Jullie gasverbruik

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Horsepride

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-22 09:44

insun schreef:
PSvanLot schreef:
Geen idee. Het is iedere maand verschillend qua bedrag. Geen idee hoe.

Ja, is teruggave energiebelasting:

Hoe berekenen energieleveranciers de btw-verlaging per 1 juli 2022 door?
Uit een rondgang begin juni van de Consumentenbond langs 20 energieaanbieders blijkt dat alleen Essent kiest voor een directe verrekening in het maandbedrag. Volgens de Bond moeten klanten bij andere leveranciers wachten op hun jaarnota voordat zij het belastingvoordeel krijgen.

Prima toch.
Ik ben wel mee eens dat de overheid de energie regels het op deze manier het alleen maar ingewikkelder maken.
Maar geen probleem. Al vind ik aan de andere kant dat van mij de energie leverancier wel verplicht mogen worden om maandelijks uit te betalen wanneer je een negatieve energie rekening hebt. De energie leverancier heeft op dit moment een schuld van 1000,- bij mij.

Ik heb trouwens van februari tot nu toe 60m2 gas verbruikt of wel 300 euro aan gas.

Voor de 300 euro kan voor mij nooit uit om van het gas af te gaan.

JenniferU

Re: Jullie gasverbruik

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-22 10:09

Meer mensen problemen met de budgetenergie app? Hij geeft nu opeens een verschil van 800€ in ons jaarbalans. Gister nog +1459 nu +649. Stalgenoot heeft t ook maqr kleiner verschil (+700 en nu +400)

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-22 11:21

JenniferU schreef:
Meer mensen problemen met de budgetenergie app? Hij geeft nu opeens een verschil van 800€ in ons jaarbalans. Gister nog +1459 nu +649. Stalgenoot heeft t ook maqr kleiner verschil (+700 en nu +400)

Ik heb al geen jaarbalans sinds juli ofzo....

lovelyfiefy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-22 12:13

Alvaron schreef:
Hier ook Greenchoice. Mijn voorschotbedrag is van € 40,- naar € 44,- gezet. "Het (historisch) gemiddelde jaarverbruik op jouw adres is -1.356 kWh stroom en 432 m³ gas."

dit vind ik nog een milde verhoging.
Ik zit momenteel in de wachtrij (telefonisch) om te kijken wat er mogelijk is met verlagen.
Ik zit nooit aan mijn maandbedrag en nu ging hij bijna 3x over de kop,
in de mail met nieuwe kosten en dus verhoging van mijn termijnbedrag per 2023.
en ik kan hem ook niet terug zetten naar mijn oude bedrag.
hopen dat het telefonisch wel mogelijk is.

lovelyfiefy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-22 12:25

nou als het goed is gaat mijn termijnbedrag weer terug naar wat het was _/-\o_
even afwachten of ik dat vandaag/morgen online ook zie veranderen.
Want dat is nu nog niet zichtbaar helaas

_Floortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-22 13:07

Zijn er mensen van Vattenfall die al iets gehoord hebben over een nieuw bedrag? :) Hier is het nog behoorlijk stil. Wij betalen nu 170 euro per maand, maar gebruiken gemiddeld 50 euro per maand.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-22 13:28

_Floortje schreef:
Zijn er mensen van Vattenfall die al iets gehoord hebben over een nieuw bedrag? :) Hier is het nog behoorlijk stil. Wij betalen nu 170 euro per maand, maar gebruiken gemiddeld 50 euro per maand.

Staat al 3 weken klaar in mijn Vattenfall

wouterpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-22 13:51

Ik heb nog niet echt vertrouwen in nieuw bedrag van Vattenfall ik betaal nu 231 en ze zeggen straks 85. Verbruik wel veel minder gas maar alsnog, we zullen zien.

_Floortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-22 13:56

Spenk schreef:
_Floortje schreef:

Bij berichten of bij het termijn bedrag? Bij mij staat niks bij geen van beiden :o.

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-22 14:04

_Floortje schreef:
Spenk schreef:

Bij berichten of bij het termijn bedrag? Bij mij staat niks bij geen van beiden :o.

Bij mij bij termijnbedrag, inderdaad al sinds half december.
Ik ga naar 1/3e van wat ik nu verbruik, is ook ongeveer mijn oude bedrag :) blij mee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-22 14:04

Termijnbedrag je moet daar zelf op klikken.

_Floortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-22 14:09

Spenk schreef:
Termijnbedrag je moet daar zelf op klikken.

Bij mij staat daar helaas nog niks. Dan ga ik eens contact opnemen met de klantenservice!

_Floortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-22 14:15

Nou, dat was vlot geregeld! Ze hebben mijn termijnbedrag voor me aangepast naar het bedrag dat ik wilde! *\o/*

Naskapower

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-22 10:02

Wij zitten nog t/m 1 januari bij Vandebron. Gaan daarna over naar Anwb energie. Dat is een flexibel contract

Prijsplavond word door hun per maand verrekend, dus maanden met een hogere energieprijs worden zo mooi opgevangen. Ik ben er blij mee.

Horsepride

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-22 10:30

Bij mij gaat 1 Jan de gas kraan vol open. Vandaag maar veel wassen draaien om laaste opgewekte kwh op te maken in het dal tarief. Daar krijg ik anders maar 32 cent voor.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-22 10:58

Das nog best veel. Ik krijg er 9 cent voor 8)7 dus m'n elektrische kachel staat vaker aan dan m'n cv.

karrij

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-22 11:46

Horsepride schreef:
Bij mij gaat 1 Jan de gas kraan vol open. Vandaag maar veel wassen draaien om laaste opgewekte kwh op te maken in het dal tarief. Daar krijg ik anders maar 32 cent voor.

Ga jij per morgen ook over op gas en electra van de ANWB?

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-22 11:48

Ik wacht juist met wassen tot morgen ivm prijsplafond. En ik wacht ook nog even met oversluiten van een contract want de VVE is ook bezig met zonnepanelen.

Horsepride

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-22 13:22

karrij schreef:
Horsepride schreef:

Nee, maar ik wil straks ook goed gebruik maken van het prijsplafond waar ik net als rest van Nederland aan mee betaal. Dit jaar zit ik tot nu toe op 80m2 gas a 2,13 euro per m2.
Het is nu 16,5 graden in huis.
Als voornemen voor 2023 heb ik om lekker 20 graden in huis te hebben en minimaal 200m3 gas per jaar te gaan gebruiken zodat ik toch nog wat terug zie van mijn belasting geld.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-22 13:28

Maar je moet t dan toch nog steeds betalen? (Hoewel minder, dat is waar)

karrij

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-22 13:33

Horsepride schreef:
karrij schreef:

Nee, maar ik wil straks ook goed gebruik maken van het prijsplafond waar ik net als rest van Nederland aan mee betaal. Dit jaar zit ik tot nu toe op 80m2 gas a 2,13 euro per m2.
Het is nu 16,5 graden in huis.
Als voornemen voor 2023 heb ik om lekker 20 graden in huis te hebben en minimaal 200m3 gas per jaar te gaan gebruiken zodat ik toch nog wat terug zie van mijn belasting geld.[/quote]

Ja dat snap ik, zo staan wij er ook in .
wij hebben afgelopen jaar maar 440 kuub verbruikt aan gas en de rest verwarmd met onze houtkachel. Vanaf morgen gaan wij het gasplafond aanhouden en daar iets onder blijven, wij verbruiken sowieso nooit meer dan 1100 kuub per jaar, nooit gedaan ook.

We hebben nog een 3/4 tal kuub aan hout liggen en die willen we voor 2024 gebruiken als het prijsplafond weer ten einde loopt. Nou ja wie dan leeft wie dan zorgt.

We hebben dit jaar bijna 2000 euro terug gehad van Essent en die gaan we investeren in oa een airco. in april hebben we zonnepanelen gekregen en daar hebben we een over cappaciteit op.

gister een isolatie expert over de vloer gehad voor eventueel spouwisolatie , maar dat bleek er al in te zitten, vloerisolatie was bij ons niet mogelijk , door beperkte kruipruimte.

het is al met al wel een hele toestand aan het worden, zaten we vorig jaar op oudjaarsdag nog volop in het corona gezeur zitten we nu in dit gezeik!

Hopelijk volgend oudjaarsdag rustig

karrij

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-22 13:35

Hou wel rekening met je plafond van voor en na je eindafrekening anders ga je alsnog nat!

Er was een handige tool, ik kan hem niet meer vinden , heeft iemand die nog?

Horsepride

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-22 14:52

xPearl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-23 18:19

Er was ook ergens een tool/linkje waar je kan zien wat je per maand mocht verbruiken toch?
Ik heb gezocht maar kan het niet meer vinden.. Of zeg ik nu wat geks :')

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-23 22:31

Die was hier gedeeld inderdaad. Dan vul je de einddatum van je contract in en dan geeft hij aan hoeveel je plafond is van 1 januari tot einde contract en van einde/begin contract tot 31 december. Ik weet hem alleen ook niet meer, maar hij moet hier terug te vinden zijn.

Ik was er ook nog een tegen gekomen met het plafond per dag, maar ik weet niet in hoeverre die ook echt klopt, ik kan daar geen bron vinden waar hun de gegevens vandaan hebben. En dan moet je het nog zelf uitrekenen.