Bezuinigen op boodschappen - deel 2

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Destino

Berichten: 13293
Geregistreerd: 01-04-08

Re: Bezuinigen op boodschappen - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 15:49

Hihi lekker hoor zoveel voorraad! Het moet ongeveer 20 minuutjes in de oven op 180 graden :) !
Eventueel kun je ook je tomato frito vervangen door een sausje van gepelde tomaten met kruiden naar keuze. Maar da's wel iets meer werk :j

Davinia_
Berichten: 7033
Geregistreerd: 05-01-03

Re: Bezuinigen op boodschappen - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 15:57

Haha Chantal, ik zie je al lopen met die tassen :+ Wel lekker goedkoop hoor!

Afval scheiden doen we hier niet aan, maar wij hebben dan ook geen containers.
We hebben wel een papier container en die gebruiken we dus wel.
Vaatwasser enzo draaien soms 's nachts en soms overdag, het ligt eraan. Het gaat wel vaak op de eco-stand, maar of dat ook werkelijk helpt vraag ik me af.
We betalen trouwens wel onwijs veel aan de energie-rekening. We kregen ook echt veel geld terug, dat was wel lekker :) Eneco had het maandelijkse bedrag laag gezet, maar ik heb het weer terug gezet. Vind geld terug krijgen wel erg lekker :))

Mootje
Berichten: 15719
Geregistreerd: 19-01-08

Re: Bezuinigen op boodschappen - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 16:01

Je kan het beter op je eigen spaarrekening zetten, Davinia!
Als het aan Eneco had gelegen betaalde ik 110 euro meer dan ik nu betaal (60 euro) en dan krijg ik zelfs nog terug :')

Davinia_
Berichten: 7033
Geregistreerd: 05-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 16:03

Maar ik ben juist zo bang dat als ik het vermindert, ik het niet op m'n spaarrekening zet, maar dat het op gaat :+ Hoewel, als ik dan gewoon het spaargeld met dat bedrag hoger maak moet dat geen probleem zijn. Je hebt me wel op een idee gebracht!
Wij betalen 186 euro! De Eneco had ons ook op 102 euro gezet, maar aangezien wij er nog maar net woonde, betaal ik liever wat meer. Ik vond het lastig om dan een berekening te maken van wat we precies verbruiken. Dat doe ik denk ik liever als we er echt al een jaar gewoond hebben. Ik vind het maar lastig, ik heb een hekel aan geld terug betalen :+

Destino

Berichten: 13293
Geregistreerd: 01-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 16:10

Die energierekeningen vind ik ook lastig.. Afgelopen jaar kregen we 700 euro terug.. Maar we hebben toen ook 4,5 maand verbouwd en toen wel 140 euro per maand betaald en bijna niets verbruikt.. :=
Dus logisch dat we terugkregen..

Nu hadden ze ons naar 60 euro teruggezet :+ En ik heb het nu op het maximale gezet (180 euro per maand, hoger kon niet :+ ), omdat ik bang ben dat we te weinig betalen.. We hadden natuurlijk een hele koude februarimaand en daarna was het ook niet denderend warm..
Ben heel benieuwd wat we nu na een vol jaar hier wonen verbruikt hebben dan kan ik volgend jaar een stuk beter beslissen wat te doen met het voorschot per maand..

Sheran

Berichten: 17269
Geregistreerd: 20-10-07

Re: Bezuinigen op boodschappen - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 16:11

Over energie heb ik helaas niets te zeggen hier...evenals over het vuilnis. Ik ga dus ook niet zitten blauwbekken terwijl mijn huisgenootjes wel de verwarming vol aandraaien.

Princesj

Berichten: 4555
Geregistreerd: 02-01-06
Woonplaats: Almere

Re: Bezuinigen op boodschappen - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 16:13

Als er iemand nog een luchtverfrisser nodig heeft, als de nieuwe van Ambi Pur koopt krijg je een briefje waarmee je het aankoopbedrag (€4,99) retour krijgt!

Davinia_
Berichten: 7033
Geregistreerd: 05-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 16:14

Destino schreef:
Die energierekeningen vind ik ook lastig.. Afgelopen jaar kregen we 700 euro terug.. Maar we hebben toen ook 4,5 maand verbouwd en toen wel 140 euro per maand betaald en bijna niets verbruikt.. :=
Dus logisch dat we terugkregen..

Nu hadden ze ons naar 60 euro teruggezet :+ En ik heb het nu op het maximale gezet (180 euro per maand, hoger kon niet :+ ), omdat ik bang ben dat we te weinig betalen.. We hadden natuurlijk een hele koude februarimaand en daarna was het ook niet denderend warm..
Ben heel benieuwd wat we nu na een vol jaar hier wonen verbruikt hebben dan kan ik volgend jaar een stuk beter beslissen wat te doen met het voorschot per maand..

