[VOLG] Paddock Paradise opbouwen & 100 jaar oude boerderij

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-20 09:20

Prairy schreef:
Hooi kan wel, maar is minder goed als stro, stro blijft iets luchtiger, hooi gaat meer aan elkaar plakken en schimmelen . Hooi minder dik doen.

Ahja dat klinkt wel logisch! Kan ook nog kiezen om wel wat van mijn strobaaltjes op te offeren, maar vind ik eigenlijk zonde want mooi voerstro voor de paarden :+ .

Of allicht wat stro direct rond de planten en dan er wat ruimer omheen hooi. Heb ook wel overwogen om een snipperaar te laten komen voor al het snoeiafval en die snippers er dan omheen te doen. Maar vond de prijs daarvan nog erg tegenvallen.

xXutopiaXx schreef:
Whoeee mooi ding hebben jullie er weer bij!!! :):) Gaat goed zo, hopelijk schiet die manegevlakker inderdaad ook een beetje op!! :D

Zal eens kijken zaterdag wat voor chaos het bij de kweker is... ~~}> Als ik niet op het allerlaatste moment ook nog een afzegging krijg....

Nog steeds niks gehoord :+ . Zo jammer..
Ben benieuwd zaterdag! We zitten er nu al zo dicht op dat dat toch vast wel goed zal komen nu :D

superpony schreef:
Pfff, ik kan ergens meidoorn halen, maar is ietsjes verder, dus probeer de kweker hier waar we al wat hadden gehaald.
Heeft geen meidoorn en rozenbottel.

Hij heeft hem netjes opgeknapt. Lijkt nieuw zo op de foto.

Ja waren wij ook blij mee! En nette prijs, dus dubbel mooi. Ook niet eens onderhandeld, goede prijs is gewoon een goed prijs :)

Jammer dat je verder weg moet voor meidoorn nu!
Je zou ook marktplaats nog eens een tijdje in de gaten kunnen houden. Met enige regelmaat zie ik wel hagen gratis af te halen staan. Maar dan moet je wel aan de uitgraaf.

Prairy

Re: [VOLG] Bijna 100 jaar oude boerderij renoveren

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 10:25

Met een halve of hele dag huren van een grote versnipperaar ben je maar een paar tientjes kwijt. Dan ben je en je afval kwijt, en je bespaart op water en vooral tijd met water geven.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 11:21

Hier verkoopt geen meidoorn, dus toch verder kijken. Zag dat een paar kwekerijen alweer dicht zijn gegaan.
En sommigen zijn alleen vrijdags en zaterdags open, dus zal het wel heel druk zijn inderdaad.

Uitgraven ook weleens gezien, maar mag een ander doen. Zoveel te doen en non stop bezig, dus willen ons lijf wel sparen. Denk dat ik van de meidoorn ongeveer 150 meter ga neerzetten verdeeld, dus wordt me te gek.

Heb vorige jaar hier buxus verplaatst en was een heidens karwei, maar stond echt in de weg.

Je kan misschien wat vies stro daarvoor gebruiken? Of inderdaad versnipperen. Had gekeken naar een kleine, huis, tuin en keuken versnipperaar, die zijn niet heel duur. Maar gingen geen dikke takken door.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 13:11

Ik had 1 winter oud hooi rond een stel fruitboompjes. Waren de muizen heel blij mee (beschutting en voedsel), alles rondom geschild en dood. Voor stro zal net zo iets gelden, gehakseld snoeihout zal het vermoed ik beter doen of stuk bruin karton en hooi/stro er in een ruimere kring omheen leggen.

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-20 13:20

Prairy schreef:
Met een halve of hele dag huren van een grote versnipperaar ben je maar een paar tientjes kwijt. Dan ben je en je afval kwijt, en je bespaart op water en vooral tijd met water geven.

Hm zo goedkoop heb ik nog niet gezien hoor. Via Boels was ook iets van €170 voor eentje waar een redelijk formaat takken doorheen kan... Er moeten ook nog dode bomen om, maar weet al dat als ik hem de versnipperaar mee laat nemen het me ook €170 ex btw kost (hadden we eerste jaar al in een offerte toen ze de Eik hier kwamen snoeien). Nog maar even over na denken.

superpony, ik heb geen stro in de stallen dus echt vies stro heb ik ook niet.

tamary schreef:
Ik had 1 winter oud hooi rond een stel fruitboompjes. Waren de muizen heel blij mee (beschutting en voedsel), alles rondom geschild en dood. Voor stro zal net zo iets gelden, gehakseld snoeihout zal het vermoed ik beter doen of stuk bruin karton en hooi/stro er in een ruimere kring omheen leggen.

