Voor de haastdagen heb ik sowieso het 1 en ander aan diepvries groente liggen De bio broccoli/bloemkool/wortelmix(ideal voor curries etc) van de lidl Spinazie, boontjes,erwten, tuinbonen, broccoli, soepgroente etc
Savooie en spitskool meestal ook, maar dat vries ik zelf in omdat een hele kool zo twee tweepersoons maaltijden zijn.
Maar ik vries ook net zo makkelijk zakken wokgroente etc in Bevroren de pan in en gaan
Ik heb geen haastdagen, wel dagen dat ik makkelijk wil omdat ik afspraken heb of gewoon bekaf ben. Gelukkig zijn dat vaak vaste dagen, dus goed op te anticiperen. Ik heb standaard maandag, donderdag en vrijdag afspraken staan en zaterdag ben ik vaak bekaf van de week dus die 4 dagen eet ik makkelijk. Dat kan een kant&klaar maaltijd zijn, een kliekje van eerder die week, iets wat ik uit de vriezer heb getrokken (maaltijd of bijv pizza, kibbeling, patat&snacks), iets wat bezorgd is of een combinatie van 2 ervan. En soms trap ik de slowcooker aan die dag, is ook makkelijk maar wel vers en een kwestie van opscheppen, evt broodje bakken en klaar.
Ik woon letterlijk op struikelafstand van 3 supermarkten die normaal gesproken 7 dagen per week open zijn dus groenten op voorraad inslaan doe ik niet. Maar diepvriesgroenten krijg ik vaak niet in 1-2x op dus daar haal ik gewoon porties uit per keer dat ik ze gebruik.
Ik vries werkelijk alles in lekker makkelijk en zo hoef ik niks weg te gooien
cursebreaker
Geplaatst: 09-04-18 18:23
oh da's handig lori, supermarkten zo kortbij! Wij moeten al met de auto er naartoe, dus ik probeer dat tot 1x per week te beperken als ik nieuw brood/vlees nodig heb om de laatste dagen uit te zingen tot de weekboodschappen weer komen via Ah.
Als ik in de winkel zelf pas ga kijken wat ik wil eten, gaat het finaal mis haha. Ik kan mezelf echt niet tegenhouden om geen andere dingen te snaaien. Online is voor mij echt een goede stap in de richting van bezuinigen op de boodschappen. Ik pak altijd iets lekkers - de ene week drop, andere week chocolade ofzo - maar voor de rest alleen wat ik dan nu nodig heb voor avondeten en evt. bijvullen van voorraden en beleg e.d. In de winkel wordt ik echt teveel verleid en dan kun je wel zeggen; wees sterk en je gewoon aan je lijstje houden, maar zo werkt het helaas niet bij mij want dan hebk een zwak moment en snaai ik toch mee wat ik allemaal tegenkom aan onnodige lekkere dingen.
Ik mis het echt om een vriezer bij de hand te hebben. In de keuken hebben we er geen. Ik heb wel eentje in het tuinhuisje staan - in huis is er echt geen mogelijkheid voor helaas, maar merk dat ik echt laks ben om er gebruik van te maken als ik telkens naar het huisje moet. Maar het zou inderdaad wel schelen, want voorheen vroor ik ook een hele hoop in; brood/sauzen/groenten/soep/chili/lasagne. En dat was dan weer lekker voor de dagen dat ik echt niet wilde koken. en het bespaart natuurlijk. Als ik nu een grote pan chili maak, kunnen we het wel de dag erna nog eten en dat doen we ook wel, maar we zijn er geen fan van om twee dagen hetzelfde te eten.
Ik heb een vriezer in de kattenkamer staan en over een paar maanden komt er een grote koel-vriescombi bij, dus dan heb ik 6-7 lades vriezer. Wel moet ik dan de kleine koelkast weer inleveren, maar ga hem wsl niet missen omdat ik hem nu ook niet zoveel gebruik (ja voor beleg, kliekjes en groenten/vlees voor maximaal 2-3 dagen).
Hoe vries je savooiekool in Sonja? Is onze lievelingsgroente zo'n beetje, maar moet ik op de markt halen, en vanwege werk kom ik daar niet heel vaak. Als ik op de markt kom haal ik altijd wel, maar zou graag dan ook inderdaad wat in willen vriezen.
Sonja_vR
Geplaatst: 09-04-18 22:31
Ik Snijd hem fijn(door de helft en dan Dunne plakken zodat je slierten krijgt) En dan gewoon rauw in een zak, Lucht iets er uit en de vriezer in Ik gebruik hem over het algemeen in een wok/roerbak/stoof gerecht Als je hem dan gewoon bevroren de pan in gooit blijft hij lekker
Vandaag via Eurosparen een voucher gekocht voor korting bij STOCKON. De voucher is nog tm morgen te koop, inleveren kan tot 11 mei. Je kan dan bij STOCKON voor 25 euro boodschappen bestellen en je krijgt daarop met de bon dan 15 euro korting, dit blijft zo gedurende 3 bestellingen. Als je een bezorgdag kan kiezen zonder een voorkeur voor bezorgtijd aan te geven krijg je zelfs nog 2 euro extra korting. Dus 8 euro voor 25 euro aan boodschappen.
Het gaat allemaal om houdbare artikelen. Het assortiment is nog klein, maar ik vind het met deze korting toch echt wel de moeite. Het idee is een dienst die elke 2 weken komt en zich aanpast aan jouw verbruik, maar je kan het op elk moment uitstellen of ook gewoon stopzetten. Behalve als je korter dan 24 uur voor een nieuwe levering zit
Ik moet nog 5562 stappen voor de eerste. Verassing van de Etos
Neonlight
Moderator Over Paarden
Geplaatst: 12-04-18 10:13
Dat schiet al op! Ik moet nog 14539 stappen, maar 2 dagen heeft ie niets geteld aan stappen terwijl ik bij beide dagen volgens mijn Samsung Health stappenteller ongeveer 10000 stappen heb gezet. Zou dus mijn verrassing al moeten hebben.