Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 21:20

Tof Liesje, nu kan het huis erop!

Wat gaan jullie hard Esther, fijn!

Dank Nant! Wat balen voor jullie zeg! :oo Je wordt eigenlijk gestraft omdat je zelf alles netjes op orde hebt, dit klinkt als overmacht. Kan niemand daar iets in betekenen? Of is dat een risico die je neemt?

Josien, ik hoop voor jullie dat ze snel gaan beginnen! Wel logisch dat er eerst een percentage verkocht moet worden, maar zo kan je lang wachten...

Het is inderdaad zo week 8! Vandaag zijn de garagedeuren inclusief deurpost eruit gehaald bij ons en de buren. Gelijk foto's met bouwtekening vergeleken, blijkt dat de deuren de verkeerde kant op draaiden, oeps!

_Hedi
BKB 2025 winnaar 3D

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 21:46

Nant: Jeetje zeg wat een boete! Wij zaten net op tijd met de laatste dag van de deadline hypotheek. Gerard had de 'in gebrekenstelling brief' al klaar liggen voor onze trage hypotheekadviseur. Maar op het nippertje hebben we die dus niet af hoeven geven. Ons project heeft blijkbaar ook enorm lang geduurd voor alles eindelijk rond was aan vergunningen. Wij kwamen bij toeval ingestroomd op het moment dat alles rond was! Eigenlijk waren alle huizen al verkocht maar waren er een hoop afhakers vanwege het lange wachten. Lucky us! En keukenjacht; leuk!!!!!

Josien: spannend zeg! Ik duim mee ^^

Noviceh: oeps! En nu?

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 23:43

Wij denken zelf dat ze onze deur + deurpost met die van de buren omwisselen. Zonde van de tijd! Morgen eens kijken of er nog meer zijn, nog niet alle huizen (20) zijn van garage voorzien.
Wij zijn er ook halverwege ingestapt! Vierde op de wachtlijst voor ons droomhuis uit het rijtje. De optie verviel en de rest van de wachtlijst zag af van de optie. Dat belletje van de makelaar was heel onwerkelijk. Maar daardoor moesten we wel een boete betalen omdat de hypotheek nog niet rond was voor de start van de bouw.

_Hedi
BKB 2025 winnaar 3D

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-16 00:13

Bij ons waren ze ook al begonnen met bouwen voor we alles rond hadden. Al ons meerwerk (uitbouw, leidingen voor kookeiland) werd al gerealiseerd voordat we alles daadwerkelijk rond hadden hahaha. Maar voor ons geen boete gelukkig!

We hebben vandaag te horen gekregen via een brief dat de oplevering begin april gaat zijn, en de eerste kijkdag 9 februari (maar ik ben er natuurlijk al eerder bij :P)
Wat wel heel leuk is, is dat er een foto in de brief bij staat van het snoep dat ik een aantal maanden geleden voor ze heb achtergelaten!
Afbeelding

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-16 10:29

Haha ja zo laat instappen heeft wel zijn voordelen! Wij stapten echt in het begin van de verkoop in, waren de 3e die een handtekening zetten onder het contract. Dus dat moet je soms lang wachten.

Noviceh: Wat wij begrepen hebben is dat ze wel al meer dan 50% verkocht hebben en dat de grondeigenaar misschien ook nog wel wat huizen wil aankopen. Volgens Funda zijn er nog 16 van de 36 huizen beschikbaar :P . En daarvan staan er nog een groot aantal onder optie volgens die site. Geen idee of het klopt maar als dat allemaal door gaat kunnen we snel beginnen :D .

Leuk die Brief Hedi!! Dat is alweer snel!

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-16 11:27

Dat klinkt veelbelovend Josien!

Wat fijn om meer te weten Hedi! Dat snoepgoed heeft wel indruk gemaakt haha :D

Zelf nog niet gezien, maar het schijnt dat er nu camera's op het bouwterrein hangen. Dat wordt in mn ninja-pak stiekum naar binnen glippen 's nachts <<)

_Hedi
BKB 2025 winnaar 3D

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-16 13:12

Noviceh: dat idee had ik bij ons altijd! Omdat iedere keer als wij naar binnen slopen, dat deel van het hek de week erna beter afgesloten was _O- maar volgens mij hangen er nog geen camera's.

Judith_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-16 11:27

Goedemorgen,

Hedi, wat goed nieuws, maart/april!

Leuk liesje, de palen erin! Dan gaat het eindelijk beginnen!

Ah natasja wat een tegenslagen zeg, hopelijk gaat de rest wel voorspoedig en komt het allemaal in orde!

Noviceh, week 8, kleine tegenvaller, maar het is denk wel fijn om een "datum" te weten?
Week 8 is het zo, hoop ik voor je!

