Fun-da deel 4!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

TheJokerr

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-24 19:23

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-24 19:27

Achterom schreef:
En een voorbeeld van hoe je de sfeer uit een boerderij weghaalt..... https://www.funda.nl/koop/winterswijk-m ... ple_search
Maar mocht je automonteur zijn, dan is dit wel de juiste plek :j ikzelf zou dan in de schuur gaan wonen denk ik :D

Dit was al een heel ander beeld geweest met een paar mooie grote gave kamerplanten.

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-24 19:29

Dorus schreef:
Achterom schreef:
Hier zit ook potentie in wat mij betreft https://www.funda.nl/koop/ruurlo/huis-8 ... ple_search
Ziet er goed genoeg uit om geleidelijk aan op te knappen, het is goed leefbaar al!

Dat kan je qua functionaliteit inderdaad meteen in, keuken en sanitair zien er ook niet super oud uit. Alleen had ik obv de buitenkant de bovenverdieping groter verwacht.

Hier zit trouwens een heeeel gaaf bos bij. En heel toegankelijk voor ruiters.

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-24 19:31

Marjolein schreef:
Ik vind die in Winterswijk juist heel fijn neutraal gebleven zonder dat het teveel karakter verliest. Vloer, keuken, plafond is allemaal passend bij het type woning.

Soms zie je ook een strakke pvc vloer, stalen deuren, vee glas en een hoogglans keuken. Prima als je er van houdt maar niet passend bij het type huis. Ik denk dat wij soortgelijke keuzes gaan maken. Als er ooit een boerderij weer te koop komt die aan onze eisen voldoet.

Hebben jullie ook het gevoel dat er meer te koop komt? Ik heb nu dagelijkse funda actie op mijn ruime zoektermen.

En hoe staan jullie tegenover briefjes door de brievenbus doen bij huizen die jullie aanspreken? Zou je dat zelf waarderen als je overweegt je huis te verkopen?

Ja, ik zou het geen probleem vinden als mensen niet door blijven gaan als er geen reactie komt. Dus ja.. gewoon doen.

Britta31

Re: Fun-da deel 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-24 12:06

Zet er niet in dat jullie een kluswoning zoeken,mijn bejaarde buurvrouw vond dat niet leuk toen ze een briefje in de bus vond.

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-24 12:52

Britta31 schreef:
Zet er niet in dat jullie een kluswoning zoeken,mijn bejaarde buurvrouw vond dat niet leuk toen ze een briefje in de bus vond.

Goede tip!

Marjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-24 13:01

Britta31 schreef:

Dat neem ik mee als ik mezelf de drempel over geschopt heb. Want we zoeken een soort bouwval die we kunnen strippen en opbouwen.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-24 13:06

Ik zou heel hard lachen als ik zo'n briefje in de bus kreeg.... het is een compliment, maar in ons geval compleet kansloos. Wij zijn zelf veel te gek met onze plek en piekeren er niet over om te verkopen.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-24 13:08

Hier heeft de plaatselijke makelaar in het 'buitensegment' ook al een paar keer een brochure door de bus geduwd. We wonen hier al 30 jaar, het wordt eens tijd op te zouten, vinden ze :))

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-24 13:22

Ik vind het sowieso nogal opdringerig. Zou het nooit doen.

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-24 14:11

mysa schreef:

Zo zullen er ook mensen zijn die nav zo’n briefje helemaal over de flos gaan, anderen trekken hun schouders op en gooien het bij het oud papier, maar soms heb je net die ene persoon te pakken die denkt “waarom eigenlijk niet, het wordt eigenlijk toch te groot (oid) voor mij en dan stroom ik mooi door naar …”

Dus Marjolein doe vooral waar je je goed bij voelt zou ik zeggen!

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-24 14:16

Dorus schreef:
mysa schreef:

Zo zullen er ook mensen zijn die nav zo’n briefje helemaal over de flos gaan, anderen trekken hun schouders op en gooien het bij het oud papier, maar soms heb je net die ene persoon te pakken die denkt “waarom eigenlijk niet, het wordt eigenlijk toch te groot (oid) voor mij en dan stroom ik mooi door naar …”

Dus Marjolein doe vooral waar je je goed bij voelt zou ik zeggen!

Ik ben dankzij zulke briefjes wel bijna aan een woning gekomen die niet te koop stond. Uiteindelijk kwamen we niet uit over de prijs en hebben ze het via de makelaar verkocht, maar anders hadden wij het voor de markt uit gekocht. Daarnaast werden we ook getipt over een woning die te koop zou komen.

