Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

manzano

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 08:53

Zolang om het om een waarde van onder de circa 5000,- euro gaat hoeft dat dus niet en wordt het bijna altijd op nihil gesteld en hoeft zo'n prijsopgave helemaal niet.

Als je bij onderhandeling "ter overname" erbij onderhandelt in de prijs heb je 2 opties: 1. de lijst wordt aangepast en alle kruisjes verschuiven van "kan worden overgenomen" naar "blijft achter" en die wordt bij de koopovereenkomst gevoegd. 2. je voegt een extra artikel toe dat ook alle "ter overname items" in de koopsom vallen en dat de waarde daarvan wordt geschat op nihil/€ xxx.

De standaarditems als gordijnen/lampen/een enkele kast wordt eigenlijk altijd op nihil gezet. Zelfs jacuzzi's worden vaak niet gewaardeerd merk ik. Als je dure designitems hebt of bijv. hele inboedel wordt het een ander verhaal. Het hangt ook een beetje af van de koopsom.... roerende goederen t.w.v. 10.000,- bij een koopsom van 100.000,- is natuurlijk een ander verhaal dan bij een koopsom van 1.500.000,- De notaris zal hier ook altijd nog naar kijken.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 09:11

Citaat:
Mocht het wel het geval zijn zullen we de ontbinding intrekken.
Volgens mij als je een ontbinding intrekt staat het de verkopende partij vrij om het huis aan een ander aan te bieden c.q. weer gewoon in de markt te zetten.

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 09:26

DubbelDun schreef:
Citaat:
Mocht het wel het geval zijn zullen we de ontbinding intrekken.
Volgens mij als je een ontbinding intrekt staat het de verkopende partij vrij om het huis aan een ander aan te bieden c.q. weer gewoon in de markt te zetten.

Nou niet als we de ontbinding intrekken (dit heeft de verkopende makelaar zelf aangegeven zo) maar in principe is het nu al ontbonden dus kunnen ze het nu aan een ander verkopen.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 09:29

Nu het ontbonden is kan dat ja....
Met intrekken van de ontbinding zal hij wel bedoelen dat de oorspronkelijke overeenkomst weer herleeft. Leg dit goed vast want intrekken van een ontbinding kan niet door de koper. Maar dit zal hij er wel mee bedoelen.

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 09:30

Stiekem als een blok gevallen voot het huis van gisteren. Alleen moet er naar ONZE zin nog het een en ander gebeuren aan het huis. Perceel is echt super. En de veranda ook echt super. Wat een ruimte. Stiekem zag ik dit echt wel als droom stek en zag ik mijn twee haflingers hier ook al helemaal staan.
Fantastische plek, dat wordt nadenken.
Laatst bijgewerkt door horsii op 21-04-20 10:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Urona447

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 09:36

@Horsii kunnen de zaken die niet naar wens zijn op langere termijn uitgevoerd word! Verliefd zijn op een huis is ook wel wat geld waard vind ik persoonlijk.

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 09:39

Urona447 schreef:
@Horsii kunnen de zaken die niet naar wens zijn op langere termijn uitgevoerd word! Verliefd zijn op een huis is ook wel wat geld waard vind ik persoonlijk.

Aanbouw gaat wel wat kosten dus is afwegen hoe noodzakelijk wij dit vinden. Heb wel een hele handige vader.
Laatst bijgewerkt door horsii op 21-04-20 10:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 09:40

horsii schreef:
Stiekem als een blok gevallen voot het huis van gisteren. Alleen moet er naar ONZE zin nog het een en ander gebeuren aan het huis en hebben wij ivm nog vele hobby's een max gesteld aan de maximale hypotheek ivm maandlasten. Daar valt het huis binnen maar niet met de dingen welke wij eraan zouden willen doen. En hadden wij gedacht dat de kleinste slaapkamer wat ruimer was. Perceel is echt super. En de veranda ook echt super. Wat een ruimte. Stiekem zag ik dit echt wel als droom stek en zag ik mijn twee haflingers hier ook al helemaal staan.
Maarja bovenstaande weegt wel mee in de beslissing dus wordt moeilijk.
Wel echt een fantastische plek.

ik zou zeggen volg je gevoel. Ik was op zoek naar een volledig klaar huis dat al kangoeroewoning was met veel grond. Ik hbe ene huis dat volledig gerenoveert moet worden, nog gene kangoeroe is gekocht :') het gevoel zat gewoon enorm goed. Het noodzakelijke doen we meteen, de rest volgt wel

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 09:45

Dat is dus de afweging. De vraagprijs is prima te doen maar de aanbouw dan zeker niet dus dat is even een ding. Vriend kijkt dan toch zakelijk terwijl ik mijn gevoel volgt. Met die aanbouw die wij dan willen realiseren komen wij boven budget..

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 09:46

Is dat het huis van die bokker?

Urona447

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 09:49

En zit er nog onderhandelingsruimte in denken jullie? Of is er veel interesse voor? Heb je niemand in je kennissenkring die een schatting zou kunnen geven voor de kosten van de aanbouw en renovatie badkamer zodat je een beter beeld hebt van het financiële totaalplaatje?

