Hoe schoon is jouw huis? Tips en tricks.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

prompter

Re: Hoe schoon is jouw huis? Tips en tricks.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-24 10:09

Mijn man doe ik ook niet weg, dan moet ik weer zelf koken :n. Huisdier heb ik wel, een vogeltje, maar dat maakt maar weinig rommel :)

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-24 12:08

Suzanne F. schreef:
Ik heb de foam reiniger van Pink stuff geprobeerd. Het is poeder en werkt heel grappig. Het gaat bruisen en dan verdwijnt al het water, heel raar. Dan blijft er nog heel klein laagje water staan en dat is knalroze. Dan moet je dan even laten staan en dan doe ik met de borstel nog even erdoor en dan doortrekken. Echt super wit is het dan. Ik dacht dat ik een schone wc had maar nu kan je echt nog wel verschil zien.

Ik lees dat t goed werkt tegen kalk, zou t ook in een badkuip werken?

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-24 12:12

Ik heb een randje in het toilet dat net niet geglazuurd is dus wat steeds kalk aantrekt -O-
Ik heb een spray met schoonmaakazijn, plak er twee velletjes toiletpapier tegenaan en spray het in met de azijn, perfect dus misschien een optie voor je badkuip San!

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-24 12:26

chanicha schreef:
Ik heb een randje in het toilet dat net niet geglazuurd is dus wat steeds kalk aantrekt -O-
Ik heb een spray met schoonmaakazijn, plak er twee velletjes toiletpapier tegenaan en spray het in met de azijn, perfect dus misschien een optie voor je badkuip San!

Zo heb ik m idd toen wij net verhuisd waren weer schoon gekregen. Maar ik zoek t niet dat wekelijks te doen :)).

Dus misschien is Pink Stuff dan een optie.

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-24 12:58

_San87_ schreef:
chanicha schreef:

Zo heb ik m idd toen wij net verhuisd waren weer schoon gekregen. Maar ik zoek t niet dat wekelijks te doen :)).

Dus misschien is Pink Stuff dan een optie.

Ik zou het zoeken in aanwennen om direct na het baden even rondom sprayen met een badkamerreiniger, in laten werken terwijl je afdroogt etc en dan naspoelen met water en evt drogen met een handdoek.
Je kan ook zelf een spray maken van schoonmaakazijn of citroenzuur in water.
Of natuurlijk een (keramische) waterontharder. Dan ben je van het probleem af.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-24 13:13

Ik heb ook zelf spray gemaakt met 3 delen water, 1 deel natuurazijn en 10 druppels citroen etherische olie voor de geur. Werkt prima!

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-24 15:22

Dat ik dit topic nog niet eerder ben tegengekomen. :D

Ik heb een probleem met kalk op de douche deur. Dat is zo'n kunststof deur (dus geen glas helaas), waar ik de kalk gewoon niet vanaf krijg. Ik heb antikalk, schoonmaakazijn, cilit bang, wat verschillende andere merken erop gedaan, soms zelfs 20 minuten laten intrekken, maar all in all blijft het erop zitten. Mijn longen hebben al wat te verduren gehad, want moet metzelf opsluiten in de douche om het in te sprayen.
Het is een huurwoning waar we in februari weggaan, dus ga ook geen grote investeringen maken, maar wil zo graag een mooie schone (om te zien) deur hebben. :')
De rest van de douche (tegels, kraan, stang, voegen) krijg ik allemaal keurig schoon, behalve die deur. -O-

Iemand dé top voor mij?

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-24 16:38

Ik zou die Pink Stuff gebruiken en anders een papje van baking soda met wat water en insprayen met azijn in laten trekken en afspoelen.

Kana

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-24 16:39

Wd40? Dat werkt op glas misschien ook op kunststof?