Wij hebben toen toch twee reacties n.a.v. 8 briefjes in dezelfde straat.

We hadden in het briefje gezegd wie we waren, dat we zochten naar een leuke woning en daarin de vraag of ze overwogen om hun woning te verkopen of nog een goede tip hadden. Leuke foto van ons tweeën erbij. Heb geen enkele negatieve reactie ontvangen toen.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-24 14:26

Mijn ervaring is dat degene die en briefje in de deur doen eigenlijk op zoek zijn naar een koopje en minder willen betalen dan de marktwaarde.
Je krijgt dan berichten in de strekking van: als je wilt verkopen graag denken aan ons, want wij worden door iedereen overboden en willen graag de kans op een huis in jullie wijk.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-24 15:29

Ik heb ook wel eens een briefje in de bus gehad. Idd, wat Brainless zegt. Die wilde voor onder de marktwaarde aan een huis komen. Er stond regelmatig wat te koop in onze wijk, dus als hij echt gewild had, had hij er allang kunnen wonen.

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-24 15:47

Wij hebben ook al eens een briefje in de bus gehad, nu wonen we ook wel op een hele mooie plek en er komen hier zelden zulke plekjes/huizen te koop.
Maar als er een serieus bod zou komen, dan zouden we het zeker overwegen. Scheelt een hoop gedoe met te koop zetten, ook al zijn we nog niet echt voornemens om te verkopen.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-24 16:02

Andersom kan ook; een neef kreeg een bod van bijna twee keer de marktwaarde als hij binnen twee maanden kon opleveren.

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-24 16:06

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-24 16:19

Anomien schreef:
https://www.funda.nl/43419779

Hoeveel vazen staan er op het aanrecht?

Hoeveel hadden ze eigenlijk neer willen zetten? }>

Niet mijn stijl verder maar wel netjes uitgevoerd al doet die kroeg op zolder gezelliger aan dan de rest van het huis....

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-24 16:38

ikke schreef:
Andersom kan ook; een neef kreeg een bod van bijna twee keer de marktwaarde als hij binnen twee maanden kon opleveren.

Dan had ik ook mijn spullen gepakt. :P Zelfs nu nog ondanks dat wij hier heerlijk alweer bijna 2 jaar wonen en in de omgeving weinig zien waar we liever zouden willen zitten. Maar in het aanbod met een verdubbeling van budget kijk ik ook nooit eigenlijk.

Wij kregen bij ons oude huis vooral van makelaars folders in de bus dat ze huis X in de wijk binnen een week verkocht hadden en of wij ook weg wilden. Die briefjes vind ik irritanter dan van mogelijk échte geïnteresseerden. Dit klinkt meer " jullie huis verkoopt zichzelf dus breng die maar naar mij".

Schrijven dat je een kluswoning zoekt en dat bij een persoon in de bus gooien is niet verstandig. :+
Mijn vader zou dat ook absoluut afschuwelijk gevonden hebben (en dat was zeker een kluswoning/boerderij).

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-24 16:44

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-24 17:04

Het heeft hier ongeveer 6 weken geleden nog gesneeuwd en wij wonen in de omgeving van Kaatsheuvel, dus ik gok dat ze ongeveer zo oud zijn :D

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-24 17:07

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-24 17:11

Afbeelding
19 Jan was hij verkocht onder voorbehoud blijkbaar of toen op de markt gekomen.

Toch vind ik sneeuwfoto's niet handig omdat het snel gedateerd kan lijken.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-24 17:11

Die pop vind ik ook creepy, maar verder vind ik het wel een aardig huis en veel buitenruimte, niet heel ver van een grote stad af(Eindhoven).

Vraag me wel af wat voor boerderij/ bedrijf ernaast zit, ziet er wel groot uit.

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-24 17:16

Cayenne schreef:
Deze mensen houden van dieren, maar niet op de manier zoals ik en vele anderen dat doen -O-
Van die pop in de hal zou ik spontaan nachtmerries krijgen :') https://www.funda.nl/koop/ospel/huis-43 ... ngraaf-25/

Daarnaast zijn ze ook nog in to godsdienst afbeeldingen wat het wel een gemixt gevoel geeft.

De leeuwin op de tak vind ik wel gaaf om te zien. Maar bizar hoeveel koppen ze hebben.