Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-22 11:23

drafbalk schreef:
Hallo lieve bokkers,
Wat een prachtige woningen komen hier voorbij!

Misschien dat jullie mij kunnen helpen hoe ik mijn woning een beetje als een geheel kan laten lijken.
Wij zitten voornamelijk achter ons bureau/tekentafel of op de bank. Vervolgens hebben we een 'halletje' richting de keuken wat net te smal is om in je woonkamer te betrekken, en daarna is de eettafel en keuken.

Zie plattegrond:
Groen is tv/tv meubel
Rood is bank
Paars is bureau/tekentafel
Geel is dressoir
Blauw is eettafel

Naar mijn idee is dit de enigste manier hoe we de woning zo goed mogelijk ingericht krijgen icm de bureaus.

Uiteindelijk willen we nog een mooie bureaukast laten ontweroen, en dan misschien het dressoir weg om ruimte te besparen.

Ik ben heel benieuwd wat jullie met dit 'halletje' zouden doen om toch wat meer geheel in de woning te brengen, en niet alles opgekropt in de woonkamer.
(Heb vanochtend even snel een foto gemaakt, let niet op alle rommel, haha).
Nieuwe gordijnen in een aardse groen tint en plisees zijn besteld, dus de oude gordijnen zijn tijdelijk even (letterlijk) opgeplakt.

[ [url=m/zJIRts.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/LAGNeB.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik zou je dressoir bij de woonkamer betrekken en je bureau/tekentafel op de plek van het dressoir. Ik vind een studeerhoek/bureau in je woonkamer niks. Sorry, persoonlijke smaak.

drafbalk

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-22 11:44

Heel erg bedankt voor het meedenken allemaal!
Ik kan vanavond de maten wat nauwkeuriger opmeten.
Ik zag hier de tip van floorplanner voorbij komen, dat werkt echt super fijn! Ik heb een plattegrond gemaakt met onze huidige indeling.
De bank die we nu hebben is 2x een 2zits, maar zijn los van elkaar te halen, dus hebben we er voor nu een hoekbank van gemaakt. Eigenlijk is de bank te groot voor de woning nu, en zou de eettafel denk ik ook beter vervangen kunnen worden voor een ronde tafel. Alles op zijn tijd :)

Het stukje tussen de woonkamer en keuken is 2,10m breed. Eigenlijk net te smal om de bureaus er tussen te doen.

Heel erg bedankt voor jullie tips, en ik ga nog eens aan het schuiven :D

Afbeelding

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-22 12:34

Ik zou de bureaus zeker in het smalle gedeelte zetten. Heb je hier een minimale diepte voor nodig? Kunnen de bureaus ook niet naar een kamer elders in het huis verplaatst worden? Persoonlijk zou ik de bank en de tv nooit voor een raam zetten, vind ik zelf erg ongezellig en onrustig.
Wij hebben een soortgelijke indeling en hebben de hoekbank staan waar jij nu de tv hebt geplaatst, plus het stuk muur met het kleine raampje. Onze tv staat op de plek waar jullie bureaus nu staan.

Bullebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-22 18:15

Waar tv staat dressoir. waar de bureau's staan de tv, bureau op plek van dressoir nu. Bank een kwart slag draaien. Bij de bank aan raamkant de korte hoek van de bank en evt nog een losse stoel. Heb je mss een goede foto van hoe je bank is? Op plattegrond kan ik er niet echt een 2x 2-zits van maken of hoe je hem als hoekbank hebt.

Angelaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-22 22:03

En als je nou je bank draait? Aan de lange wand dan een tv meubel die je doortrekt naar de doorgang vd eetkamer/keuken waar je dan een bureau maakt? Uiteraard kun je dan spelen met de hoogtes.

Dan heb je ook niet je bureaus steeds vol in het zicht. En in de hoek kun je eventueel een leuke plant neerzetten oid.
En ipv een draaideur kun je misschien ook kijken voor een schuifdeur?

Let niet op mn telefoon tekenskills :Y)
Afbeelding

Blauw zijn dan de bureaustoelen, rood de tv, geel de bank, groen de plant

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-22 15:37

Dan heb je echt de lange wand helemaal vol staan. Less is more. Misschien kan 1 werkplek naar een andere ruimte?

