Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Naskur11

Re: Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 13:47

Mooi geworden Mars.

Ik zal als het klaar is weer foto's plaatsen horsii

xLoki

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-23 14:01

Hi bokkers!

Hebben jullie misschien voor mij wat voorbeeld/inspiratiefoto's van jullie badkamer, ik ben vooral op zoek naar voorbeelden van:
- Accentwand (groen, blauw, lichtroze of wit) in de douche of bij de wastafel
- Lichte badkamer/lichte kleuren
- Lichte betonlook vloer
- Géén zwart sanitair, maar juist zilver/RVS of misschien wel goud of chroom?
- Eiken wastafelmeubel
- Gestucte muren versus betegelde muren

En wat waren jullie voor de badkamer kwijt, waar kochten jullie de materialen en door wie hebben jullie het laten plaatsen? :)

Oh en nog een extra vraag. Hebben jullie een inloopdouche of juist een gesloten douche? En waarom heb je daar wel/niet voor gekozen? Ik lees op internet dat je in een inloopdouche veel meer warmte verliest, is dat ook jullie ervaring?

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-23 17:10

Is een lichte betonlook badkamer ook goed? :D

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Amira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-23 17:36

xLoki schreef:
Hi bokkers!

Hebben jullie misschien voor mij wat voorbeeld/inspiratiefoto's van jullie badkamer, ik ben vooral op zoek naar voorbeelden van:
- Lichte betonlook vloer
- Eiken wastafelmeubel

En wat waren jullie voor de badkamer kwijt, waar kochten jullie de materialen en door wie hebben jullie het laten plaatsen? :)

Oh en nog een extra vraag. Hebben jullie een inloopdouche of juist een gesloten douche? En waarom heb je daar wel/niet voor gekozen? Ik lees op internet dat je in een inloopdouche veel meer warmte verliest, is dat ook jullie ervaring?

Ik kan enkel antwoord geven op je laatste vraag, maar ik zou noooit voor een inloopdouche gaan. Bij mijn tante heb ik gedoucht in een inloopdouche en ik vond dat tijdens het douchen zó koud. Als ik douche wil ik het graag warm hebben.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-23 17:39

Amira_ schreef:
xLoki schreef:
Hi bokkers!

- Lichte betonlook vloer
- Eiken wastafelmeubel

Ik kan enkel antwoord geven op je laatste vraag, maar ik zou noooit voor een inloopdouche gaan. Bij mijn tante heb ik gedoucht in een inloopdouche en ik vond dat tijdens het douchen zó koud. Als ik douche wil ik het graag warm hebben.

Als je dat eenmalig doet is het koud ja, ik vond dat in het begin ook, maar ik heb het nu niet meer koud, kwestie van gewenning blijkbaar. Als het kon zou ik nog steeds een deur erin zetten maar dat is lastig nu. Maar mocht er in de toekomst iets van de wand vervangen moeten worden, ga ik alsnog voor een deur. :j

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-23 17:39

Hier hetzelfde. Inloopdouche is koud en vaak is de vloer ook nog koud. Ik vind een douchebak eigenlijk lelijk maar het is voor mij wel het beste samen met een douchecabine. Ik denk dat ik in een volgend huis ook ga voor een douchecabine. Wel een mooie strakke en een lage douchebak dus geen hoge opstap. Die bijna gelijk met de grond liggen. En dan mooie glazen deuren, misschien met rookglas. Heerlijk warm douchen zo’n cabine.

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-23 18:09

Hier juist blij met een 'open' douche. Ik vond het altijd juist vreselijk als je die deur open doet om een handdoek te pakken en dan komt zo'n ijs en ijskoude lucht ineens naar binnen. Maar onze badkamer is wel klein, dus die warmt echt wel snel op als je even doucht. Veel fijner dat je het dan niet ineens zo koud krijgt als je je wilt afdrogen.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-23 18:37

Oh aanvulling op bovenstaande foto’s :D we hebben een glazen wand met draaideur nu
(En moeten nog steeds plafond schilderen _O-)

Afbeelding

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-23 22:19

Wij hebben een inloopdouche maar wel met sunshower. Ik kan je nog niet vertellen hoe dat is want helaas nog niet kunnen proberen. Als het goed is krijg je het dan niet koud. De andere douche hebben we wel met wand.

