Bezuinigen op de boodschappen - deel 6

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 14:48

Justme_Lisaa schreef:
moonsparkle schreef:
Oh, sorry dat had ik er niet bij bedacht ;)

Geeft niet hoor, ik had het er ook niet bijgezet haha :).

Nadeel van huisdieren, in voor een tegenspoed.

Hier kosten de dieren iets van €100,- per half jaar aan voer, de katten doen er wat langer mee en de hond kan 5,5-6 maanden uit met een grote zak voer.
Maar is een klein hondje welke ong 4 weken doet met 2kg brok.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 14:51

Alwiene schreef:
Wat vinden jullie, kan dat? Huismerk cola op een verjaardag? Het wordt waarschijnlijk een bbq met vrij veel gasten. En de gastvrouw (of nou ja haar gezin) drinkt ook gewoon huismerk cola normaal, dus het is niet dat het alleen met dat feestje is ofzo. 8-)

Vrienden van ons serveren drinken en lekkers van de Lidl en dat smaakt prima. Familie van ons drinken alleen maar light producten en serveren dat, ik vind dat echt niet lekker maar dan drink ik gewoon wat anders zoals thee of water. Ik vind coca cola lekkerder dan huismerk dus dat koop ik in de aanbieding wanneer we een verjaardag of spelavond bij ons thuis hebben maar dat is persoonlijke voorkeur, ik verwacht niet dat anderen dat ook doen.

Ineke2

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 06:54

Mensen komen bij jou op visite, ze eten en drinken dan wat de pot schaft. Zo doe ik dat ook bij anderen :)

plantje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 12:09

Laatste tijd weinig vragenlijsten van panelwizard, erg jammer

Ben steeds beter in goedkoop boodschappen doen, merk dat ik steeds minder 'extraatjes' koop zoals iets lekkers en naga wat ik echt nodig heb

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 13:16

Klopt ik krijg ook erg weinig vragenlijsten van panelwizard

mystery1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 13:24

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 14:11

fohadie schreef:
Door jullie ook even gekeken wat Picnic inhoud. Ik had er nog nooit over gehoort. Ik heb me nu aangemeld naar ze bezorgen hier nogniet. Begrijp ik het nu goed dat als ze wel hier gaan bezorgen ik:

Op een wachtlijst kom
Ik een cadeautje krig (gratis product?)
Tot ik niet meer op de wachtlijst sta?
Of krijg je altijd een gratis product?

Ik vind het met voorraadboodschappen en kratten bier wel handig denk ik. Heb geen auto en bij de Appie Of Deka moet ik of bezorgkosten betalen, of voor een groter bedrag dan 25.00 bestellen..

Mezelf even gekwoot. Iemand die hier antwoord op Heeft? Alvast bedankt.

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 00:09

Hoi allemaal.

door dit topic de picnic app gedownload. Maar bij mij staat alleen hoeveel mensen er voor me zijn. Ik krijg geen gratis producten. Klopt dit ?

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 00:13

Geen idee, ik heb geen picnic. :)

Komende week biologische aanbiedingen bij Aldi, oa vega biologische pizza, brood, groenten, vlees, aardappels, pasta.

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 07:32

briitje schreef:
Hoi allemaal.

door dit topic de picnic app gedownload. Maar bij mij staat alleen hoeveel mensen er voor me zijn. Ik krijg geen gratis producten. Klopt dit ?

Iedere week dat je in de wachtrij staat krijg je een berichtje met daarin vermeldt welk gratis product je gaat krijgen bij je eerste bestelling. Dat is iig bij mij het geval.

desi92

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 08:21

Hoe kom je in de wachtrij dan ?
Ik kreeg alleen de melding dat ze niet bezorgen in mijn woonplaats maar dat dat wellicht nog veranderd. Inloggen kan ik niet, ook niet na het invullen van mijn gegevens

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 08:37

Misschien omdat ze in jouw regio helemaal niet bezorgen.

Ik was 33 euro kwijt voor deze week 2 personen.

