Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 15:50

DebGizmo schreef:
Davinia maar ik neem aan dat de etentjes buiten huis ook niet allemaal kosteloos zijn geweest?

Nee, in dat opzicht was het een dure week juist :)) Maar qua boodschappen niet. Een van de etentjes van uit eten word ik op getrakteerd door m'n vriendinnen <3

Chanen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 18:57

Qua boodschappen kwam ik deze week keuring rond de geplande €20,- uit, maar daarvan ging al €8,- naar wc-papier en wasmiddel. Ze hadden bij de Lidl het wasmiddel in de aanbieding, dus daar heb ik voor €5,50 twee flessen van meegenomen. Kan ik er weer een flink aantal maanden tegenaan. :) Wat betreft het eten had ik nog aardig wat liggen, waardoor ik deze week dus niet eens zoveel duurder uit ben dan anders. Best fijn.
Verder zit er een dure maand aan te komen met twee verjaardagen, een nieuwe id-kaart en waarschijnlijk een dagje sauna. Hier in de buurt is een sauna deels afgebrand, dus je kunt nu tijdelijk voor een tientje naar binnen en daar kun je toch eigenlijk geen nee tegen zeggen? Hopelijk valt de jaarafrekening van de verwarmingskosten binnenkort eindelijk eens op de mat, want daar krijg ik waarschijnlijk flink wat eurootjes van terug. Leuk voor de spaarrekening.

Destino

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 18:31

Deze week echt behoorlijk uitgebreide gerechten voor mijn doen qua ingrediënten voor het avondeten en nog wat voorraad dingen ingeslagen en was maar 44 euro kwijt :D

Roselie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 20:06

Wat heb je zoal gegeten Destino?

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 22:56

Rare week. Weinig thuis gegeten. Geloof alleen maandag. Wel veel geld uitgegeven. Koniginnenacht/dag wezen stappen en gister dag weg geweest met veel geshopt en gegeten/gedronken en gestapt. Rest van de maand niet veel bijzondere dingen dus ook ff lekker niet op het geld gelet. Verder do hapje wezen eten wat moeders betaalde en vandaag gratis op het werk mee mogen barbequen en morgen wss wat simpels bij m'n moeder.

saroanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 00:55

Whoei, we gaan morgen een grote diepvrieskast ophalen met 7 lades. Dat wordt dus eindelijk voorraad aanleggen *\o/*

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 01:50

Roselie schreef:
Wat heb je zoal gegeten Destino?

Pasta ovenschotel met allerlei verschillende groentes (tomaten, paprika, ui, prei, champignons) en geraspte mozzarella kaas. En pasta Arabiata daar moet bijv rode ui en rode peper in en verse peterselie, dat heb ik ook allemaal niet in huis standaard :+
Morgen 2 compleet verschillende broodjes gezond, dus veel beleg soorten.
En dan gewoon nog groentes/fruit/vlees/brood etc. etc. voor de andere dagen :+

nientje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 07:45

saroanda schreef:
Whoei, we gaan morgen een grote diepvrieskast ophalen met 7 lades. Dat wordt dus eindelijk voorraad aanleggen *\o/*

Dat is heerlijk zeg!!

Hier nog steeds budget limiet elke week.
Over 2 weken wel goedkoper, dan is de bruiloft van schoonzus en zijn we 2 dagen weg.
2 weken daarna wel weer wat duurder,want dan zijn we op vakantie.
Wel zelf koken,dus redelijk budget (staan op de camping) maar engeland heeft altijd zulke heerlijke dingen in de schappen staan :P O:)

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 08:37

Ik heb pas bezuinigd deze week.
Ik had helemaal geen boodschappengeld deze week.
Heb gelukkig nog wel brood en beleg kunnen halen.
Nu heb ik het tot nu toe nog prima met de voorraad kunnen redden, en restjes uit de vriezer weg.
Ik heb al wat bedacht voor vandaag en morgen.
En dan heb ik dinsdag en woensdag als het goed is weer geld, en anders nog wel wat in huis.

