!
Inderdaad andere stoelen, dan is is het helemaal niet meer zo massief.

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-19 18:27

Prachtig zo met dat servies! Dat dressoir vind ik persoonlijk teveel in de ruimte. Misschien daarboven nog een grote, stoere spiegel ophangen voor ruimtelijk effect? Of klink ik nu heel ouderwets :')

Kimmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-19 20:42

Wat je kunt doen eventueel is zwarte zitkussens scoren voor op de stoelen. Zwart/antereciet komt terug in lampen en kachel. Steekt mooi af en zit ook nog eens lekker :)

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-19 21:20

Saul stuk lichter zo!

Litilaura mooie kleuren!

Hier zouden ze maandag beginnen met de nieuwe vloer.. ik dacht ik bel even hoe laat ze er zijn. Hebben ze ons op 6 juni ingepland ipv 6 mei. Ben wel ff pissig geworden want we hebben beiden vrij genomen en huis is al half leeg gehaald. Nu zegt ie maandag te beginnen maar t moet vrijdag af zijn en hij zegt ja ik hoop dat we het redden. Ben boos _-:(

_Aine

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-19 22:21

-
Laatst bijgewerkt door _Aine op 16-02-22 19:49, in het totaal 1 keer bewerkt

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-19 08:27

Ai Marja, dat is heel slecht van ze. Heb je de bevestiging op papier staan dat ze 6 mei zouden komen?

Saul, De kamer oogt al veel lichter zo met je kast ingericht en de lampjes.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-19 08:43

karijn schreef:
Ai Marja, dat is heel slecht van ze. Heb je de bevestiging op papier staan dat ze 6 mei zouden komen?

Saul, De kamer oogt al veel lichter zo met je kast ingericht en de lampjes.

Ja in de app :+ Haha hij zal wel gedacht hebben van oliebol.. maar goed ze lossen het maar op. Het moet donderdag klaar zijn helaas dus hoop dat ze het redden.

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-19 22:08

Vandaag mijn oven gekocht *\o/* maar i.v.m. klein aanrecht komt hij op een karretje te staan. Nu heb ik deze aangeschaft via marktplaats, maar wil hem nog overschilderen in een ander kleurtje. En er 4 wieltjes ondee i.p.v. 2 zodat ik hem weg kan rijden het cv/washok in. Alleen weet ik niet zo goed welke kleur. In de woonkamer dus histor moment en histor gezond, verder alles wit. Tafel is zometeen naturel eiken, antraciet stoelen, bruine bank. Keuken is wit met antraciet blad. Ik zat te denken om het karretje ook gewoon histor moment te verven (uiteraard laten mengen in een houtverf). Maar heeft iemand anders wellicht nog input?

Het monstertje op wielen:
Afbeelding

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-19 22:47

Ik zou hem dan antraciet verven.

doei

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-19 09:02

Wat gaaf Saul lekker bezig :)
Ik denk dat een wollen berber vloerkleed erg mooi zal staan bij het geheel.

Aine I love youre eetstoelen ♡♡♡
Waar heb je ze gekocht?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-19 09:13

@xPabloBokt: het lijkt me erg onhandig om elke keer met de oven te moeten rijden, maar soms is het niet anders. Hopelijk hoef je geen drempels over, want dat lijkt me voor de oven ook niet goed.
Verder vraag ik me af of je onder die andere 2 poten wel wielen kunt zetten. De basis is nl érg klein.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-19 09:20

Die andere twee poten moeten sowieso iets ingekort worden zonde zien
Dan krijg je een soortgelijke basis als de poten waar al wielen onder zitten

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-19 09:25

Dan zou ik meteen overal draaiwielen onder zetten ipv bokwielen.

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-19 10:07

@DubbelDun ja 4 wieltjes is inderdaad het plan, wil ook met rem erop. Dat wordt dus aan een kant pootjes zagen en dan 4 nieuwe wieltjes eronder. Dan is meteen dat probleem van een kleine basis opgelost. En gelukkig idd geen drempels in huis.

Helaas is het niet anders met de oven. Als ik hem op het aanrecht zet heb ik meteen amper werkruimte over in de keuken. Gelukkig zit het CV/washok meteen naast de keuken dus hoef ik er niet zo ver mee te rijden. En over de pvc vloer rijdt het hopelijk lekker soepel. Tevens wil ik op het blad nog opstaande randjes gaan maken zodat de oven stevig staat en niet gaat schuiven.

Het tafeltje in principe groot genoeg. De oven is 52x44cm (breedte x diepte) en het tafeltje is 60x50 dus het past in principe precies. De pootjes van de oven staan iets smaller en daar wil ik dan een opstaand randje voor maken zodat de oven niet kan verschuiven.

karin1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-19 10:29

Je kan ook ondiepe gaatjes maken waar de pootjes van d eoven in kunnen vallen. Is misschien minder werk en robuuster (en minder opzichtig). Want die randjes bevestigen valt ook niet mee lijkt me.
Eronder schoonmaken is dan ook nog mogelijk door er een keer onderdoor te blazen. of hem er af te pakken zonder dat je met de randjes moet klooien..

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-19 11:11

Soms gaat een deurtje ook niet helemaal open als er een opstaand richeltje voor zit.
Als de pootjes van de oven met schroeven aan de onderkant vastzitten zou je door de basis van het blad de pootjes vast kunnen schroeven (met langere schroeven). Dan zit het geheel goed vast zonder beperkingen in gebruik.
Overigens als hij vlak naast de keuken staat is het dan geen optie om hem daar gewoon te laten staan ??