Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Hedi
BKB 2025 winnaar 3D

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 07:56

Liesje: ooh wat spannend! Leuk om te zien :D

Judith: super dat het is opgeleverd!! Beetje jammer van alle problemen weer. Ze moeten jullie wel hebben zeg...
Ik had het er laatst met Gerard over dat het bij ons, in verhouding met wat ik hier regelmatig lees, zo goed gaat. En hij zei: sssssssttt! _O-
Wel fijn dat er nu eindelijk datums zijn. Ik ben super benieuwd naar je foto's!

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 11:25

Wat leuk om hier weer vanalles te lezen!

Hoop dat ze snel door kunnen Hedi!
En Tof Liesje dat er nu echt wat te zien is :) .

Pfoe, Judith het zit bij jullie niet echt mee lijkt het wel. Hopelijk gaat het nu weer helemaal vlot!
Wel een goede tip nog om iemand van vereniging Eind Huis mee te nemen.

Ik heb nog een vraagje aan jullie over de keuken.
Zijn er hier mensen met een hoek in de keuken? Dus bijvoorbeeld L vorm of U vorm?
Wij krijgen waarschijnlijk een L-vorm keuken en zijn het niet eens over hoe we het kastje in de hoek gaan gebruiken.
Maken we gewoon een rechte lade/kast en laten we de hoek voor wat het is of willen we optimaal gebruik maken van de ruimte door bijvoorbeeld een hoek carrousel ?

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 12:29

Josien, wij hebben gekozen voor keuken met u-vorm met 2 carrouselkasten omdat dit in ons vorige huis ook goed beviel. Ligt er ook aan hoe je verder kwa maten uitkomt. Vraag anders bij de keukenboer naar verschillende opties en laat de bruikbare kastruimte berekenen. Misschien helpt jullie dat?

Judith, wat goed dat jullie de sleutel hebben!! En wat een goede planning, ondanks alle bemerkingen. Jammer dat er niet eerder actie op ondernomen is, maar wel fijn dat er nu schot in zit! Ben heel benieuwd! Wanneer is de planning dat jullie erin gaan?

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 13:30

noviceh schreef:
Josien, wij hebben gekozen voor keuken met u-vorm met 2 carrouselkasten omdat dit in ons vorige huis ook goed beviel. Ligt er ook aan hoe je verder kwa maten uitkomt. Vraag anders bij de keukenboer naar verschillende opties en laat de bruikbare kastruimte berekenen. Misschien helpt jullie dat?

Daar zijn we inderdaad mee bezig!
Mijn vriend vind alleen de carousselkasten lelijk en hem lijkt het ontzettend onhandig. Hij wil gewoon die hoek overslaan, maar omdat wij geen bovenkasten krijgen ben ik bang dat we te weinig bergruimte krijgen.
Dus zijn nu eigenlijk aan het kijken of er nog een andere oplossing is om die ruimte optimaal te benutten.

Maar die caroussels bevallen jullie dus wel erg goed?

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 13:49

Caroussel bevalt inderdaad goed! Grootste nadeel wat ik hoor, is dat het als lastig schoonmaken wordt ervaren. Maar dat ervaar ik zelf niet. Wat vind hij er lelijk en onhandig aan dan?

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 13:54

Hier tussen de foto's onze keuken met dubbele caroussel in ons vorige huis:http://www.funda.nl/detail/koop/alkmaar/huis/?id=49721348&adres=-laan-van-keulen-9&tab=&modus=

En onze toekomstige keuken met dubbele caroussel:
Afbeelding

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 14:05

Bedankt! Hij vind de caroussel zelf lelijk. Het deurtje niet. Maarja ik denk dan weer, wat maakt het nou uit wat er achter een deurtje zit haha.
Wat hij er onhandig aan vindt is dat je meerdere handelingen moet doen om iets uit het achterste stuk te pakken. Daarnaast is hij bang dat de kastjes beschadigen omdat die dingen niet vanzelf weer mee naar binnen gaan en dan tegen de deurtjes aankomen. En achterin is lastig schoonmaken ofzoiets.

Achja, Ze zitten nog steeds niet aan de 70% dus hebben nog genoeg tijd om hier een oplossing voor te vinden :Y) .

Judith_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 22:25

Tja, het loopt dus echt niet op rolletjes hier...

Oplevering ging dus al niet top, maar goed daar zijn ze nu hard mee bezig, dus heb goede hoop dat dat goed komt.

Nu zou vandaag de tegels voor de beneden verdieping geleverd worden, maar die zijn dus vandaag niet geleverd -:(- ...
Helaas is het bedrijf waar we ze gekocht hebben, dicht vandaag, dus konden ook niet bellen over het hoe en wat...
De transporteur die de tegels komt brengen hebben we geen idee van, dat word geregeld door het tegel bedrijf zelf, dus die konden we ook niet bereiken..
Gevolg was dus dat vanmiddag om 1 uur de tegelzetter keurig op de stoep stond, maar er dus geen tegels waren :x ....
Eerst maar een tijd gewacht, maar uiteindelijk is die alvast maar zijn berekeningen gaan doen en de vloer stofzuigen en egaliseren met voorstrijk en alvast lijnen trekken etc etc...
Dus hij heeft gelukkig nog wel wat gedaan, maar erg zonde van de dag was het wel zo..