Oh dat is ook niet echt grappig dan -O-

Onder het mom van klusjes met de trekker, ik heb zojuist die cultivator van de aanhanger afgetild met de voorlader :') . Was weer helemaal in mijn nopjes met de trekker whaha.

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 14:15

Ik gooide de mest van de konijnen vaak onder de bomen, dat is toch wel allemaal blijven leven

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 16:27

Ik ben van wat groepen lid op fb en zie ze daar ook veel karton gebruiken. Mag dan niet met inkt zijn.

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-20 21:09

Pff wat een dagen hebben we achter de rug hier zeg…
(Sorry, lang verhaal)

Bij de jaarling die hier stond had ik al wat langer een steeds groter oplopend gevoel dat er iets niet klopte. Eigenaar ook al een aantal keer gewaarschuwd dat ze wel heel erg veel lag nog nog wat van die dingen. Afgelopen zaterdagochtend was het duidelijk dat ze echt buikpijn had en zich niet goed voelde, maar de temperatuur was nog goed en met colosan knapte ze wel weer wat op. Elk uur gaan controleren en richting de avond werd ze duidelijk weer slechter, kak. In overleg met eigenaar de dierenarts gebeld die duidelijk darmkrampen vaststelde en met gespoten pijnstiller en darmontspanner gingen we de nacht in. Zondagochtend zou eigenaar zelf komen (woont 1,5 uur verderop). Midden in de nacht nog een keer extra gaan kijken toen leek het vrij rustig. In de ochtend echter weer duidelijk koliek, weer colosan, weer dierenarts. In overleg met de DA zouden we nog maximaal 1 nacht aankijken en als het weer mis was toch naar de kliniek. Helaas was het maandagochtend weer verkeerd, dus eigenaar is direct met trailer gekomen om het arme dier naar de kliniek te brengen, daar staat ze nu nog.

Erg sneu was ook dat het veulen die er net twee weekjes was dus weer een grote verandering had… Mijn merrie ontfermde zich wel direct over haar, maar ze was erg goede vriendinnetjes geworden met de jaarling. Wat extra aandacht aan gegeven en ook die wat vaker gecontroleerd. Ook omdat ze het sinds vrijdag wel erg zwaar leek te hebben met het slechter wordende weer en opeens wel erg was afgevallen ondanks dat ze goed at (uit de donderdag opgestuurde mestonderzoek bleek ook dat ze hoge spoelwormbesmetting had, dus het was allemaal wel verklaarbaar, maar met die jonkies toch wel echt iets om heel alert mee te zijn). Haar eigenaar was er ook al extra geweest om even te overleggen hoe en wat (ander voer geregeld o.a.). Gisterochtend zag ik dat haar kogel net een tikje opgelopen was dus gelijk haar eigenaar op de hoogte gesteld en in de tijd dat ik met haar aan de telefoon was leek het ook dikker te worden. Ze had een paar weken naar haar geboorte al op de kliniek gestaan met een bacteriële infectie in spronggewricht in hetzelfde been, dus dan ben je direct extra alert. Dierenarts werd gelijk gebeld en heb haar temperatuur genomen die toen al erg aan de hoge kant was. Dierenarts was er nog vrij nuchter onder, maar wij hadden er beide geen goed gevoel bij. Thuis heeft ze gelijk Wolvega gebeld voor extra overleg en een afspraak geregeld voor de volgende ochtend voor een uitgebreide controle. Ik weer elk uur controleren hoe het ging, maar het beeld stond me niet aan. Nog een keer extra de temperatuur gemeten en was inmiddels echt naar koorts opgelopen, oliebol! Gelijk eigenaar gebeld en die is dus ook gelijk met de trailer gekomen om haar naar Wolvega te brengen.