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-22 16:18

Ik zou die bureaus überhaupt uit de woonkamer willen hebben..

drafbalk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-22 18:25

Heel erg bedankt voor het goede meedenken iedereen! Ben heel blij met al jullie suggesties :D .
Wij hebben allebij een intensieve hobby achter onze bureau's, dus zullen daar ook veel zitten. Gezien wij een hond hebben is dit wel zo gezellig om beneden te doen.
Het is inderdaad niet de meest makkelijkste woning om de bureau's netjes in kwijt te kunnen, maar we hopen dat als we een mooi bureumeubel laten ontwerpen het al een stuk beter bij de woning past :)

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-22 22:18

Oh herkenbaar! :D
Wij zijn beide gamers, alleen op consoles, dus geen pc nodig. Ik vond het desondanks heel storend dat we 2 tv's in de woonkamer hadden staan, dus 1tje achter een gordijn gehangen. :)
Moet alleen nog wat voor de consoles bedenken.
Op een andere kamer in huis gaat hier ook niet vanwege het internet. De Playstations moeten op de lan kabel, anders is het niet te doen.
Afbeelding
Afbeelding

Kieffertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-22 22:21

Misschien dat het vervangen voor je bureaustoelen voor minder bureaustoelachtige exemplaren ook al iets oplevert. Maakt het toch wat meer huiskamer.

drafbalk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-22 06:24

J0anieke schreef:
Oh herkenbaar! :D
Wij zijn beide gamers, alleen op consoles, dus geen pc nodig. Ik vond het desondanks heel storend dat we 2 tv's in de woonkamer hadden staan, dus 1tje achter een gordijn gehangen. :)
Moet alleen nog wat voor de consoles bedenken.
Op een andere kamer in huis gaat hier ook niet vanwege het internet. De Playstations moeten op de lan kabel, anders is het niet te doen.
[ [url=m/Q7BLu9.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/jQYtKp.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat een super slim idee!
Passen de consoles niet in een tv meubel?

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-22 09:38

Ze passen in principe in de kist waar ze nu op staan. Alleen heb ik dan geen verbinding meer met de controller :+

Bodan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-22 10:17

drafbalk schreef:
Heel erg bedankt voor het meedenken allemaal!
Ik kan vanavond de maten wat nauwkeuriger opmeten.
Ik zag hier de tip van floorplanner voorbij komen, dat werkt echt super fijn! Ik heb een plattegrond gemaakt met onze huidige indeling.
De bank die we nu hebben is 2x een 2zits, maar zijn los van elkaar te halen, dus hebben we er voor nu een hoekbank van gemaakt. Eigenlijk is de bank te groot voor de woning nu, en zou de eettafel denk ik ook beter vervangen kunnen worden voor een ronde tafel. Alles op zijn tijd :)

Het stukje tussen de woonkamer en keuken is 2,10m breed. Eigenlijk net te smal om de bureaus er tussen te doen.

Heel erg bedankt voor jullie tips, en ik ga nog eens aan het schuiven :D

[ [url=m/wzhUu1.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik zou de opstelling van Angela doen. Maar de lange wand is wel wat rommelig. Wat ik een keer bij vt wonen heb gezien is dat ze van links naar rechts een dressoir hadden gemaakt. Heb even een hele slechte paint tekening gemaakt, maar voor het idee.
Links hangt de tv boven de dressoir. De dressoir gaat omhoog naar het plafond en daartussen een bureau(groen) met stoelen (rood). Rechts kan je op het dressoir zitten voor de eettafel (geel)
Afbeelding

Angelaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-22 21:57

Zoiets was ook mijn gedachte inderdaad. Maar wel even goed uittekenen of dat past.

Ik heb zelf ook een vraag. Ik wil 1 of 2 wandplanken in de keuken waar ik een broodding en wat decoratie oid op kan zetten. Dat brood ligt nu vaak op het aanrecht :Y) en het is een beetje een saai hoekje..
Zouden jullie de plank over de gehele breedte doen? Of 2 verspringend? Of een ander idee?
Links zit het keukenraam. Ik denk 30/35cm van de muur af.
In huis hebben we een boomstamtafel en tv meubel plank dus dat wil ik graag terug laten komen.

