Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

DebGizmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 11:01

Net boodschappen gedaan voor donderdag t/m zondag (avondeten) voor twee volwassene (één zwanger) en twee kinderen. Ik was daarvoor €19,77 kwijt (inclusief extra bolletjes en melk)

Menu:
Donderdag: broodje hamburger/kipburger met sla-tomaat-komkommer-ui-augurk
Vrijdag: andijvie met spekjes, slavinken (kinderen) en steak (volwassene)
Zaterdag: stoofpotje (van rundvlees) met aardappelen/rijst, spekjes, ui en champignons
Zondag: spinazie met aardappelen, gekookt eitje en gemarineerde kiphaasjes

We hadden nog genoeg fruit en volkoren brood/beleg, dus vandaar alleen boodschappen voor het avondeten. Boodschappen komen van de Hoogvliet vandaag en gedeltes van het vlees waren 50% afgeprijsd ivm houdbaarheisdatum.

wemkelover

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 13:42

Ik ben dit keer bij de lidl en ah geweest, ga overal meestal wel ergens heen alles in de buurt.
Bij de lidl was ik 47,51 en bij de ah 15,52.
Ook was voorraad dingetjes Passata van euroshopper (o,28) en wat tomatenpureeblikjes van Euroshopper(0,07). En een paar blikjes soep, vind ik wel lekker als ik thuis kom van me werk tussen de middag.

Ik heb voor de komkommer bij de lidl 0,33 cent betaald, dus inprincipe komt dat overeen met de aanbieding van de ah.

Hevonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-13 16:37

De ultieme besparing zou voor mij het vinden van een gratis dierenarts zijn. Misschien eens kijken op een datingsite :)
Het afgelopen jaar bedraagt de opgetelde rekening ruim 2.500,- euro. Maar ja, met een stel stokoude geiten, 5 oude katten en een oude pony gaat dat snel. Vooral die noodgevallendienst en al die medicijnen... Ik had er allerlei noodzakelijke verbeteringen aan het huis van kunnen betalen. Maar goed. Ik hou kennelijk meer van onze dieren dan van ons huis :)

Roselie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-13 23:25

Pff dat is een uitgave!

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-13 08:40

Wow Hevonen wat een kosten!

Had dit weekend geluk een zak met 8 verse afbakbroodjes voor 50% korting!
Hoefde maar 87 cent te betalen en broodjes kunnen in de vriezer bewaard worden :)

Diane_Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-13 12:38

Ik ben een meelezer maar wilde even iets toevoegen aan het geklets hier.. ;)
Afgelopen week stond ik bij de AH ook met 3 komkommers, maar er zat een kennis van mij achter de kassa die zegt: Wil je wel 3 komkommers, want de korting geldt ook gewoon bij 1 of 2 komkommers.. Ik heb er toen dus 1 achtergelaten en maar 2 gekocht voor 66 cent. Voor de korting hoefde je dus niet perse 3 komkommers te kopen. Ik weet alleen niet of dit altijd zo is met zulke aanbiedingen of alleen nu toevallig bij de komkommers!

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-13 14:27

Hier bij de ah lagen ze ook gewoon voor 33 cent per stuk in t schap ...

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-13 14:42

Ik krijg de 25e mijn salaris. Eet nog in ieder geval 4 dagen uit voorraad. Zag dat ik nog voor 25,- aan bonnen heb liggen van mijn kerstkado die binnekort opmoeten. Kan ze opmaken bij de supermarkt op het terrein. Die is wel duur, maargoed scheelt me weer aan gewone boodschappen. Dus dat moet wel gaan lukken :) Heb alleen wat melk/yogurt en fruit nodig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 11:59

Ik kom ook hier meelezen als dat goed is? :) Ben er een sport van aan 't maken om zo goedkoop mogelijk boodschappen te doen maar wel gewoon gezond te eten en genoeg te eten :Y)

Chanen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 13:42

Welkom chelle_dora, natuurlijk mag je hier meelezen! ;)

Goed om te weten dat je niet altijd meerdere van hetzelfde product mee hoeft te nemen als ze per zoveel stuks in de aanbieding zijn. Als éénpersoons huishouden maak ik daar nu namelijk nooit gebruik van, omdat ik verse producten toch nooit op tijd op krijg.