Ik lees net je post terug en zie dat het om het huis van die bokker gaat. Dan ben ik bang dat die juist zwaar overboden gaat worden gezien alle interesse.
Laatst bijgewerkt door Urona447 op 21-04-20 09:52, in het totaal 1 keer bewerkt

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 09:51

Ja genoeg geïnteresseerde, telefoon vd makelaar bleef ook gaan haha.
Gelukkig nog geen ingezakte woningmarkt vanwege de corona. Ons huis ookal veel interesse voor en dan staat deze nog niet eens op funda.
Laatst bijgewerkt door horsii op 21-04-20 10:09, in het totaal 2 keer bewerkt

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 09:55

Is het heel slim om dit allemaal te vermelden als je partij aan de andere kant dit kan lezen? :o

Wij zijn zojuist gebeld en alles is rond! Ze hebben toegegeven een administratieve fout gemaakt te hebben, waardoor zowel álle roerende goederen (dus ook die ter overname werden aangeboden) ons toekomen en het makelaarskantoor de beraamde kosten voor het verborgen gebrek vergoeden aan ons. Happy!!!!

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 09:59

Heel fijn Lieke!!

Ik zou idd ook terughoudend zijn om alles hier te delen.... Tenzij het je tactiek is haha. Maar verwacht idd dat dat huis boven de vraagprijs gaat.

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 10:00

liekec schreef:
Is het heel slim om dit allemaal te vermelden als je partij aan de andere kant dit kan lezen? :o

Wij zijn zojuist gebeld en alles is rond! Ze hebben toegegeven een administratieve fout gemaakt te hebben, waardoor zowel álle roerende goederen (dus ook die ter overname werden aangeboden) ons toekomen en het makelaarskantoor de beraamde kosten voor het verborgen gebrek vergoeden aan ons. Happy!!!!

Ja maakt voor ons niet uit aangezien het een keuze van ons moet gaan zijn en er super veel geïnteresseerde zijn. Ze zijn het huis zo kwijt.

leeslampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 10:00

Opluchting liekec, kan het gelukkig toch doorgaan!

horsii, moeilijke afweging. Succes met de keuze.

Edit: een stukje inhoudelijke reactie op horsii weggehaald, voor de zekerheid
Laatst bijgewerkt door leeslampje op 21-04-20 10:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Urona447

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 10:01

* Post verwijderd n.a.v. horsi

Gefeliciteerd Lieke, heb je vannacht wel kunnen slapen? ;) Fijn dat het zo snel rond is,scheelt heel veel spanning denk ik *\%/*

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 10:16

Ja een enorme opluchting! Slapen ging snel maar toen ik vanochtend wakker werd wel gelijk klaarwakker met zo'n vervelend gevoel haha. Maar ben vooral blij dat hij vanochtend al belde, anders had ik de hele dag nog in spanning gezeten!

Amyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 10:20

Pff gelukkig Liekec! Fijn dat nu alles geregeld is. Ook fijn dat er hier een hoop dingen uitgelegd worden, heel interessant! Was het verborgen gebrek eruit gekomen met de technische keuring? Was het groot?

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 10:33

Amyyy schreef:
Pff gelukkig Liekec! Fijn dat nu alles geregeld is. Ook fijn dat er hier een hoop dingen uitgelegd worden, heel interessant! Was het verborgen gebrek eruit gekomen met de technische keuring? Was het groot?

Ja idd tijdens de bouwtechnische keuring. Het betrof een balk onder het kozijn, alleen dat kozijn is zonder toestemming van de vve geplaatst waardoor het niet onder de vve valt maar onder de eigenaar zijn onderhoud. Het vervangen hiervan kostte al gauw 900 euro. Het is niet enorm veel geld, maar icm dat de roerende goederen er volgens de makelaar ineens niet bij hoorde en we dik hebben overboden hadden wij geen zin om dat ook nog eens te gaan betalen.

HorsePassion

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 10:39

Goed nieuws Lieke. Gefeliciteerd

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 10:58

Net weer twee woningen bezichtigd, straks nog een.
Tweede van net valt zoiezo af terwijl het huis volledig af was, helemaal gerenoveerd maar niet onze smaak. Viel echter af om de ligging niet om het huis. Zeer drukke n weg met veel vrachtverkeer. de eerste van vanmorgen en die van gisteren zijn kanshebbers.
Ben benieuwd naar die van straks. Van die van straks is de locatie ons nog niet bekend dus dat is dubbel spannend.
Eerste van vandaag nog geen eigen toegangsbrug maar recht van overpad bij de buren. Wel vergunning voor eigen brug. Alles f berekenen.

HorsePassion

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 11:49

Ik welke omgeving zoeken jullie Horsii?

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 14:07

Laatste was ook een erg leuke woning. Komende dagen in beraad en goed denken. Twee van de woningen is bod doen voor volgende week wo en een voor volgende week donderdag. Dus hebben gelukkig nog even. Zoeken binnen een straal van een minuut of 40 van pijnacker aangezien vriend niet van baan wilt switchen. Heeft een goede baan en het erg naar zijn zin dus..

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 15:18

Wat een keuze heb je dan zeg!! Dat er zo veel aanbod is!