Esther gaat gestaag door, wat apart dat de vloer 4x moet, wat is daar de reden van?
Weet volgens mij van mijn schoonouders dat die ook gietvloer hebben, maar heb hun niet gehoord over meerdere lagen.

Nant, wat een vertraging zeg :( |o , en dan die boete ook nog eens, jeetje zeg!
keukenjacht is wel erg leuk! Zou zeker meerdere keren gaan shoppen bij verschillende en ook verschillende offertes laten maken met andere opties enz...

Josien, ik hoop dat ze toch gaan beginnen, ook al hebben ze de 70% nog niet gehaald... En als het niet zo is, dat ze die snel halen en dan alsnog gaan beginnen.

Oh ik heb nog nachtmerries van die meerwerkoptie lijst := , hebben hem wel zo vaak moeten insturen en opnieuw moeten tekenen, elke keer was er wel iets mee...

Noviceh, wat bizar dat de deuren er verkeerd in zaten zeg, soms denk je ook echt wel " letten ze wel op wat ze uberhaupt doen", maar gelukkig werd het op tijd ontdekt en word het opgelost.

Hedi, zo laat instromen is wel een voordeel inderdaad.
Noviceh, ook een enorm geluk met die opties zeg dan! Wat gaaf he, dat het geluk dan aan jullie kant is op dat moment :D , heel onwerkelijk is dat....

Wij zijn er echt vanaf het allereerste moment bij betrokken geweest. Waren bij de allereerste open informatieavond, hebben daar een aantal opties moeten aangeven en toen maar wachten.
Vrij snel daarna mochten we op gesprek komen bij de makelaar. Daar in dat gesprek nog snel van bouwnummer veranderd, omdat een betere ook nog vrij was :D .

Daarna viel het hele project stil, wij waren in mei bij de makelaar en pas in december gingen ze de eerste mensen laten tekenen, zodat ze konden gaan bouwen.

Hier ook het verhaal over de 70%. Bleven heel lang steken op 50%, daarna werd opeens het project in 2en gesplitst en werden de appartementen door een ander bouwbedrijf over genomen (die daardoor ook opeens eerder klaar waren), waardoor de eengezinswoningen opeens aan 80% moesten voldoen om gebouwd te worden :roll: ....

Hahahah hedi, mooi hoor dat met het snoep :D , echt super grappig!

Josien, jij hebt dus hetzelfde verhaal als ons... Zoveel huizen verkocht, zoveel onder optie en dan maar wachten....
Heel vervelend vond ik dat.

Ohoh, noviceh camera's := , dat word rondsluipen!

Nant

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 11:27

Later instappen heeft zo zijn voordelen, vooral wat betreft de hypotheek, het wachten en de zekerheid die je hebt dat het door gaat.

Van het huis wat wij hebben worden er maar 4 gebouwd in het hele project en toen ze in de verkoop gingen waren er direct nog maar 2 beschikbaar, waarvan wij er dus snel een hebben uitgekozen.
Nu we de buren ontmoet hebben zijn we heel blij dat we nummer 8 hebben gekozen en niet nummer 11 O:)

Overigens heb ik zelf naar Nationale Nederlanden gebeld met het verhaal en alles uitgelegd. We konden kiezen, of de boete en 0.1 % lagere rente (en alle documenten opnieuw aanleveren) of zelfde rente (is dus 0,1% hoger als dat hij nu staat) en geen boete en niet alles opnieuw aanleveren.
We hebben voor het laatste gekozen, uiteindelijk is het verlies om het even en we hoeven niet alles opnieuw aan te leveren.

Josien, dat wachten en die onzekerheid is echt vervelend he? Hopen dat de opties snel definitief worden en ze kunnen beginnen met bouwen.

Noviceh, goed kijken of de deur geen schade heeft opgelopen dan, inbouwen, uithalen en weer inbouwen. :7
Wat raar trouwens dat jullie ook een boete hebben gekregen omdat de hypotheek niet rond was bij de start van de bouw. Je kunt namelijk geen hypotheek regelen als je geen huis hebt.

Hedi, die brief wat grappig zeg :D Je hebt wel indruk gemaakt, kan alleen maar in je voordeel werken :o

_Hedi
BKB 2025 winnaar 3D

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 23:37

Nant: echt waar? Hadden jullie anders vervelende buren gehad? :P tot nu toe vind ik alle mensen uit de straat aardig, maar ik heb ze pas 1x gezien haha.
En ik hoop dat het in mijn voordeel werkt inderdaad haha! Ach, de baas was in ieder geval heel aardig!

Wij zijn ons dak nog even gaan bewonderen!

Afbeelding
Afbeelding

En dit gaat het waarschijnlijk ongeveer worden in de eetkamer, maar dan aan 1 kant een bank in dezelfde stijl als de tafel :)

Afbeelding

EstherMe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 07:54

Hoi hoi.! Hier gigantisch druk, Maarten net even bijgelezen!

