Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Shiloh schreef:Ik lees net in de handleiding van een kobo ereader dat het woordenboek (of woordenlijst?) niet werkt met boeken die je gratis van internet hebt gehaald (dus alleen bij gekochte boeken?).
Klopt dit? Als je er dus zelf een drm vrij boek opzet, kun je de woorden in de boeken dan niet vertalen? Dat zou voor mij wel een grote issue zijn. Heeft er iemand drm vrije boeken op de Kobo staan die dit voor me zou willen proberen?
Hopelijk is die snel hier
hij ligt al sinds vrijdag middag in een distributiecentrum in Grimbergen Belgie
....
, want ik kwam dus in de duitse boeken store terecht op mijn kindle. Na heel veel gedoe het omgezet gekregen naar Nederland. Dit moest perse via amazon.de, terwijl ik heel slecht duits spreek, uiteindelijk via de vertalen functie van google chrome toch enigsinds van de site begrepen. Na nog 30 pogingen waarbij de site zei dat het niet kon eindelijk gelukt. , Bleek dat ik op .de stond aangemeld met het ene account en op .nl met het andere account, en dat snapte die nie
)
. Zit nu dus wel vast aan boeken kopen met dollars, maar swah, ik koop zelden boeken, dus dat geeft niet.
Shiloh schreef:Pffft, heb ik hem eindelijk na een week, maar ik ben tot nog toe niet echt heel blij. Ja, het is een mooi apparaat en hij werkt snel, maar mijn hemel ik loop tegen toch wel aardig wat punten aan, die mijn keuze wel aardig hadden kunnen beinvloeden.
Een van de redenen dat ik voor kindle koos, was de integratie met Goodreads, kan ik die nergens vinden, op de een of andere manier is die niet beschikbaar voor mij in Nederland. Ik heb hierover een mail gestuurd naar Amazon, hopelijk is het toch mogelijk, maar blij ben ik niet![]()
Vervolgens pakt hij uit Calibre mijn opgezetten "reeksen" niet, waardoor hij series snel samen bij elkaar pakt. Zit ik net bijna een uur handmatig allerlei collecties te maken van de boeken die ik erop gezet heb. Nou klaar dacht ik. Vervolgens las ik dat dus van die goodreads, en las ik "and international amazon.com accounts", dus ik denk, wellicht doet hij het op mijn andere email adres waarmee ik ooit een amazon.com account heb gemaakt (ipv amazon.nl of amazon.de) wel, dus ik deregistreer mijn kindle en log opnieuw in op andere account. Nee hoor, geen goodreads, maaaaar... ik ben wel leuk even alle collecties die ik gemaakt had ook weer kwijt![]()
GRRRRRRRR