Faelynn schreef:Ik zit er even helemaal doorheen.
m'n kat is ziek en ik weet niet wat er aan de hand is, dierenarts heeft haar uiteindelijk onder narcose gebracht maar ook niks kunnen vinden, behalve een wat geïrriteerde keel, nu dagen verder knapt ze eigenlijk niet op, enige wat ze weer doet is eten, wel heel belangrijk, maarja ze heeft dan ook tabletjes tegen de misselijkheid. Verder is ze niet zich zelf en heb ik zo met haar te doen. denk dat ik morgen maar weer terug ga naar de dierenarts, weet niet meer wat ik moet.
De nieuwe kitten helpt dan ook niet mee, die wil spelen en valt haar elke 5 seconden lastig, een echte bengaal, normaal heel leuk, maar nu heel vervelend, t is stront eigenwijs en gaat elke keer net even over de grens, ik ben de hele dag aan het mediaten, kitten bezig houden zodat ze mijn andere kat niet lastig valt en de andere kat ondertussen ook nog weer apart aandacht proberen te geven.
Dan hebben we nog een lief paard dat proppen begint te kauwen en geen tandarts te vinden die op locatie wil komen, maar nu heeft ze er ook nog een wond bij niet wil genezen, dus volgende week gaan we haar proberen in de trailer te krijgen en meenemen naar de dierenarts, dan kan beide in 1 keer gedaan worden, maar zie er nu al heel erg tegen op. Nu ga ik er elke dag extra heen om het zelf te behandelen.
En dan moet ik ook nog werken, vandaag gelukkig eventjes vrij, maar moet het hele weekend en begin komende week aan de bak, denk dat ik de katten maar in aparte kamers moet gaan stoppen dan, hoe zielig ik dat ook vind, en dan op hoop van zegen dat als ik thuis kom er niet iets heel erg mis is, dan moeten we naar de spoeddienst, maar voel me er helemaal niet prettig bij, wil gewoon thuis zijn, mijn hoofd staat helemaal niet naar werken.
Ik heb natuurlijk jarenlang als paraveterinair in een dierenkliniek gewerkt en al hadden mijn katten nooit iets, kon wel altijd overal bij zijn, sterilisatie e.d. heb ik zelf geassisteerd en met wakker worden haar in de gaten houden, nu moet je het ineens uit handen geven aan vreemde mensen en ben je de klant, je hebt geen idee wat er achter de schermen met je dier gebeurd en merk dat ik het ontzettend moeilijk vind om dat los te laten, zeker nu ze ziek is. Tevens zijn dan inderdaad de rekeningen ineens heel hoog, mee naar werk nemen kostte vrijwel niks, nu betaal ik ook als klant![]()
Sorry voor het lange verhaal, fijn om het even van mij af te schrijven, hier is besparen dus echt even onmogelijk, en hoewel ik normaal heel zuinig ben, merk ik wel dat dat ineens even een van mijn minste zorgen is.
Veel sterkte, zou inderdaad de katten dan even scheiden zodat ze wat rust krijgen.