Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Marieke1495

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-23 11:15

Suzanne F. schreef:
Mooi! Hoe groot is het?

Onze badkamer is 2.30 bij 3.30. :)

Marieke1495

Re: Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-23 11:19

Loki; jij het een beetje hetzelfde moodboard als ons. Heb je al beslissingen genomen?
Zag dat je zocht naar blauwe tegels, wij hebben dit op de toilet.
Afbeelding
Afbeelding

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-23 12:43

xLoki schreef:
MarjanB, waar heb jij jouw glazen douchehoek vandaan? Ik vind 'm echt mooi!

Corelli, waar komen jouw groene tegeltjes vandaan? :)

veerledec geen ervaring mee, sorry! Ik probeer wel te bedenken hoe je nou precies bedoelt, want het water moet toch ergens weglopen? Is een kleine RVS sifon niet mooi?

Daihyo, leuk ik kom je nu ook al in dit topic tegen. :D Gefeliciteerd met je huis!!! Mijn toekomstige badkamer is ongeveer even groot, ik ga hem helemaal (laten) renoveren door een kleine aannemer hier uit de buurt. Met zelf slopen en materialen aanschaffen kom ik incl. materiaal waarschijnlijk rond de 15k uit... Het is echt een dure grap. Maar goed, krijg er dan wel wat moois voor terug hopelijk :)

Hier nog niet helemaal er over uit hoe mijn badkamer eruit moet komen te zien... Vrijdag komt de aannemer de badkamer opmeten en een offerte maken. Wissel nog dagelijks van mening over de tegels/kleuren en mijn pinterest mapje is echt een allegaartje van vanalles door elkaar :+ Het enige wat zeker is, is een eikenhouten badkamermeubel. Maar de keuze wasbak/waskom, inloopdouche/douchehoek, tegeltjes/stucen, groen/roze/wit, ik ben er allemaal nog niet uit. Dit is tot nu toe mijn moodboard:

[ [url=m/TWL3DZ.jpg]Afbeelding[/url] ]

Abc in Deventer!

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-23 13:17

xLoki schreef:
MarjanB, waar heb jij jouw glazen douchehoek vandaan? Ik vind 'm echt mooi!

Corelli, waar komen jouw groene tegeltjes vandaan? :)

veerledec geen ervaring mee, sorry! Ik probeer wel te bedenken hoe je nou precies bedoelt, want het water moet toch ergens weglopen? Is een kleine RVS sifon niet mooi?

Daihyo, leuk ik kom je nu ook al in dit topic tegen. :D Gefeliciteerd met je huis!!! Mijn toekomstige badkamer is ongeveer even groot, ik ga hem helemaal (laten) renoveren door een kleine aannemer hier uit de buurt. Met zelf slopen en materialen aanschaffen kom ik incl. materiaal waarschijnlijk rond de 15k uit... Het is echt een dure grap. Maar goed, krijg er dan wel wat moois voor terug hopelijk :)

Hier nog niet helemaal er over uit hoe mijn badkamer eruit moet komen te zien... Vrijdag komt de aannemer de badkamer opmeten en een offerte maken. Wissel nog dagelijks van mening over de tegels/kleuren en mijn pinterest mapje is echt een allegaartje van vanalles door elkaar :+ Het enige wat zeker is, is een eikenhouten badkamermeubel. Maar de keuze wasbak/waskom, inloopdouche/douchehoek, tegeltjes/stucen, groen/roze/wit, ik ben er allemaal nog niet uit. Dit is tot nu toe mijn moodboard:

[ [url=m/TWL3DZ.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik bedoel dit: https://www.badkamerwinkel.nl/wiesbaden ... it-32-3421
maar dan niet in het wit, maar gewoon passend bij de wasbak. Dus wel met sifon uiteraard, maar dan niet dat die in het zicht zit.

Anja_Joost

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-23 13:25

Loki, je moodboard lijkt ook op die van ons. Tof!
Wij hebben gekozen voor fris (mat)wit met een groene accentwand. Tip: geen kleine tegeltjes achter de douche hoek, teveel voegen poetsen ☺️
Afbeelding
Afbeelding

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-23 13:31

Mooi die glazen wand zo tussen de douche en het bad!

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-23 14:48

Wat leuk bedacht die glazen wand!

Tuittuit

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-23 00:02

Ik ben echt zo blij met onze verbouwde badkamer <3

Afbeelding

xLoki

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-23 00:43

BravoT, heb even je berichten teruggekeken, echt een hele mooie badkamer heb je <3
Mag ik je vragen waar jij je vloertegels, hanglamp en plankje aan de muur vandaan hebt?

Rintah

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-23 09:34

Marieke1495 schreef:
Loki; jij het een beetje hetzelfde moodboard als ons. Heb je al beslissingen genomen?
Zag dat je zocht naar blauwe tegels, wij hebben dit op de toilet.
[ [url=m/NMNQ9l.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/7sBbts.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ohh, die zijn gaaf <3 :~
Waar komen deze vandaan? O:)

Tuittuit

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-23 20:43

xLoki schreef:
BravoT, heb even je berichten teruggekeken, echt een hele mooie badkamer heb je <3
Mag ik je vragen waar jij je vloertegels, hanglamp en plankje aan de muur vandaan hebt?

Uhhhh natuurlijk mag dat 8)7 . Maar je raad het zeker :list: al 8)7 . Ik weet de namen zo even niet van de winkels. De tegels komen uit een tegel winkel in Lelystad.
De plankjes heb ik volgens mij bij bol.com besteld. En de lamp bij een site waar ik nog nooit eerder iets gekocht had, maar wel soort van bekend is. Even opgezocht en die heet : Gyzs.nl

Als je de tegel winkel wil weten moet ik even de rekening opzoeken

Walkure

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-23 15:00

Ze zijn klaar bij ons! Door Grando onze badkamer laten doen, hebben er een kleine 2 weken over gedaan. Super fijne gasten en hebben het echt heel net gedaan.