Morgen om 10 uur kunnen we meteen bellen, dus dat gaan we meteen doen en dan hopen (eisen) we eigenlijk wel dat ze ook morgen nog geleverd worden ~~}> .

Josien, die man van eigen huis was bij ons zijn geld dubbel en dwars waard, echt zonder die man was het niet zo goed gelukt uiteindelijk met al die datums dan als we alleen waren geweest.

Wij hebben een L-vormige keuken ja!
Wij laten het kastje in de hoek gewoon zoals die is, dus geen carroussel of iets dergelijks erin. Het word dan wel een hele diepe kast, dus ideaal voor de spullen die je niet vaak gebruikt. Carroussel vonden we wel mooi, maar was gewoon te prijzig voor ons.
Oh en wij hebben inderdaad ook geen bovenkasten, maar wel veel lades aan de benedenkant van de keuken, dus opruimplek zat inclusief die diepe hoekkast dus.

Ik denk dat schoonmaken wel even lastig is, maar goed hoe vaak doe je dat... En je kan eventueel als je echt bang bent voor beschadigingen, een dopje aan de binnenkant van je deur bevestigen? Maar mijn ouders hebben echt al jaren carroussel kasten en echt nergens last van.

Noviceh, we gaan of het weekend van 18/19 februari over of 25/26 februari... Ligt een beetje aan of alles al aardig op orde is en of alles zo goed als af is, welk weekend het word.

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 17:52

Balen Judith! Hopelijk komen de tegels snel.

Wij hebben inmiddels een definitieve opleverdatum gekregen *\o/* Over precies 4 weken -1 dag. De datums voor de vloerenboer en de keukenboer zijn ook gelijk vastgesteld, het wordt steeds tastbaarder!

Judith_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 12:28

Noviceh, wat fijn dat je een opleverdatum heb, nu kan het aftellen echt beginnen *\o/* !
Heerlijk om al die afspraken vast te zetten he, word het steeds echter van :D

Die verrekte tegels is uiteindelijk echt een drama geworden -O- ....
Maandag zouden ze geleverd worden, ze zijn uiteindelijk pas vrijdagmiddag gekomen.

Elke dag weer opnieuw de belofte dat ze zouden komen, elke dag weer de teleurstelling dat ze er niet waren.

We hebben alle geprobeerd: we zijn boos geworden, zijn redelijk gebleven, hebben zelf met de groothandel willen bellen om het rechtstreeks te regelen (mocht niet van tegelbedrijf, die weigerde het telefoonnummer te geven), we hebben nog aangeboden om ze zelf op te halen.... Echt alles hebben we geprobeerd, maar er was geen afspraak met die vent te maken.

Nu lopen we dus eigenlijk 1 week achter op schema, maar hebben ondertussen wel wat andere dingen gedaan, dus hopen dat het toch nog meevalt qua vertraging/planning...
We gaan het afwachten...

_Hedi
BKB 2025 winnaar 3D

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 18:30

Dan zou ik echt zeggen; hou die tegels maar.

Gaaf noviceh!

Judith_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 19:29

_Hedi schreef:
Dan zou ik echt zeggen; hou die tegels maar.

Gaaf noviceh!

Zou ik met alle liefde gedaan hebben, maar nieuwe tegels uitzoeken en laten bezorgen zou nog veel meer tijd kosten en we hadden deze tegels al in zijn geheel betaald voordat ze geleverd werden (en ja, dat vonden we heel gek, maar schijnt vaker voor te komen) schijnt in dit wereldje heel normaal te zijn.
Dus toch maar blijven proberen en proberen, totdat ze uiteindelijk geleverd werden.

Toch is het nu nog niet helemaal goed, we hadden er ook een strokenmix bij besteld voor boven het aanrecht van de keuken, die zit er natuurlijk niet bij :roll: .....
Dat is wel flink balen, want als we die nu nog laten maken, word het uit een andere steen gehaald waardoor je ook verschil in structuur/kleur zou kunnen zien.

Hij heeft trouwens wel de hele tijd over compensatie gekletst, maar ben benieuwd wat dat gaat voorstellen. Heb zelf de hele tijd geroepen (gelukkig niet tegen hem) dat het leuk en aardig is die compensatie, maar dat ik liever gewoon mijn tegels bezorgd wilde hebben -:(- ...

_Hedi
BKB 2025 winnaar 3D

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 23:32

Zucht.. wat een pech :(:)

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 19:08

Oh jeetje Judith, dat gaat dus ook niet vanzelfsprekend! Ik kan me heel goed voorstellen dat een compensatie het niet haalt bij een strokenmix... Wel een leuk idee trouwens!

Hier druk met alles bestellen en inplannen, zo leuk!