Dat heb ik dus ook. Wij kregen pas eind december de sleutel, gingen in maart hier wonen en in juni kregen we al 400 euro terug.
Maar aangezien we er toen nog maar net woonden vind ik het erg lastig om in te schatten hoeveel we verbruiken.
Dus ik blijf gewoon 186 euro per maand betalen :)

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Re: Bezuinigen op boodschappen - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 16:38

Bienotje, helaas kan ik er niet eens over bakkeleien, ik werkt maar parttime dus ik doe het huishouden :+

hier ook het voorschot hoog gehouden, ze wilden ons heel laag zetten kwa voorschot, maar toen woonden we hier nog niet zo lang, dus we hebben eht maar wat hoger gelaten.

afval scheiden doen we hier bijna religieus, groene bak, grijze bak en plastic worden 1 keer per drie weken opgehaald, glas , pakken en blik brengen we naar de containers bij de app en papier word 1 keer per maand door de muziekvereniging opgehaald
groen gaat in de compostbak (dus de groene kliko gebruik ik om potgrond in te bewaren) en gekookst voedsel gaat mee de grijze in want anders moet de groene al aan straat terwijl er vrijwle niks inzit tegen het stinken etc ...

wij betalen per keer aanbieden van de kliko

Destino

Berichten: 13293
Geregistreerd: 01-04-08

Re: Bezuinigen op boodschappen - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 16:42

Wow wat worden de containers dan weinig opgehaald Sonja!

Bij ons komen ze 1x per 2 weken voor de grijze, dus de ene week grijs, andere week groen..
Wij betalen volgens mij een bedrag per jaar, bij de gemeentelijke belastingen of bij het water erbij. Iig betalen we 72 euro per maand aan water, daar zit oa rioolheffing (ofzo) gelijk bij en nog wat andere belastingen..

tiwi1969

Berichten: 7699
Geregistreerd: 04-04-10
Woonplaats: in een huis met een tuintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 19:15

Hier is het legen van de groene bak gratis, één maal per 14 dagen aan de weg. De andere week is de grijze aan de beurt, maar die kost 4 euro voor een kleine en 7,50 voor een grote.
Ik heb een kleine grijze die maar 8 x per jaar aan de weg gaat, alleen als hij echt vol is.
Veel afval scheiden dus en soms gooi ik een zak bij de container van de buren, sommigen zetten hem half vol aan de weg, daar maak ik graag gebruik van ;) Gemeente ca. € 25 mnd (afval, riool en hondenbelasting, geen OZB want woon gehuurd)

Energie verbruik is hier vrij laag, ik heb alle lampen voorzien van spaar of LED, was alleen volle machines, alle apparatuur is A klasse of zuiniger. Was gaat op de lijn.
Huis is prima geïsoleerd en voorzien van een warmte-terug-win-boiler en zonnepanelen die stroom terugleveren aan het net als ik minder verbruik dan ze produceren. Per saldo verbruiken wij ca. 1000 kwh meer per jaar dan de panelen produceren en 800 m³ gas samen €100/mnd.
Water ca. 50 m³ = €20/mnd Woning type: tussenwoning zonder zolder(wel vliering met vlizotrap, daar zit de ketel, maar geen verwarming) 3 personen: ik en 2 pubers.

Vandaag al meteen mijn eetplanning omgegooid: pastasaus zit nog in de vriezer, ben begonnen met de roerbak die ik voor zondag op mijn lijstje had staan. Morgen een dagje uit en dan kan ik de rest eten als ik thuis kom.

Imre

Berichten: 14232
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Re: Bezuinigen op boodschappen - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 20:16

Ik ga ook maar eens een lijst voor de hele week maken en morgen weekboodschappen doen. Door de verbouwing hebben we erg weinig tijd en ook geen zin om te verzinnen wat we gaan eten. Als alles al in huis is dan maakt dat het al een stuk makkelijker om toch te koken. Vandaag al voor de tweede keer deze week diepvriespizza's gekocht. Het alternatief was om naar de Chinees te gaan, maar pizza was goedkoper.

Hier ook om de week de groene en de grijze container. We betalen per kilo afval. Om te besparen hebben we een compostton in de tuin, een flinke regenton om de tuin water te geven in droge periodes en scheiden we papier en glas. Kleding gaat naar de kledingbak en batterijen leveren we ook in.