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 09:01

Diane_ schreef:
Ik ben een meelezer maar wilde even iets toevoegen aan het geklets hier.. ;)
Afgelopen week stond ik bij de AH ook met 3 komkommers, maar er zat een kennis van mij achter de kassa die zegt: Wil je wel 3 komkommers, want de korting geldt ook gewoon bij 1 of 2 komkommers.. Ik heb er toen dus 1 achtergelaten en maar 2 gekocht voor 66 cent. Voor de korting hoefde je dus niet perse 3 komkommers te kopen. Ik weet alleen niet of dit altijd zo is met zulke aanbiedingen of alleen nu toevallig bij de komkommers!

Gisteren geprobeerd met de kropslag (2 voor 99 cent) Ik had er eentje maar moest gewoon 89 cent afrekenen. Werkt dus niet altijd.

Diane_Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 10:35

Oh, wat stom zeg! Ik heb geen idee hoe dat dan precies zit, met welke aanbiedingen het wel en niet werkt.

Roselie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 15:47

Ik heb bij het Kruidvat gewerkt en daar was het soms ook zo dat je gewoon een deel van de aanbieding kon meenemen voor een voordeel prijs

DebGizmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 17:01

saroanda schreef:

*\o/* *\o/* heerlijk!!!

_evelien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 19:52

Werkt iemand van jullie ook met een huishoudboekje (digitaal in excel) en hoe doen jullie dat. ik vind het nogal een werk om uit te zoeken wat ik waar aan uit heb gegeven.
en als ik geld tussen mijn spaar en betaalrekening overschrijf hoe verwerk ik dat dan in het bestand?
Of hoeft dat niet?
Hoop dat iemand van jullie wat handige tips heeft.

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 20:11

Ik gebruik deze evelien ... , heel handig want er zitten al allerlei formules achter .
Diverse vaste posten zijn ook al voor gegeven .
Als je van je betaal naar spaarrekening boekt word dit niet geteld .
Je ziet je uitgaven per maand , maar ook het totaal over meerdere maanden .

http://www.spaarblog.nl/huishoudboekje/

saroanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 20:16

DebGizmo schreef:
saroanda schreef:

*\o/* *\o/* heerlijk!!!

Hij staat nu in de garage, hij is zo groot dat we ém niet door het trapgat kregen :=

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 09:34

Ik hou in Excel mijn uitgaves bij. Heel simpel een kolom met inkomsten en een met uitgaves. Onderaan telt hij alles op en zie ik meteen wat ik nog te besteden heb deze maand. Iedere week open ik mijn internetbankieren en werk ik alles bij.

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 10:18

Ook ik houd in excel alles bij! :j
Heb zelf een sheet gemaakt met formules erin om alles op te tellen af te trekken.
Vaak werk ik hem 1 a 2 x per week bij aan de hand van bonnetjes en internetbankieren.
Heb mijn vaste lasten er standaard in staan en verder denk ik vooraf al na over wat er die maand uitgegeven gaat worden aan bijv verjaardagen, sporten, paardrijles, dagjes weg etc.
Werkt perfect!

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 12:01

Ik ga maandag weer frisse start maken met zuinig doen.

Verjaardagen gehad, cadeaus gekocht, BBQ gefinancierd en nu is het klaar!
(komt nog de fysio en zadelmaker bij de paarden -O- )

Maandag (want vanavond met Heerlijk 10 Daagse uit eten :D en morgen naar musical en uit eten) gaan we vol aan de bak. Foldertjes weer erbij en gaan!!

Ik doe weer actief mee :j

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 12:46

Ik (en vriend) had min of meer mijn voorraad opgegeten door omstandigheden met auto wat nog niet klaar is :( . Maar heb toch nog deze week voor de hele onder de 50,- weten te blijven. Omdat het hemelvaartsdag was alleen naar de ah geweest want die was als enige open.