Jemig Hevonen, wat een hoge kosten, maar je hebt dan ook aardig wat dieren, en nog ouwetjes ook. Vorig jaar was ik aan één konijn trouwens ook bijna 200 euro kwijt, want naast de enting kreeg meneer een hardnekkige schimmelinfectie. En die heeft zojuist besloten om weer de kop op te steken. -O- Gelukkig heb ik nog wat zalf liggen van de vorige behandeling en is die tot eind van het jaar houdbaar, dus de dierenarts kan nog wel even wachten. Hij ziet me aankomen na alle gedonder van vorig jaar.

Verder zijn het dure maanden, met meerdere verjaardagen, uitjes met vriendinnen en logees. Op de boodschappen lukt het me nog steeds aardig om te besparen. Zo heb ik voor deze week de boodschappen alweer in huis en daarvoor ben ik slecht €16,43 kwijt. En daar heb ik lekker veel verse groente voor ingeslagen. Heerlijk dat de AH die weer in de aanbieding heeft. :D

Albert Heijn (€11,59)
- vijf bananen
- struik paksoi
- 125g taugé
- zachte geitenkaas
- 500g havermout
- zonnebloempitten
- brood
- honing
- diepvrieszakjes
- kipfilet
- 2x smeerkaas
- broccoli

Lidl (€4,84)
- 1kg Royal Gala appels
- courgette
- 500g witlof
- 250g champignons
- 6 eieren
- kipfilet (broodbeleg)

Weekmenu
- penne met tomaten/groentesaus
- bloemkool, krieltjes, ei en tomatenblokjes (curry)
- aardappelpuree, broccoli en vega braadworst
- broccolisoep met geitenkaas
- risotto, champignons, witlof en geitenkaas
- Chinese mie, paksoi, taugé en kip
- rijst met champignons en courgette

- Oosterse noedelsoep met paksoi, taugé, en kip

MoSt81

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 19:57

Voor de mensen met een jan linders in de buurt: Je kunt je geld terugkrijgen bij aankoop van 2 pakjes noodlemix van de conimex.
En ik had vorige week 2 pakjes honig producten gekocht (2e halve prijs) en daar kreeg je een boekje bij waar een bon in zit voor geld terug voor een ontbijtkoek van bolletje. Mooi meegenomen dacht ik zo. Verder hebben ze een receptenkalender waar je voor kan sparen en daar zitten ook veel kortingsbonnen in.

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 21:04

Deze week eten we veel uit de vriezer. Dus met de berekening zijn we voor 20 euro klaar deze week :)

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 21:42

Ik ben ook goedkoop klaar. Nog ff wat fruit halen. Ben dan ong. 10,- kwijt. Heb nog veel liggen om een lekekre maaltijd te maken + diepvries restjes en moest op mijn geld letten omdat ik door mijn geld heen was. Verder ook niet echt boeiende acties gezien die ik echt nodig had. Morgen weer salaris :):) . Zondag wel uit eten waarschijnlijk.

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 07:44

Ik moet dit keer wel proberen zo goedkoop mogelijk.
Onze auto moest vrijdag voor de apk. Maar in de laatste week:
vr door een scheurtje uitlaat weer lek, gelukkig kan mijn vriend dit zelf.
zo trapt hij door de remleidingen heen, moest vervongen worden konden we niet zelf 150,-
ma valt het elektrische raam in een keer naar beneden, plastic dingetje va het motortje kapot. Als goed is kunnen we dat zelf.
En er moest een andere accu erin, want die deed het de laaste week ook neit meer zo denderend.
Hebben apk maar even weekje opgeschoven.

Themba

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 08:52

Alles komt dan ook heerlijk tegelijk hè!! Hier apk van twee auto's in een maand en de wasmachine ging ook nog kapot die week! Gelukkig waren de auto's beiden goedgekeurd pak van mijn hart!
Maandag is vriendlief jarig ons jaarlijkse feestje BBq gezellig maar wel weer duur!!

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 15:31

Ik red het aardig deze week met van alles uit voorraad. Wel voor 13 euro groente en fruit gekocht bij Lidl. Had echt veel! Kunnen we tot begin volgende week mee toe.

Verder positief nieuws van de BD. Ik krijg gewoon lekker wat geld terug! Kijk, daar hou ik van!!

