[Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 21:02

IKbenEllen schreef:
Kun je toch een i tunes card voor halen?

Ik begreep dat je dan alsnog een Apple id aan moet mogen om hem te kunnen innen. En daar moet je je creditcardnr opgeven.

mcjv schreef:
Ik zou nieteens via iTunes nummers downloaden. Kost bakken met geld. Gewoon via internet downloaden (tubidy.com / mp3skull.com e.d....) en dan op je ipod zetten. :)

Ik ga dit maar eens proberen :D Maar hoe krijg ik dat op mijn shuffle? Via ITunes ook? Pfff snap er niet zo veel van :o

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 21:05

Je kunt ook een Apple ID aanmaken en dan kiezen voor een Click & Buy account. Daar kun je je eigen bankrekening aan koppelen, dan wordt het gewoon afgeschreven. :)

Dorus

Re: [centraal] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 21:09

Je hebt geen creditcard nodig om een Appel ID aan te maken. Even goed de opties op het scherm lezen, maar je kan ook een account aanmaken waarbij je alleen gebruik kan maken van een iTunes opwaardeerkaart.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 22:18

click & buy ben ik vanaf gestapt, naar mijn zin zijn er te veel verhalen op internet te vinden van onrechtmatige afschrijvingen en lang gestechel om je geld terug te krijgen. Ik doe het tegenwoordig alleen nog maar met giftcards.

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 22:31

Delphi schreef:
Ik begreep dat je dan alsnog een Apple id aan moet mogen om hem te kunnen innen. En daar moet je je creditcardnr opgeven.

Nee hoor. Je koopt een kaart van zeg 15,-, maakt een account aan, geeft het nummer op de kaart in en je hebt 15,- tegoed op je i tunes. Ook makkelijk om apps (whatsapp) te kopen.

mcjv

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 22:36

Delphi schreef:
IKbenEllen schreef:
Kun je toch een i tunes card voor halen?

mcjv schreef:
Ik zou nieteens via iTunes nummers downloaden. Kost bakken met geld. Gewoon via internet downloaden (tubidy.com / mp3skull.com e.d....) en dan op je ipod zetten. :)

Ik ga dit maar eens proberen :D Maar hoe krijg ik dat op mijn shuffle? Via ITunes ook? Pfff snap er niet zo veel van :o

mp3 files downloaden, importeren naar itunes en vanaf daar naar je ipod. :D Klinkt moeilijk maar is heeeel simpel. :)

KMF

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 09:25

Shiloh schreef:
KMF schreef:
Oké jammer, voor huishoudboekjesdingen wel makkelijk.. Ligt het niet aan mij dus!

Hier gebruik ik moneywiz voor! Vind het echt ideaal en heb echt voor het eerst in mijn leven echt goed zicht op mijn financiën!

Ik ga eens zoeken, thanks!

KMF

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 09:26

Rianne_ schreef:
Numbers bevalt mij wel heel goed :) Heb er nog nooit problemen mee gehad, maakt de sommen net zo makkelijk als Excel. T lijkt best veel op elkaar!
Je betaalt er wel geld voor (geloof 9 euro?) maar dan heb je ook wat!

Dankejwel, ik zal nog eens kijken! Jammer dat al die apps 8 a 9 euro kosten..

Ikwashier

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 15:58

Twitter doet het bij mij gewoon :j

Muziek koop ik ook niet via iTunes

KMF

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 08:45

Moneywiz gisteren gekocht in appstore. Mooi overzichtelijk en helemaal aan te passen naar eigen gebruik. Blij mee, thanks Shiloh!

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 10:05

Fijn! Ben er zelf ook zeer tevreden over. Zeker de budgetten! Omdat het dan niet donderd of er tussendoor nog weer geld binnenkomt, je kunt gewoon naar je budgetten blijven kijken of je nog goed zit.

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 10:23

Die Moneywiz klinkt goed, maar is die ook werkbaar op en iPhone?
Ik had er van de week naar zitten kijken, maar twijfel over de aanschaf. Niet zozeer vanwege het gebruiksgemak, maar eerder vanwege de gebruiksfrequentie. Ik heb al vaak genoeg geprobeert alles in Excel te zetten en ben handig genoeg met Excel en cijfertjes om dat goed en duidelijk te doen, maar dan laat ik het weer liggen en schiet ik er nog niks mee op.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 10:31

Ik heb hem wel geinstalleerd op de iphone, maar ik gebruik dat enkel en alleen voor het invoeren van uitgaven onderweg als ik met cash betaal (betaalrekeningen verwerk ik eens in de week aan de hand van internet bankieren). Ik vind hem voor het overzicht op de iphone niet echt fijn. Op de ipad heb je een mooi groot scherm en zie je het overzicht heel duidelijk. Ik betwijfel of je het echt een fijne app gaat vinden als je hem echt alleen op iphone hebt. Bovendien merk ik dat er foutjes in zitten op de iphone app. In mijn budget vaste lasten staat op de ipad netjes dat het budget bijna vol is, echter op de iphone staat dat er binnen dat budget 0 euro is uitgegeven, maar als ik hem open, zie ik wel de vaste lasten uitgaves van die maand staan. Dat is gewoon echt heel vreemd :?