Met energieverbruik zijn we zo zuinig mogelijk. Verwarming gaat via een klokprogramma, onze ketel is van 2011 en erg zuinig. In de winter staat ie op maximaal 21 graden. We hebben nog niet het hele huis geïsoleerd en ook nog niet overal dubbel glas, dat moet nog. Ook willen we graag zonnepanelen, maar die passen op dit moment niet in het budget. Ik trek stekkers uit stopcontacten bij apparaten die we weinig gebruiken, lampen staan niet aan als we niet in die ruimte zijn, was inderdaad ook alleen volle machines, we hebben geen droger. Lampen zijn hier ook vrijwel allemaal led of spaar.

asjemenou

Berichten: 9005
Geregistreerd: 02-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 21:00

Ik ben ook heel benieuwd wat ik dit jaar aan energie moet betalen.
Afgelopen jaar hoefde ik maar 0.07 cent voor stroom en 40 euro voor gas te betalen.
Iets mis gegaan met de beginstanden. :+

hotchocolat

Berichten: 4391
Geregistreerd: 05-01-10
Woonplaats: Boven op de berg in de Eifel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 21:06

Wij tanken 1x per jaar stookolie. Is ook niet helemaal gratis. Rond de 3000,00 per jaar. Gasaansluiting/ketel staat nog op ons lijstje.
Nu staat de kelder vol met 4x1000 liter tanks en een kast van een kachel, Wat zullen we een ruimte krijgen als die zooi er een keer uit gaat.
Een kub water kost hier incl abwassersteuer tussen de 7 en 8 euro.

Vanavond kipblokjes (tandoorie) gebakken met wat boontjes, ui en paprika. Op een wrap knoflooksaus gesmeerd en het vlees/groente mix verdeeld, vervolgens de wraps opgerold.
Laatst bijgewerkt door hotchocolat op 21-09-12 21:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Alwiene

Berichten: 16074
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Waar mijn Westie is

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 21:08

@ Fleurtje100, De neutral shampoo heeft nu wat korting bij de AH langloop Bonus én interessanter als je een Trekpleister in de buurt hebt, 40% korting bij aankoop van 2 neutral producten ;)

@ Nanne, heb ervaring met Syoss, maar die kan je zoals anderen al zeigen goedkoop, volgens mij voor iets van 2,79 per fles, bij de Action kopen :)

Mews

Berichten: 5507
Geregistreerd: 22-06-04
Woonplaats: Kopenhagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 21:14

Ik gebruik trouwens Andrélon perfecte krul shampoo & creme spoeling, maar daar moet ik mezelf elke keer inhouden als 't in de aanbieding is, want het is bijna altijd wel érgens in de aanbieding. := Nu een wat kleinere badkamer en de kast stond algauw vol met shampoo, dus maak ik toch eerst de flessen op die ik nog heb liggen voor ik me weer laat verleiden door 'n aanbieding. _O-

tiwi1969

Berichten: 7699
Geregistreerd: 04-04-10
Woonplaats: in een huis met een tuintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 21:21

Wanneer zetten jullie voor het eerst de verwarming weer aan?

Ik probeer het zo lang mogelijk uit te stellen, i.i.g. niet voor 1 oktober.
Sowieso staat hij nooit hoger dan 20 graden, 's nachts op 14 en gaat pas omhoog als de eerste persoon thuis komt uit school of werk. Mijn zoon is vaak de eerste en die denkt er niet aan, gaat dan met zijn winterjas aan bij de computer zitten. Niet vanwege de kou, maar omdat hij te lui is zijn jas uit te doen :+

Warme trui en sokken doen wonderen.

Mijn schoonzus heeft altijd de verwarming aan, dag en nacht op minimaal 21, trui of vest draagt ze niet, loopt altijd in jurkjes.

Vandaag ook de maandvoorraad paardenvoer gehaald, normaal haal ik alleen muesli en krijgen we brok van de pensionstal, nu ook 2 zakken brok meegenomen omdat de silo leeg is en mijn paard de enige is die brok krijgt op het moment. Alle paarden lopen op de wei.
Geld van de brok mag is aftrekken van het pensiongeld, dus kost mij niks.
Wat mij op viel is dat er nog maar 20 kg in een zak zit tegen 25 kg vroeger en 9,25 voor een zak Pavo sportbrok, lijkt niet zo duur maar er zit wel minder in. Ben blij dat brok incl. is voor ons.

Ik heb Andrélon 2 in 1 gekocht bij de Kruidvat, 2 + 2 gratis... Die gebruikt mijn dochter altijd, de enige waar ze geen vet haar van krijgt.
Ik ga het ook voor mij zelf gebruiken, nu heb ik een flesje 250 ml Wella van de kapper a 12,95. Is wel beter dan de grote flessen Wella (wast niet goed schoon)bij de drogist vandaan maar of het mijn kleur echt beter houdt dan de Andrélon??? Ik vraag het me af. :?

