[Info] Bokkers op de woningmarkt deel III

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-16 11:07

KimD: ik herken het wel, ik ben zo blij als we gewoon kunnen gaan klussen.

Evy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-16 19:02

mirim schreef:
Ik weet wel een leuk huis voor je Evy...niet zo ver bij jou vandaan :o

Ons huis :j

Prachtig huis, alleen 'iets' boven ons budget en niet op de juiste plek :D

Wij hebben vanmorgen een tweede bod uitgebracht op een huis. De geldigheid van dit bod is toch dinsdag 17:00 uur dus nu is het afwachten *\o/*

Nimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-16 19:12

Evy schreef:
mirim schreef:
Ik weet wel een leuk huis voor je Evy...niet zo ver bij jou vandaan :o

Ons huis :j

Prachtig huis, alleen 'iets' boven ons budget en niet op de juiste plek :D

Wij hebben vanmorgen een tweede bod uitgebracht op een huis. De geldigheid van dit bod is toch dinsdag 17:00 uur dus nu is het afwachten *\o/*

Spannend! Hopelijk kom je eruit.

En anders weet ik nog een heel leuk huis in Apeldoorn...

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-16 08:45

Hahaha, we gaan hier allemaal weer ons eigen huis ' promoten '.... wil er ook zo graag een koper voor vinden :D
Maar ik snap het hoor Evy !
Veel succes, en spannend het wachten tot dinsdag.
Wij gaan wat zakken in prijs zodat we in een andere zoekcriteria vallen.
Hij staat nog wel niet zo lang te koop, maar toch....we hebben wat anders gezien en willen deze eigenlijk niet aan ons neus voorbij laten gaan.

Suuszels

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-16 09:00

Dat gevoel is heel herkenbaar.. je hoeft niet weg maar als het eenmaal te koop staat :)

Mocht iemand nog een leuk huis weten in Dordrecht, Ridderkerk of Henrik Ido ambacht dat binnenkort in de verkoop gaat... Ik hou me aanbevolen :D

Eliana

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-16 09:04

Bij ons was het even rustig maar woensdag hebben we kijkers. Dinsdag tekenen voor voorlopig koopcontract van ons hopelijk nieuwe huis, als ons huis dit jaar verkocht. Mensen waren daar gelukkig akkoord mee.
Ook leuk de mensen in het nieuwe huis zie mooie klusfotos voorbij komen!

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-16 09:19

Wij krijgen volgende week zaterdag weer kijkers :D

Suuszels

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-16 09:21

Spannend al die kijkers :)
Wij hebben donderdag een bezichtiging en zijn nog steeds aan het denken over dat nieuwbouwhuis van een collega.. maar op het moment vraagt hij er te veel voor en ik twijfel zelf nog of ik het oke vind zonder bad.. leek me zo relaxed :=

Grietje_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-16 09:21

Ik lees weer genoeg veranderingen, spannende tijden.

Jammer Von, dat het rustiger is. Is het helemaal van de baan met alle drie de kijkers?

Bij ons zijn ze lekker bezig. Woonkamer is geschilderd, balken plafond, deuren en kozijnen wit. De muren Histor forel. Zo benieuwd als ze helemaal klaar zijn, onze meubels op de juiste plek terug. Dan kijken hoe het is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-16 10:03

Ik denk het wel, degenen die 10k tekort kwamen gaan kijken of ze het bij elkaar krijgen maar ik denk niet dat ze dat gaat lukken.

Maar het zal voor hun alleen maar moeilijker worden per 1 januari met de nieuwe regels.

Grietje_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-16 10:19

Ja de regels worden weer aangescherpt, dus wordt kopen weer iets minder makkelijk. Of wel, misschien het huis dat iemand op het oog heeft, welke bovenin hun budget zit.

Ben blij dat wij niet hoog in ons budget zijn gaan zitten.

Nimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-16 11:29

Suuszels schreef:
Dat gevoel is heel herkenbaar.. je hoeft niet weg maar als het eenmaal te koop staat :)

Vanaf dag 1 is dit huis voor mij niet ideaal geweest, bij vriend ingetrokken en zit bepaalde emotie aan dit huis. Staat nu eindelijk in de verkoop, wouden wel eerder, maar moesten even wat dingen af voor het te koop zetten. Nu rustig met bezichtigingen, heel frustrerend we willen zo graag verder. Maar staat nu 3 weken in verkoop moeten geduld hebben. Lastig met om je heen de verkoop binnen een week succesverhalen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-16 11:32

Dat is het hier inderdaad ook. We hoeven niet weg, super fijn huis. Pas verbouwt en eigenlijk top naar ons zin.