Albert

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 10:35

Even een vraagje: mijn iPod is gestolen en sinds die tijd off-line dus ik kan hem ook niet terugvinden met "vind mijn Iphone".
Nu wil ik een nieuwe gaan halen maar kan ik via iTunes/iCloud in 1x al mijn adressen en muziek overzetten of zijn die echt gekoppeld aan die ene iPod?

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 10:39

Als alles gesynct zijn op je icloud moet je die gewoon terug kunnen vinden zodra je je nieuwe ipod koppelt aan je account en je geeft toestemming te synchroniseren met icloud. Je muziek staat gewoon in je muziek bibliotheek op itunes. En zodra je een nieuwe ipod daaraan hangt en mee synchroniseert neemt hij dezelfde inhoud over als dat in je itunes staat. Ook al je betaalde apps, kun je gewoon opnieuw gratis downloaden (of als je vaak genoeg gesynchroniseert hebt met itunes kun je die er via itunes gelijk op zetten.) Sterker nog, als je gesynchroniseert hebt met itunes en je hebt in itunes nog een reservekopie van je oude ipod staan, kun je die reservekopie gewoon terug plaatsen en dan worden gewoon al je gegevens terug geplaatst.

Albert

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 10:41

Super, ik was al bang dat ik alles nog eens over moest gaan doen.

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 10:50

Ik ben niet op zoek naar een dergelijke app, ik kwam hem hier tegen en werd benieuwd. Maar als hij niet werkt op de iphone dan kan ik mezelf de moeite van de aanschaf besparen.

KMF

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 11:03

ik heb het nog niet op iphone geprobeerd, maar synchroniseren met icloud kan soms even duren (mijn ervaring dan, netals fotostream enz).

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 11:05

KMF schreef:
ik heb het nog niet op iphone geprobeerd, maar synchroniseren met icloud kan soms even duren (mijn ervaring dan, netals fotostream enz).

ik heb het toevallig vorige week gedaan, toen ik een nieuwe IPhone5 kreeg. Zorg wel dat je stabiel wifi hebt, ik deed het op mijn werk waar de wifi erg instabiel is en het heeft uren geduurd voor alles erop stond, maar het is uiteindelijk wel prima gelukt.
Om alle muziek binnen te halen, moest ie nog wel even aan de pc met ITunes thuis, maar dat kan ook een instelling zijn bij mij

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 13:08

Ahhhh, ik heb toch een ITunes kaart gekocht van € 15,00. Heb ik voor iets meer dan €14,00 aan nummers. Geeft hij tijdens het kopen een foutmelding aan. Nu heb ik maar 2 nummers, maar mijn tegoed is ineens nog maar € 0,33. Snap er echt geen bal van.

Sani

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 13:18

Even contact opnemen met Apple lijkt me. :)

mcjv

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 16:31

Ben me een beetje aan het verdiepen in iPads.. Wat zou fijner zijn voor alleen een beetje surfen en wat spelletjes (candy crush, hayday etc..).. Een normale ipad 2/3 of een ipad mini? :)

Nikitaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 18:20

mcjv schreef:
Ben me een beetje aan het verdiepen in iPads.. Wat zou fijner zijn voor alleen een beetje surfen en wat spelletjes (candy crush, hayday etc..).. Een normale ipad 2/3 of een ipad mini? :)

Momenteel is de Ipad Retina (4) in de aanbieding bij bcc en mediamarkt voor €422 i.p.v. €479, weet niet of dat binnen je budget past.
Zelf heb ik deze Ipad ook en is echt een super fijn en snel ding

mcjv

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 18:36

Nikitaa_ schreef:
mcjv schreef:

Momenteel is de Ipad Retina (4) in de aanbieding bij bcc en mediamarkt voor €422 i.p.v. €479, weet niet of dat binnen je budget past.
Zelf heb ik deze Ipad ook en is echt een super fijn en snel ding

Het zou een verjaardagscadeautje moeten worden, want ik kan het zelf niet betalen (ben 13 en ik werd ofcourse niet..). Zat zelf meer te kijken naar de mini, alleen al om de prijs. Maar ja wie apple wil hebben moet ook een grote portemonnee hebben zeggen ze.. :') Valt de tablet overigens te vergelijken met de samsung tablets?

_Judith

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 20:33

Hallo! Ik heb nu een iPod 5g, maar bij de 4g was het zo dat als je op YouTube een liedje/filmpje liet spelen, en dan op de 'home' knop drukte (terug dus) en dan nog 2x op de home knop dat het geluid dan verder liep. Weet iemand hoe dat bij de 5g moet? :o