Bezuinigen op boodschappen - deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 12:07

Wij hebben volgens mij helemaal geen dag/ nachttarief. Ik was dus wanneer het uitkomt dat ik het niet vergeet op te hangen. Anders moet ik wasje na een dag weer opnieuw aanzetten en dat schiet helemaal niet op ;)

fokfanaat

Re: Bezuinigen op boodschappen - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 12:08

ik bezuinig nu wel echt op de droger, probeer het echt te plannen dat ik het buiten op kan hangen

San

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 12:09

Ik heb dubbel tarief ja :)

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 12:10

droger gaat hier alleen aan met de onderbroeken/sokken/keuken was, de rest gaat gewoon aan de lijn.
ik heb alleen zo ene gruwelijke hekel aan sokken enzo ophangen etc dat ik voor dat wasje een uitzondering maak , maar dan wel na 9 uur in de avond of in het weekend.

Nanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 12:12

Ik gebruik mijn droger echt nooit tenzij ik echt iets dringend nodig heb..

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 12:16

Of u goedkoper uit bent met enkeltarief of dubbeltarief hangt af van de hoeveelheid stroom die u verbruikt en het tijdstip en de dag waarop. Ook is het afhankelijk van de tarieven van uw energieleverancier. Grofweg is het zo: als u 3500 kWh of meer per jaar verbuikt, en dit voor meer dan de helft doet in de nachtelijke uren en de weekenden, bent u voordeliger uit met dubbeltarief.

Meer verschil in verbruik, minder verschil in tarief
Vanwaar dan de stelling dat het tegenwoordig duurder is om dubbeltarief te hebben? Dat komt omdat steeds meer van het verbruik in de piekuren valt. Laders, computers, routers en andere apparaten hebben ervoor gezorgd dat het verbruik van stroom is toegenomen in de piekuren. Daarnaast is het verschil tussen de dag- en nachttarieven kleiner geworden: 1 cent per kWh ten opzichte van 4 cent in vroegere tijden.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 12:17

Ik gooi alles in de droger behalve wol en fijn :') De droger fungeert bij mij als wasverzachter en heb sowieso geen plek om het op te hangen (behalve midden in de woonkamer) :+

Ik gebruik 2/3 daltarief en 1/3 hoogtarief... Ben nooit thuis overdag!

Paan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 12:39

Volgens mij hebben wij ook geen dag/nacht tarief. Ik was wanneer het me uit komt en ik een volle trommel heb. Heb geen droger, bij ons in huis droogt het echt snel op zolder.

Letten jullie ook op hoe je je afval scheidt? Bij ons in het dorp kun je veel zaken gescheiden aanbieden. Zo hebben wij vuilniszakken voor GFT, vuilniszakken voor plastic en vuilniszakken voor restafval. En de prijzen varieren dermate dat wij wel willen scheiden. Verder heb ik in de schuur een bak staan voor glas, voor sap en zuivelpakken en een bak voor oude kranten. Met die oude kranten maken wij met regelmaat zelf briketten voor in onze houtkachel. Zo'n briket brand toch ongeveer 1,5 uur.

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 12:41

Hier ook een dubbele meter en hetzelfde als Mootje, wij zijn nooit thuis overdag dus wassen alleen in het weekend en snachts. Vaatwasser draait snachts etc :j .

Wij scheiden hier niets :o Hebben een grijze en groene container dus GFT in de groene en de rest in de grijze.. Frituurvet wordt wel weggebracht...

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 12:46

Sonja_vR schreef:
droger gaat hier alleen aan met de onderbroeken/sokken/keuken was, de rest gaat gewoon aan de lijn.
ik heb alleen zo ene gruwelijke hekel aan sokken enzo ophangen etc dat ik voor dat wasje een uitzondering maak , maar dan wel na 9 uur in de avond of in het weekend.

Hier hetzelfde (dat stukje van de droger en sokkenwas dan) :D Wij hadden altijd ruzie wie die was op ging hangen ;)

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 12:47

prijzen voor afval zijn gelijk hier, maar we scheiden wel plastic,glas en papier, groen komt eigenlijk alleen uit de tuin, restjes van koken ed gaat of naar de hond of naar de kippen

Sannanasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 12:51

Paan schreef:
Volgens mij hebben wij ook geen dag/nacht tarief. Ik was wanneer het me uit komt en ik een volle trommel heb. Heb geen droger, bij ons in huis droogt het echt snel op zolder.

Letten jullie ook op hoe je je afval scheidt? Bij ons in het dorp kun je veel zaken gescheiden aanbieden. Zo hebben wij vuilniszakken voor GFT, vuilniszakken voor plastic en vuilniszakken voor restafval. En de prijzen varieren dermate dat wij wel willen scheiden. Verder heb ik in de schuur een bak staan voor glas, voor sap en zuivelpakken en een bak voor oude kranten. Met die oude kranten maken wij met regelmaat zelf briketten voor in onze houtkachel. Zo'n briket brand toch ongeveer 1,5 uur.

