[Centraal]Bokkers op de woningmarkt!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 00:17

Ziet er super uit Ginger! (en ik was diegene met prijzen in Utrecht idd, daar vragen ze rustig 150.000 voor 1 kamer, of 130.000 dat je nog badkamer mag delen ook... :=)

pff, ik heb nu ruim 2 weken geleden mondeling akkoord gehad, maar de tekenafspraak is al 2x verzet, laatste keer pas nadat ik pissig werd omdat ik voor de zoveelste keer niet concept contract in mn mail had op de afgesproken dag..
wat blijkt, problemen met de splitsingakte. Ok, dat kan, maar communiceer asjeblieft!!!
Nu afwachten dus, of die splitsing netjes rond komt (ik ga er voorlopig maar gewoon van uit dat t lukt) en dan pas tekenen, hypotheek rond maken enz. Maar, intentieverklaring van werk is er, dus wat dat betreft zit ik een grote stap in de goede richting :) Ik hoop echt voor t eind van t jaar in Utrecht te zitten!!

Mizoan

Re: Bokkers op de woningmarkt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 08:29

De prijzen in Ginger d'r regio liggen nog aanzienlijk lager dan de regio waar Noukie en ik in zitten :=
Achter bij ons staat een 2 kamer appartement te koop, maar in werkelijkheid lijkt het wel een isoleercel zo klein, een frans balkon dus echt buiten heb je niet, voor 195.000!!!!

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 08:38

bizar he Miep? Dat je echt denkt: waaróm?! Ik het ergste vind ik nog, t verkoopt vaak ook nog.... al zou ik voor 190.000 toch wel wat leukers kunnen verzinnen, zelfs in deze regio :D

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 08:54

:j echt erg!!!
Toen wij het 1ste en laagste bedrag hoorde dat wij konden lenen, riep ik dan kunnen we hier een kartonnen doos kopen :=

Woerden is ook echt hot item om te wonen, omdat het zo lekker centraal ligt! En als je dan een huisje met nadruk op JE ;), bekijkt van bijvoorbeeld 250.000 dan moet er nog zoveel opgeknapt worden!! Niet te geloven, ooh ik zal eens kijken naar de bouwval waar wij geweest zijn. http://www.huizenzoeker.nl/koop/utrecht ... tails.html

Zie net dat ze flink gezakt zijn, wij gingen hier kijken voor een vraagprijs van 235.000!!!!!! En kregen de medeling dat men echt niet wilde zakken in prijs want er was al een flinke onderhandeling geweest met andere potentiele kopers!

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 09:06

Alatariel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 09:07

Sorry dat ik zo kom binnenvallen :o maar...in Utrecht (zelfs bijna hartje Utrecht is voor 190.000 inderdaad iets veel leukers te koop.
Een hele eengezinswoning (vrpr 189 maar valt over te onderhandelen). Moet het eea aan opgeknapt worden maar daar is de prijs dan ook naar. Meer info over PB

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 09:08

KimL86

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 22:51

@Noukie bedankt.
Wel spannend nog voor jou. Met welk appartement ben je nu bezig?

Die van 20 m2 is wel erg duur. Liggen de salarissen dan ook hoger in die regio? Of heb je als starter gewoon dikke pech als je daar woont? Want ik kon dit maar net betalen, dus in regio utrecht zou ik helemaal niks kunnen kopen. (misschien een bezemkast).

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 22:54

Gelukkig toch nog enigzins wat vorderingen hier voor mensen!

Bij ons is het drama, de woningstichting heeft van de week 7 woningen te koop gezet (v.o.n.) en goedkoper aan die woningen moet wel alles nog gebeuren "(cv, keuken, badkamer enzo) maarja het is maar net wat mensen willen, willen ze een woning die kant en klaar is om direct te betreden of willen ze echt alles naar hun eigen zin maken net als dat wij wouden toen wij deze woning kochten.
Baal er echt enorm van, zo word de kans voor ons gewoon veel kleiner, vooral de v.o.n. maakt het voor kopers erg aantrekkelijk.

KimL86

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 22:57

Dat is wel erg balen zeg Pashon.
En zijn dat dezelfde huizen als die van jou?
Er zijn volgens mij genoeg mensen die graag een instap klaar huis wil. Niet iedereen heeft natuurlijk de mogelijkheid om flink te gaan verbouwen en vaak zijn die huurwoningen wel erg uitgeleefd als ze in de verkoop gaan.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 12:45

Onze buren hebben hun huis verkocht deze week. Wel gunstig denk ik, dan staan er in elk geval geen twee huizen naast elkaar meer te koop. Het bord is ook al uit de tuin.

