Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
bruceandnoon schreef:Kieffertje schreef:Dammie: Wij zijn ook wel eens niet verder gegaan met een huis omdat er een lage VVE-bijdrage was (en er eigenlijk niet gespaard werd). Je kan natuurlijk zelf wel geld opzij leggen, maar als de anderen dat niet doen, loop je de kans dat gezamenlijk onderhoud of niet gedaan kan worden, of dat je dat in je eentje moet betalen (terwijl het dus niet om je eigen bezit gaat). De CV-ketel is iets anders, die is voor jezelf en heeft als het goed is dus niets met de VVE te maken. Als jullie een goed onderhoudsplan hebben, zou je niet voor al te veel onverwachte kosten moeten komen te staan, dus dan is het argument wel een beetje vreemd...
Ik denk dat je op mij doelde. je hebt daar absoluut een punt. als de rest van de VVE leden een grote gezamenlijke kostenpost niet op kunnen hoesten heb je een probleem. Zo had ik het nog niet bekeken. Maar in dit pand zitten , en dat kun je als buitenstaander ook wel zien, toch wel allemaal mensen met redelijk wat vermogen.
_Nelleke_ schreef:Joolien, hoe cool is dat, hoe heb je dat nou voor elkaar gekregen.
Bruceandnoon, wat een gedoe zeg! Ik heb dat argument hier ook een paar keer gehoord, maar ook ons appartement is goed onderhouden en heeft geen reden om te denken dat er groot onderhoud nodig is de komende 5 a 10 jaar. Echt heel erg vervelend!
Amanda, wat heb je er een leuk huis van kunnen maken! En je katten hebben wel een hele luxe zolder!
Nou nog even een week in spanning maar dan is bij ons zeker of ons huis is verkocht, 8 nov. loopt de 'voorbehoud van financiering' af.
4 november gaan we tekenen voor een ander huis met een week bedenktijd. Welk huis is nog even een verassing.
_Nelleke_ schreef:ARGH! Hier ook problemen, niet met onze eigen koop maar met de verkoop van het huis.
We kregen gister een telefoontje dat de NHG taxateur het huis veel lager heeft getaxeerd dan het waard is. Daardoor kan de koper niet meer lenen dan het bedrag dat die NHG taxateur heeft vastgesteld en is er dus grote kans dat het hele feest niet door gaat...
Onze makelaar is flink boos en het er totaal niet mee eens dus die gaat hier maandag nog over bellen met die taxateur.
Mirjam79 schreef:Wat een puinhoop hier met die taxatie! Ik vind zo'n aankoop taxatie meestal een wassen neus, maar wat hier dan weer gebeurt? Waardeloos!
Weten jullie een beetje hoe een hypotheekverstrekker tegen de lage verkoopprijs aankijkt wanneer er gespaard geld staat tegenover de restschuld die zou ontstaan?
Zelf ben ik druk aan het sparen voor het financieren van de restschuld bij de verkoop van mijn woning. Wanneer wij dan een bod zouden krijgen, ben ik wel bereid om te zakken. Maar wat kan een hypotheekverstrekker hier dan op zeggen?