Tuintips, hoe ziet jouw (toekomstige) tuin eruit?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Urielle

Re: Tuintips, hoe ziet jouw (toekomstige) tuin eruit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 20:13

Ja idd, hier betaal je een bedrag per lediging PLUS voor het gewicht dat je erin hebt, daarnaast moeten veel dingen in aparte zakken die 1 euro ps kosten (en supermakkelijk scheuren, kan ik zo woest om worden!). Afgelopen 3 maanden was een kleine 300 Euro aan afvalkosten, en dan reken ik nog niet mee wat je zelf naar het containerpark moet brengen (of wat we dus verbranden :P )
Wat ik ook nog steeds bizar vind: eens per 2 weken wordt het restafval opgehaald in een grijze container. 4x per jaar mag je bellen dat je extra afval hebt en dan mag je max. 4 vuilniszakken los erbij zetten. Maar heb je dus meer, dan kun je dat nergens kwijt. Bij het containerpark is er geen sectie rest waar je het mag brengen. Wij hebben het dus ooit noodgedwongen door bouwafval gemixt en dan bovenop een lading bouwafval, anders stond heel de tuin vol met afval. :o

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 20:18

Onze container werd laatst ook niet geleegd (lekker handig, staan nu overal vuilniszakken :( ) omdat er stukken gipsplaat in zaten.
Mijn vriend had dat niet zo heel slim bovenop gelegd.

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 20:24

Jeetje dat is balen zeg. Mijn ouders betalen inderdaad per kilo, wij gewoon een standaard bedrag ongeacht hoevaak we hem buiten zetten. Grijze bak mag om de week en zit hier dan ook altijd propvol. Groenbak gaat niet om de week naar buiten. Wij scheidden weinig daar ben ik eerlijk in. Alleen papier gaat appart.

Wij zijn weer met de voortuin bezig geweest. Ik werd een beetje sjaggo van alle kinderen die van de ene voortuin door de andere voortuin naar een ander vriendje renden, hebben wij een flinke bak van 1,5m lang en 60cm breed van stijgerhout laten maken en neergezet. Deze moest natuurlijk gevult worden. 2 buxusjes er in, een rozen struikje (met doorns hihi blijven ze toch netjes vanaf!) en wat kruipen de plantjes. Ook onze leuke blauwe grasbolletjes werden wel erg groot dus zijn vervangen door lavendel, ruikt zo lekker! Voortuin is weer netjes, tegel zijn ook weer netjes geschrobt! (buurkindern die ijsjes laten vallen etc)
Nu moeten we achter weer aan de slag want tijdens het plaatsen van de appelboom hebben we wat andere planten kapot gemaakt helaas.... dus nu zijn we alles aan het verplaatsen en plek aan het maken voor nieuwe dingen! Ook komt er achter nog een grote L vormige stijgerhouten plantenbak om een lelijk stukje op te leuken. Komt ook een bovenkant bij, zodat we als we hem beu zijn eventueel nog als lounge bank kunnen gebruiken.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 20:32

Da's idd ook altijd leuk. Gelukkig zijn ze hier wel heel makkelijk met dat soort dingen, heb ook nog wel eens de klep een inieminie stukje open, mag eigenlijk ook niet.

Klinkt leuk Lillytjuh! De voortuin moet ik dringend weer eens inplanten, de voorjaarsbollen zijn nu weg en veel kale plekken. Maar goed, de ene buren doen aan bouwafval en halve meter hooggras en de andere buren aan een grote berg van kinderkopjes met brandnetels naast enkele mooie planten dus dan vallen onze kale plekken weer mee. :+ De buxus moet ik ook nog snel bijsnoeien trouwens.

Dana01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 20:34

ik ben maar alleen en eet op de manege, scheelt enorm in afval, papier word hier gewoon met een container auto opgehaald, gratis, groenafval gaat op de composthoop en tsjah, de rest is 1 keer in de 8 weken een container hihi

Dana01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 20:38

de overbuurman verbrand werkelijk alles :x zelfs plastic :x
dan ben je wel blij als je ramen dicht zijn :=

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 20:53

Wij betalen zelf een vast bedrag per jaar, dus we doen niet aan afval scheiden. Alles gaat de container in.
Mijn ouders betalen per legging. De grijze wordt maar 1 keer per maand geleegd sinds kort.
Dus mijn vader heeft de brandton ook weer tevoorschijn gehaald.
Ze wonen op een boerderij dus niemand die er last van heeft.

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 21:11

oei 1x per maand zouden wij met 2 personen nog niet eens redden haha dan moeten we wel alles gaan scheiden! Hier kan ik weinig verbranden haha denk dat de achterburen dan heel snel aan de deur staan!

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 21:14

Ik heb elke week een 2/3 volle brabantia 30l zak in mijn eentje. Ik zou veel meer kunnen scheiden, maar dat doe ik niet :o Ik scheid alleen plastic en papier.