Tja, wij vragen twee keer zoveel (mag ook wel ;-)). Geduld is een schone zaak en dat hebben we wel.

Ons Spaanse huis is zó heerlijk, we hebben deze week al veel gedaan daar, maar kunnen nu pas in november terug. Eerst nog naar de WEG in Kentucky (ach, geen straf).

Bokker31

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 13:00

Superpony. Ik weet niet hoe oud je zoon is, maar is een scooter geen optie? Of als hij nog geen 16 is een elektrische fiets?

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 14:34

@pashon, dat waren de huizen die ik zag. Toch als kijkende persoon, denk ik dat men wel onderscheid maakt tussen buurt en wel of niet verbouwen. Ik denk dat het gewoon afwachten is en dat zal moeilijk zijn. In onze familie hebben 2 hun huis al langer te koop in duurdere prijsklasse en dat is best frustrerend aan het worden merk ik, maar het is de tijd een beetje.

@MoniqueT, heerlijk Spaans huis. In de hoge prijsklasse moet je gewoon geduld hebben. net wat je zegt. Komt vast goed.

@hessie, 13 dus brommer is geen optie. In de 1e heeft ie een geweldige fiets gekregen en dat gaat ook wel. Hij heeft met fietsen minder last van de blessure. Na de zomervakantie voelde hij het wel, ondanks dat ie had gefietst is elke dag 18km heen en terug wel meer. Het is echt de stukken die heel kaal zijn en het alleen fietsen dat laatste kale stuk, omdat er niemand van hier die kant op gaat en zelfde tijden heeft.

Wat een prijzen verder. Ik weet wel dat als je ergens woont, je meer aan die prijzen gewend bent en er anders tegenaan kijkt. Wij betaalden in Almere ook vele malen meer dan in het Noorden. En de huur van de zaak in Amsterdam vonden wij hoog, maar wel normaal voor ene hoofdstraat. Ik hoorde hier iemand die minder huur voor een zaak niet te doen vind en daarom ook niet dat pand huurde. Is echt gewenning.
Wel vraag ik me af hoe ze willen dat starters kopen? Er zijn nu allerlei regelingen en er wordt wel wat bijgebouwd, maar het blijft pittig en hoe dat in de toekomst wordt?????

Van het weekend bij familie in Ermelo geweest en naar de winkels gereden langs wat huizen die te kopp staan. Ook hele gesprekken over gehad, maar we moeten maar zien.............Kreeg ook een krantje met vacatures en dat lijkt daar ook stukken beter alweer........Mijn tante leest ze regelmatig voor als ik toch die kant op wil.

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 14:51

Nou de starterslening is eindelijk aangevraagd! Kreeg wel een mail dat het minstens 6 weken ging duren dus ik hoop dat het dan uitkomt aangezien ons voorlopige koopcontract geld tot 1 november.

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 15:30

fjordjes: onze starterslening was binnen 2 weken rond en wel getekend!
Geen zorgen!

Ons huis is inmiddels van Funda af.... 1 november krijgen we de sleutels :D

Wat betreft de prijzen; wij zitten in Naarden ('t Gooi) in een tussenwoning, 2 laags, tuin 6x12m en autovrij voor 280.000.
Goedkoopste huis in de buurt, daarna volgt 490.000 :7

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 15:37

Ik kom ook weer even binnenvallen na een lange tijd... ik heb afgelopen week een huis gekocht! Vlakbij het centrum van de stad (stad: kleine stad met historisch centrumpje), groot genoeg voor een gezin dus hebben ik en de katten lekker de ruimte, kleine tuin van 20m2 (niet zoveel werk :D ) met terras. In uitstekende staat, nieuwe keuken erin, nieuwe badkamer (met hoekbad) erin en beneden een nieuw toilet gebouwd. 1 December krijg ik de sleutel, dus nu snel op zoek naar extra meubels!

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 15:39

@ gamblerscup, fijn dat je zo'n leuk huisje heb!
@ romeo2007, dan hoop ik dat het bij ons ook zo snel gaat :)

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 16:04

:wave:

mag ik me hier ook wel melden? Ik moet vanwege een nogal vervelende situatie uit mijn soort-van-huurhuis. Woningvereniging ga ik niet redden met mijn 12 punten, huren is hier niet te betalen voor twee studenten en aangezien mijn ouders me liever terug thuis hebben... gaat mijn vader voor mij en mijn huisgenoot/vriendin een woning voor ons kopen! *\o/*
Of nou ja, wij sluiten op zijn stamrechtBV een hypotheek af. Is voor hem belastingtechnisch heel fijn, en voor ons qua rente en dergelijke.