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-24 16:40

Kaitlyn schreef:
Dat ik dit topic nog niet eerder ben tegengekomen. :D

Ik heb een probleem met kalk op de douche deur. Dat is zo'n kunststof deur (dus geen glas helaas), waar ik de kalk gewoon niet vanaf krijg. Ik heb antikalk, schoonmaakazijn, cilit bang, wat verschillende andere merken erop gedaan, soms zelfs 20 minuten laten intrekken, maar all in all blijft het erop zitten. Mijn longen hebben al wat te verduren gehad, want moet metzelf opsluiten in de douche om het in te sprayen.
Het is een huurwoning waar we in februari weggaan, dus ga ook geen grote investeringen maken, maar wil zo graag een mooie schone (om te zien) deur hebben. :')
De rest van de douche (tegels, kraan, stang, voegen) krijg ik allemaal keurig schoon, behalve die deur. -O-

Iemand dé top voor mij?

Die krijg ik dus niet schoon met bovengenoemde, de tegels overigens wel, maar mijn mengkraan :x wat een werk! Iemand daar een tip voor?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-24 16:52

Als de mengkraan van rvs is, dan kun je die met bakpapier oppoetsen.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-24 19:28

_San87_ schreef:
Suzanne F. schreef:
Ik heb de foam reiniger van Pink stuff geprobeerd. Het is poeder en werkt heel grappig. Het gaat bruisen en dan verdwijnt al het water, heel raar. Dan blijft er nog heel klein laagje water staan en dat is knalroze. Dan moet je dan even laten staan en dan doe ik met de borstel nog even erdoor en dan doortrekken. Echt super wit is het dan. Ik dacht dat ik een schone wc had maar nu kan je echt nog wel verschil zien.

Welk materiaal is je bad? In de wc werkt het als een speer in ieder geval. Het is de foaming toilet cleaner.
Laatst bijgewerkt door Suzanne F. op 19-06-24 19:29, in het totaal 1 keer bewerkt

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-24 19:29

Suzanne F. schreef:
_San87_ schreef:

Welk materiaal is je bad? In de wc werkt het als een speer in ieder geval. Het is de foming powder.

Waar ieder normaal bad van gemaakt is denk ik :=.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-24 19:30

Je hebt ook acryl baden, een wc is porselein toch?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-24 19:35

Oh nee, dit bad is geemailleerd staal (did some googling).

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-24 10:12

Weet iemand toevallig een toilet reiniger zonder kindersluiting, bestaat dat? De foam reiniger van the pink stuff heb ik besteld maar die vind ik wat duur voor elke keer :)

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-24 10:20

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-24 10:36

Telpeva schreef:
Weet iemand toevallig een toilet reiniger zonder kindersluiting, bestaat dat? De foam reiniger van the pink stuff heb ik besteld maar die vind ik wat duur voor elke keer :)

https://www.tiktok.com/@tipvanhanna/vid ... 0863196448
Deze of bij het Kruidvat hebben ze ook zo’n foam :j

XladyX

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-24 10:40

Wat betreft toilet schoonmaken, iemand tips voor een sterke maar biologisch afbreekbare toiletreiniger? Wij zitten op een sceptic tank en wil niet de strontbacteriën in de tank om zeep helpen. Ik gebruik nu een schuurspons met natuurlijk middel maar schuren is niet goed voor het glazuur geloof ik en je moet pittig schrobben om de urinesteen weg te krijgen.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-24 10:55

Mag azijn?

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-24 11:22

snorkel1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-24 13:07

Telpeva schreef:

Nee maar de dop vernielden wil helpen
Even x je visite vragen om de dop te openen en dan die 2 flapjes er uit snijden is vaak voldoende

XladyX

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-24 13:22

chanicha schreef:
Mag azijn?

Ik denk het wel, maar werkt dat goed tegen urinesteen? Dat zou ik nog kunnen proberen maar dacht dat urine ook zuur was oid
Bedankt Prompter ik ga er eens naar kijken!

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-24 13:25

Ik heb een randje in de wcpot die niet geglazuurd is en eens in de twee of drie weken doe ik daar twee vellen toiletpapier tegenaan, spuit dat in met azijn en laat het intrekken. Werkt als een tierelier.
Ik krijg het niet weg met gewoon schoonmaken.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-24 13:28

Dan zou ik wel witte natuurazijn nemen, schoonmaakazijn is wat agressiever en natuurazijn ontkalkt ook.