Gisteren wokgroente, kip uit vriezer met mie
Vandaag spaghetti, spinazie, gehakt (had ik allemaal nog)
Maandag eet ik niet thuis
Dinsdag krieltjes, prei, karbonade
Woensdag lasagne
Donderdag rijst, broccoli, speklap
Vrijdag de rest van de lasagne

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 09:14

Je krijgt alleen een cadeau als ze al in je regio bezorgen, niet als ze dat nog niet doen

plantje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 11:40

Echt jammer dat picnic niet overal bezorgd nog idd! Ik ben ook heel slecht in verleidingen weerstaan. Van de week was ik bij de AH voor een paar boodschappen, paaseitjes in de aanbieding.... Ik heb een pot vol staan nu :P

Ik was mijn volle weekbudget kwijt gister. Alles was bijna op/op. Heb rijstwafels, fruit, beschuit, hagelslag, brood, kipfilet, vlees, aardappels etc moeten inslaan terwijl ik dat heel vaak nog wel heb liggen.

Mijn weekmenu:
Gister: broccoli, vega cordon bleu uit de Lidl in Duitsland die echt heel vies was en gebakken aardappeltjes. Voor mijn vriend gevulde pasta met saus en gehakt.
Vandaag: eet ik niet thuis ivm een feestje met buffet *\o/*
Maandag: broccoli, vegaschnitzel en gebakken aardappeltjes
Dinsdag: eet ik op stage
Woensdag: vissticks, doperwtjes met worteltjes en gebakken aardappeltjes
Donderdag: huisgenootje die kookt/ik en dan wordt het denk ik pommes du chesse, vegaschnitzels (wat een schnitzels deze week zeg :') en witte bonen in rode tomatensaus

Hopen dat mijn ouders nog wat over hebben vanavond. Ik ben student en woon op kamers, maar als ik vanaf thuis kom neem ik meestal het e.a. aan boodschappen mee wat mij heel veel scheelt :D

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 12:42

Net mazzel gehad bij de lidl alle plantjes die over waren van de plantjes markt waren 0,59 per tray van 10 zag er gewoon goed uit dus heb er een aantal meegenomen

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 16:17

Ben 2x tijdens een buitenrit gevallen vandaag -O-
Dus ga niet koken, ben blij dat ik nog heel ben maar heb overal pijn nu... bont en blauw.

Heb dus voor ik thuis kwam snel een maaltijdsalade gehaald en nog brood voor naar mijn werk. Normaal ga ik eerst douchen en dan boodschappen doen maar had zo’n flauw vermoeden dat ik na het douchen niks meer zou kunnen als op bed liggen en dat klopt ;)

Morgen heb ik zuurkool uit de vriezer met een vega worst.

Dinsdag Soep met brood.

Woensdag hachee uit de vriezer met rodekool en appeltjes en gekookte aardappelen.

Donderdag Turkse pizza met zelfgemaakte salade en knoflooksaus.

Vrijdag pasta penne met eigen gemaakte saus. Kip uit de vriezer.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 16:44

Mijn stappenteller doet het niet meer. Is blijven steken op 512 stappen, dat is wat ik voordat ik vannacht naar bed ging nog heb gelopen. De andere stappenteller (samsung health) staat op 8769 nu voor vandaag. Schiet zo dus niet op.

Daphx93

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 18:28

Beterschap Ineke2!

Dit is ons weekmenutje!

Zaterdag: mais aardappel
Zondag:kip uit de oven met aardappel en sla
Maandag: worteltjes aardappel
Dinsdag: wraps
Woensdag: broodjes shoarma
Donderdag: broccoli en aardappel
Vrijdag: chicken tonight

magriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 18:35

Ik heb de scoupy app geinstalleerd en de 50cent kennismaking is goedgekeurd, komende week op de rekening denk ik

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 18:47

Hier morgen een kliekje van vandaag: kipfiletblokjes in een marinade van ketjap manis en zout, sajoerboontjes (doe je na het koken bij de kipfilet in de pan met de boemboe en water) en rijst.
Rest vd week staan er iig 2x wraps op het menu en iets van mihoen met woksaus, kipfilet en wokgroenten en wsl een keer broodje zalm, roomkaas, rucola en komkommer.
Maar kan nog alle kanten uit, mss bedenk ik ineens wel dat ik zin heb in pastasalade ofzo.
Scheelt dat ik vaak voor 2-3 dagen boodschappen doe.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 09:23

stille meelezer;

Beterschap Ineke2!

