Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 07:47

Soms heeft dyslectie een voordeel.je leest het gewoon niet. Zelf hou ik van strak en modern. Echter wanneer ik bij de Rivièra maison binnen loop krijg ik wel altijd heel erg de neiging om lekker op de bank te gaan zitten met hond en een boekje. Blijkbaar voel ik me er wel thuis. Loop er ook altijd binnen. Terwijl het niet bij me past.

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 08:47

Janine1990 schreef:
vonneke schreef:
Daar zijn mijn vriend en ik ook ernstig allergisch voor.
En dan ook van die teksten in huis.. 'hier in huis.... ' verschrikkelijk

Hoe voorkom je dat je dat soort dingen gaat krijgen? :')

Niet, maar de oplossing is de houtkachel :+
Jeuk, jeuk, jeuk, maar voor mij persoonlijk is 'hotel mama' het absolute dieptepunt.

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 09:51

Ik vind riviera maison een beetje too much...
Sommige dingen zijn wel leuk maar niet je hele interieur

mijn hele muur hangt overigens wel vol met bordjes :o

Afbeelding

En voor wie het leuk vindt, de rest van mijn studentenkamer

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 09:58

Kim: die bordjes van jou kan ik prima hebben , je meubels mogen tenminste gewoon anoniem door het leven ipv met nametag :')

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 10:13

dems75 schreef:
haha oh ja...spreuken en teksten....brrrrrr!!!!
Ik heb, tot mijn grote schande, wel 1 verkeersbord-achtig iets....en daarop staat: "when nothing goes right, go left" met een pijl. dat is dan ook het enige.

Nog een kleine irritatie van moi: Als mensen het hebben (sorry als ik iemand voor de schenen schop) "the master bedroom" "de living" GETVER! Noem het gewoon slaapkamer en woonkamer! Dat veramerikaans van alles....blegh! Master bedroom....we leven niet meer in de tijd van de slavernij!

Zo...gal gespuugd, door naar de orde van de dag: mooie dingen zie ik weer voorbij komen! Hier in huis ligt het even stil...eerst de tuin/tuinhuis enz maar verder aanpakken.

In België heet het wel echt living :D ook lekker plat uitgesproken dan _O- dus dat is niet snobistisch bedoelt :D

Ik ben ook wel wat allergisch aan teksten, zeker zaken als "love, home, laugh" enz. Maarrr iedereen zijn smaak he! :) mijn interieur is ook al een bijeengeraapte zooi genoemd hier haha. Wat het ook wel is trouwens. Vind het vooral gezellig, voor mij hoeft het niet te strak en clean te zijn.

Anoniem

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 10:35

Je kan iig je hart ophalen bij de action als je ervan houdt. Rekken vol!

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 10:37

Hebben jullie mannen al een Mancave?

Moet je blijkbaar als hippe vent hebben :D

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 10:50

Man cave
:+
Afbeelding

dems75

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 10:53

laetitia schreef:

Nee, en die komt er niet ook! Dat vind ik ook weer zoiets treurigs....

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 10:59

Is een hobbyschuur niet genoeg meer? :P

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 11:00

laetitia schreef:

Ik zet z'n playstation anders wel in wc neer ofzo :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 11:09

Wat een onzin idd... hij heeft een kantoor haha

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 12:02

Lol. Janine, nee een hobbyschuur voldoet niet meer hoor. Dat is zó 2015 :+

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 12:05

laetitia schreef:

Ik heb geen man en er komt er ook geen, dus geen mancave hier.
Wel komt er als ik ruimer woon een kattenkamer en als ik 3 of 4 slaapkamers heb dan een hobby/werkkamer en evt een kleedkamer/logeerkamer erbij.

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 12:29

Wij hebben de kelder vol velgen en banden liggen.

Meer dan genoeg mancave :')

Bedankt allemaal voor de tips!
Ik kan er zeker wel wat mee.
Ik had inderdaad even moeten vermelden dat we de oude meterkast gesloopt hadden. Die bestond ook uit schroten en was heel breed wat weer plek innam van de kapstok.

Qua deuren gaan we niks vervangen, dat mag de volgende bewoner doen. Een beetje tussendeur begint bij 350 euro en dat vind ik het echt niet waard. Voordeuren zijn helemaal een dure bedoeling. Het raampje naast de voordeur hebben we wel vervangen. Dat was eerst paars.
Ik ga jullie op de hoogte houden van de vorderingen :-)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 12:36

Dais_ schreef:

Ik had inderdaad even moeten vermelden dat we de oude meterkast gesloopt hadden. Die bestond ook uit schroten en was heel breed wat weer plek innam van de kapstok.

Qua deuren gaan we niks vervangen, dat mag de volgende bewoner doen. Een beetje tussendeur begint bij 350 euro en dat vind ik het echt niet waard. Voordeuren zijn helemaal een dure bedoeling. Het raampje naast de voordeur hebben we wel vervangen. Dat was eerst paars.

