Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-22 14:53

Mloes schreef:
Ketly schreef:
Ik zou zelf altijd voor een kap gaan boven de tafel, en niet voor zichtbare pitten. Maar dat is een keuze natuurlijk :D

Wie heeft er hier raamdecoratie van Veneta? Wij hebben dit in het weekend ontdekt en zijn verbaasd over de prijs/kwaliteit verhouding en hebben twee verschillende voorbeelden in het echt mogen zien. Ben benieuwd naar meer voorbeelden!

Ook twijfelen wij nog over onze raamdecoratie. We hebben al veel uitgesloten en eigenlijk blijven de opties rolgordijnen en plisségordijnen over. Qua rolgordijnen hebben wij een prachtige natuurlijke gezien bij Veneta en deze ook in het echt mogen zien:

(uitsnede in verband met privacy bewoners)

[ [url=m/zou7u0.png]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/Bye6FT.png]Afbeelding[/url] ]

En qua plissé weten we nog niet precies welke kleur we zouden willen. Het zou om 6 ramen gaan in de woonkamer en keuken, een paar grote en een paar kleine.

Indicatie van onze ramen, het moet dus bij onze gordijnen passen:

[ [url=m/t5cq4E.png]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/aYfGhW.png]Afbeelding[/url] ]

Wat zouden jullie doen? En wat hebben jullie qua raamdecoratie? Wij hebben een vrij strak interieur met eikenlook pvc vloer, met natuurlijke elementen. Ben erg benieuwd!

Hier ook houtlook pvc vloer en zwarte kozijnen. Wij hebben eikenhouten jaloezieën van Veneta, heel blij mee!

[ [url=m/E088uW.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/SBYzfu.jpg]Afbeelding[/url] ]

oooh, die jaloezieën zijn prachtig. Wat dat betreft ben ik qua raambekleding sowieso wel hardcore team jaloezie :j . Vind dat zelf het mooiste, ook vooral omdat ik de lichtinval heel mooi en sfeervol vindt als je ze half openzet.

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-22 16:12

@mloes Heel mooi je houten jaloezieën.

capopjekop

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-22 08:16

Hier geen serre maar een lichtstraat. Heerlijk licht maar met deze temperaturen niet fijn. Ik heb hem bekleed maandag en dat scheelt echt 7 graden ofzo

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-22 09:12

capopjekop schreef:
Hier geen serre maar een lichtstraat. Heerlijk licht maar met deze temperaturen niet fijn. Ik heb hem bekleed maandag en dat scheelt echt 7 graden ofzo

Ik krijg hier ook een hele grote lichtstraat. Uit een stuk, 4,5 meter breed. Ben zo benieuwd.

Komt geukkig na 0900 geen direct zonlicht meer op.

Zojuist zijn de gekomen voor om de aluminium kozijnen, deur en harmonicadeur te installeren.

SIEMxFUNNY

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-22 21:16

Mag ik binnenvallen met een vraag?
Zojuist heeft de aannemer ruim 3 maanden verbouwd en ben ik aan het schuren, verven, inrichten nu.

Mijn bank bestaat uit 2 delen welke ik altijd aan elkaar heb gekoppeld. Nu zei een vriendin hè kunt er ook een soort side table tussen toen?
(Even nagebootst met krukjes)
Ik kan echter niet iets passends vinden qua voorbeeld of product. Iemand suggesties?

Ps als jullie het leuk vinden kan ik altijd wat foto’s vd verbouwing laten zien.

Afbeelding
Afbeelding

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-22 21:27

Siemxfunny, ik denk dat het er meer leuk uit ziet, dan ook praktisch zit. Dus ik zou het overslaan. En anders een echt op maat gemaakte die er perfect qua formaat tussen past.

Hier heeft m’n vader vandaag de plinten eraan gemaakt en m’n moeder en schoonmoeder alles schoongemaakt. Klaar om zaterdag in te richten! Nog paar puntjes op de i, maar zo blij met hoe nu is <3 zaterdag in elk geval rolgordijnen ophangen. Lampen en zulke kleine dingen komen later, nog even uitzoeken wat precies en waar precies.