Ik probeer me nu ook aan de weekmenu's te houden, maar soms faal ik nog behoorlijk als ik een dag heb dat ik er echt compleet doorheen zit en dan komt het erop neer dat ik niet kook en boodschappen vaak weg moet gooien, zo zonde. Dus dat is de eerste stap waar wij nu proberen mee te bezuinigen; weekmenu maken en me eraan houden en dan ook gericht hierop boodschappen doen online zodat ik in de winkel niet verleid wordt. Onze weekboodschappen worden op zat. ochtend geleverd en dan ga ik woe nog een keer zelf naar de winkel om nieuw brood te halen en vers vlees voor de do en vr - omdat de boodschappen wat op zaterdag binnen komen qua datum donderdag en vrijdag niet redden. Dit lijkt vooralsnog redelijk goed te werken so far haha.
Dit is mijn weekmenu deze week;

MA: pittige kipfilet a la pizzaiola (nieuw recept, wordt de eerste keer dat ik het maak, ik ben benieuwd!)
DI: Chili
WOE: krieltjes, groenten uit voorraad, slavinkjes
DO: canelloni (wordt ook de eerste keer dat ik het maak. Ik eet het wel eens bij een nicht van mij die half italiaans is en dus familie recept maakt en die is ZO LEKKER, dus ik ben nu al bang dat m'n eigen enorm tegen gaat vallen haha)
VR: pasta pesto met broccoli en cherry tomaatjes voor mij en voor manlief hamburgers

En dan ga ik langzaam weer beginnen met het samenstellen van het weekmenu van volgende week aan de hand van mijn voorraad en de bonus bij AH en Lidl.

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 09:42

ik vind week menu's erg lastig. vooral omdat het bij mij zo eentonig wordt.

als ik na recpeten kijk moet ik sommige dingen kopen en weinig van hebben.. en dan kan ik het daarna weg gooien. omdat ik het daarna niet meer gebruik..

in vriezen doe ik alleen met soep... omdat ik veel uit de vriezer daarna niet lekker meer vind..

ik proberen weer aan week menus te houden. MAar soms houden we nog over en eten we het de volgende dag weer, maarja soms is andere eten dan al over datum.. (en dan ook echt niet meer eetbaar)

voor vanavond heb ik

krieltjes met spinazie en stukje vlees.

morgen boodschappen doen, maar geen idee wat nog presies. me vriend is ook altijd zo inspiratieloos haha en ik hou niet van te veel kruiden of sausen

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 10:07

Ik gooi tegenwoordig alleen sauzen van pasta's etc in de vriezer omdat opgewarmde pasta etc niet lekker is.
Nu kook ik gewoon de hoeveelheid pasta die ik nodig heb voor 1 portie en warm ik de saus op, beetje kaas erbij en klaar is Klara.
Idem dito voor rijst etc, maar dan zonder de kaas. :+

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 12:26

Pasta vries ik idd ook niet in
Alleen de saus

Weekmenu’s doe ik half aan
Ik heb een vaag idee van de week als in
Een keer pasta, curry en dergelijke
En verder neem ik een hoop groente mee en dat gebruik ik door de week heen
En daar zitten ook dagen bij dat ik verplicht groente x moet gebruiken ivm “het moet op”. Maar daar word je creatief van ;)

En als ik bijvoorbeeld een overschot aan paprika heb dan snijd ik het Klein en vries het rauw in
Altijd handig voor door een chili/curry/pasta/nasi/bami oid en dan gewoon bevroren de pan in

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 16:31

Ik stel de weekmenu's in de winkel samen, aan de hand van het aanbod en de houdbaarheid. In de week dat wij beiden ochtenddienst hebben is het altijd al haasten dus probeer ik zoveel mogelijk makkelijke groentes die ik niet uren hoef te snijden. Maar die zijn vaak beperkt houdbaar.