Maar nu het eenmaal te koop staat...

Suuszels

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-16 11:36

Dat is dan inderdaad wel een ander verhaal Nimmy..

Wij hebben 3 maanden niks gehoord, met open huizen dag een paar mensen en toen opeens iemand die wilde komen kijken en ging bieden (en diezelfde week is er nog iemand wezen kijken). Ik werd altijd moe van die mensen die zeiden, je hebt maar 1 iemand nodig.. maarja dan moet diegene wel komen!

Nimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-16 11:42

Met open huis 6 Bezichtigingen, waarvan 3 echt heel enthousiast leken en daarna geen enkele reactie. Daarna nog wel 1 gehad, de buren waren blij dat ze het niet werden...

Nu wachten op de volgende.

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-16 12:40

Ik hoorde vanochtend op de radio dat de huizenprijzen in Utrecht weer hoger liggen dan voor de crisis 8)7 In Amsterdam is dat al 9 maanden zo.
Door die lage rente is het weer gekkenhuis op de huizenmarkt. Hoorde ook dat een rijtjeshuis wat vlakbij mij te koop stond voor 199.000 is weggegaan voor 240.000 :wow:

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-16 12:55

Ik wil die gekte hier ook wel

Nimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-16 13:18

Graag zelfs!

Helaas zitten we net verkeerd...

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-16 15:22

Wij hebben echt optijd gekocht. Aan de overkant bij ons is net een huis verkocht met een vps van 10.000 boven de onze. En daar zit maar 2 maanden tussen. En daar moet nog een meer aan verbouwd worden. Ik ben blij als straks alles af is. We leven nu echt in puin in onze huurhuis en in het nieuwe huis nog bezig met schilderen en afwerken. Ik hoop dit weekend of maandag over te kunnen.

Grietje_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-16 17:30

Als verkoper is die gekte leuk, maar als je in diezelfde omgeving moet kopen, ben je ook minder blij en moet je maar hopen dat je zelf goed kan kopen. Wij hadden mazzel te verkopen in de randstad, maar ergens te kopen waar de gekte niet is.

Nimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-16 17:42

Woensdag weer een kijker! Spannend.

Dat wordt weer duimen draaien.

Grietje_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-16 17:46

Spannend Nimmy! Ik ga voor jullie duimen.

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-16 17:55

Ik zal ook voor jullie duimen nimmy

Nimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-16 17:57

Thanks

Karina

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-16 23:49

Ik breek even in, als stille meelezer. Wij hebben een "dingetje"... Ons (overigens geweldige!) huis staat te koop via een internetmakelaar, we doen zelf de rondleidingen. Nu kreeg ik via-via te horen dat mensen vruchteloos hadden geprobeerd de makelaar te contacten, geen reactie kregen op 2 of 3 verzoeken. Bekenden van bekenden. Ik confronteerde meneer makelaar daarmee, en die stuurde mij vervolgens een *sorry sorry* door, een bezichtigingsaanvraag voor ons huis die hij "perongeluk" had doorgemaild aan een andere klant. Maar, je voelt hem al, dat waren niet de mensen waar ik over aangesproken werd, maar weer anderen. Dus hij stuurde me bewijs van volgende gemiste kans. Daarnaast is makelaar ook een keer vergeten door te geven dat mensen die een bezichtiging hadden afgesproken bij hem hadden afgezegd, waardoor wij met de hele binnen- en buitenboel aan kant, honden weggebracht, vrije uren, voor niks hebben zitten wachten. Wij hebben dus geen idee hoeveel vaker het is misgegaan, en hij is tot op heden niet van plan op enige wijze te compenseren. Het huis is te koop omdat wij op een andere plek een agrarisch bedrijf zijn gaan draaien, dus de enkeling die nog verzint om dan maar gewoon aan te bellen heeft ook weinig kans van slagen want ben er nog maar heel weinig. Wat moet je hier nu mee?