Dus nou zijn we druk op zoek naar een flat dan wel boven/benedenwoning hier in Groningen met minimaal 3 kamers, CV en op een redelijke afstand van het centrum. Er staat hier ENORM veel te koop, als je zoekt op woningen tot 150.000 krijg je honderden woning voor je neus op Funda := :=

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 16:23

Welkom!
Let je wel op dat je rente niet meer dan 25% mag afwijken van een 'normale' hypotheekrente?

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 16:25

Klopt, maar die staat op dit moment ook aardig laag. Het zou dan ook niet om een rente van 2% ofzo gaan hoor :) Gewoon een marktconforme rente die iets naar beneden is bijgesteld :) Paps is geen liefdadigheidsinstelling, voor hem moet het ook rendabel blijven :j

Josefien

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 19:18

sorry te druk geweest met de verbouwing (en week vakantie met moeders er tussendoor..) en niet bijgelezen, maar ben wel errug blij: huis is verkocht!!!! maar we trekken de fles champagne pas open als de handtekening gezet is hoor!

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 19:31

Wow Josefien, gefeliciteerd!!! Ik kan me voorstellen dat jullie hier héél erg blij mee zijn!

Josefien

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 19:34

ja vooral omdat er zóveel tegen zat bij de verbouwing (bv niets geisoleerd onder de grond zodat souterrain vochtig is waar praktijkruimte al is en kantoor moet komen en riolering niet goed aangesloten) dat we een aantal dingen hebben laten varen tot later..zoals de stal (die wordt nu gerenoveerd ipv opnieuw ingedeeld) en de bak, die er dus niet komt voorlopig.. dus dit is echt een opsteker en nota bene voor de prijs die we als bodemprijs in gedachten hadden..dus niet lager hoeven gaan! Nu jullie nog!

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 19:41

Ha, ja, nu wij nog. Is wat dubbel: het is fijn om zekerheid te hebben, maar anderzijds willen we er eigenlijk pas over een jaar uit. We hebben zonder veel extra kosten of financiering ons Spaanse huis kunnen kopen en eigenlijk wil ik stiekem gewoon nog een jaartje hier zitten, zodat Esmee rustig haar eindexamen jaar kan doen.

Maar ja, wat doe je als die ene koper wél komt?? Toch maar verkassen en tijdelijk huren, denk ik, zo dik zijn ze niet gezaaid in deze prijsklasse. En als de kinderen de deur uit zijn, wil ik toch wel zo snel mogelijk lekker voorgoed onder de Spaanse zon.

snoeppapier

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 20:28

Wat fijn Josefien, gefeliciteerd! Dat moet echt rust geven, zeker met die andere tegenslagen! :(:)

En hoop voor jullie Monique dat de verkoop op het juiste moment komt, dat zou natuurlijk heel fijn zijn :j

Ziet er goed uit Ginger, voor zo'n kleine ruimte ben je zo te zien praktisch te werk gegaan! :)

Wij krijgen 1 oktober ein-de-lijk de sleutel van ons appartement, ik vind dat wachten maar niks! En dan te bedenken dat we het 2 maanden geleden gekocht hebben, valt op zich best mee :D

We zijn vanmiddag weer even wezen kijken ivm de stucadoor die kwam voor een offerte. Niet de makelaar was erbij, maar de vorige eigenaar, die 2 straten verderop een 1gezinswoning heeft gekocht en er al een week of 2 uit is nu. Hele leuke gozer, lekker gekletst en konden toch zonder vervelend gevoel zeggen wat we eraan willen gaan doen en wat we mooi en minder mooi vonden :j En omdat hij het voor ons ook leuk vindt dat we lekker aan de slag willen, hebben we afgesproken dat we de sleutel alvast krijgen om behang te scheuren en evt. wat materiaal neer te zetten.

Super dus, ik weet wel dat dat eigenlijk niet 'mag', maar het gaat op goed vertrouwen van beide kanten en het scheelt enorm dat we komend weekend al kaal kunnen maken en het 1e weekend na de sleuteloverdracht dan al véél meer kunnen doen, waardoor ook de stucadoor een week eerder kan komen :):)