Dit is onze blauwe wand waar de douche (met wand) tegenaan komt (goud geborsteld). Inmiddels is het wat meer af maar nog geen goede foto’s van.
De vloer is tegel met houtlook, andere tegels mat wit.
Afbeelding

Afbeelding

Vandaag hebben we eindelijk de knoop doorgehakt voor de kleur op de stuc in badkamer 1. Eerst even op vakantie en over een week of twee kunnen we als het goed is alles installeren en monteren en is het klaar! Het is toch een grijstint geworden. Het wordt wel heel anders dan de meeste badkamers in het topic maar wij zijn er echt helemaal dol op. Groen marmer <3

We hebben een heel groot raam in de badkamer vanaf grond tot plafond. Daar zetten we ons vrijstaand bad voor dus er zal nog wat blindering moeten komen :+
Als iemand tips heeft, heel graag! Mag van alles zijn.

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-23 01:01

Ik vind een inloopdouche veel mooier en fijner qua ruimte, maar mijn badkamer was inpandig en dus sowieso nooit koud. Had het in die douche dan ook nooit koud. Ik vind een douchecabine inderdaad vervelender wat dat betreft, dat je dan na het douchen de kou in moet :+

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-23 23:21

Afbeelding
Groene wand douche :) Wij hebben ook inlooop, bevalt prima

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-23 21:22

Iemand hier ervaring met toilet-fonteintje zonder sifon in het zicht, zonder dat het direct een kastje eronder moet zijn? Ik vind alleen witte sifonkappen of direct een kastje, en ik wil eigenlijk natuursteen en geen kastje.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-23 09:28

Wat een fantastische badkamers hebben jullie! Wij hebben gisteren te horen gekregen dat ons bod geaccepteerd is. Er moeten wat dingen aangepakt worden, maar ik denk niet dat we alles kunnen doen met ons budget. Keuken en toilet moeten sowieso, maar ik zou ook graag de badkamer willen doen. De prijzen zijn wel echt pittig. Materialen zouden we nog wel ergens zelf kunnen kopen, maar we moeten het volledig laten doen. De ruimte is 2.60x2.00m. In de huidige badkamer zitten nu een douche en bad, wij zouden graag een grote inloopdouche op dezelfde plek willen en ipv het bad een toilet. Zodra de koop definitief is, maar eens wat offertes op gaan vragen.

xLoki

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-23 19:56

MarjanB, waar heb jij jouw glazen douchehoek vandaan? Ik vind 'm echt mooi!

Corelli, waar komen jouw groene tegeltjes vandaan? :)

veerledec geen ervaring mee, sorry! Ik probeer wel te bedenken hoe je nou precies bedoelt, want het water moet toch ergens weglopen? Is een kleine RVS sifon niet mooi?

Daihyo, leuk ik kom je nu ook al in dit topic tegen. :D Gefeliciteerd met je huis!!! Mijn toekomstige badkamer is ongeveer even groot, ik ga hem helemaal (laten) renoveren door een kleine aannemer hier uit de buurt. Met zelf slopen en materialen aanschaffen kom ik incl. materiaal waarschijnlijk rond de 15k uit... Het is echt een dure grap. Maar goed, krijg er dan wel wat moois voor terug hopelijk :)

Hier nog niet helemaal er over uit hoe mijn badkamer eruit moet komen te zien... Vrijdag komt de aannemer de badkamer opmeten en een offerte maken. Wissel nog dagelijks van mening over de tegels/kleuren en mijn pinterest mapje is echt een allegaartje van vanalles door elkaar :+ Het enige wat zeker is, is een eikenhouten badkamermeubel. Maar de keuze wasbak/waskom, inloopdouche/douchehoek, tegeltjes/stucen, groen/roze/wit, ik ben er allemaal nog niet uit. Dit is tot nu toe mijn moodboard:

Afbeelding

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-23 21:07

Mooie sfeer!