Woonkamer vanaf keukenkant
Afbeelding

Woonkamer vanaf bank-kant
Afbeelding

Slaapkamer een stukje, andere 2 muren zijn zelfde als lichte in woonkamer Afbeelding

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-22 21:41

SIEMxFUNNY schreef:
Zojuist heeft de aannemer ruim 3 maanden verbouwd en ben ik aan het schuren, verven, inrichten nu.

Mijn bank bestaat uit 2 delen welke ik altijd aan elkaar heb gekoppeld. Nu zei een vriendin hè kunt er ook een soort side table tussen toen?
Ik kan echter niet iets passends vinden qua voorbeeld of product. Iemand suggesties?

Ps als jullie het leuk vinden kan ik altijd wat foto’s vd verbouwing laten zien.

[ [url=m/pDCuLT.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/6Ip7Ke.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dat krijgen wij bij de nieuwe bank! Deze is enkel wel een stuk groter, ruim 4 meter.

Lizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-22 22:12

SIEMxFUNNY schreef:

[ [url=m/pDCuLT.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/6Ip7Ke.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik zou dat dus wel doen, super handig juist. Je ziet het ook steeds vaker.
Moet je een tafel nemen in zelfde hoogte als je bank.
Google eens op tafel tussen bankstel en je krijgt veel voorbeelden.

Afbeelding
Afbeelding

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-22 08:20

SIEMxFUNNY schreef:

Leuk idee! Is het een optie om een mooie plank hout te kopen en zelf iets precies op maat te maken? Een tussentafeltje kan heel eenvoudig zijn.
Mooie kleuren linoleum (had wel een andere vloer verwacht bij jouw naam :D )

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-22 09:40

Haha ja, ik doe mijn naam geen eer aan hier in huis _O-

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-22 11:01

Iemand hier ervaring met kleden van Floorpassion?

Ik wil een kleed kopen van 200x400. Dat wordt dus echt een duur ding. Heb wat staaltjes opgevraagd bij Floorpassion, dat werkt top! Maar ben benieuwd of iemand er ervaring heeft met een volledig kleed.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-22 13:01

De kleur kan per verfbad iets afwijken dus 100% uitgaan van de kleur van een staaltje kán je voor verrassingen doen staan ;)

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-22 13:03

DubbelFun schreef:
De kleur kan per verfbad iets afwijken dus 100% uitgaan van de kleur van een staaltje kán je voor verrassingen doen staan ;)

Dit had ik laatst met gordijnen. Hingen 2 batch nrs in de winkel en je kon echt een verschil zien. :=

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-22 13:19

DubbelFun schreef:

Wie zegt dat ik daar vanuit ga?
Materialen moet je kunnen voelen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-22 14:32

Dat zegt ze ook niet, ze geeft alleen aan dat de kleuren kunnen afwijken :)

Chanen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-22 16:15

Onze kast staat en ik ben er ontzettend blij mee. Uiteindelijk vind ik het juist wel mooi dat we voor half dressoir, half boekenkast zijn gegaan. Wellicht boven het dressoir gedeelte nog een plank om wat mooie foto's of andere items op uit te stallen.
En de boekenkast bovenop heeft ook goed uitgepakt. Dat de boel nu strak uitgelijnd is staat rustig en de kast staat als een huis. Ik ben dus ook niet bang dat ie zomaar naar voren kiepert.

Afbeelding

Arielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-22 16:47

Ik ga deze week bij een woning kijken met een serre, die ik graag (als de woning ons gegund is) om wil laten bouwen tot een aanbouw waardoor we de woonkamer/keuken uit kunnen bereiden.
Heeft iemand ervaring met zoiets dergelijks? Is het een grote ingreep? Hoe zit het met de kosten?
Reageren mag ook via pb, dan kan ik je ook foto’s van de woning sturen.