Sheran

Berichten: 17269
Geregistreerd: 20-10-07

Re: Bezuinigen op boodschappen - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 21:26

Verwarming gaat hier in het studentenhuis ook gewoon aan (hij doet het de helft van de tijd niet, trouwens). In warme truien enzo zit ik sowieso al, ook in de zomer :P

Mews

Berichten: 5507
Geregistreerd: 22-06-04
Woonplaats: Kopenhagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 21:31

Hier ook gewoon een trui aan, en eventueel een dekentje erbij als het erg koud is. :D Ik hou wekelijks bij hoeveel gas we verbruiken, en met gaskachel aan is dat een hoop meer, dus hij is tot nu toe nog niet aangeweest sinds 't voorjaar, en wil ik zo lang mogelijk zo houden. Heb wel een mini-electrisch kacheltje (stand van 400 of 800 watt). Kleine ruimtes scheelt, bv computerhok is maar zo'n 2,5 x 2 :D, dus dat heb je echt makkelijk verwarmt met zo'n mini-ding, en het geeft dicht bij de bron veel warmte af, dus ideaal om even je voeten of handen aan te warmen ofzo als je het dichtbij je neerzet. :) Hoop dat ik het daarmee zo lang mogelijk kan uithouden :D.

edit; oohh 2 + 2 gratis, dat is weer een slag goedkoper dan de normale 2 + 1 of 3 voor 5 €... Misschien toch even langs de kruidvat :=
Laatst bijgewerkt door Mews op 21-09-12 21:32, in het totaal 1 keer bewerkt

MoSt81
Berichten: 1469
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Noord-Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 21:32

Ik heb net de verwarming voor het eerst aangezet. Had het echt koud, ondanks de 2 dekentjes en een dik vest. Maar heb em na een kwartiertje alweer uitgezet. Want had het alweer warm :D Ik heb em normaalgesproken in de winter overdag (als ik niet thuis ben) en snachts rond de 17/18 graden staan en als ik thuis ben en ik krijg het koud dan gaat ie naar 20 soms 21.

Shampoo koop ik bij de kruidvat in de aanbieding of bij de action. Heb een voorkeur voor dove, andrelon en fructis.

asjemenou

Berichten: 9005
Geregistreerd: 02-05-06

Re: Bezuinigen op boodschappen - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 21:38

Ik heb vandaag ook weer voor het eerst de verwarming aangedaan.
Zit heel de week al onder een dekentje, ondanks vest en/of bodywarmer.

Tiggs

Berichten: 7567
Geregistreerd: 30-05-11
Woonplaats: Dunning-Kruger Park

Re: Bezuinigen op boodschappen - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 21:40

Ik kreeg vorig jaar ruim 300 euro terug van Eneco, terwijl ik absoluut niet zuinig ben. Als ik het koud heb, gaat de verwarming aan :). Scheelt dat ik weinig thuis ben!

Heb net het pasta met rode pesto-recept gemaakt (was van Destino of Davinia?) en dat was erg lekker!

Nanne

Berichten: 5872
Geregistreerd: 14-10-05
Woonplaats: ♥ Op Kellan's magic stick ♥

Re: Bezuinigen op boodschappen - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 21:58

De verwarming staat hier eigenlijk standaard op 18 graden.. Mensen vinden het hier soms wel koud, maar ik heb er zelf geen erg in..

Zet de verwarming uiteraard wel hoger als mensen het koud hebben. :j

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Re: Bezuinigen op boodschappen - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 22:24

Zo, ik ben weer bij :)

De verwarming staat hier op 21 graden overdag en 's nachts op 15 graden.
Ik heb een electrische deken, ben gék op dat ding, ben een echte koukleum.

Shampoo gebruik ik specifiek voor extensions en cremespoeling gebruik ik willekeurig, net als douchegel. Wel hebben we altijd OralB tandpasta (die uit het doosje, met die korreltjes erin).

Ga zo eens op sites kijken van de supermarkten wie wat in de aanbieding heeft, morgen gaan we weer voor de week boodschappen.

Rhys
Berichten: 6354
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Re: Bezuinigen op boodschappen - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 22:31

Shampoo's met siliconen zoals Elvive etc. is heel erg slecht voor je haar, daar had ik het laatst met mijn kapper nog over.
Zij vertelde dat ze bij die mensen vaak eerst met Dreft gaat wassen voor ze iets kan met het haar, en dat sommige mensen er ook echt problemen mee krijgen (slap haar, haaruitval).

Ik gebruik alleen natuurcosmetica, dus ook een shampoo zonder siliconen, parabenen, sls en andere troep.
En dat hoeft helemaal niet duur te zijn als je op de aanbiedingen van De Tuinen let of als je bijvoorbeeld in Duitsland bij DM gaat shoppen.