Afbeelding

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-22 22:01

Ik zou daar 2 planken maken over de hele breedte.

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-22 07:19

Jennyj01 schreef:
Ik zou daar 2 planken maken over de hele breedte.

Eens en zeker niet verspringend ophangen. Ik krijg daar altijd een ‘error’ van. Erg mooi om de houtsoort terug te laten komen in de planken.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-22 07:42

Ik zou het inderdaad ook over heel de breedte doen, en dan even lang en ook zeker niet helemaal vol zitten met troepjes.
Als materiaal zou ik ook boomstam kiezen, maar wel goed in de lak zodat het niet na 3 maanden spekvet is.

Angelaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-22 08:59

PSvanLot schreef:
Ik zou het inderdaad ook over heel de breedte doen, en dan even lang en ook zeker niet helemaal vol zitten met troepjes.
Als materiaal zou ik ook boomstam kiezen, maar wel goed in de lak zodat het niet na 3 maanden spekvet is.

Dank voor alle reacties! Dan denk ik dat we daar voor gaan kijken :)

Ik heb nog skylt staan van het tv meubel. Wilde dat ook voor de wandplanken gebruiken. Zonde als je er kringen of inderdaad vet op krijgt. En vol zetten wil ik zeker niet. Maar een broodtrommel oid en wat mooie accessoires

Bielsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-22 09:45

Nou, ik mag ook weer aan de slag... Wij hadden 3 honden in een heel klein huis en een jaar geleden is de 1ste overleden en vorige week de laatste. Dan kom je er ineens achter dat de hele benedenverdieping is ingericht op honden zeg maar :')

Ik kon het allemaal niet aanzien dus alles van de honden is zondag het huis uit gegaan en direct maar een side table besteld om een lege hoek te vullen.

Nu maar eens bedenken wat ik nog meer met de inrichting ga doen...

sniesie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-22 10:50

Bielsje schreef:
Nou, ik mag ook weer aan de slag... Wij hadden 3 honden in een heel klein huis en een jaar geleden is de 1ste overleden en vorige week de laatste. Dan kom je er ineens achter dat de hele benedenverdieping is ingericht op honden zeg maar :')

Ik kon het allemaal niet aanzien dus alles van de honden is zondag het huis uit gegaan en direct maar een side table besteld om een lege hoek te vullen.

De reden is natuurlijk vreselijk! Heel veel sterkte... :(:)

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-22 12:33

Angelaa2 schreef:
PSvanLot schreef:

Dank voor alle reacties! Dan denk ik dat we daar voor gaan kijken :)

Ik heb nog skylt staan van het tv meubel. Wilde dat ook voor de wandplanken gebruiken. Zonde als je er kringen of inderdaad vet op krijgt. En vol zetten wil ik zeker niet. Maar een broodtrommel oid en wat mooie accessoires

Zeker de Skylt gebruiken en dan minstens drie lagen. Wordt prachtig!

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-22 12:35

Bielsje schreef:

Ach dat is een trieste reden om je interieur te veranderen. Sterkte.

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-22 12:55

Bielsje schreef:

Sterkte! Ik vind een hond wel een mooie aanvulling op het interieur :D

Bielsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-22 13:25

noviceh schreef:
Bielsje schreef:

Sterkte! Ik vind een hond wel een mooie aanvulling op het interieur :D

Dat is het zeker :j
Mijn man is er nog niet aan toe, ik een beetje aangezien de toekomstige hond hetzelfde ras gaat worden als degene die ik al een half jaar moet missen. Oriëntatie op fokkers is dus al gestart. Wel met toestemming :Y)

Afbeelding

Mooie hoge plant erachter en kijken of alles nog goed in de verf zit en dan is 1 hoek af.

Voorlopig staat in een andere hoek nu een mooie houten zadelkar met zadel en andere paardenspullen te shinen, manlief not amused maar voor mij fijn dat ik dan aan mijn paard kan denken :D

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-22 12:12