Noviceh eindelijk een opleverdatum!

En wat een gedoe met jullie hypotheek zeg.. Als het niks scheelt dan is dit wel de fijnste oplossing!

Mooie huizen foto's komen voorbij!

Buren zijn altijd afwachten natuurlijk, wij hebben ook hele aardige!

Wie vroeg het van de gietvloer? Eerst een startlaag, egaliseren, kleurlaag en een toplaag. We hebben geen beton gietvloer maar pu. Misschien is dat het verschil?

EstherMe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 07:55

Afbeelding

Hij glimt hier wat maar onze gietvloer! Hij is prachtig!

_Hedi
BKB 2025 winnaar 3D

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 08:44

Ik vroeg er onder andere naar! :D wat is hij mooi zeg!!
Wij hebben ook pu. Beton is kwetsbaarder.

Martine_Levi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 14:59

Mooi zeg! Hij ligt er strak bij!
Is het niet zo dat een gietvloer bij nieiwbouw vaak wordt afgeraden in verband met het werken van de vloer/muren?

EstherMe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 17:58

Als je betonvloer goed is en je je aan een opstookprotecol houdt waardoor je de warmste temperatuur hebt gehad zou heg moeten kunnen. :) wij hadden een scheur in de betonvloer maar die hadden ze hersteld en de stukadoor stond met ruim 25 graden te werken :') arme man..

_Hedi
BKB 2025 winnaar 3D

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 21:17

Martine: pu hars is flexibel :) beton kan scheuren inderdaad.

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 07:29

Zijn de buren naast nummer 11 dan zo vervelend Nant :') Fijn dat jullie er een goed gevoel bij hebben! Boete had te maken met de kosten die de bouwer dan extra had omdat de hypotheek nog niet wordt afgelost. Hij houdt het huis zeg maar vast voor ons, terwijl hij er alleen maar kosten aan heeft. Fijn trouwens dat jullie er met NN uit zijn gekomen.

Zo leuk dat jullie helemaal naar boven kunnen klimmen Hedi! Mooi dak hoor haha.

Wat een balzaal zo Esther!

Pffff....!!!! Het schiet niet op met die bouwvakkers-vakantie :):)

_Hedi
BKB 2025 winnaar 3D

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 08:08

Noviceh: ik ben ook super ongeduldig :D nog 1 week wachten...

_Hedi
BKB 2025 winnaar 3D

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 21:02

Wat is het rustig hier! Bij jullie ook alle bouwvakkers vakantie gehad?

Ik heb vandaag weer wat foto's kunnen maken :D

Zonnepanelen!
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Vensterbanken!
Afbeelding

De keuken is al 'getekend' :P
Afbeelding

Ik heb me nog even vermaakt met de applicatie van de keuken boer. Hij klopt niet helemaal 100% maar zo krijg je wel een beetje een idee hoe de keuken eruit gaat zien :)

Afbeelding

Judith_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 21:29

Zeker rustig hier!

Wij krijgen woensdag de sleutel *\o/* ! Dus zijn volop aan het plannen en inplannen en alles aan het klaarzetten etc...
Vorige week donderdag de voorschouw gehad, toch nog een a4'tje vol geschreven met punten wat nog verbeterd moest worden.
O.a. alle deuren boven klemde of sloten bovenaan niet goed. Krassen in ramen, alles was super goor, badkamer was nog in zijn geheel niet gekit, traphek naar zolder stond scheef en los.
Mistte een toiletbril en deur in de beneden wc :') ...

Kortom: ze hadden nog genoeg te doen voor de paar dagen die ertussen zat.

Estherme: de vloer ziet er goed uit zeg! Ondertussen alweer een stuk verder? Ben benieuwd naar meer foto's?

Ik heb net een planning gemaakt naar aanleiding van alle afspraken die staan. Als alles voorspoedig blijft verlopen, zouden we in het weekend van 18/19 februari al kunnen verhuizen *\o/* , mocht er wat mis gaan moeten we het weekend erop er sowieso uit, want per eind februari is de huur opgezegd.

Hebben voor bepaalde dingen wel langer de tijd uitgetrokken (zo krijgt de behanger een hele week van ons en de tegelzetter voor beneden ook ;) ). Beide hebben aangegeven met een kleine week klaar te zijn met hun werkzaamheden, maar ze kunnen er dus langer over doen zonder de planning in "gevaar" te brengen..

Ondertussen kan je namelijk nog wel wat andere kleine dingen doen, dan loop je hopelijk niet vreselijk in de weg.