De glazen wand is via de badkamer zaak maar is in het begin verkeerd geplaatst dus t bedrijf van de wand kan ik niet echt aanbevelen vooral niet gezien hoe ze het oplosten :7

batje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-23 21:38

Wat een mooie badkamers allemaal! Ik zit midden in de badkamer verbouwing met Hornbach, we zijn halverwege en tot nu toe ben ik erg tevreden. Er is het een en ander mis gegaan, vooral ook buiten Hornbach en het klusbedrijf om en dat wordt heel goed opgelost. Ben heel benieuwd hoe het straks wordt :)

Bo_Y

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-23 21:56

Wij gaan dit jaar ook onze badkamer doen.
Mijn man gaat alles zelf doen.

We hebben alle tegels en sanitair reeds in huis. Denk dat we nog wat buizen enzo moeten halen, maar denk dat we onder de 4000 euro blijven.

De badkamer is 1,80 bij 2. Er komt een douche, wastafel met 2 kommen en een wc. We tegelen tot 1.15 hoog, ohja de douche wel tot plafond, en de rest wordt geverfd is een leuk kleurtje…
De vloer wordt houtlook en de muren lange witte tegeltjes

Ik heb er zo zin in… we hebben nu een aftanse douche. En maar 1 wc beneden en tandenpoetsen ect doen we in de keuken

Walkure

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-23 22:13

Op dit moment wordt onze badkamer verbouwd! Vandaag hebben ze de laatste tegels gezet, morgen voegen en dan het meubilaur erin. Zooo benieuwd haha

Komen hier ook mooie plaatjes voorbij zeg

Bo_Y

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-23 22:13

Oh spannend Walkure

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-23 23:41

Loki je moodbord lijkt behoorlijk op de mijne haha.

Afbeelding
Afbeelding
Hier zitten de douchetegels erop en verf gekocht voor de gestucte delen. Nu nog wachten tot alles goed droog is (cementdekvloer en stuc), dan kan alles geïnstalleerd. Hopelijk eind deze maand klaar.

Heeft iemand ervaring met Ikea badmeubel? Nl de godmorgon reeks?

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-23 00:41

Loki, met de kleuren kan ik je niet helpen. Maak eens een afspraak bij een grote tegelhandel. Ik kwam met heel wat anders naar buiten dan ik aanvankelijk had bedacht.

Waskommen: mooi maar lastig met schoonmaken er omheen (vind ik). Ik heb daarom gekozen voor een wastafel.

Inbouwkraan: ervaring mee bij een ex. Mooi maar ik vond het vreselijk vervelend dat ik het ding niet even opzij kon draaien. Ben je aan het tanden poetsen zit je iedere keer met je neus op die kraan. Ik heb daarom gekozen voor opbouw.

Ik vind een inloopdouche heerlijk.
Dus die komt er met voor de ruimtelijke beleving een glazen wand en geen muurtje. En voor de luxe een sunshower (en vloerverwarming).

Marieke1495

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-23 12:26

Onze douche is ook eindelijk getegeld. Schuine wand wordt gestuced en naast het bad komt nog een webbing kastje voor handdoeken. Ook het wasmeubel heeft een lichte houten kleur.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-23 13:35

Mooi! Hoe groot is het?

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-23 15:20

Wat een mooie tegel, die donkere!

enny

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-23 21:39

Corelli schreef:
[ [url=m/l2qNYQ.jpg]Afbeelding[/url] ]
Groene wand douche :) Wij hebben ook inlooop, bevalt prima

Wauw, wat een gave tegels! Heb je die ook nog ergens anders in de badkamer gebruikt? Hele mooie combi ook met de vloer.