[Info] Bokkers op de woningmarkt deel III

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

mirim

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-16 07:30

Nou daar ben je lekker mee!!!!!
Ohhhhh
Kunnnen jullie niet over naar een andere makelaar?
De eventuele geleden schade is misschien niet meer te verhalen, maar dan is verdere schade wel beperkt.

Grietje_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-16 07:53

Jeetje wat schandalig van de makelaar. Ik zou ook overstappen naar een andere. Wie weet hoeveel mensen er contact hebben gezocht. Er dus zeker wel interesse. Anders misschien ook die mensen zelf nog benaderen?

Suuszels

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-16 08:10

Oh jeetje dat is zonde zeg! Heb je nu al iets betaald? Ik zou zeker overstappen en dan evt eenwat duurdere makelaar maar wel je huis verkocht.. aan sorry heb je niks

Ik ga voor je duimen nimmy!

Eliana

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-16 08:52

Zo wat vervelend zeg die doet zijn werk duidelijk niet goed..
Succes Nimmy wij ook, dus hopelijk bij alle 2 goede kijkers!!

Karina

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-16 09:14

Deze makelaar heeft zijn gage voor opname woning en op funda plaatsen e.d. al ontvangen, daar krijg ik niks van terug als we naar een andere gaan. Dan zitten we weer gewoon van begin af aan met de opstartkosten e.d., en ik schud dat niet zomaar uit mijn mouw.

Ik dacht meer: Wat zijn je mogelijkheden om deze makelaar er toe aan te zetten toch iets van compensatie te bieden? Ik heb klacht duidelijk neergelegd, compensatie gevraagd, voorgesteld om bijvoorbeeld de woning opnieuw op Funda te plaatsen om deze weer onder de aandacht te brengen, maar hij is dat niet van plan en komt alleen maar met tip om de brochure er af te halen zodat mensen moeten contacten om die te krijgen, downloaden is anoniem.
Tja, maar als die verzoeken dan niet bij ons terecht komen dan schiet ik er nog niks mee op. Is het genoeg om mee naar geschillencommissie te stappen of niet? Ik heb drie nalatigheden die ik hard kan maken, die te maken hebben met belangrijkste onderdeel van de deal. Wellicht zijn er inderdaad meer.

Nimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-16 10:23

Eliana schreef:
Zo wat vervelend zeg die doet zijn werk duidelijk niet goed..
Succes Nimmy wij ook, dus hopelijk bij alle 2 goede kijkers!!

Zal ook voor jullie duimen! Zou fijn zijn.

Ik zou toch zeker kijken of je naar andere makelaar kan overstappen. Indien foto's wel goed zijn zorgen dat je die mee krijgt en dan met nieuwe makelaar kijken of hij alleen kosten van op funda Zetten in rekening kan brengen.

ElizeVdS

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-16 12:02

Juridisch advies modus: je kan een officiële ingrebekestelling sturen (te downloaded op http://www.zelfrechtzaam.nl).

Daarmee geef he hem de in de wet verplichte 'officiële waarschuwing'. Zou het in de toekomst voorkomen dan kan je in ieder geval ontbinden en schade verhalen (eventueel ook kosten voor een ander alsnog inschakelen want dat is dan het gevolg van zijn wanprestatie).

Voor nu kan je eventueel ook aantoonbare schade bij hem verhalen. Alleen wat voor schade lijdt je nu objectief.. De kans dat er een koper tussen zat, die je nu hebt gemist, is heel moeilijk in geld uit te drukken.

Edit: vrije dagen kan je overigens helaas niet verhalen. De rechter is daar heel strikt in. Je nam een vrije dag en die heb je gehad, je invulling is anders dan je wilde door zijn schuld maar dát is geen in geld uit te drukken schade.

Karina

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-16 13:35

ElizeVdS schreef:
Juridisch advies modus

Super, dank je wel. Dat is nuttige informatie.
Te verhalen schade nu is inderdaad niet aan te tonen, maar we zijn wel een verbintenis aangegaan waarin wij hebben betaald voor te leveren diensten, die hij aantoonbaar maar ten dele of incorrect uitvoert. In die zin zou ik dan denken in term van wanprestatie en daarmee de overeenkomst ontbinden, waarna we verder kunnen. Maar weet niet of dat zo makkelijk is... Baal er wel van, vertrouwen is gewoon weg.

Evy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-16 21:15

Oh wat enorm balen zeg!! Ik hoop dat snel en zonder al te veel schade van hem af kan komen. Hier heb je echt helemaal niks aan :n

Hier slecht nieuws, ons droomhuis is aan ons neus voorbij gegaan. We kregen een tegenbod en we hebben daarna toch nog besloten om ons eindbod omhoog bij te stellen waardoor het verschil nog maar 2500 was. De verkopers besloten toen om met een andere partij in zee te gaan. Echt balen!! We waren al over onze max heen dus die laatste 2500 was voor ons net een stap te ver. Dus onze zoektocht gaat weer verder :\

Nimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-16 22:04

Afbeelding
Evy schreef:
Oh wat enorm balen zeg!! Ik hoop dat snel en zonder al te veel schade van hem af kan komen. Hier heb je echt helemaal niks aan :n

Hier slecht nieuws, ons droomhuis is aan ons neus voorbij gegaan. We kregen een tegenbod en we hebben daarna toch nog besloten om ons eindbod omhoog bij te stellen waardoor het verschil nog maar 2500 was. De verkopers besloten toen om met een andere partij in zee te gaan. Echt balen!! We waren al over onze max heen dus die laatste 2500 was voor ons net een stap te ver. Dus onze zoektocht gaat weer verder :\

Balen zeg! Zal flink zuur zijn! Hopelijk komt er een nog leuker huisje langs.

