E-reader ervaringen - deel 2

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Gwen

Re: E-reader ervaringen - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 17:16

Dat vrees ik ook, de opmars van de e-reader stopt echt niet als je ze gewoon negeert :n . 'Heulen met de vijand', een pact sluiten, zal in mijn ogen meer voordeel opleveren voor boekhandels, maar goed, ik heb er geen verstand van -:) .

manonutjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 22:31

Volgens mij al eens voorbij zien komen, maar kan het niet terugvibden.als ik mijn reader uitzet en later aan zet opent hij niet op de pagina waar ik ben gebleven. Maar ongeveer 5 of 6 pagina's naar voren.Weet iemand hoe dit komt?

Heb een kobo aura trouwens!

Gwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 22:58

Dat gebeurde bij de mijne elke keer bij sleepcover-gebruik. Dan bleek het ding gevoelig voor verschuiving via de binnenkant van de kaft of zo. Sinds ik het sleepcovergedoe uitgezet heb en de reader gewoon weer handig uit zet heb ik nooit meer ergens last van gehad.

manonutjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 20:27

Ik ga er even naar kijken gwen, maar volgens mij zit ik hem elke x al volledig uit. Thanks iig!

Gwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 20:53

Volgens mij had ik die zin op mijn telefoon met auto correct getypt, 'handmatig' stond daar eigenlijk i.p.v. 'handig' :)) .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 11:54

Ik heb net een kobo auro gekregen....Klopt het dat deze, als je hem uitzet, toch nog een scherm laat zien?
(wel donker)

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 12:09

Ja, dat klopt, dat is je boek cover.
Al kun je dat wel ook uitzetten in de instellingen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 12:10

Even nog goed zoeken dan naar alle functies,haha.

En ehm, waar halen jullie gratis boeken weg? Goeie tip voor een site?

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 12:13

http://www.gutenberg.org/ -> dat zijn legale gratis boeken. En met een bieb-abo kun je ook wat doen (al is het mij uiteindelijk niet gelukt.)
Maar het illegaal delen van boeken mag niet besproken worden op Bokt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 12:16

Weet ik Shadow, ik wist wel dat er ook legale sites zijn.
Dank.

Manou

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 12:54

Ik gebruik ook http://www.feedbooks.com voor legale gratis boeken, hoewel er volgens mij geen Nederlandse boeken op staan, wel Engelse en nog een paar talen.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 14:21

Oooow, moeilijk moeilijk, ik krijg net de tip van een collega dat ik het ook makkelijk via mijn persoonlijk budget op het werk kan doen. Dan kost het me dus eigenlijk "niks", omdat ik dat budget toch nog ergens aan op mag maken.

Dus nu zit ik toch weer te twijfelen of ik dan voor de H20 zal gaan. Ik begreep toch goed dat de H20 eignelijk hetzelfde is als de HD, maar dan "waterdicht".

Kristie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 14:31

Wat grappig dat dat via je werk kan Shiloh, wat doe je voor werk? Als je werk toch betaald zou ik voor de duurste gaan :=

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 14:37

Nou ja, wij hebben een persoonlijk budget te besteden aan persoonlijke ontwikkeling/rust/ontspanning etc. Dus eigenlijk een soort extra salaris. Heel veel mensen kopen er ipads of iphone's van. Vaak moet je dan op zo'n formuliertje verklaren waarom het goed voor je is of zo.

Ik kan dat met een ereader prima verklaren. Goed voor het lezen en de ontspanning in de avond zonder dat ik naar een computer of tv scherm staar, beter voor mijn rust dus. Bovendien zou ik er wetenschapsliteratuur makkelijk op kunnen lezen (doe ik niet, maar zou kunnen).

Ach, als je leidinggevende het goed vind, is het al snel prima en die van ons vind het al snel best.

Ja, ik twijfel alleen omdat ik de H20 niet zo mooi vind (ziet er blijkbaar toch wat anders uit dan de HD) en ik weet niet of ik het formaat fijn vind. Volgens mij vind ik 6 inch wel prima. En mee in bad ga ik toch niet. Hooguit naar het strand, en dat die dan ook stofvrij is, is dan wel weer prettig.