2x es cassis
4x Djoezz
6x es ijsthee
2 x es cola
2x es 7-up
Aardappelpuree
frikandellen
toiletpapier
Es tijgerwit brood
es baguette's
es zonnebloem olie
Olijfolie
Es ananas
Es pindakaas
Es pot rode kool ( voor een ovenschotel met gehakt en aardappelpuree, zo zin in )
Es friet saus
Es soepgroente
Tagliatelle
Es bloem
Es kruidenboter
Cherrytomaatjes
Groente bouillon blokjes
Es filet american
Ras patat van aviko (niet budget of gezond maar wel even willen proeven)
Es suikerklontjes
Kipfilet 1 kg
Es berliner Vleeswaren
Es Cervelaat vleeswaren
Es gebraden gehakt vleeswaren
Es kipfilet vleeswaren
Pakje bak en braadboter
Es magarine
300 gr half om half gehakt
Pondje krieltjes

En dit is mijn weekmenu:

Gister Ik: tagliatelle met roomsaus, kipfilet, brocoli, cherrytomaatjes vriend : restje nasi uit de vriezer

Vandaag Groentesoep met stokbroodje
za 11-5 chickentonight kerrie met rijst
zo 12-5 Patat en snackje
ma 13-5 Krieltjes, speklap en groente
di 14-5 ik : Ovenschotel met rode kool, ananas en aardappelpuree vriend : restje nasi
wo 15-5 Indische speklap met groente rijst

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 12:51

Wij zijn net terug van de boodschappen doen, heb vanavond mijn verjaardagsfeestje dus nog even een fles Coebergh bij de boodschappen geteld en verder chips/nootjes/kaasstengels en wraps met roomkaas/ham/sla als hapjes en nog snackjes uit de frituur als extra'tje.
Was 47 euro kwijt :):) We stonden er echt van te kijken, want er zit ook voor een week eten bij, bovenstaande dingen dus allemaal, fruit en 3 broden (we hebben altijd van dat vers afgebakken brood), zak met verse afbakbroodjes en 2 ons verse filet american (duur!). Dus valt weer eens reuze mee allemaal :D

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 15:09

Vandaag ook weer even flink boodschappen gehaald met allemaal kleine dingen die op waren. (ook weer eens een zak aardappelen en groenten in pot enzo gekocht, wat diepvries spullen etc.)
Bij de Etos hebben ze ook weer 2e gratis aanbiedingen van o.a. scheermesjes, nivea gezichtsverzorging en lenzen- vloeistoffen. Dus daar heb ik ook nog 25,- uitgegeven maar in ieder geval weer voor die dingen een voorraad voor komende tijd :) . Totaal 50,- kwijt. Moet nog wel een paar dingetjes halen zoals wat fruit en nog wat dingetjes voor het koken met vriendinnen 2 avonden, maar kan voor mezelf denk ik wel twee weekjes eten met de dingen die ik gehaald heb voor ontbijt/lunch/avond eten.

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 15:36

Ohh da's fijn van die lenzenvloeistof, die heb ik ook nog nodig en heb nog bonnen liggen, morgen maar even naar de etos! :)

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 17:01

Wat betreft bezuinigen. Er was straks iemand van Eneco aan de deur om me over te laten stappen. Ik wilde de aanbieding die ze had gewoon op papier, dat kon ze niet en wil gwoon iets rustig doornemen. Heb haar afgewimpeld, maar wat ik me afvroeg. Bij welke energieleverancier zitten jullie? Ik betaal elke maand belachelijk veel, heb van de week een kaart ingevuld met afrekening en hoop nog terug te krijgen. Ben heel benieuwd, maar anders eens kijken om over te stappen naariets anders. Ik zit overigens nu gewoon bij Essent.

nientje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 17:10

Mijn man zit ook bij eneco.
Wij krijgen ook elke keer mensen aan de deur voor verschillende aanbiedingen,maar zijn bij hun nog het goedkoopste uit (hebben we uitgerekend)