[VOLG] Paddock Paradise opbouwen & 100 jaar oude boerderij

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-20 13:19

Wat gebruik je voor spul palousa? Wij zijn de balken van de schuilstal nu in aan het smeren met petroleum.

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-20 13:46

Prairy schreef:
Haha haha haha nee nee, ik neem geen paard erbij. Geen geld voor, geen tijd voor, het is nog niet klaar ervoor. Nee nee. Echt niet.

Kijk schat wat een leuke!

*echtgenoot rijdt de dag erna met trailer en nieuw paard het erf op...

[ [url=m/M9LpPs.jpg]Afbeelding[/url] ]

Hahaha, gebruik je nu mijn meme gewoon weer tegen me :') :')

Nou, gezien de prijzen klinkt vwe wachten wel tot het voorjaar'opeens weer wat aanlokkelijker :')

Maar goed,je weet nooit waar je (al dan niet via via) nog eens tegen aan loopt natuurlijk.

palousa_boy schreef:
Hout behandelen doen wij gewoon zelf, kunnen we tenminste een beetje plannen wanneer we alles doen :+ aangezien we nogal een oppervlakte te doen hebben is dat wel fijn.

Hout schoonmaken en kwasten maar (met gif) waarna het mag drogen.
Grote oppervlakten doen we gewoon met de rugspuit anders is het geen doen :+

Maar er gaat wel een paar liter gif doorheen..

Hebben wij wel ook overwogen maar na aanschaf van alles vonden wij het prijsverschil te klein om er zelf uren voor in het gif te gaan staan :'). Nu staan we dan uren in de kou, ook niet geweldig :Y)

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-20 15:01

Prairy schreef:
Wat gebruik je voor spul palousa? Wij zijn de balken van de schuilstal nu in aan het smeren met petroleum.

Hier kun je het gewoon bij elke bouwmarkt halen dus dat is makkelijk. Xylophene heet het hier

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-20 21:58

Dit was echt NIET het geschikte weer om úren je huis uit te moeten :+ . Maar de zolder is als het goed is voor heel wat jaren klaar (hebben 10 jaar garantie op het resultaat). En na een half uur onder een hete douche kon ik ook weer een beetje bewegen :')

Wel ook het positieve nieuws gehad dat zowel de jaarling als het veulen vandaag weer naar huis mochten en beide goed zijn aangekomen op hun nieuwe plekjes gelukkig!

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-20 22:07

MarliesR schreef:
Prairy schreef:
Haha haha haha nee nee, ik neem geen paard erbij. Geen geld voor, geen tijd voor, het is nog niet klaar ervoor. Nee nee. Echt niet.

Kijk schat wat een leuke!

*echtgenoot rijdt de dag erna met trailer en nieuw paard het erf op...

[ [url=m/M9LpPs.jpg]Afbeelding[/url] ]

Hahaha, gebruik je nu mijn meme gewoon weer tegen me :') :')

Nou, gezien de prijzen klinkt vwe wachten wel tot het voorjaar'opeens weer wat aanlokkelijker :')

Maar goed,je weet nooit waar je (al dan niet via via) nog eens tegen aan loopt natuurlijk.

:j *\o/* :D

Fijn dat je weer ontdooit bent en dat het goed gaat met de jonkies :)

xXutopiaXx

Re: [VOLG] Bijna 100 jaar oude boerderij renoveren

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-20 23:32

Prairy _O- :')

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-20 00:47

xXutopiaXx schreef:
Prairy _O- :')

What??? O:)
Nothing she didnt send to me first :))

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-20 17:01

Afbeelding

Spoiler:
Afbeelding

Afbeelding
Need I say more _O- :') . Heel naïf misschien zag ik het zelf niet zo aankomen, en het voelt ook nog compleet onwerkelijk omdat het allemaal zo snel gaat opeens :') Mijn man was zowaar deze keer meer de 'aanjager' :D . En wie ben ik dan om nee te zeggen :+

Zijn naam is Thokki en hij komt binnenkort naar ons :D
Hij is 10 jaar oud en staat nog bij zijn fokker nu, we moeten nog even afstemmen hoe en wat qua verhuizing (ze komen hem misschien brengen, kunnen ze gelijk zien waar hij hier terecht komt en anders ga ik hem samen met de 'buurvrouw' verderop uit de straat ophalen). Het is een óngelofelijk lief en zacht dier <3 . Denk dat hij erg goed erbij past hier!

