Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

leeslampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 15:41

Toen ik nog een huis zocht, was ik ook blij met veel aanbod. Maar wat een gedoe. Wij hebben 20 woningen bekeken en 12 keer een bod uitgebracht. De laatst keer was het pas raak :') Aanbod zat, maar het beste bod neerleggen is nog best lastig vond ik.

Maar dat zal ook verschillen per prijsklasse (ik zocht in een lagere prijsklasse).

Edit: zin toegevoegd
Laatst bijgewerkt door leeslampje op 21-04-20 15:43, in het totaal 2 keer bewerkt

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 15:42

leeslampje schreef:
Toen ik nog een huis zocht, was ik ook blij met veel aanbod. Maar wat een gedoe. Wij hebben 20 woningen bekeken en 12 keer een bod uitgebracht. De laatst keer was het pas raak :') Aanbod zat, maar het beste bod neerleggen is nog best lastig vond ik.

Nou ja, beter dan geen aanbod. Daar word ik echt gek van momenteel.

leeslampje

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 15:43

Echt? Wist ik niet :) Ik dacht dat in alle segmenten wel relatief veel aanbod is.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 15:47

leeslampje schreef:
Echt? Wist ik niet :) Ik dacht dat in alle segmenten wel relatief veel aanbod is.

Nee hoor. Juist niet, daarom ben ik zo verbaasd. De prijzen knallen juist door het plafond door de extreme krapte overal.

Plukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 15:50

manzano schreef:
Nou ja, beter dan geen aanbod. Daar word ik echt gek van momenteel.

Dat herken ik ook wel hoor. Wij hebben in November de koopovereenkomst getekend en in februari de sleutel gekregen van ons huis wat al een jaar te koop stond. Maar sinds juli 2019 is er geen enkel huis te koop gekomen wat ook maar een beetje in de buurt komt van onze wensen, terwijl we een heel groot zoekgebied hadden. Daarvoor hebben we in 6 maanden tijd 15 woningen bezichtigd.
We zijn dus heel blij dat dit voor ons allemaal gelukt is! Ik zou niet graag in jouw schoenen staan!

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 17:29

Door onze brede zoek straal is er wat meer aanbod. Echter heel wisselend aanbod hoor. Qua huizen en perceel allemaal niet met elkaar te vergelijken. Maar hiervoor al meerdere keren een bod bij een huis uitgebracht, ook twee maal boven de vraagprijs wat uiteindelijk niets werd. Dus een relatief groot aanbod geeft geen slaag garantie haha.

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 17:32

manzano schreef:
leeslampje schreef:

Nee hoor. Juist niet, daarom ben ik zo verbaasd. De prijzen knallen juist door het plafond door de extreme krapte overal.

Dat is zeker waar. Hierdoor zijn wij al in andere delen van zuid Holland gaan kijken als in eerste instantie de bedoeling was.
Ook veel woningen welke net een of twee dagen te koop staan, je belt voor een bezichtiging maar huis is al verkocht of er zijn al teveel bezichtigingen ingepland.
Deze week geluk met het aantal bezichtigingen maar wel vier huizen welke absoluut niet vergelijkbaar zijn.

Het is echt deprimerend de huizenmarkt. Om te verkopen weer wel erg fijn.

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 17:44

Hier ook weinig aanbod en een enorm snelle doorloop. Wij hebben echter maar weinig huizen gezien die aan (al) onze wensen voldeden. Uiteindelijk hebben we 4 woningen bezichtigd en op 2 huizen een bod uitgebracht. Na de koop van dit huis hebben we ook geen huizen meer gezien waar we hadden willen gaan kijken, dus ik ben echt blij dat het gelukt is!

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 19:17

Wij hebben ook best groot zoekgebied. Hebben afgelopen jaar 1 huis bekeken wat al boven oorspronkelijke budget lag. Ik vond erg leuk, maar vriendlief helaas niet. Ben zoekgebied al nog verder aan het vergroten, maar nog zonder succes. Geduld, geduld.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 20:51

XXXX2015 schreef:
Urona447 schreef:
Groot gelijk! Ik heb ook regelmatig verplicht met de honden gewandeld. Hoeveel kijkers heb je vandaag?

9 :o

De makelaar had dit niet verwacht, hij wordt helemaal gek gebeld.
Van de week nog meer kijkers.

Lijkt me wel een drukke weg voor? En ik zou persoonlijk de tafel in de woonkamer hebben weggehaald, maar ach dat stoort blijkbaar niet met zoveel bezichtigingen!

Amyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 21:11

leeslampje schreef:

Maar dat zal ook verschillen per prijsklasse (ik zocht in een lagere prijsklasse).

Edit: zin toegevoegd

Ben je het uiteindelijk geworden omdat je het hoogste bod had, of aantrekkelijke voorwaarden?