Achtergevel is er ondertussen uit gehaald (woensdag kregen de bouwvakkers pas te horen dat het er weer uit moest, hoe bedoel je slechte communicatie als je hier al vanaf oktober mee bezig bent).
Hele achterkant is nu afgetimmerd, dus wel stikke donker in huis, dus hoop dat de nieuwe gevel niet al te lang op zich laat wachten.

Straks ook nog 2 weken vrij, dus dan kunnen we mooi alles inpakken en naar het grof vuil met (bijna) al onze oude meubels en zorgen dat het oude huisje spik en span is voor vertrek.

Hedi, ziet er goed uit zeg. Ze werken lekker door! Fijn dat je zo vaak kan kijken zeg!
Keuken ziet er goed uit, mooi ontwerp zo :) .

_Hedi
BKB 2025 winnaar 3D

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 21:47

Ooh wat spannend judith!!
Hou je ons wel op de hoogte met foto's als jullie alles afwerken en inrichten? :D

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 19:37

Mooi Hedi! Wanneer zou bij jullie opgeleverd moeten worden?

Wat snel opeens Judith! Jullie planning klinkt goed. En wat zijn jullie evengoed nog veel tegengekomen bij de voorschouw!

Wij zijn laatst door de opzichter binnen uitgenodigd wegens een 'probleem' in de badkamer. Was zo opgelost, maar heerlijk om weer binnen geweest te zijn! Ze zijn nu met de laatste dingen bezig. Nu is het wachten op datum van voorschouw en oplevering!

_Hedi
BKB 2025 winnaar 3D

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-17 00:00

Eind maart :) ik ben super benieuwd! Hopen dat het snel stopt met vriezen zodat ze kunnen gaan voegen. Zodra dat is gedaan kunnen de steigers weg!

En super spannend voor jullie ook :D
Laat je straks ook foto's zien van de afwerking en meubels? ^^

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-17 20:24

Wauw wat een vorderingen en vooruitzichten allemaal hier! Gaaf zeg :D

Afbeelding

:D Hopelijk gaan ze gauw met de fundering beginnen!
Het is al helemaal uitgelegd :D

Bij het rijtje waar ze mee begonnen zijn zitten de kozijnen op de benedenverdieping er al in, en de 'voordeuren'. Voor onze overburen staan de kozijnen klaar. Het gaat echt hard, zo leuk!

Judith_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 00:15

Zo, we zijn nu een paar dagen eigenaar van ons huis :D , wat een gek gevoel!

De oplevering ging niet bepaald zonder slag of stoot.... Ze hadden in de tussentijd tussen de voorschouw en oplevering niks gedaan, dus alle punten van onze lijst moesten nog gebeuren :roll: ...

Verder hadden wij een mannetje van Eigen Huis mee en die was op zijn zacht gezegd not amused over het feit dat wij al sinds oktober bezig zijn met die achtergevel en er nog steeds niks over bekend was ondanks onze communicatie hierover met het bouwbedrijf -:(- .
Dus die heeft geregeld voor ons dat we niet mochten tekenen, zonder dat daar een datum over bekend zou zijn.
Ook de woonkamerdeur zat niet op de juiste plek volgens tekeningen, ook daar moest een datum over bekend zijn.
Gevolg was dat we 3 uur over de oplevering hebben gedaan, een gesprek hebben gehad met bouwbedrijf en uitvoerder samen en mannetje van eigen huis, maar we hebben nu wel voor alle punten een datum dat het aangepast moet zijn *\o/* .

De dag erna is gelijk de woonkamerdeur verplaatst naar de goede plek, hebben we de "vergeten" CAI kabels in de woonkamer gekregen, is de wc en badkamer afgekit en hebben ze de achtergevel verbeterd (was nogal provisorisch afgetimmerd, elke gek kon er zo bij komen).
Ook hebben we opeens wel een deur en wc bril in de wc beneden, eerst was het nog dat het maanden kon gaan duren voordat die binnen zou komen...
Ook hebben we EN een achteruitgang en het is inbraakveilig gemaakt en meer licht in huis.

Dus kortom: toen kon het opeens wel allemaal...
Achtergevel komt 1 februari, dus nog 2 weken wachten. Ze hebben de aftimmering zo aangepast dat er in ieder geval gewoon getegeld kan gaan worden vanaf morgen.

Meteen begonnen met wat te klussen in huis, zijn begonnen met laminaat leggen boven en in de voorraadkast zitten planken zodat de benedenverdieping leeg kon van alle klusspullen, omdat die vloerenman morgen komt leggen.

Morgen dus de vloerenman, week erop de behangman, laminaat word van de week afgemaakt boven, spullen voor de badkamer worden deze week geleverd...
Gebeurd genoeg dus!

Hedi, hoop ook dat het vriezen snel stopt, kunnen ze lekker verder bij jullie!
Zal als ik straks wat foto's heb, ze wel even delen hier..

Woei, het begin is er Liesje :D *\o/* !