Verder was het allemaal net behoorlijk droog en toen kregen we weer twee dagen non stop regen, beeeetje jammer. Gelukkig blijft de paddock behoorlijk droog en zijn er ook hele stukken track die het vooralsnog wel gewoon heel erg goed houden. Zoals hier langs de bosrand. Inclusief stalker Fuchs :D . Vooral mijn merrie is nu wel erg blij met de inloopstal. Die heeft zichzelf weer tot stalpaard gebombardeerd :')

Afbeelding

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 17:06

*\o/* Jaaaa, leuk!
En ja, soms gaat iets snel, niet alles hoeft tegen te zetten en lang te duren hè! :D

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 17:10

Wat onwijs leuk!!! Het komt zoals het komt en geniet ervan.

Ik baal ook van de "nieuwe" regen. Had al maanden grond werkzaamheden gevraagd/gepland etc, maar steeds kon het niet, kwam er wat anders tussen. Dan regende het weer en kwamen ze niet, dus ik baalde vorige week enorm dat het nu echt te laat is en ik met de nattigheid zit op 3 delen.

Alles droog en nu sinds gister weer nattigheid. Ook kurkdroog pad en de bak etc, maar net die onhandige stukken. Zo irritant.
Heb de buitenkanten afgezet voor evt vuurwerk vanaf de weg en ze blijven toch steeds rond de stal hangen.

Ik zit nu al 3 dagen naar trekkertjes te kijken. Zo een mini ding is ook leuk. Maar bedankt! Als we straks een trekker hebben staan, weet je dus door wie het komt :p

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 17:17

Jaaa, een ijslandertje *\o/*

Leuk! Vier of vijfganger? Veel plezier samen!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 17:29

Haha, mij verbaast het niets, ik voelde het al een beetje aankomen dat er toch ineens iets op je pad zou komen :)) Ziet er uit als een lief dier!

vikawiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 17:47

_O- _O-
Dat was wel heel snel
Maar wat een knapperd!

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 18:29

Heb je voor je het weet een Thokki gescoord. :D

Hij ziet er leuk en lief uit. Veel plezier er mee!

neile

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 18:31

Ho zeg dat gaat snel! :D Proficiat met de aankoop!

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 19:03

Jaaa :D

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 19:30

Ehh, hoe spreken we het uit? Tokkie? :(:)

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-20 20:36

Ethelate schreef:
*\o/* Jaaaa, leuk!
En ja, soms gaat iets snel, niet alles hoeft tegen te zetten en lang te duren hè! :D

Nee maar dat ben ik helemaal niet gewend joh :D :D :D Ook wel eens leuk :D

superpony schreef:
Wat onwijs leuk!!! Het komt zoals het komt en geniet ervan.

=knip=

Ik zit nu al 3 dagen naar trekkertjes te kijken. Zo een mini ding is ook leuk. Maar bedankt! Als we straks een trekker hebben staan, weet je dus door wie het komt :p

Hahhaah _O- Je bent niet de eerste, hè Prairy ~~}>

En dankje! Gaat vast goed komen!

Solleke_Noah schreef:
Jaaa, een ijslandertje *\o/*

Leuk! Vier of vijfganger? Veel plezier samen!

Jaaaa, mijn jeugdliefde qua ras <3 . Echt ik ben zó blij!
Het is een vierganger trouwens :D En hij kon nog een stuk beter draven en galoperen dan ik had verwacht :D Tolt onder het zadel schijnt nog wel echt wat werk nodig te hebben, maar vriendin heeft ervaring met intolten en wilde wel helpen, dus dat komt vast goed! Maar eerst straks maar een goede periode aan elkaar wennen en beginnen met grondwerk enzo, zin in!

pmarena schreef:
Haha, mij verbaast het niets, ik voelde het al een beetje aankomen dat er toch ineens iets op je pad zou komen :)) Ziet er uit als een lief dier!

Haha je bent niet de eerste die het zegt, ik zelf geloof het nog steeds niet helemaal :') . Maar zag vanmiddag met stukje topic teruglezen dat ik wel echt belachelijk vaak iets neer heb gezet á "Je weet nooit wat er op je pad komt". Misschien heeft het geholpen :+

En lief is hij zeker! Type "Te goed voor deze wereld" <3 . Mijn eerste arabier was ook zo'n zacht karakter. Herken wel veel van hem qua hoe hij overkomt. Was ook een vosje overigens, daar is mijn liefde voor vosjes geboren :D

Met een Dunkelfuchs, vos IJslander en met Vi een Vos + creme heb ik nu het hele spectrum aan vossen staan :D :D

vikawiek schreef:
_O- _O-
Dat was wel heel snel
Maar wat een knapperd!