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 22:18

Fundering!
Afbeelding

_Hedi
BKB 2025 winnaar 3D

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 13:43

Jaaaa gaaaaafffff *\o/*

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 17:14

Jeujjjjj Liesje!!! *\o/*

Hoe is het nu bij jullie Judith?

Judith_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 22:28

Jeeej, liesje een fundering *\o/* , leuk he!

Noviceh:
De vloer ligt er prachtig in gelukkig! Hij is nu wel heel erg vies, maar dat komt omdat iedereen er continu met zijn baggerpoten overheen dendert.
Mag hem de eerste week alleen maar met koud water en geen sop dweilen, dus dat zet niet echt zoden aan de dijk...
Vanaf volgende week mag het met sop en warm water, dan zal die vast een stuk opknappen. Maar ik wacht wel even totdat de grootste klussen gedaan zijn.

Ook is donderdag de achtergevel eindelijk geplaatst *\%/* , echt heeeeeel erg mooi en super veel licht in huis!
Voor zover de positieve berichten :') ...

Achtergevel lekt helaas wel behoorlijk %) ... Dit was al zo toen het afgetimmerd was, maar toen dachten we dat het aan het provisorisch dichtmaken hiervan lag...
Helaas dus niet. Dus gelijk bij de uitvoerder gemeld, die heeft de melding doorgegeven aan dakbedekkersbedrijf.
Helaas hadden die niet zo'n haast om te komen, dus vanmorgen weer gebeld met dat bedrijf. Die bleken geen antwoord op ons probleem te kunnen geven en deden dus tot die tijd niks...

Dus weer naar de uitvoerder terug, die was ondertussen boos gebeld door dakdekkersbedrijf, waarom particulieren hun opeens gingen bellen enz...
dus uitvoerder weer boos op hun omdat ze de storing/melding niet meteen oppakte...

Kortom: kastje naar de muur verhaal, maar puntje bij paaltje... amper 2 uur later stond er een dakdekker voor onze neus!
Hij denkt alleen dat het probleem niet in het dak zit, maar in de bouw zelf, dus toen ging het verhaal weer terug naar de uitvoerder :x :roll: ....

Dus kortom: nu krijgt dit verhaal nog een flink staartje...
Wat wel heel vervelend is, is dat we al de hele week al op wisselende dagen behangers over de vloer hebben om beneden en boven te behangen en sausen, maar door de plaatsing van de achtergevel en nu het lek probleem, kunnen ze de gehele achtergevel beneden niet behangen _-:( ...

Dus nu moet dat weer later gebeuren, nadat het lekprobleem is opgelost.

Ondertussen hebben we de strokenmix van tegels nog steeds niet mogen ontvangen voor in de keuken, dus daar bellen we ook elke dag naar toe wanneer dat geleverd word.

Vakantie is ondertussen bijna voorbij, de grote dingen zoals vloeren en wanden zijn natuurlijk wel gedaan deze 2 weken, maar wel bijzonder moeizaam allemaal..

Had gehoopt meer andere extra dingen te kunnen doen qua planning.
Nu maar heel hard hopen dat keuken en meubels wel goed gaan de komende weken.
Planning staat om over 2 weken te verhuizen, dus word spannend :):) ...

Natasja22

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 11:06

Liesje: de fundering *\o/*

Noviceh: het einde eindelijk in zicht. Dan begint het echte werk ;) .

Judith: het zit jullie ook niet echt mee. Hoop dat de verhuizing wel een beetje gaat lukken.

Nog een update van mij:

Hier is alles redelijk klaar behalve iets voor de ramen, de trap en de tuin.
Onze woonkamer:

Afbeelding

Afbeelding

_Hedi
BKB 2025 winnaar 3D

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 01:28

Judith: nee! Wat een ellende.. is er al wat meer duidelijk? Is het wel een kundig bedrijf wat bij jullie werkt? Of heb jij jezelf opgeofferd om al onze problemen op je te nemen zodat bij ons gewoon alles goed gaat? :')
Ik hoop echt dat het snel word opgelost. Heel jammer dat jullie op deze manier jullie droomhuisje tegemoed moeten zien..

Natasja: ooh leuke foto's! Wat een ruimte zeg. Hebben jullie al ideeën voor de tuin?

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 20:17

Mooi ingericht Natasja! Hebben jullie nu zo'n enorme tuin?

Natasja22

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 10:11

Noviceh: achtertuin is iets van 14 bij 12m denk

_Hedi
BKB 2025 winnaar 3D

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 10:01

Heerlijk zo'n grote tuin!

Wij hebben vandaag kijkdag :D

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 12:42

Dat is een flinke tuin Natasja, heerlijk!! Hebben jullie al over een indeling nagedacht?

Spannend Hedi, veel plezier!

Wij nog 15 nachtjes slapen voor de sleuteloverdracht!

_Hedi
BKB 2025 winnaar 3D

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-17 08:33

De foto's van gisteren :D

Uit de steigers!
Afbeelding

Toilet
Afbeelding

Woonkamer, hal, keuken
Afbeelding

Badkamer