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-16 23:37

Wat stom zeg Evy! Hopelijk vinden jullie nog iets leukers! Bij ons is dat in ieder geval wel gebeurd en zijn we achteraf blij dat dat huis niet doorging.

ElizeVdS

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-16 23:51

Karina schreef:
ElizeVdS schreef:
Juridisch advies modus

Te verhalen schade nu is inderdaad niet aan te tonen, maar we zijn wel een verbintenis aangegaan waarin wij hebben betaald voor te leveren diensten, die hij aantoonbaar maar ten dele of incorrect uitvoert. In die zin zou ik dan denken in term van wanprestatie en daarmee de overeenkomst ontbinden, waarna we verder kunnen. Maar weet niet of dat zo makkelijk is... Baal er wel van, vertrouwen is gewoon weg.

Strikt genomen klopt dat. In de praktijk echter wordt van je verwacht dat je een mogelijkheid biedt tot herstel. Nu is dit een duurovereenkomst waardoor het weer nog iets genuanceerder ligt, maar dan gaan we heel gedetailleerd worden. Vanuit mijn werk adviseerde ik toch altijd die ingebrekestelling te sturen, al snap ik dat je hem geen kans meer wilt geven.

ElizeVdS

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-16 23:52

Evy schreef:

Was het een NVM makelaar? Volgens hun eigen regels mag er dan toch niet met een ander onderhandeld worden zolang het onder bod is. Of hadden ze het eerst met jullie afgekapt?

In ieder geval super balen!

Grietje_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 08:09

Oh wat balen Evy, hopelijk komt er snel een ander huis voorbij, welke jullie nog beter past. Maar nu eerst even dit verwerken.

Karina

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 22:52

ElizeVdS schreef:
Karina schreef:

Strikt genomen klopt dat. In de praktijk echter wordt van je verwacht dat je een mogelijkheid biedt tot herstel. Nu is dit een duurovereenkomst waardoor het weer nog iets genuanceerder ligt, maar dan gaan we heel gedetailleerd worden. Vanuit mijn werk adviseerde ik toch altijd die ingebrekestelling te sturen, al snap ik dat je hem geen kans meer wilt geven.

Helder, dank je wel. Ik weet nog niet hoe ik het gewenste herstel dan moet formuleren, maar ik snap de insteek.

Evy, wat balen zeg!

Grietje_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-16 15:42

Momenteel zijn ze met de badkamer en de wc bezig. Bende toch altijd, blij als het af is.
Hoe gaat het hier verder?

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-16 15:43

Grietje_1 schreef:
Momenteel zijn ze met de badkamer en de wc bezig. Bende toch altijd, blij als het af is.
Hoe gaat het hier verder?

Hahaha, idem :D

Grietje_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-16 15:46

Idem met de badkamer bezig of blij als het af is bloem?

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-16 15:53

Grietje_1 schreef:
Idem met de badkamer bezig of blij als het af is bloem?

Wij zijn nu bezig met de keuken, badkamer, wc ( is redelijk klaar, tenminste, de pot hangt muur is bekleed met gipsplaten en er zit een verlaagd plafond in ).

In de avonduren ben ik alvast voorwerk aan het doen voor de schilder, in de zin
van dat ik alles lichtjes aan het opschuren ben.

Meubels zijn definitief besteld *\o/*

Evy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-16 19:43

ElizeVdS schreef:
Was het een NVM makelaar? Volgens hun eigen regels mag er dan toch niet met een ander onderhandeld worden zolang het onder bod is. Of hadden ze het eerst met jullie afgekapt?

In ieder geval super balen!

Het was een NVM makelaar. Ik weet niet precies in welke volgorde ze hebben gehandeld, maar het kwam op mij over alsof we beide een bod hadden uitgebracht en dat ze aan ons lieten weten met welk tegenbod ze kwamen. Door ons tegenbod hebben ze waarschijnlijk besloten om ons af te kappen en verder te gaan met die ander.
Voor ons was het ook de eerste keer dat we gingen bieden op een huis, geen idee hoe het allemaal werkte.
Het is weer een mooie leerschool geweest, hopelijk kunnen we het geleerde toepassingen bij onze toekomstige biedingen :j

Grietje en Bloembloem lekker aan het klussen! Lijkt me erg leuk om je huisje dag per dag te zien verbeteren.

Nimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-16 23:51

Sterkte en veel plezier met klussen!

Hier huis helemaal schoon, morgen nog een keer stofzuigen en dweilen voor werk nadat we alle beesten eruit hebben. (katten mogen even i een bench in werkplaats die niet bij huis hoort vertoeven en hond mee met baas).

Duimduim dat dit dan de koper gaat worden.

Grietje_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-16 07:53

Spannend Nimmy, ik ga duimen

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-16 12:10

Ik duim ook Nimmy. Wij gaan een dezer dagen over. Het huurhuis is bijna klaar. Was ook nog een klus.

Eliana

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-16 12:12

Succes nimmy, bij ons was die net. Makelaar was redelijk positief dus nu maar afwachten :)

M_aaike_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-16 12:27

Succes nimmy :)

En balen Evy, hopelijk vinden jullie snel een ander droomhuis.

Hier ook even een flinke tegenvaller. Verwacht dat alles wel goed komt, maar de bankgarantie van mijn kopers was niet binnen. Ze hebben ook niet de moeite genomen om dit vooraf zelf even te melden, dus heb ik ze gisteren officieel in gebreke gesteld. Nu moeten ze het dus voor volgende week woensdag geregeld hebben en anders kan ik aanspraak maken op de boete van 10%. Geen idee dat de laatste 1,5 week voor de overdracht zo spannend konden worden :7