Té bizar. Twee dagen achter elkaar. Wat is het leeg hier nu opeens zeg! Mijn merrie is ook helemaal van slag erdoor. De eigenaar van de jaarling heeft haar andere paarden zelf ook aan huis en heeft besloten haar vanaf de kliniek straks naar huis te halen zodat ze alle nazorg zelf kan gaan doen. Het veulen gaat straks ook naar een andere plek waar nog twee veulens staan die ook in de revalidatie zitten. Beide hele goede en begrijpelijke keuzes. Maar wat voelt het bizar! Zo blij met het groepje compleet. Dan een aantal dagen énorm intensief met ze bezig geweest, en nu opeens weer terug naar alleen mijn twee eigen…

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 21:28

Poeh pittig zo n dagen. Helaas is het echt wel de tijd van de spoelwormkoliekjes bij die jonkies. Ooit ook eens eentje gehad met koliekverschijnselen en spoelworm rond deze tijd. Hopelijk knappen ze snel op

La_Lune

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 21:29

Pff heftig hoor! Hopen dat het snel beter met ze gaat.

Komen er dit jaar nieuwe jonkies bij, of laat je het even zo?

Felien_Kyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 21:40

Wat rot zeg :( Kan me voorstellend dat je je daar goed rot over voelt.
Hopelijk knappen ze snel op inderdaad

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 21:47

Nah, lekker dan. Zo heb je een leuk kwartet en zo heb je "alleen" je eigen stel. Zo te lezen heb je prima gehandeld en is alles in goed overleg afgesproken maar ik kan me voorstellen dat je nu toch een beetje een naar gevoel hebt. Ineens heb je, eerder dan gedacht, toch een "empty nest".

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 03:55

Wat naar zeg.

Voor je eigen ervaring wel goed om te weten dat jij er niks aan kon doen en wel hele goede extra zorg hebt geboden. Dat is wel wat mensen graag willen.
En zonder jouw goede zorg had het ook zomaar heel anders kunnen lopen in beide gevallen.

Jammer dat het groepje nu uit elkaar is, maar het is te begrijpen. Misschien komt er wel weer wat op je pad.

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-20 09:24

Cemlys schreef:
Poeh pittig zo n dagen. Helaas is het echt wel de tijd van de spoelwormkoliekjes bij die jonkies. Ooit ook eens eentje gehad met koliekverschijnselen en spoelworm rond deze tijd. Hopelijk knappen ze snel op

Ja dat hoop ik ook!
De jaarling met koliek had overigens (aldus het mestonderzoek) geen spoelworm. Bij het veulen zal de spoelworm sowieso niet geholpen bij het algehele beeld, maar is het dus voornamelijk de gewrichtsontsteking die reden tot grote zorg gaf.

La_Lune schreef:
Pff heftig hoor! Hopen dat het snel beter met ze gaat.
Komen er dit jaar nieuwe jonkies bij, of laat je het even zo?

Nee op dit moment even niet :o . Het was zo wel even een enorm intensieve periode (de laatste dagen natuurlijk tot in het extreme, maar de weken er voor ook al qua introducties goed begeleiden en de jaarling weer op gewicht krijgen omdat die hier heel mager kwam). Daarnaast wil ik het mijn eigen paarden ook niet aandoen. Ook voor hun was het zo wel even heel erg veel verandering en vooral mijn merrie is echt van slag doordat "haar pleegveulens" nu opeens weer weg zijn. Ze had ze echt onder haar hoede genomen (voor de de jongste) en was echt flink aan het zoeken en in de stres. En na vorig jaar ook al de enorme pech met de lieve Fjord in pensioen... (super lief dier, super lieve eigenaar, maar wel ook erg veel zorgen van gehad en ook maar heel kort plezier...). Overwegen we sterk om er maar gewoon niet meer aan te beginnen.