Dat is een goed idee, wij hebben ook een kachel maar gebruiken slechts een krant in proppen om die aan te steken en het hout moeten we kopen... de rest van de kranten gooien we weg.
Hoe doe je dat zo'n briket maken? Miss wel een idee, hoeven we ook minder hout in te kopen ;)

Sorry dat ik zo binnen kom vallen trouwens, ik lees al een tijdje mee maar had nog nooit wat nuttigs te delen...

Paan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 13:04

Sannanasje, wij hebben een briketmaker gekocht via internet. Je moet alleen het echte krantenpapier hier voor gebruiken. Dat gladde brand niet goed.

Qua scheiden was ik dit nog vergeten: Groente afval e.d. gaat mee naar stal voor de geiten. Als ik de deksel van m'n emmertje los doe, staan ze al bij het hek. :D

Paan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 13:07

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 13:23

Als ik in bijvoorbeeld Nijmegen zou wonen zou ik heel fanatiek afval scheiden, maar nu scheid ik weinig. Glas gaat apart en ik heb een papiertas die ik één keer in de maand leeg.

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 13:34

Jeutje ik heb mijn beweging wel weer gehad van vandaag, ging naar de aldi op ongeveer 7 a 8 minuutjes lopen van mijn werk. Eigenlijk alleen voor een paprika, maar toen bedacht ik dat ik wel gelijk al mn boodschappen kon halen en gelijk even naar mn auto kon brengen op ong 3 minuutjes lopen.
Gekoelde dingen gescheiden gehouden in een aparte tas om op mn werk in de koelkast te leggen. Dus liep ik heel charmant met 3 loeizware tassen te slepen *klots, klots*. Dat kleine stukje van de aldi naar mn auto leek wel een takke eind := Nu heel mn schouders vast := Maargoed, wel alle boodschappen gehaald voor maar 20 euro :D
Nu vanavond nog wat kleine dingetjes halen en dan zijn we weer klaar :j

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 13:36

Destino :=
Nanne, Zal ik doen!

Sannert

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 14:20

Destino ik zie je al lopen. :=
Hier scheiden we papier, glas en plastic, blik heeft geen nut restjes hebben we amper, of het is genoeg voor nog een maaltijd en dan gaat het de vriezer in, alleen restjes dan van de groenten, die gooi ik in de afvalbak. Anders moet ik iedere keer 4 trappen omlaag. En zo gigantisch veel is het ook niet, dus dan ligt het maar te rotten in de gft bak. Bleh.

Sannanasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 15:13

En je hebt ook weer de benzine bespaart van de auto ;)

En Paan, bedankt! Voor 25 euro is dat nog best wel te doen. Vond het wel grappig dat het bij bloemschikken staat :=

Sannert

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 15:23

Zo net de diepvries doorzocht en ik heb voor 2 weken ongeveer vlees en vis erin. :o
Dus daar een menu voor volgende week op baseren. al een heerlijk recept voor tilapiafilet gevonden, nu de rest nog ! Zit al te watertanden. :+

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 15:37

Wat voor receptje heb je Sannert?
Weet je wat ook lekker is? Je visje kruiden met citroen, zout, peper en wat knoflook, die in een ovenschaal doen met wat tomato frito en daarover geraspte kaas :9

Sannert

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 15:38

Mijn lijstje tot.nu toe:
Mie met tilapia filet
Macaroni met gehakt
Aardappelschijfjes met groenten en gemarineerde kip
Yakitori
Babi ketjap met gewokte groenten.
Alleen het weekend nog, maar dan kook ik eigenlijk.niet of amper. Meestal wordt dan toch iets anders gemaakt dan ik dacht te maken.

Sannert

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 15:40

Destino schreef:
Wat voor receptje heb je Sannert?
Weet je wat ook lekker is? Je visje kruiden met citroen, zout, peper en wat knoflook, die in een ovenschaal doen met wat tomato frito en daarover geraspte kaas :9

Recept van de ah.
Mie met roergebakken vis heet het.
Ik heb de app van de ah waar je een of meerdere ingrediënten kan invullen en dan komen er recepten uit.
Dat van jou klinkt ook lekker ! Wat eet je daarbij ?

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 15:41

Wij eten aten het de vorige keer bij gekookte aardappels en doperwtjes/worteltjes. Dan kun je die tomatensaus ook een beetje bij je prakje eten :)
Maar het kan denk ook wel met rijst en wat roerbakgroenten :j

Sannert

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 15:43

Klinkt.goed ! Gaat op mijn lijstje ! Want heb nog voor 3 keer tilapia in de vriezer. :=