Gas en elektra prijzen, beste oplossing *wanhopig*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-22 17:49

Nee, helaas wordt er niet gekeken naar de werkelijke kosten. Als je qua inkomen in die regeling valt krijg je die toeslag en heb je dus een extraatje. Was waarschijnlijk te veel werk om te controleren wie er hulp nodig hadden vij energie en wie niet.

Je kanbdus bij wijze van spreken een a label woning hebben met zonnepanelen, vast contract met lage tarieven en wel die toeslag ontvangen.

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-22 18:00

Echwel schreef:
Nee de inkomensafhankelijke vergoeding van eerst 800 en nu 500euro

Die gebruiken als ze zonnepanelen hebben van de woningbouw toch nooit het max bedrag

Sorry, dan had ik je zin verkeerd gelezen.

Je bedoelt dus de mensen die in aanmerking komen voor de energietoeslag op basis van minima inkomen?
Tja, dat is net zoiets als de mensen met een vast laag contract, die weinig betalen, het niet nodig hebben en daar andere dingen van doen.

Maar het gros van de mensen zal in die inkomensgroep echt geen zonnepanelen hebben liggen, lijkt me dat een woningbouw daar nog niet zo scheutig mee is.
Helaas, zouden ze beter wel doen.

Men had beter naar de bedragen en werkelijk verbruik van iemand (bijv. per M2 oppervlak of aantal personen omgerekend) kunnen kijken, en dat geld meteen aan de energie maatschappij overmaken.
Maar dat zal technisch te ingewikkeld zijn, en er moest snel iets uit de hoed getoverd worden.

Beter als niets, als je bedenkt dat de mensen in DE eenmalig 300 euro gekregen hebben, dan was dit nog de betere optie, ook al vallen er mensen door rasters.
Denk dat men gewoon de grootste noodlijdende groep probeert te helpen.

MyWishMax

Re: Gas en elektra prijzen, beste oplossing *wanhopig*

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-22 18:01

Had mijn woningbouw maar ja gezegd tegen zonnepanelen :') had hun niks gekost, alles zou door ons betaald en geregeld worden. Maar antwoord bleef nee. Toch stom

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-22 18:06

MwM, dat is pas echt erg, dat mensen het zelf willen betalen, en dat het niet mag |(

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-22 18:09

Ik mag wel meer verduurzaamd. dingen niet, zolderdak isoleren bijvoorbeeld :+ panelen al jaren het geld niet meer voor,maar dat was toch wel makkelijk geweest.

Hoewel ik niet weet hoelang die oude meegaan, is toch al snel 10 jaar geleden denk ik?

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-22 18:17

Zonnepanelen? Onze zouden 25 jaar meegaan, heb daar een exacte berekening bij gehad, wat die per jaar zouden opbrengen, hoe ouder, hoe minder het wel wordt. Tot nog toe klopt dat schema aardig.
10 jaar garantie op die dingen.

Omvormer, dat weten we, die gaan de helft van de levensduur van de panelen mee, die zullen we dan een keer nieuw moeten kopen zolang deze panelen liggen.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-22 18:20

Ja, panelen ja. Sorry, was niet duidelijk. Als het had gemogen waren ze nu een jaar of 10 geweest. Als er dan wat stuk gegaan was had ik alsnog een probleem gehad, hoewel met toestemming de woningbouw misschien reparaties had betaald. Nou ja, mocht niet. En nu hoop ik dat ze verplicht snel moeten verduurzamen van de overheid :=

Dat ik eens van enkel glas afkom en ze moeten isoleren haha

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-22 18:30

MwM is jouw woningbouw niet aangesloten bij Ocozon

Wij zijn daar nu mee bezig en de installatie wordt door hun gedaan en is kosteloos...

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-22 18:41

Nee helaas niet. Wel een boeiend initiatief zeg wat ik zo snel las!

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-22 18:44

Mijn moeder heeft wel zonnepanelen van de woningbouw. De vorige huurder heeft het toen laten leggen. Je kreeg een aanbieding via de woningbouw en je moest iets zelf bijleggen dacht ik. Er zit nog een oude meter in die keurig terugloopt in de zomermaanden. Ze zit na een jaar wonen bijna op haar startverbruikstand. Ik weet niet hoe Eneco daarmee omgaat eigenlijk. Volgens mij verbruikt ze daardoor dus op papier heel weinig stroom en betaalt ze dus ook amper wat.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-22 18:47

MyWishMax schreef:
Nee helaas niet. Wel een boeiend initiatief zeg wat ik zo snel las!

