[Centraal] Bokkers op de woningmarkt *deel II*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mirjam79

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt *deel II*

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 15:28

Super Juval!!!! Wat een heerlijk nieuws. nu kunnen jullie eindelijk alles afsluiten.
Hier blijf ik nog altijd hoopvol. Wie weet komen er weer es kijkers...

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 15:32

ik blijf voor jullie duimen hoor!!

Loesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 15:47

WAAAH JUVAL WAT GOED!

Gefeliciteerd!

Jolien, al uitsluitsel?!

Mirjam, ook voor jou komt t goed!

Hier echt nog niks op het oog en ik baal er als een n stekker van! Ik wil zo graag weg waar we nu zitten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 15:52

Super Juval!

MissAnnemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 15:54

Ik kom hier ook vast rondkijken als het mag :D We willen heel graag weg uit dit huis! Ik ben net afgestudeerd en heb nog geen baan, dus het lijkt ons verstandig om even te kijken hoe dat loopt. Vooralsnog schiet het helaas niet zo op -O- Wat wel zeker is is dat we voor de zomer hier weg willen zijn :o

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 15:59

Wat ontzettend goed Juval, het is jullie ook zo gegund!!

MDWStables

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 16:02

Super Juval *\o/*

Wij zijn nog steeds druk, maar het begint weer echt een huis te worden ipv van de zolder in de woonkamer te kijken :D

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 16:08

ook al is het een pak minder als dat ze 2,5 jaar terug vertelden, wat fijn dat je nu eindelijk dat hoofdstuk kunt gaan afsluiten straks joh , gefeliciteerd Juval

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 16:21

t is allemaal gebakken lucht he... wat die makelaars verzinnen. natte vingerwerk.
hoe kan je het anders verklaren dat een huis in nog geen 3 jaar 50% minder waard is geworden??
t is maar net 'wat de gek er voor geeft'.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 16:26

dat is het ook gewoon...en in combi met de economische gesteldheid van het land en het vertrouwen in de regering wat betreft een hele hoop zaken , geeft de gek niet zo heel veel meer momenteel ....

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 18:31

Juval, fantastisch, gefeliciteerd!!! *\o/*
Wat heerlijk dat je ook eindelijk dat hoofdstuk af kunt sluiten. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 20:42

Donderdag gaat de bank er pas mee aan de gang. Dus we horen het donderdag of vrijdag.

Juval gefeliciteerd :D

gemske

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 22:52

Eindelijk Juval, wat fijn voor je!

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 22:59

scrap...ik had een tijdje terug ergens een huis gespot(online) maar kan het niet meer vinden :+
naja, doe nog een rondje en dan kap ik er mee voor vandaag

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-13 10:56

*verwijderd post*

Korte samenvatting: nog geen definitief nieuws, wel het slechte nieuws dat het huis getaxeerd is op 2 ton, dat dit geregistreerd is en dat je van die taxatie niet meer af komt, ook niet bij volgende kopers. De enige mogelijkheid is dat de markt dusdanig veranderd dat een nieuwe taxatie verantwoord is of als je verbouwd en daardoor opnieuw wil taxeren.

Maandag horen we meer. Wij zijn eigenlijk alleen maar bezig met bellen met ouders, juristen, notarissen, makelaars etc etc. *zucht*

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 11:02

Juval wat geweldig nieuws toch :j

Ik ga vrijdag onverwachts bij huis kijken staat nog niet in de verkoop volgens de makelaar helemaal af wel in een drukke straat in Dord aangezien ik toch vrij ben dacht ik waarom niet ben ik optijd bed uit :D

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 11:23

Wij moeten uitstel gaan aanvragen...
De banken hebben hun zaakjes niet op orde...
Zij hebben weeeeeeken de tijd nodig terwijl wij alle stukken al keurig bij elkaar hebben..

Bah... :(

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 11:26

Wat vervelend JG! Wat is de precieze reden dat ze de beoordeling niet op tijd klaar kunnen krijgen?

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 11:29

Dit is flink balen, _Nelleke_. Ik duim dat er juridisch gezien nog iets aan te doen is.

Voor jullie ook balen, Jolliegirl.