Gewoon pension durf ik eerlijk gezegd niet aan. Ik hoor daar veel te veel horror verhalen over en vind maar eens iemand die echt goed aansluit bij je eigen ideeën en wensen, past qua paard én dat de eigenaar past qua type persoonlijkheid... We hebben het natuurlijk wel ook allemaal in de achtertuin. Eerst maar eens rustig opnieuw bezinnen. Gelukkig zijn Vi en Dailey ook heel erg leuk samen dus er is ook geen acute haast. Allicht dat we straks toch zelf er een derde weer bij kopen (vind twee paarden samen eigenlijk gewoon toch echt net niet :o ). Misschien een lieve IJslander, iets wat ik al van kind af aan graag wil. Of toch een leuke wat kleinere pony... Of wie weet loop ik tegen iets aan in bruikleen oid wat goed past van beide kanten. Kortom, ik weet het nog even niet :')

Felien_Kyra schreef:
Wat rot zeg :( Kan me voorstellend dat je je daar goed rot over voelt.
Hopelijk knappen ze snel op inderdaad

Dat hoop ik ook! Gelukkig staan ze beide bij de kliniek in goede handen. De jaarling mag heel misschien vandaag weer naar huis als de controle echo goed is en ze kunnen zien dat de medicatie goed aanslaat. Het veulen hopelijk vrijdag als de ontstekingswaarden in het bloed weer afdoende gezakt zijn.

Maflinger_S schreef:
Nah, lekker dan. Zo heb je een leuk kwartet en zo heb je "alleen" je eigen stel. Zo te lezen heb je prima gehandeld en is alles in goed overleg afgesproken maar ik kan me voorstellen dat je nu toch een beetje een naar gevoel hebt. Ineens heb je, eerder dan gedacht, toch een "empty nest".

Ja dankje! Ik denk niet dat ik meer had kunnen doen dan ik heb gedaan... Het is gewoon echt een bizarre samenloop van omstandigheden zo waardoor het zo tegelijkertijd mis gaat, totaal buiten mijn beïnvloedingssfeer en dan ook met twee totaal verschillende dingen... Maar je gaat wel bijna even aan jezelf twijfelen ja :o . Gelukkig met beide eigenaren heel erg goed contact en ze houden me goed op de hoogte. Beide zijn gelukkig ook heel dankbaar voor alle extra zorg die ik er in heb gestopt en gebrek aan updates hebben ze nooit gehad (ik was nogal fanatiek met foto's, filmpjes en updates :') ). Daardoor hebben ze wel beide ook op tijd kunnen ingrijpen, maar man. Echt niet wat je wil!

superpony schreef:
Wat naar zeg.

Voor je eigen ervaring wel goed om te weten dat jij er niks aan kon doen en wel hele goede extra zorg hebt geboden. Dat is wel wat mensen graag willen.
En zonder jouw goede zorg had het ook zomaar heel anders kunnen lopen in beide gevallen.

Jammer dat het groepje nu uit elkaar is, maar het is te begrijpen. Misschien komt er wel weer wat op je pad.

Ja we gaan nu maar gewoon kijken hoe het gaat lopen. Er komt inderdaad vast iets op mijn pad. Mijn man heeft het al een paar jaar over Drumhorses, misschien koopt die onverwacht zelf wel eentje :+

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 10:30

Ach jeetje.....wat ontzettend balen dit, voor alle partijen.... :(:)

Kan me voorstellen dat je het wel even mooi geweest vind zo, en eerst even rust wil.... zeker in deze periode, die is toch al niet ideaal om nieuwe dieren te introduceren.

Maar wie weet wat er ineens op je pad komt :)

Ik heb hier ook zoiets hoor. Er is best ruimte voor een extra diertje, maar ik wil het alleen als ik echt een goed gevoel heb bij de eigenaar. Want inderdaad het staat toch achter je huis allemaal. Mijn aangetrouwde nicht heeft hier jaren een Fjord gehad. Dat ging echt top, we deden het hele onderhoud samen met hun en dan is het voor iedereen leuk :)

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 13:01

Ja, voor je eigen paarden is het ook heel naar. Wij moesten er vorig jaar eentje laten gaan en de rest kon afscheid nemen. Dat scheelt dan wel.

Maar de jongste heeft al moeite als ik er 1 of meer uit de groep haal, dus is wel een dingetje. Straks zullen de oudjes wel vlot achter elkaar "gaan" of tegelijk en dan hou ik ondanks mn verdriet wel rekening met de situatie die overblijft. Maar je kan geen koffiedik kijken gelukkig. Met oudjes is een tikkende tijdbom, maar je ziet dat het met jonkies ook zo anders kan lopen.