Wat het was

Afbeelding

vs

Afbeelding

Helaas geen ruimte voor een bad, of nouja, dan zou het allemaal heel krap worden. Mezelf nu wijs maken dat ik toch niet vaak in bed zou gaan :') Maar wel blij met het eindresultaat!

(ja we moeten nog ff de tegels goed schoonmaken)

JLLN_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-23 17:48

Mooi Walkure!
Heb alleen het idee dat de hoge kast qua kleur een beetje uit de toon valt met de rest? Maar kan niet zien welke kleur het wasmeubel is.

Amyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-23 18:44

Ik zal mijn badkamer hier ook eens laten zien. Ik heb 2 jaar geleden verbouwd. Ik heb zelf de materialen gekocht en een beunhaas laten slopen en tegelen. Dat heeft hij echt mega netjes gedaan, dus daar heb ik geluk mee gehad. Maar het was echt verschrikkelijk om goede mensen te vinden.
Het slopen kostte €250
Tegelen €3000
Tegels €1500 (tegels in huis)
Materialen €1200
Meubel €750 (zijn ikea keukenkasten)
En ik zal vast nog wel wat dingen vergeten zijn, dus totaal iets vaan €7000 voor keuken en toilet. Ik moet alleen nog de plafonds schilderen en een andere lamp in de badkamer, dan is het helemaal klaar :D

Voor
Afbeelding

Tijdens

Afbeelding
Afbeelding

Na

Afbeelding
Afbeelding

Hopelijk kunnen jullie er wat inspiratie uit op doen

carika

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-23 19:07

Wat leuk. Wij willen ook Ikea keukenkasten gebruiken.
Welk werkblad heb jij?

Amyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-23 19:13

Ekbacken in essenpatroon. Hou er rekening mee dat de kasten best hoog zijn als je er nog een waskom op zet. Voor mij is het prima, ik wilde dat de wasmachine + bestekbak eronder passen. Maar een vriendin van mij is een stuk kleiner en voor haar was het wel echt hoog

xLoki

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-23 20:53

Hoe doen jullie het met A/B-merken aanschaffen?
In welk geval zeggen jullie: goedkoop is duurkoop?
Ik zit nu zelf o.a. te kijken naar RVS (of geborsteld nikkel) kranen voor de wastafel en een in- of opbouw regendouche. Zie door de bomen het bos niet meer en de prijzen lopen zoooo uiteen... Als ik een geldboom had zou ik zonder twijfelen alleen maar Grohe of Hotbath producten aanschaffen, maar zal een Boss & Wessing ook voldoen of krijg je daar gegarandeerd gezeik mee?
Ik ben ook nog op zoek naar een douchehoek (twee glazen deuren), 2x toilet, spiegel en radiator.

Wel iets verder al in mijn zoektocht! Vrijdag een wastafelmeubel uitgezocht bij Tegeldepot en vandaag mooie tegels uitgezocht bij Maxaro, daar wel heel blij mee! De donkere (Cloud Haze) komt op de vloer, de lichte (Matera White) in de douchehoek, en achter het toilet en de pebbles komen op de muur bij het wastafelmeubel, en misschien laat ik die nog terugkomen in een nisje in de douchemuur :)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door xLoki op 26-03-23 21:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-23 21:05

Wij hebben spul van blaufoss van X2o badkamers en tot nu toe zeer tevreden over de prijs-kwaliteitsverhouding.

Urona447

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-23 21:26

Bij inbouwspullen zou ik persoonlijk wel voor een goed merk met bijbehorende garantie gaan.

Opbouw vervang je vaak nog wel gemakkelijk dus daar zou je eventueel op kunnen besparen mocht je dat willen.

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-23 11:18

Inbouw zou ik inderdaad voor goed spul gaan! Lekkage in de muur wil je niet natuurlijk!

Hier gaan ze maandag eindelijk beginnen, vind het retespannend!

Sirius_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-23 00:23

Hier zijn ze inmiddels ook van start. Badkamer uit 1988, nooit wat aan gedaan. Het is een vrij ruime badkamer maar niet te doen met 3 kinderen waarvan twee een mentale beperking hebben. Dan kom ik echt ruimte te kort.
Afbeelding

tussenstand vandaag

Afbeelding

En dit moet het worden.

Afbeelding

Afbeelding

Toilet beneden wordt ook gemoderniseerd

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-23 05:27

Wij zijn inmiddels aan het afronden. Totaalplaatje vind ik moeilijk qua prijs omdat de badkamer onderdeel is van een totale verbouwing/aanbouw. Alles is top geisoleerd, vloerverwarming,warmtepompen, zonnepanelen,...
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Douche, radiator en kranen van blaufoss van x2o, bad bauhaus, tegels sintesi, meubels ikea, verf Mathys

Ik twijfel nog over spiegel, stopcontact zit helaas in het midden :')

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-23 08:03

Er zitten links en rechts ook stopcontacten toch? Dan zou ik die in het midden gebruiken voor een warmtepaneel voor in de spiegel. Bevalt hier erg goed. We zetten hem niet standaard aan, maar wel als we wat langer douchen en daarna ergens heen moeten.

xLoki

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-23 08:41

Heel erg mooi Cemlys! Hele rustige uitstraling, precies mijn smaak! Welke kleur tegels van Sintesi zijn het en waar heb je ze gekocht als ik vragen mag?

Naskur11

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-23 12:55

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Wij zijn net klaar, totale kosten ongeveer 6500 euro, is extra badkamer met ruimte voor de wasmachine en droger.