FUN-da!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ceetje_bokt

Re: FUN-da!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-18 08:09

Dit huis is ook in vraagprijs gestegen. Is dat een nieuwe trend? Vind het wel onlogisch eigenlijk, je kan je huis toch ook verkopen voor een hogere prijs dan de vraagprijs. Wij in elk geval wel.

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-18 08:22

Is de prijs voor dat opknaphuid het waard? Zit te kijken naar huizen met ongeveer gelijke oppervlakten in 1km afstand en die zitten rond de 200. Zou dit huis het dan waard zijn om te flippen?

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-18 08:55

Als je heel veel zelf kunt qua klussen misschien wel, maar ik zie bijvoorbeeld al geen badkamer en in principe geen keuken :') Verder is het van een foto altijd moeilijk te zien wat er nog meer mis is.

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-18 08:58

Het is niet enkel keuken en badkamer, je zult daar vanaf 0 moeten beginnen, alles strippen, waterleidingen, elektra, vloeren, centrale verwarming, noem het maar op, afhankelijk van hoe de daken (en balken) zijn zul je dat met een ton zeker niet gaan redden daar.
Dus of het de moeite is hangt ervan af hoe duur daar een afgewerkt huis zou kosten.
Ik vind het die 100.000 euro niet waard, 2 slaapkamers, geen ruimte er meer te maken, en betaald parkeren of enkel met vergunningen...

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-18 09:12

Idd typisch zo'n gevalletje wat terug kan komen bij bouwval gezocht. Mensen die krap bij kas zitten en zo denken toch een huis te kunnen betalen maar de mist in gaan met de kosten die alles met zich mee brengt.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-18 11:54

Het lijkt inderdaad of iemand eraan begonnen is en zich erin heeft verslikt.

lindar1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-18 12:21

SusanH schreef:
Idd typisch zo'n gevalletje wat terug kan komen bij bouwval gezocht. Mensen die krap bij kas zitten en zo denken toch een huis te kunnen betalen maar de mist in gaan met de kosten die alles met zich mee brengt.

Uhh dit huis is in 2000 gerenoveerd..
Hoeft echt niet zo heftig aangepakt te worden als ze dat destijds goed hebben gedaan. Laat je niet misleiden door het onkruid. Ik denk dat je er met een ton en heel veel tijd wel iets heel moois van kan maken. Alleen de locatie blijft echt prut... (En ik heb n beetje ervaring. Zelf al 4 jaar bezig met een zelfde soort project uit 1803.. dat in de jaren 70 was verbouwd..)

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-18 12:24

Volgens mij heeft iedereen het nu over verschillende huizen.. :')

Het huis wat ik plaatste, is inderdaad ineens in prijs gestegen. Bizar, want ik vond hem al veel te duur eigenlijk :wow: Leuk dat er 1.5 ha grond bij zit, maar de locatie van het huis is zo gigantisch slecht (Oke voor de McDonalds liefhebbers onder ons misschien niet, die zit ernaast).

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-18 12:48

Ik denk dat Suzan mij antwoordde over het huis in Gouda

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-18 12:59

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-18 13:05

Oh Rebecca, hoe naïef kan een mens zijn :o "Verder leek er niets mis met het huis. Ons is niets verteld" hebben die mensen dan echt niet verder gekeken dan hun neus lang is? Aan de foto's kun je toch al direct zien hoe dramatisch de staat was, laat staan bij een bezichtiging?

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-18 13:27

Maar er is een verschil tussen veel moeten opknappen (dat kon een blinde nog wel zien) en een huis dat onbewoonbaar verklaard is. Naar voor je neef, Rebecca.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-18 14:41

Amber_anne schreef:

Klopt idd

O Rebecca wat erg.

lindar1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-18 15:27

SusanH schreef:
Amber_anne schreef:

Klopt idd

O Rebecca wat erg.

Oh haha verkeerd begrepen dan

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-18 16:24

Ghostattack schreef:
Oh Rebecca, hoe naïef kan een mens zijn :o "Verder leek er niets mis met het huis. Ons is niets verteld" hebben die mensen dan echt niet verder gekeken dan hun neus lang is? Aan de foto's kun je toch al direct zien hoe dramatisch de staat was, laat staan bij een bezichtiging?

Maar het zijn wel schijnbaar mensen met een verstandelijke beperking

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-18 16:30

Dat valt enorm mee := , ze zijn snuggerder dan er gespeculeerd word . Goed misschien zij niet helemaal maar meneer wel .. , enorm sneu maar er word overal hulp aangeboden gelukkig .

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-18 16:33

Zat net het filmpje te kijken en vond het stukje 'Verstandelijk beperkt' ook een beetje banketstaaf overkomen := Blijft natuurlijk wel een poedersuiker situatie!

Vraag me eigenlijk ook af, is het niet zo dat je bij een huis ook een soort plicht hebt om te 'keuren' net als bij een paard? Lijkt me dat er nog een persoon een rondje door het huis doet om te inventariseren wat er eventueel mis is?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-18 17:49

Ghostattack schreef:

Ja echt, zeker bij dit soort huizen... waarom doe je geen bouwkundige keuring? Mijn hemel.
En als het zeer beperkte mensen zouden zijn, waarom is er niemand met ze mee gegaan.. Te erg gewoon.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-18 17:59

Ik vind dat het netwerk echt steken heeft laten vallen hier. Zorg bijvoorbeeld voor bewindvoering. Dan had er ook geen hypotheek afgesloten kunnen worden. Maar goed dat is een andere discussie.

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-18 18:00

Er zat wel een ouderdoms clausule en onbewoond clausule bij dus neem aan dat ze er ook niks mee kunnen ofwel?

Beetje doen alsof je niet helemaal goed bent >;)

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-18 19:08

bobje26 schreef:
Ghostattack schreef:

Ja echt, zeker bij dit soort huizen... waarom doe je geen bouwkundige keuring? Mijn hemel.
En als het zeer beperkte mensen zouden zijn, waarom is er niemand met ze mee gegaan.. Te erg gewoon.

Een bouwkundige keuring haalt in dit geval weinig uit, omdat de ellende achter de betimmering zat....

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-18 23:06

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 08:15

En met die 3,2 miljoen ben je er nog niet. Dan krijg je 550,- servicekosten maandelijks :=

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 08:48

Als je ruim 3 miljoen kan neerleggen is 550 een schijntje natuurlijk.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 09:36

En die portier moet ook ergens van betaald worden natuurlijk :')