Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Eliana schreef:Zo wat vervelend zeg die doet zijn werk duidelijk niet goed..
Succes Nimmy wij ook, dus hopelijk bij alle 2 goede kijkers!!
ElizeVdS schreef:Juridisch advies modus
Evy schreef:Oh wat enorm balen zeg!! Ik hoop dat snel en zonder al te veel schade van hem af kan komen. Hier heb je echt helemaal niks aan
Hier slecht nieuws, ons droomhuis is aan ons neus voorbij gegaan. We kregen een tegenbod en we hebben daarna toch nog besloten om ons eindbod omhoog bij te stellen waardoor het verschil nog maar 2500 was. De verkopers besloten toen om met een andere partij in zee te gaan. Echt balen!! We waren al over onze max heen dus die laatste 2500 was voor ons net een stap te ver. Dus onze zoektocht gaat weer verder
Karina schreef:ElizeVdS schreef:Juridisch advies modus
Super, dank je wel. Dat is nuttige informatie.
Te verhalen schade nu is inderdaad niet aan te tonen, maar we zijn wel een verbintenis aangegaan waarin wij hebben betaald voor te leveren diensten, die hij aantoonbaar maar ten dele of incorrect uitvoert. In die zin zou ik dan denken in term van wanprestatie en daarmee de overeenkomst ontbinden, waarna we verder kunnen. Maar weet niet of dat zo makkelijk is... Baal er wel van, vertrouwen is gewoon weg.
Evy schreef:Oh wat enorm balen zeg!! Ik hoop dat snel en zonder al te veel schade van hem af kan komen. Hier heb je echt helemaal niks aan
Hier slecht nieuws, ons droomhuis is aan ons neus voorbij gegaan. We kregen een tegenbod en we hebben daarna toch nog besloten om ons eindbod omhoog bij te stellen waardoor het verschil nog maar 2500 was. De verkopers besloten toen om met een andere partij in zee te gaan. Echt balen!! We waren al over onze max heen dus die laatste 2500 was voor ons net een stap te ver. Dus onze zoektocht gaat weer verder
ElizeVdS schreef:Karina schreef:Super, dank je wel. Dat is nuttige informatie.
Te verhalen schade nu is inderdaad niet aan te tonen, maar we zijn wel een verbintenis aangegaan waarin wij hebben betaald voor te leveren diensten, die hij aantoonbaar maar ten dele of incorrect uitvoert. In die zin zou ik dan denken in term van wanprestatie en daarmee de overeenkomst ontbinden, waarna we verder kunnen. Maar weet niet of dat zo makkelijk is... Baal er wel van, vertrouwen is gewoon weg.
Strikt genomen klopt dat. In de praktijk echter wordt van je verwacht dat je een mogelijkheid biedt tot herstel. Nu is dit een duurovereenkomst waardoor het weer nog iets genuanceerder ligt, maar dan gaan we heel gedetailleerd worden. Vanuit mijn werk adviseerde ik toch altijd die ingebrekestelling te sturen, al snap ik dat je hem geen kans meer wilt geven.
Grietje_1 schreef:Idem met de badkamer bezig of blij als het af is bloem?
ElizeVdS schreef:Was het een NVM makelaar? Volgens hun eigen regels mag er dan toch niet met een ander onderhandeld worden zolang het onder bod is. Of hadden ze het eerst met jullie afgekapt?
In ieder geval super balen!