Iemand in pension is niks voor mij. Dat weet ik van mezelf, dus moet ik mezelf, mn man en de ander niet aandoen. En 1 of 2 kosten meer dan het op zal brengen.
Krijg wel veel vragen of ze de pony's mogen verzorgen enzo. Briefjes in de bus, kinderen aan het hek.......Daar begin ik ook echt niet aan. Sorry, klinkt rot, maar nee.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 13:05

Hier ook inderdaad. Maar ik heb vooral geen trek in extra werk en extra zorgen. Verantwoorde volwassene die ik ken, met dochtertje: vind ik prima! Maar jonge meisjes dat zie ik niet zitten, daar moet je dan eigenlijk bij zijn, je weet nooit zeker of ze toch ineens rare dingen gaan doen.... daar heb ik helemaal geen trek in joh.

Nu scheelt het ook dat Rena met pensioen is en niet geschikt is als verzorgpony voor een kind, die heeft daar ook helemaal geen zin in, dat is niet zo'n liefhebber van getut :D en die kleine is maar 78 cm.

Ik vind een setje van 2 eigenlijk net wat te weinig. Vind 3 of 4 stuks toch meer een beetje een kudde-idee, het is ook veel leuker om tegenaan te kijken, zo'n clubje :j

Maar ik moet er niet aan denken om dat allemaal zelf te moeten verzorgen, al die stront.....pffft :P

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-20 16:42

Pmarena, nee qua nieuwe introducties is sowieso het voorjaar wel prettiger! Zoiets als wat jij met die aangetrouwde nicht had is dan inderdaad ideaal! Maar met een “vreemde” is dat toch wel lastig. Uiteindelijk kan je vooraf ook maar zoveel afspreken en inschatten.

Maar zoals jij zegt heb ik dus ook met twee. Ik vind het eigenlijk gewoon te weinig. Met drie is het gewoon al meer een mini-kudde, vier is nog beter (maar dat wordt helemaal onbetaalbaar met hoe ik het wil doen helaas). De hoeveelheid extra werk is nog 1 ding, maar de kosten lopen ook wel erg op. Toch weer voor een extra paard hooi, een extra enting, extra paard bij de hoefsmid, extra wormkuur, extra keer tandarts, extra paard met risico op onverwachte dierenartskosten… Zijn allemaal dingen die je gewoon mee moet nemen natuurlijk!

Superpony, nee wat dat aangaat kan je er met de leeftijd ook niet op aan. Jong gaat in theorie “langer mee”, maar is ook kwetsbaarder. En met wat ouder zijn de “ouderdomskwaaltjes” en extra zorgen/kosten weer dichter om de hoek. Het blijft uiteindelijk een gok. Maar als je alleen eigen dieren hebt staan, heb je het in elk geval wel echt in eigen hand.

Vi lijkt gelukkig al wel weer een beetje gekalmeerd en is in elk geval niet meer actief aan het zoeken. Komende maanden gaan we wel zien wat er op het pad komt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 16:45

He wat naar, voor alle partijen. Ik kan me voorstellen dat je heel erg twijfelt.

Hier bevalt pension op het moment heel erg goed maar ben me er heel erg bewust van dat zo'n leuke club meer de uitzondering dan de regel is.

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 18:13

MarliesR schreef:
Pmarena, nee qua nieuwe introducties is sowieso het voorjaar wel prettiger! Zoiets als wat jij met die aangetrouwde nicht had is dan inderdaad ideaal! Maar met een “vreemde” is dat toch wel lastig. Uiteindelijk kan je vooraf ook maar zoveel afspreken en inschatten.

Maar zoals jij zegt heb ik dus ook met twee. Ik vind het eigenlijk gewoon te weinig. Met drie is het gewoon al meer een mini-kudde, vier is nog beter (maar dat wordt helemaal onbetaalbaar met hoe ik het wil doen helaas). De hoeveelheid extra werk is nog 1 ding, maar de kosten lopen ook wel erg op. Toch weer voor een extra paard hooi, een extra enting, extra paard bij de hoefsmid, extra wormkuur, extra keer tandarts, extra paard met risico op onverwachte dierenartskosten… Zijn allemaal dingen die je gewoon mee moet nemen natuurlijk!