Heb eergister courgette soep gemaakt, was echt lekker! En gepureerd met dat ding van de Lidl, heel tevreden over!

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 15:38

Zie je inderdaad vaak, als er grote kosten zijn, dan komen ze allemaal tegelijk :=
Hier deze week een klein lijstje met dingen die ik moet halen, vriendlief is een weekend naar London, dus ik eet wat vriezerdingetjes en mijn ouders nemen me mee uit eten. Dan is het dinsdag Koninginnedag, dus hoef alleen voor morgen en volgende week woensdag/donderdag avond eten te halen :))

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 20:25

Balen inderdaad dat alle hoge kosten tegelijkertijd komen terwijl het éigenlijk niet uitkomt.
Ik had dat toen ik net terug was van mijn dure reis naar Australie begin van hte jaar. Allemaal onverwachte rekeningen :n.
Deze maand gelukkig een ruimer salaris vanwege extra gewerkte diensten en volgende maand vakantie geld, dus heb ik weer een beetje een basis :) .
Heb voor mezelf een proefbedrag voor de hele maand gesteld om te kijken of ik het daarmee kan redden voor leuke dingen/eten en ben benieuwd of ik dat ervan ga redden want moet wel echt blijven opletten :P Maar heb nog steeds van alles in huis, dus op boodschappen moet dat al gaan lukken :) .

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 10:03

Hier is het ook echt super goedkoop. Sowieso de hele maand is erg goedkoop geweest.
Vanavond eten we ergens anders. Morgen gaat m'n vriend op vakantie voor 10 dagen en ik eet dit weekend ergens anders. En de rest van de week komen er vriendinnen eten of ga ik vooral bij vriendinnen eten of uit eten met vriendinnen. Dus lekker goedkoop qua boodschappen :)
Tot nu toe hebben we nog maar 110 euro uit gegeven in een maand tijd :oo

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 17:27

Merk dat ik weer wat lakser wordt. Doe nog wel zo goedkoop mogelijk boodschappen maar ben vanmorgen los gegaan bij DA aan Herome spullen.
Alles was 30% korting en ik heb alleen kleine verpakking meegenomen maar was toch 35 euro kwijt (incl lensvloeistof en oordoppen) Oeps........ -O-

Visboer rondje gedaan, maar het blijft duur. Maar goed, ik wil ook wel eens wat anders toch? Heb het in de vriezer gekieperd voor van de week.

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 17:24

Boodschappen amper geld aan uit gegeven maar wel aan allerlei dingen bij de drogist die in de actie waren(Mascara 1+1, lenzen, tandpasta 2+1, haarlak/hittebeschermer voor stijlen). dus was alsnog veel geld kwijt. Dure week ook met koniginnenacht/dag/mijn verjaardag/dagje weg. Gelukkig rest van de maand geen hele gekke dingen meer dus dan weer zuinig aan!

Tuttebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 17:37

Boodschappen valt bij mij ook erg mee! Maar morgen met moeder en zus naar Duitsland en moet echt mijn deodorant en shampoo en dergelijke voorraad aanvullen. Gelukkig kost dat daar niet veel

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 10:52

Ik heb nog nooit zo'n goedkope week gehad met boodschappen :')
Ben alleen thuis en er was nog veel in huis. Ben 1.23 euro kwijt geweest :+
Maandag: eten bij ouders
Dinsdag: Eten bij het feest
Woensdag: Pasta
Donderdag: Gebakken aardappels, erwten&wortels en een kipkrokant
Vrijdag: Uit eten met vriendin
Zaterdag: Uit eten met een groep vriendinnen
Zondag: Soep

Enige wat ik nodig had voor deze week was fruit (voor 1 euro een kilo appels en een kilo peren) en een blikje tomatenpurree :))

DebGizmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 15:42

Davinia maar ik neem aan dat de etentjes buiten huis ook niet allemaal kosteloos zijn geweest?

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 15:45

Hier een middelmatige week, was 40 euro kwijt deze week voor alle boodschappen, maar heb 1 avond een pizza gegeten die we nog hadden liggen en 1 avond mee uit eten genomen :)
Helaas volgende week wel weer een dure week, want dan geef ik een feestje, dus dat wordt drank en hapjes enzo inslaan bovenop de gewone boodschappen :))