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-22 20:13

Dat ligt eraan wat voor serre het is. Als deze al is neergezet als onderdeel van het huis met een goede fundering en goed geïsoleerd, dan zal dat een stuk in kosten schelen dan wanneer het een simpele serre is die ‘tegen het huis is aangeplakt’. Als je het huis daadwerkelijk wil gaan uitbouwen waardoor je woonoppervlak wordt vergroot (inclusief fundering) ben je volgens mij in deze tijd al snel zo’n €40.000,- achter de wagen.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-22 20:28

noviceh schreef:
Dat ligt eraan wat voor serre het is. Als deze al is neergezet als onderdeel van het huis met een goede fundering en goed geïsoleerd, dan zal dat een stuk in kosten schelen dan wanneer het een simpele serre is die ‘tegen het huis is aangeplakt’. Als je het huis daadwerkelijk wil gaan uitbouwen waardoor je woonoppervlak wordt vergroot (inclusief fundering) ben je volgens mij in deze tijd al snel zo’n €40.000,- achter de wagen.

Het ligt er helemaal aan hoe groot je wilt uitbouwen, maar met 40k heb je maar een klein stukje ben ik bang. Wij zijn het dubbele kwijt voor ruwbouw, kozijnen en stucwerk...

Maar je hebt wel gelijk, het ombouwen van een serre naar een aanbouw, daar zit best wat werk aan. Daarvoor zou je een bouwtechnisch iemand naar moeten laten kijken.

SIEMxFUNNY

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-22 21:49

Dat is een lastige vraag wat al gezegd is afhankelijk van de staat en bouwconstructie vd serre. Ik was 35.000 kwijt dit jaar voor 2,5 meter erbij (zonder stucwerk en elektra) ect.

Arielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-22 08:01

Misschien een iets duidelijker beeld zo.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-22 10:34

Zo te zien is dat alleen een overkapping, toch?
Wij laten een serre van 3,5x5 plaatsen, ook als uitbouw (van glas, maar wel goed geïsoleerd en incl fundering). Zonder stucwerk en Electra zijn we zo’n 70k kwijt. Hier zou bijv een keuken in kunnen.

Hou er wel rekening mee dat je ook leidingen moet laten verplaatsen als je daar een keuken wil, dus die kosten komen er nog bij.

drafbalk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-22 06:50

Hallo lieve bokkers,
Wat een prachtige woningen komen hier voorbij!

Misschien dat jullie mij kunnen helpen hoe ik mijn woning een beetje als een geheel kan laten lijken.
Wij zitten voornamelijk achter ons bureau/tekentafel of op de bank. Vervolgens hebben we een 'halletje' richting de keuken wat net te smal is om in je woonkamer te betrekken, en daarna is de eettafel en keuken.

Zie plattegrond:
Groen is tv/tv meubel
Rood is bank
Paars is bureau/tekentafel
Geel is dressoir
Blauw is eettafel

Naar mijn idee is dit de enigste manier hoe we de woning zo goed mogelijk ingericht krijgen icm de bureaus.

Uiteindelijk willen we nog een mooie bureaukast laten ontweroen, en dan misschien het dressoir weg om ruimte te besparen.

Ik ben heel benieuwd wat jullie met dit 'halletje' zouden doen om toch wat meer geheel in de woning te brengen, en niet alles opgekropt in de woonkamer.
(Heb vanochtend even snel een foto gemaakt, let niet op alle rommel, haha).
Nieuwe gordijnen in een aardse groen tint en plisees zijn besteld, dus de oude gordijnen zijn tijdelijk even (letterlijk) opgeplakt.

Afbeelding

Afbeelding

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-22 09:07

@drafbalk: hoe breed zijn de buro's elk en hoe diep?
Wat is de lengte van het muurtje in het middenstuk vanaf de deur(scharnier) tot aan het begin van de keuken?
Hoe groot is je eettafel en hoeveel stoelen?

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-22 10:35

Wij hebben een breder stuk tussen keuken en woonkamer, maar misschien is het ook voor jullie een oplossing om het bureau om te draaien, dus zicht de kamer in en dan de rug van de bank er tegenaan.

Heb geen duidelijke foto maar links in de hoek zie je ons bureau:
Afbeelding