Nou echt he _O-

Maflinger_S schreef:
Heb je voor je het weet een Thokki gescoord. :D
Hij ziet er leuk en lief uit. Veel plezier er mee!

Haha ja, kan het zelf nog steeds niet geloven!
En dankje!

neile schreef:
Ho zeg dat gaat snel! :D Proficiat met de aankoop!

Dankje :D

Hilary schreef:
Ehh, hoe spreken we het uit? Tokkie? :(:)

Ja dat is dus ook een goede. Fonetisch vind ik het ene beetje jammer dat het dus inderdaad ook "tokkie" lijkt :+

Heb nog even contact met Kuggur gezocht, als IJslandse bokker kon hij natuurlijk wat meer licht schijnen op een correcte IJslandse uitspraak. In het kort is de th ongeveer zoals de klank bij het Engelse "that". Klemtoon op de eerste lettergreep, de dubbele K ongeveer hetzelfde als in het NL (nét wat anders, maar ligt dicht bij elkaar).

Ik was eerst van plan hem sowieso dan wat anders te gaan noemen, maar moet zeggen dat het wel went al haha.

Zoals het nu lijkt gaan we hem vrijdag ophalen :D

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 20:44

Dan heb je mazzel dat ie tenminste nog onderscheid maakt. Ooit bij Guy eentje gereden, die had maar een gang: bewegen. Die schoof van stap naar tolt, naar draf, naar telgang, galop, rentelgang en net zo simpel weer terug zonder dat je het idee had dat er geschakeld werd. Alles in een, vloeiende beweging :D van Doorne's pientere pookje was er niks bij.

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-20 20:46

ikke schreef:
Dan heb je mazzel dat ie tenminste nog onderscheid maakt. Ooit bij Guy eentje gereden, die had maar een gang: bewegen. Die schoof van stap naar tolt, naar draf, naar telgang, galop, rentelgang en net zo simpel weer terug zonder dat je het idee had dat er geschakeld werd. Alles in een, vloeiende beweging :D van Doorne's pientere pookje was er niks bij.

Die moest ik even Googlen :D Haha

Nee ik ben er ook wel blij mee dat hij duidelijk gescheiden gangen heeft! Zeker zo voor een eerste ( :') ) eigen IJslander :D

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 20:51

ikke schreef:

Klinkt als een vijfganger en die doen dat ja :P

Leuk Marlies; fijne draf en galop en gescheiden gangen doet al veel! Mijn vijfganger merrie galoppeert als een kruising tussen een kanonskogel en een duikboot :')

Enne, met ijslanders blijft het nooit bij één O:)

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-20 20:54

Solleke_Noah schreef:
Leuk Marlies; fijne draf en galop en gescheiden gangen doet al veel! Mijn vijfganger merrie galoppeert als een kruising tussen een kanonskogel en een duikboot :')

Ja man noemde al iets over als we er tzt nog een vierde bij hebben dat we dan met z'n tweeën op buitenrit kunnen :+ :')

(Ik ben voor!). Maar voorlopig vind ik drie wel echt even genoeg hoor haha! En Her Fuchs heeft nog flink wat opvoeding en training nodig voor mijn man (zonder rijervaring) er veilig op naar buiten kan.

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 20:55

OK dus die nieuwe ijsco heet Tokkie of Fokkie :')

Wat zijn jullie de afgelopen tijd enorm opgeschoten en wat hebben jullie toch een mooi stekje. En dan te bedenken dat dit pas een soort van het begin is en het dus nog mooier gaat worden.

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 20:56

Die omschrijvingen allemaal _O-

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 21:07

Solleke_Noah schreef:
ikke schreef:

Klinkt als een vijfganger en die doen dat ja :P

Hoe weet jij dat }>

Ja, die bij Guy was formeel een vijfganger maar zo erg heb ik ze eigenlijk nooit gereden. Ik kon in die tijd heel aardig gangen onderscheiden (voor een goed bedoelende hobby-ist) maar deze moest je echt elke stap bij zijn om de boel in het lijntje te houden. Daar had Guy ook voor gewaarschuwd en met wat hulp van hem ging het me ook heel aardig af, totdat ze ergens van schrok en er vandoor ging. Dat schoof zo vloeiend door de gangen dat ze er al in een loeiende rentelgang vandoor ging voordat ik boe of ba had kunnen zeggen, laat staan ingrijpen. Ik weet nog dat ik dacht: goh, dit gaat wel heel hard.....