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 23:50

Naafjes. Even een paar regels die mijn dag vandaag omschrijven.
- Eruit zien als een pintaloosa nadat je klaar bent met de muren in de verf zetten.
- Coronatijd, kapper geen optie, dus verf je je haar zelf maar mooi beige :+
- Voordeel hebben van een auto die herkenbaar is als de bonte hond. Controle aan de grens, en ik mocht zo doorrijden :P
-leren vloeken, je rollerbak met verf op de bovenste tree van de trap zetten en die klapt er vanaf. En omdat dat zo leuk was doe je dat niet 1x nee dat doe je 2x. Note to self: langer plankje op die bovenste tree maken.
Maar ik ben opgeschoten de laatste 2 dagen. Plafond in de slaapkamer is weer wit, de muren zijn zacht beige/gebroken wit geworden en ook een deel plafond in de gang is weer geverfd. Moest een emmer leeg hebben om een kleur te kunnen mengen :D Laminaat is besteld, dat komt donderdag. Morgen nog de plinten verven en de kozijnen kan ik zaterdag het laminaat leggen. Daarna kan ik me eens bezig houden met zo hier en daar schoonmaken. :D ja slaapkamer moest eerst klaar, kan wederhelft er slapen als hij straks vakantie heeft en door wil werken. Ik moet naar het oude huis terug vanwege de paarden.

manzano schreef:
leeslampje schreef:

Ja dat gevoel hadden wij ook. Weinig nieuw wat erbij komt. Al moet ik wel zeggen afgelopen week heb ik funda niet open gehad. Maar de periode ervoor kwam er echt maar weinig bij en de prijzen gingen alleen maar omhoog.

Spannend Horsi wat gaat het worden :D
Gefeliciteerd Liekec. Fijn dat het nu geregeld is.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 00:03

Dat klinkt uhmm.... enerverend... Rina :))
Ben wel benieuwd naar een auto herkenbaar als bonte hond!

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 01:10

:D de bonte hond, een Volvo XC90 in zwart die zo smerig is dat hij tot halverwege grijs lijkt :') Er rijden hier in de omgeving 3 van die XC90's rond, daar hebben de heren van de politie het al makkelijk. Maar aangezien de mijne de enigste is die zo smerig is weten ze helemaal dat ik het ben :+ :P Zou voor de gein mijn auto eens door de wasstraat moeten halen, mss houden ze me dan weer aan :')

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 07:57

Haha, je bent lekker bezig Rina :D

proven02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 10:19

Hoihoii Ik kom hier mee lezen. Sinds vorige week op zoek naar een huisje, heb 2 huisjes bekeken en nog een paar bezichtigingen gepland. En ondertussen eigen huisje binnenkort op de foto's zetten en te koop zetten. Ondanks dat de prijzen waarschijnlijk niet binnen 2 maanden enorm gaan dalen ben ik er toch een beetje bang voor dus laat het maar gewoon tegelijk lopen, desnoods even tijdelijk huren.

AppleSter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 10:36

Hier nog een meelezer. Vers in de woningmarkt, na vele jaren in ons jaren ‘30 huis. Ons huis staat net te koop, we hebben vorige week al meteen wat kijkers gehad en nu is het afwachten...
In de prijsklasse waarin we zelf zoeken komt de laatste maanden bar weinig nieuw aanbod bij hier in de buurt, daarom hebben we wel een bod gedaan op ons favoriete huis en dat is geaccepteerd. Binnenkort het voorlopig koopcontract tekenen.
Nu dus wat stress, want net als Proven02 hierboven ben ik een beetje bang voor dalende huizenprijzen de komende tijd, of een flinke crisis....

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 11:07

rina schreef:
:D de bonte hond, een Volvo XC90 in zwart die zo smerig is dat hij tot halverwege grijs lijkt :') Er rijden hier in de omgeving 3 van die XC90's rond, daar hebben de heren van de politie het al makkelijk. Maar aangezien de mijne de enigste is die zo smerig is weten ze helemaal dat ik het ben :+ :P Zou voor de gein mijn auto eens door de wasstraat moeten halen, mss houden ze me dan weer aan :')

Haha ik herkende laatst de auto van m'n collega ook niet nadat hij hem had gewassen :))

Prijsdaling ben ik voorlopig niet bang voor. Wel zit ik met de stijgende hypotheekrente in m'n maag. Daarom wil ik graag snel kopen. Maar ja.

proven02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 11:22

Spannend AppleSter!
Snap ik Manzano, ben je al lang op zoek?

Esplendido

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 11:30

Ik denk dat de stijgende hypotheekrente en nu mensen meer onzekerheid hebben wat betreft hun baan/inkomen het wel gevolgen gaat hebben voor de woningmarkt. Wellicht niet in de prijscategorie waar de markt nu het meest overspannen is, maar bij de duurdere huizen zal het toch wel merkbaar worden verwacht ik. Maar misschien zit ik er helemaal naast.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 11:53

Punt is dat mensen gaan afwachten. Daardoor wordt het aanbod nog schaarser dan het al is. Waardoor de prijs niet meteen instort. Althans dat is de verwachting en wat wij nu ook merken.

Nu een jaar op zoek Proven02

proven02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 12:06

Poeh dat is een flinke tijd zeg. Wat frustrerend zeg.
Hoop dat ik niet hetzelfde krijg..

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 12:34

Wij 8 maanden hier, het valt echt niet mee :n

Nymeria
Helen Langehanenberg fan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 12:45

Hier ook een jaar, en nu geluk door buiten funda om te kopen. 't is echt een drama.

proven02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 12:50

Jeetje wat lang allemaal!
Kom ik aan met me week denkende dat ik volgende week wel wat heb {:)-:(