Ja is heel intressant
Zeker.omdat hun alle kosten op zich nemen
Je betaald 16.5 cent per KwH dus dat is heel fijn.

Wij moeten nog 2 bewoners over de streep trekken en dan gaat het in februari gebeuren

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-22 18:48

Hopelijk lukt her bij die laatste 2 ook snel! Zou toch wel super zijn.
Ik ga het denk eens doorsturen naar mijn woningbouw!

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-22 18:56

Ze werken al met heel veel woningstichtingen samen om het voor iedereen duurzaam te maken

Sorry had de verkeerde naam

https://wocozon.nl/

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-22 20:52

We zijn 1,5 week weg geweest en het is hier nu al 18.8 graden in huis. Dit gaat een koude winter worden. :=

Wij hebben godzijdank wel een huurhuis met zonnepanelen. Scheelt echt zoveel.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-22 20:58

Dat is toch nog vrij warm in huis?

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-22 21:00

MyWishMax schreef:

Vind je, na al die zon en het lekkere weer van de afgelopen dagen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-22 21:03

MarlindeRooz schreef:
We zijn 1,5 week weg geweest en het is hier nu al 18.8 graden in huis. Dit gaat een koude winter worden. :=

Wij hebben godzijdank wel een huurhuis met zonnepanelen. Scheelt echt zoveel.

18,8 koud? Hoger dan 19 heb ik het nooit in de winter hoor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-22 21:04

DiantaM schreef:
MyWishMax schreef:

Vind je, na al die zon en het lekkere weer van de afgelopen dagen?

Ja jij niet? Ik hoef het echt niet warmer dan 19 graden in huis hoor...

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-22 21:05

Eh, ja? Anders zeg ik het niet. Het is 's nachts onder de 10 graden al he? Hier wordt het geen 19 graden meer in huis nu. Ik vind bijna 19 graden dus niet echt koud voor een huis. Of iig geen voorbode voor koude winter.

Maar misschien omdat het hier 16 graden is en vanmiddag met volle zon zelfs maar 18, wat ook heel snel weer zakt daarna.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-22 21:08

MyWishMax schreef:
Eh, ja? Anders zeg ik het niet. Het is 's nachts onder de 10 graden al he? Hier wordt het geen 19 graden meer in huis nu. Ik vind bijna 19 graden dus niet echt koud voor een huis. Of iig geen voorbode voor koude winter.

Maar misschien omdat het hier 16 graden is en vanmiddag met volle zon zelfs maar 18, wat ook heel snel weer zakt daarna.

Het is in NL in het oosten snachts 4 graden... als je dan nog 18,8 hebt in huis nou petje af. Ik begreep van mijn ouders het vandaag bij ons 16 was. Zit zelf in buitenland.

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-22 21:10

Hier is het nu 24 graden in huis door het zonnetje. Ik vind 18,8 graden in huis wel koud als ik bedenk dat ik vanmiddag nog in korte broek in de tuin zat.

En 18,8 graden vind ik sowieso niet behaaglijk.
Maar goed, dat verschilt echt per persoon hoe fijn je dat vindt.

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-22 21:11

Ik merk echt nu al dat mijn muur geïsoleerd is. ‘s Ochtends is het nu 19,5 a 20 graden. Dat loopt op naar 24 met de hele dag zon erop (ik hou nu bewust alle luxaflex open) en nu is net net van 22,0 naar 21,5 gezakt. Ik ben nu dus al blij met mijn muur :D

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-22 21:16

Hier is het ook nog 22 graden in huis na de zon vanmiddag maar vanmorgen vroeg was het buiten verrekte koud :brr:

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-22 21:17

Mijn man moet er erg aan wennen aan dat we eerder met zon alle gordijnen dicht moesten doen en nu juist alles open en ramen dicht enzo. Maar het werkt wel goed. Zon is goed!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-22 21:18

Zo zie je maar hoe verwend mensen eigenlijk zijn :D met temperaturen van 21/22 graden in huis normaal vinden :P

Dan valt er natuurlijk ook heel wat nog te bezuinigen. Mensen als MyWishMax zouden al dromen van 18 graden in huis.....