Lisette1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 11:34

Wat een vervelend nieuws voor sommige! Hopelijk gaat het helemaal goed komen. En Juval dat is goed nieuws, eindelijk van je huis af waarschijnlijk!

Ik ben benieuwd wat jullie bokkers zouden kiezen, wij zitten in twijfel over het kopen van opknap huis of een huis wat eigenlijk al helemaal naar wens is. Wat zouden jullie doen? Bij opknap huis houden we behoorlijk veel geld over om dingen te gaan doen. Bij het kopen van het huis dat al af is houden we eigenlijk zo goed als niks over en zullen we ook een hogere hypotheek af moeten sluiten.

Is er iemand die een opknap huis gekocht heeft waar eigenlijk echt alles nieuw aan moet en misschien ook stukje uitbouw. En hoeveel kost dit ongeveer, kan hier niet goed een inschatting van maken. Mag ook via PB!

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 11:38

Wat zie je als een opknaphuis? Hoeveel kun je zelf, en hoeveel moet je uitbesteden? Door een lagere aanschafprijs heb je wellicht een lagere hypotheek in eerste instantie, maar hoe wil je het opknappen gaan financieren? Eigen geld, of alsnog een hogere hypotheek op basis van een getaxeerde waarde na verbouw?

De kosten kunnen wij zo niet voor je berekenen, aangezien we niet weten om wat voor huis het gaat. Dan zou je met een bouwkundige/aannemer door het huis moeten, en op basis daarvan een prijsindicatie moeten laten maken. Ook daarbij geldt, wat kun je zelf en wat zul je moeten laten doen.

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 11:39

Dat hangt er vanaf hoe handig jullie zelf zijn? Als je alles moet laten doen, zou ik voor het huis gaan wat al af is. Als je het leuk vindt om te klussen, zou je voor het andere huis kunnen gaan. Verbouwen kost vaak meer geld dan in de 1e instantie is berekend, vaak komen er nog onvoorziene kosten bij kijken.

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 11:39

@Lisette1990, wij waren bezig met een opknaphuis. Waar wij een schatting van €60.000 hadden gemaakt (niet alle ruimtes hoefden) kwam de bouwkundige al snel met het dubbele.. Bedenk dat bij een opknaphuis vaak meer opgeknapt moet worden dan een likje verf. Bedrading, loodgieterswerk etc. is duur. Een aabouw (ligt eraan hoe groot natuurlijk) is al snel €30.000,-. Hoe wil je het financieren trouwens? Ook dat geld moet afgelost worden en dan ben je toch niet duurder uit bij een hogere hypotheek?

Nee ik ben genezen. Ik wil of een huis dat echt alleen mooi gemaakt moet worden of dat zo goed als nieuw is.

Lisette1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 11:44

Bedankt voor jullie reacties, wij zouden dan naar schatting een halve ton overhouden om te verbouwen. Mijn vriend is zelf heel handig en zitten ook veel handige vrienden in onze vrienden groep. Dus het meeste zullen we zelf kunnen doen. Maar bedrading en loodgieterswerk zal niet zelf gaan kunnen.
Oke Selka dat is wel heel veel het dubbele. Maar dan zouden we een bouwkundige ernaar moeten laten kijken en die kan wel een redelijke schatting van de kosten kunnen maken.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 12:09

het ligt er echt aan wat er aan moet gebeuren en in hoeverre je een hoop zelf kan ... veel zelf doen daar kom je vaak toch op een 60% van de kosten als dat je het uitbesteed.
zolang de constructie okay is, is het vaak nog wel wat overzichtelijk, wij zijn bij een huis wezen kijken waarbij onder andere ( :+ ) de buitenriolering vervangen moest worden, schrootjes door heel het huis wegslopen(ook tegen het plafond van de benedenverdieping ), geheel isoleren(dak, muren etc) muur doorgebroken, houtworm behandeling van de kap, vloer in de woonkamer vervangen etc...uitbesteden zou op een 60duizend komen, zelf doen een 60 % daarvan... dan hadden we wel de elektra ook zelf gedaan en laten controleren door iemand die het voor zijn werk doet.