Superpony, nee wat dat aangaat kan je er met de leeftijd ook niet op aan. Jong gaat in theorie “langer mee”, maar is ook kwetsbaarder. En met wat ouder zijn de “ouderdomskwaaltjes” en extra zorgen/kosten weer dichter om de hoek. Het blijft uiteindelijk een gok. Maar als je alleen eigen dieren hebt staan, heb je het in elk geval wel echt in eigen hand.

Vi lijkt gelukkig al wel weer een beetje gekalmeerd en is in elk geval niet meer actief aan het zoeken. Komende maanden gaan we wel zien wat er op het pad komt!

Wat jammer dat je op zo'n manier van twee pensionklanten afscheid moest nemen. Herken het wel, paard van een ander is toch extra stress en verantwoordelijkheid.

Gewoon die Ijslander erbij kopen ;) je gaat er geen spijt van hebben :D

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-20 21:12

Robijntjah schreef:
He wat naar, voor alle partijen. Ik kan me voorstellen dat je heel erg twijfelt.

Hier bevalt pension op het moment heel erg goed maar ben me er heel erg bewust van dat zo'n leuke club meer de uitzondering dan de regel is.

Ja echt koesteren dat je nu zo'n fijne groep hebt!
Ik heb een hele goede vriendin die ik hier graag in pension zou hebben willen hebben die haar paard hier ook dolgraag zou willen hebben staan. Die woont alleen in Arnhem, dus dat is toch echt te ver weg :')

Solleke_Noah schreef:
Wat jammer dat je op zo'n manier van twee pensionklanten afscheid moest nemen. Herken het wel, paard van een ander is toch extra stress en verantwoordelijkheid.

Gewoon die Ijslander erbij kopen ;) je gaat er geen spijt van hebben :D

IJsjes zijn zó leuk <3 Ik heb er als kind op leren rijden en sindsdien altijd een zwak voor gehouden. Staat wat dat aangaat wel bovenaan de lijst :o . En hoewel ik zelf echt een merrie-mens ben, neig ik naar een ruintje erbij zodat Dailey ook een speelmaatje heeft, dat mist hij duidelijk wel echt. Wie weet wat er nog op mijn pad komt :)

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 20:03

Ooh wat balen zeg. En wat sneu voor die jonkies en jouw eigen kudde. Wat mogen zij blij zijn dat jij zo alert er op was, in menig opfok was dit nooit opgevallen.
Hopelijk tref je snel die leuke IJslander ;)

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-20 07:46

Ethelate schreef:
Ooh wat balen zeg. En wat sneu voor die jonkies en jouw eigen kudde. Wat mogen zij blij zijn dat jij zo alert er op was, in menig opfok was dit nooit opgevallen.
Hopelijk tref je snel die leuke IJslander ;)

Nee dat denk ik ook, zeker met het veulen! Zij ze zelf (eigenaar) ook, dat ze er nu waarschijnlijk met een sisser vanaf komen omdat er nu heel erg snel geschakeld kon worden. Ze mag vanochtend dan ook weer naar huis *\o/*

Hier zijn we nu wat spullen aan het verzamelen voor een lange dag buitenshuis :') . Wie heeft er bedacht om in deze tijd van het jaar de zolder te laten behandelen tegen houtworm :+ UGH. Maar goed, wel belangrijk dat het gedaan wordt en dan zijn we straks weer voor hele lange tijd vanaf als het goed is. Voorbereidend schoonmaken van de zolder was ook wel een ding hoor, brrr bah :')

En ondertussen al stiekem wat aan het rondklikken tussen de koop staande IJsco's :') ("Nee, wacht in elk geval de winter even af")

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-20 10:07

Haha haha haha nee nee, ik neem geen paard erbij. Geen geld voor, geen tijd voor, het is nog niet klaar ervoor. Nee nee. Echt niet.

Kijk schat wat een leuke!

*echtgenoot rijdt de dag erna met trailer en nieuw paard het erf op...

Afbeelding

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-20 10:30

Hout behandelen doen wij gewoon zelf, kunnen we tenminste een beetje plannen wanneer we alles doen :+ aangezien we nogal een oppervlakte te doen hebben is dat wel fijn.

Hout schoonmaken en kwasten maar (met gif) waarna het mag drogen.
Grote oppervlakten doen we gewoon met de rugspuit anders is het geen doen :+

Maar er gaat wel een paar liter gif doorheen..