Cemlys schreef:Poeh pittig zo n dagen. Helaas is het echt wel de tijd van de spoelwormkoliekjes bij die jonkies. Ooit ook eens eentje gehad met koliekverschijnselen en spoelworm rond deze tijd. Hopelijk knappen ze snel op
Ja dat hoop ik ook!
De jaarling met koliek had overigens (aldus het mestonderzoek) geen spoelworm. Bij het veulen zal de spoelworm sowieso niet geholpen bij het algehele beeld, maar is het dus voornamelijk de gewrichtsontsteking die reden tot grote zorg gaf.
La_Lune schreef:Pff heftig hoor! Hopen dat het snel beter met ze gaat.
Komen er dit jaar nieuwe jonkies bij, of laat je het even zo?
Nee op dit moment even niet
. Het was zo wel even een enorm intensieve periode (de laatste dagen natuurlijk tot in het extreme, maar de weken er voor ook al qua introducties goed begeleiden en de jaarling weer op gewicht krijgen omdat die hier heel mager kwam). Daarnaast wil ik het mijn eigen paarden ook niet aandoen. Ook voor hun was het zo wel even heel erg veel verandering en vooral mijn merrie is echt van slag doordat "haar pleegveulens" nu opeens weer weg zijn. Ze had ze echt onder haar hoede genomen (voor de de jongste) en was echt flink aan het zoeken en in de stres. En na vorig jaar ook al de enorme pech met de lieve Fjord in pensioen... (super lief dier, super lieve eigenaar, maar wel ook erg veel zorgen van gehad en ook maar heel kort plezier...). Overwegen we sterk om er maar gewoon niet meer aan te beginnen.
Gewoon pension durf ik eerlijk gezegd niet aan. Ik hoor daar veel te veel horror verhalen over en vind maar eens iemand die echt goed aansluit bij je eigen ideeën en wensen, past qua paard én dat de eigenaar past qua type persoonlijkheid... We hebben het natuurlijk wel ook allemaal in de achtertuin. Eerst maar eens rustig opnieuw bezinnen. Gelukkig zijn Vi en Dailey ook heel erg leuk samen dus er is ook geen acute haast. Allicht dat we straks toch zelf er een derde weer bij kopen (vind twee paarden samen eigenlijk gewoon toch echt net niet
). Misschien een lieve IJslander, iets wat ik al van kind af aan graag wil. Of toch een leuke wat kleinere pony... Of wie weet loop ik tegen iets aan in bruikleen oid wat goed past van beide kanten. Kortom, ik weet het nog even niet
Felien_Kyra schreef:Wat rot zeg

Kan me voorstellend dat je je daar goed rot over voelt.
Hopelijk knappen ze snel op inderdaad
Dat hoop ik ook! Gelukkig staan ze beide bij de kliniek in goede handen. De jaarling mag heel misschien vandaag weer naar huis als de controle echo goed is en ze kunnen zien dat de medicatie goed aanslaat. Het veulen hopelijk vrijdag als de ontstekingswaarden in het bloed weer afdoende gezakt zijn.
Maflinger_S schreef:Nah, lekker dan. Zo heb je een leuk kwartet en zo heb je "alleen" je eigen stel. Zo te lezen heb je prima gehandeld en is alles in goed overleg afgesproken maar ik kan me voorstellen dat je nu toch een beetje een naar gevoel hebt. Ineens heb je, eerder dan gedacht, toch een "empty nest".
Ja dankje! Ik denk niet dat ik meer had kunnen doen dan ik heb gedaan... Het is gewoon echt een bizarre samenloop van omstandigheden zo waardoor het zo tegelijkertijd mis gaat, totaal buiten mijn beïnvloedingssfeer en dan ook met twee totaal verschillende dingen... Maar je gaat wel bijna even aan jezelf twijfelen ja
. Gelukkig met beide eigenaren heel erg goed contact en ze houden me goed op de hoogte. Beide zijn gelukkig ook heel dankbaar voor alle extra zorg die ik er in heb gestopt en gebrek aan updates hebben ze nooit gehad (ik was nogal fanatiek met foto's, filmpjes en updates
). Daardoor hebben ze wel beide ook op tijd kunnen ingrijpen, maar man. Echt niet wat je wil!
superpony schreef:Wat naar zeg.
Voor je eigen ervaring wel goed om te weten dat jij er niks aan kon doen en wel hele goede extra zorg hebt geboden. Dat is wel wat mensen graag willen.
En zonder jouw goede zorg had het ook zomaar heel anders kunnen lopen in beide gevallen.
Jammer dat het groepje nu uit elkaar is, maar het is te begrijpen. Misschien komt er wel weer wat op je pad.
Ja we gaan nu maar gewoon kijken hoe het gaat lopen. Er komt inderdaad vast iets op mijn pad. Mijn man heeft het al een paar jaar over Drumhorses, misschien koopt die onverwacht zelf wel eentje