Kristie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 14:39

Wat een grappige manier van 'doen'.
Kun je niet langs de winkel en ze alletwee even vast houden, kun je kijken welke je prettiger vindt..

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 14:41

Ja, zit net al te kijken, BCC bij mij om de hoek heeft ze op voorraad, dus vanmiddag uit werk maar even gaan kijken. Wil hem wel nog steeds via mediamarkt kopen vanwege BTW actie, maar dan heb ik hem vast gezien.

Boemklatsch

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 15:02

manonutjuh schreef:
Volgens mij al eens voorbij zien komen, maar kan het niet terugvibden.als ik mijn reader uitzet en later aan zet opent hij niet op de pagina waar ik ben gebleven. Maar ongeveer 5 of 6 pagina's naar voren.Weet iemand hoe dit komt?

Heb een kobo aura trouwens!

Deed die van mij! Heb er geen oplossing voor, bij mij is het vanzelf over gegaan.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 19:16

Nou, net even bij BCC geweest en ze mooi even naast elkaar kunnen uittesten. Verschil in scherm is wel groot hoor. Jemig. H20 scherm is echt veeeeel scherper en helderder. Ik neig nu toch het meeste naar die. Al is doordat het een waterdicht scherm is, gebruiken ze een iets andere technologie, en daardoor is pinch to zoom niet mogelijk. Dat is met het lezen van pdf's eventueel wel echt bijzonder vervelend.

Ik neig nu dus toch meer naar de H20, maar ben er nog niet helemaal uit.

BCC had trouwens ook nog een aantal HD's liggen, die waren afgeprijsd naar 149. Dat is eventueel ook nog een optie. Wel alleen witte volgens mij en ik heb liever zwart. Moeilijk moeilijk.

Margee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 20:40

Doe je er dan geen hoesje om? Dan maakt het toch niet meer uit namelijk.....

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 20:41

Ik snap niet zo goed wat er dan niet meer uitmaakt?

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 20:58

Ook bij een hoesje blijf je de rand zien van je ereader, toch?

Ik heb bewust een donkere ereader, omdat die rand min of meer wegvalt tijdens het lezen, waar een witte rand 'op je afkomt'.

Daarnaast lees ik zonder hoes om mijn reader, met hoes vind ik hem te zwaar en onhandig, terwijl de reader zelf zo lekker licht is.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 21:12

Oooh, de kleur.

Nee, ik ga waarschijnlijk zonder hoes lezen en zal hem waarschijnlijk gaan bewaren in een soort sleeve. Maar ik zal ook vooral thuis lezen. Ik heb voor mijn ipad mini zelf beschermsleeves gemaakt, zou me niks verbazen als die H20 of HD er prima in past.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 10:53

Kun je bij een Aura wel plaatjes in tekst vergroten dan :?

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 11:03

Geen idee, maar je kunt wel zoomen met pinch en zoom, zowel in epubs als in pdf's en met de aura h2o kan dat niet omdat die vinger detectie heeft op basis van infra rood.

Was ik er eindelijk uit dat ik voor de h2o zou gaan, en nu ben ik weer in onzekerheid gebracht of ik niet beter via amazon de kindle kan kopen :? . Ik koop niet vaak eboeken, maar ik begrijp wel dat ze bij amazon meestal goedkoper zijn. Amazon zit met ebooks inmiddels in Nederland, en mijn huidige collectie kan ik via calibre makkelijk omzetten naar mobi, dus dat is ook geen probleem. Ow, twijfels twijfels.

Ik zit net een beetje rond te zoeken naar wat boeken die ik recent gelezen heb en die zijn bij amazon toch wel consequent 3-6 euro lager dan bij bol.com

Sani

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 11:26

Media markt heeft ook de kindle. Al weet ik niet of die mee doet met de btwactie.
Ik ben nog steeds erg blij met m'n paperwhite. :)