350 euro? :oo
Massief eikenhouten binnendeur ofzo?

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 12:43

Janine1990 schreef:
Dais_ schreef:

350 euro? :oo
Massief eikenhouten binnendeur ofzo?

Onze (glazen) binnendeur kostte meer dan 700 euro :o

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 12:48

Solleke_Noah schreef:

Ja, dat is geen simpele binnendeur.

Wij hebben gewoon binnendeuren van 60-80 euro. Niet te ingewikkeld hoeven ze niet heel duur te zijn.

We hebben inderdaad ook een op maat gemaakte binnendeur (oud huis, woonkamer is ongeveer 3,5 meter hoog plafond, originele deur was ook iets groter ik denk 2.80m?) en in die binnendeur zitten 6 glazen. Ja, dan ben je met 100 euro niet klaar zeg maar :') Die is ook van massief hout.

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 13:12

laetitia schreef:

Wij hebben een verranda in de tuin die we delen, maar waar we ook heel graag samen zitten. Dat is ook het enige wat is blijven staan hier hahahah! Zo blij mee.

Westernfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 14:00

Was er hier op bokt niet ooit een topic over iemand die het woord 'home' gekregen had en daar toen vlekken op geschilderd heeft en als 'moeh' op het tiolet heeft gezet? :D

Een mancave heb je imo alleen nodig als je elkaar zo nu en dan wilt ontvluchten of als je als vrouw zijnde je man alles verbied dus nee...ik ben daarvoor ook vaak genoeg naar stal. :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 14:17

Ik associeer een mancave eigenlijk gelijk met een soort hol waar sigaren gerookt worden en waar whiskey gedronken wordt, en waar vrouwen niet toegestaan zijn zodat de mannen vrijuit seksistisch kunnen doen over hun vrouwtjes. Daar heb ik heel veel bezwaren tegen en m'n nekhaar gaat er ook echt van overeind staan :+
Een eigen kamer in huis lijkt me daarentegen heerlijk. Als ik ooit samenwoon en er zijn genoeg kamers in huis zou ik dan ook absoluut mijn eigen kantoortje/chillkamertje willen met een bureau met een goede stoel, een bankje en wat van mijn eigen prul. Ben echt een enorme einzelganger en heb echt ruimte en tijd voor mezelf nodig eens in de zo veel tijd. Daarnaast werk ik vanuit huis en vind ik het dus echt belangrijk om een rustige, eigen plek te hebben waar ik kan werken.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 14:23

Westernfreak schreef:
Was er hier op bokt niet ooit een topic over iemand die het woord 'home' gekregen had en daar toen vlekken op geschilderd heeft en als 'moeh' op het tiolet heeft gezet? :D

Een mancave heb je imo alleen nodig als je elkaar zo nu en dan wilt ontvluchten of als je als vrouw zijnde je man alles verbied dus nee...ik ben daarvoor ook vaak genoeg naar stal. :')

Mijn idee inderdaad ook een beetje :')

Al kan ik me voorstellen dat je van een ongebruikte kelder een leuke ruimte maakt voor kleine feestjes.

Ik ben ook vaak genoeg op stal (dat is mijn alone time, als ik dat al nodig heb :') ), en als hij een playstation heeft wil ik daar misschien ook wel een spelletje op spelen. Alleen geen fifa :')

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 15:04

laetitia schreef:

Mijn man is niet hip :D maar we gaan wel een buitenkamer maken, dus zijn we toch nog een beetje hip.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 15:18

Rebecca schreef:
Tapijt bekleding nooit nooit weer :') , gleed er paar keer vanaf en heb het er afgehaald met dit eronder :

[ [url=m/n0F4ZJ.jpg]Afbeelding[/url] ]

Stootborden word hout op gelijmd die krijg je niet meer kaal en de treden tja :=

Oh.my.god.... dat is hoe het er waarschijnlijk bij mij ook onder de vloerbedekking uitziet... ik laat het nog maar eventjes zitten 8)7

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 16:07

Janine1990 schreef:
Solleke_Noah schreef:

Ja, dat is geen simpele binnendeur.

Wij hebben gewoon binnendeuren van 60-80 euro. Niet te ingewikkeld hoeven ze niet heel duur te zijn.

We hebben inderdaad ook een op maat gemaakte binnendeur (oud huis, woonkamer is ongeveer 3,5 meter hoog plafond, originele deur was ook iets groter ik denk 2.80m?) en in die binnendeur zitten 6 glazen. Ja, dan ben je met 100 euro niet klaar zeg maar :') Die is ook van massief hout.

Wat voor deur heb je dan voor dat geld?

Nu vind ik dat nog steeds teveel geld voor iets wat ik niet nodig heb trouwens :')