Fun-da deel 2!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

tirzasarah10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-20 22:02

Ibbel schreef:
Meer grond bijkopen betekent dat er meer grond bij de woning zit (van dezelfde verkoper is dus) maar dat ze het huis met minder grond aanbieden om de prijs lager te houden.
Die grond raken ze nl idd prima kwijt aan een ander. Veel mensen vinden bv 5000 m2 prima en hoeven geen 2 hectare. Maar die 2 hectare kost wel 150k.

Oooh ja dan snap ik het! Verklaart in ene een hele boel :D

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-20 22:05

manzano schreef:
WOZ waarde zegt allemaal niet zo veel. Ze kijken niet binnen. Dus of het nou een krot is of mega luxe.... Dat zien ze niet. Het rijtje naast mij heeft allemaal dezelfde WOZ waarde terwijl de woningen intern totaal anders zijn qua luxe, afwerking etc. Ene heeft een simpel sanitair en keuken van 25 jaar oud en de ander alles nieuw, mooie vloeren etc.
Als je die te koop zet zijn ze natuurlijk nooit hetzelfde waard.

bij de onze hoef je helemaal niet binnen te kijken om de slechte staat te zien

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-20 22:09

pillow schreef:
manzano schreef:
WOZ waarde zegt allemaal niet zo veel. Ze kijken niet binnen. Dus of het nou een krot is of mega luxe.... Dat zien ze niet. Het rijtje naast mij heeft allemaal dezelfde WOZ waarde terwijl de woningen intern totaal anders zijn qua luxe, afwerking etc. Ene heeft een simpel sanitair en keuken van 25 jaar oud en de ander alles nieuw, mooie vloeren etc.
Als je die te koop zet zijn ze natuurlijk nooit hetzelfde waard.

bij de onze hoef je helemaal niet binnen te kijken om de slechte staat te zien

Ja ze komen alleen niet achter bureau vandaan....
Maar dan maak je toch gewoon bezwaar. Dan is het vrij simpel om het omlaag te krijgen weer.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re: Fun-da deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-20 22:16

Het huis in Hardinxveld-Giessendam is leuk zeg! Idd echt een woning voor mensen op de startersmarkt!
Het krot huis in Opende zou ik ook omgooien denk ik. Wel een mooie kavel! Daar kun je verder wel wat mee.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-20 22:43

Rebecca schreef:
Zeg het niet snel maar kan die niet beter plat ?

Wat is er dan mis met dat huis??
Dak is recht en strak; geen verzakkingen in de muren dus bouwkundig lijkt het in prima staat.

Dat jij niks ziet in de binnenkant zegt meer over je gebrek aan voorstellingsvermogen dan over de bouwkundige staat van het huis.

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-20 22:51

ikke schreef:
Rebecca schreef:
Zeg het niet snel maar kan die niet beter plat ?

Wat is er dan mis met dat huis??
Dak is recht en strak; geen verzakkingen in de muren dus bouwkundig lijkt het in prima staat.

Dat jij niks ziet in de binnenkant zegt meer over je gebrek aan voorstellingsvermogen dan over de bouwkundige staat van het huis.

Wow, moest dat zo...duidelijk?

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-20 22:52

Die in Heerenveen is echt om te gillen. Van binnen wel erg mooi.

Het Fjorden huis vind ik ergens ook best sfeervol

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-20 22:53

Huis in Emmer-Compascuum gevonden via #funda https://www.funda.nl/koop/emmer-compasc ... iep-oz-50/

Mooi huis maar ronduit zielig dat daar een paard gehouden wordt. Tenzij ze elders nog meer loopruimte hebben. Iets verderop zit bv wel een perceel met meerdere paddocks. Maar als dit het enige is..arm paard.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-20 23:02

Alweer in Emmer-Compascuum.. Laatst ook al een huis in Emmer-Compascuum waarbij ze een paard/pony op een postzegel hielden.. Is dat daar soms een gewoonte? :=

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-20 23:16

Nou ja, het paard heeft daar wel meer ruimte dan 1 die 22 uur van de dag op stal staat.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-20 23:25

Wat zou de naam betekenen van het huis in Opende?

tirzasarah10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-20 06:42

Amethyst_ schreef:
Huis in Emmer-Compascuum gevonden via #funda https://www.funda.nl/koop/emmer-compasc ... iep-oz-50/

Mooi huis maar ronduit zielig dat daar een paard gehouden wordt. Tenzij ze elders nog meer loopruimte hebben. Iets verderop zit bv wel een perceel met meerdere paddocks. Maar als dit het enige is..arm paard.

Wauw dan ben ik zeker super slecht voor mijn paard en shet. Ze hebben het ook heel slecht altijd hooi en zelf mogen ze kiezen wel of niet buiten. Kortzichtige reactie

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-20 06:45

tirzasarah10 schreef:
Er staat in heel veel advertenties dat er een mogelijkheid is om meer grond bij te kopen maar is dat vaak ook echt zo makkelijk als dat het er staat? Buiten het geld om dan. Hier woon ik met veel land om ons huis maar geen boer die er over na denkt om maar een meter te verkopen. Daarom vraag ik mij af of dat allemaal wel zo makkelijk gaat als er beschreven word. Of is dat omdat ik gewoon in een rare streek woon :+

Wij hebben inmiddels vier kadastrale percelen. :D Telkens heeft de achterbuurvrouw een stuk(je) verkocht. Dus heel soms kan het wel van een buitenstaander zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-20 06:51

Britta31 schreef:
Wat zou de naam betekenen van het huis in Opende?

"yn ´t beamtegrien biskûle" iets als tussen de bomen verschuilen

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-20 06:57

tirzasarah10 schreef:
Amethyst_ schreef:

Wauw dan ben ik zeker super slecht voor mijn paard en shet. Ze hebben het ook heel slecht altijd hooi en zelf mogen ze kiezen wel of niet buiten. Kortzichtige reactie

Nee joh, je kunt ze beter 24 uur per dag op stal hebben :+

Ik verbaas me ook steeds over die reacties. Alleen die paddock zou wat weinig zijn, maar misschien lopen ze wel los in de tuin.

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-20 08:32

tirzasarah10 schreef:
Amethyst_ schreef:

Mijn excuus, dit had ik iets meer moeten nuanceren. Maar ik blijf er wel dat als ze alléén die kleine paddock hebben dat ik het geen ideale situatie vindt. Als het paardje in de tuin zelf of elders de beentjes kan strekken word het voor mij anders. Maar, zo veel mensen zo veel meningen dus ik begrijp het ook als iemand hier anders over denkt. Het was niet mijn bedoeling om iemand te beledigen of voor de schenen te schoppen! :)

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-20 08:33

Cayenne schreef:
Alweer in Emmer-Compascuum.. Laatst ook al een huis in Emmer-Compascuum waarbij ze een paard/pony op een postzegel hielden.. Is dat daar soms een gewoonte? :=

Ja ik kijk bewust in die plaats, dat vertekent wat denk ik :')

Yootha

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-20 09:12

Tis ook een hele leuke plaats. :P

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-20 09:28

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-20 09:29

OMG, neem van mij aan: bespaar nooit op je gordijnen!

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-20 10:02

:o?

SillyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-20 11:25

ik heb ook geen idee wat je bedoeld PipoDipo, in de schuur had ik geen gordijnen verwacht toch? haha

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-20 11:41

SillyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-20 12:49

te lang zou ik zeggen hahahaha valt me nu pas op

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-20 16:56