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 21:32

Hier alleen papier. De rest gaat allemaal de grijze in.
Wij hebben trouwens 2 grijze, dat scheelt een hele boel. Alleen wij hebben weer geen groene.

Laurabram

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 22:42

Wij hebben twee kliko's. Er zitten nu houten kasten omheen, ik vind het zulke ondingen in de tuin. Echt geen gezicht. Hier in de regio hebben veel mensen nog een blauwe voor oud papier, maar ik zou niet weten waar we die dan weer zouden moeten laten.

Dana01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 22:44

ik heb ze voor huis staan, daar kom ik toch nooit :=
de voortuin is ook echt een oerwoud hier, nou ja, volgend jaar hopelijk een nieuw huis met nieuwe kansen :D

Laurabram

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 22:51

Wij hebben zo'n kleine voortuin dat hij met drie kliko's meteen vol zou zijn := .
En dan zou iedereen ze ws ook voor algemeen gebruik gebruiken ben ik bang, dan zijn ze vol als ik er zelf iets in wil doen.

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 22:54

Wij hebben ze op een loos stukje naast de schuur staan. Grote plant er voor en ze vallen niet zo op. Wij hebben er 2 een grote grijze en een iets kleinere groene. Maar die groene is eigenlijk net te klein als je echt iets in de tuin gaat doen. Van de week wat taxus uit de voortuin gehaald en het ding zat al aardig vol.

Dana01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 22:55

het voordeel van een klein dorp haha
de voortuin hier is niet groot maar de container staan er prima, staan niemand in de weg en worden vanaf de weg uit het zicht gezet door een enorme rhodondendron.

mijn groenafval komt achter in de tuin op een grote hoop, daar blijft weinig van over na een paar weken.

karin1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 23:08

@ Mootje: Als het morgenavond weer een beetje redelijk weer is zal ik weer even foto maken van de passiebloemcontructie. Hij is al aardig aangeslagen en alle nieuwe scheuten zitten ook vol met knoppen. Dus ik kan niet wachten tot het weer wat warmer word. Op mijn vorige foto`s stond hij ook al net aangeplant, ik weet niet of hij je daarop al was opgevallen?

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 07:54

Ik heb de containers op een plekje in de tuin wat ik bedekt heb met houtsnippers, sierhaagje van Buxus eromheen en aan de ene kant mijn hortensia annabelles die net iets hoger zouden moeten worden dan de containers en aan de andere kant (zichtlijn vanuit huis) komt een ligusterhaag die aan de ene kant de containers afschermt en aan de andere kant de tzt ingegraven trampoline met vangnet.
Papier en PMD doe ik in de rolcontainer die we ooit huurden voor paardenmest maar die nooit meer is opgehaald ondanks veel bellen en mailen.

Blackje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 08:19

Zo jullie zijn druk geweest het weekend!

Komen mooie tuinen voorbij, ik hou ook van veel planten en bloemen in de tuin, heb wel overal borders gemaakt, anders was het niet meer bij te houden :=

Heerlijk zo buiten voor de katten manz!

Wat een nare reactie van de buurvrouw nicole!

Dana01 balen van al die wateroverlast!

Urielle :D :D

Hier een groenbak en grijze bak. Papier en glas ed doen we ook apart. Worden 1x in de 2weken geleegd, groenbak in de zomer elke week :)

Wij hebben de kliko's aan de zijkant van het huis staan, staan daar niet in de weg of in het zicht.

Ik heb van het weekend wel wat bomen gesnoeid, verder nergens aan toe gekomen met dat afschuwelijke weer...

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 08:33

Ik heb een grijze en 2 groene kliko's. Alles wordt elke week geleegd. Ideaal.
Einde van de straat staan bakken voor papier, glas en plastic.

merel_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 11:12

.
Laatst bijgewerkt door merel_gomez op 06-03-24 17:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Laurabram

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 11:17

Oooo, zijn dat die met die terracotta potjes die in zo'n kartonnen verpakking zaten?
Ik heb de kruiden ervan gezaaid in een mini kasje en die komen ook op. (Aardbei en tomaat nog niet, maar die staan los).
Moet wel zeggen dat ik heel stoer met een krijtje op de potjes had geschreven wat ik erin had gezaaid, maar dat is door het vocht van het kasje verdwenen -O- . Wordt dus een verrassing wat nou wat is := .

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 11:18

Bij mij zat er geen aarde bij die action potjes :+ Ik heb ze dus maar weggegooid.

merel_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 11:24

.
Laatst bijgewerkt door merel_gomez op 06-03-24 17:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 11:36

Wat een leuke tuinen komen er steeds voorbij! Echt super!

Vraagje, ik wilde stukjes van mijn hedera vastzetten aan mijn balkon, maar toen zag ik allemaal kleine zwarte bolletjes op de takjes... Is dat bladluis ofzo??
Kan ik daar wat aan doen? En zo ja, wat???

Mijn eerste framboos is trouwens bijna rijp!!

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 11:56

Oeh jammie!! :9